MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Uitgebreide artiestenpagina

zoeken in:
tangmaster
thelion schreef:
In dit specifieke geval is het vrij nutteloos ja.... maar kan mij zo voor stellen dat het best wel handig is als minder bekende artiesten / acts worden gekoppeld aan artiesten acts met een grote bekendheid en visa versa......

Iedere artiest is uniek in mijn ogen of ik het nu goed vind of niet.
Ik zie het al gebeuren Lordy gekoppeld aan Deep Purple of zoiets.
Nee ben bang dat het niet allemaal gaat kloppen. Maar goed dit is mijn mening. En als een meerderheidvan de users het prachtig vind dan mag het van mij gedaan worden, alleen voor mij hoeft het niet.

Heerlijke nieuwe toevoeging! Vergelijkbare artiesten bij Sesamstraat:

Doe Maar
Boudewijn de Groot
Spinvis
Acda en de Munnik
K3
Marco Borsato

Die toevoeging is geweldig! Nooit meer op dat trage last.fm kijken als ik op zoek ben naar nieuwe artiesten. Handig

Last.FM traag? Da's nieuw voor mij.

Desalniettemin is het wel erg handig. Ik zag bij The Cure al een band staan waar ik nog nooit van gehoord had...

Spijtoptant
hmm... leukigheidje, niets mis mee, maar ik mis bij The Cure al Siouxsie and the Banshees.

Doet er niet toe, baat het niet dan schaadt het niet.

bro
ja lastFm is bij mij ook relatief traag, dus op MuMe kijken is wel handiger

godlydevil7
Hoeveel dagen zal het duren voordat zo'n beetje alles er op staat?

En alweer een nieuwe feature op de artiestenpagina, eindelijk ook een lijstje met gastoptredens.

(afbeelding)

Om dit voor elkaar te krijgen moet je voortaan "echt" gastartiesten koppelen bij tracks, ipv het invoeren van een "met Pietje, Klaasje en Jantje" tekst.

(afbeelding)

Ik heb deze bestaande teksten zo goed mogelijk om proberen te zetten naar koppelingen met (al dan niet bestaande) artiesten, maar er zal hier en daar nog wel wat gecorrigeerd moeten worden om dmv schrijfwijzes en Romeinse toevoegingen tot correcte koppelingen te komen.

|Joël|
Ziet er wel goed uit.

Leuke nieuwe features allemaal, maar ze vragen wel om een lay out wijziging. Zo'n lange lijst ziet er niet echt uit en is ook niet echt praktisch.

De artiestpagina wordt inderdaad wat lang

Fijne toevoeging.

Maar wel eens met wat BoordAppel zegt, misschien een idee om een apart tabje voor gastoptredens te maken?

Harco
Misschien een plusje en minnetje ernaast, net zoals bij je top 10 in je profielpagina, zodat je het kan wegklikken?

Wel een handige feature verder. Kun je het woord "Gastoptredens" echter niet verkleinen naar de grootte van "Reguliere albums" en "EP's" ofzo? Gastoptredens zijn ook deel van de discografie als je het zo bekijkt...

|Joël|
En misschien handig: een optie om de hele gastoptredenslijst in je updates te pleuren. Aangezien dit ook mogelijk is met de discografie van de artiest.

Nu gastoptredens bij "pop"-albums op de artiestenpagina staan, is het misschien wel een idee om hierover na te denken bij het "personel" bij jazz-albums. Bij vele jazz-albums is het van groot belang wie er in het personel zitten en sommige goede spelers vind je bijna niet weer om MuMe.

In De Site > Algemeen > Toevoeghulp:

Hoe ging dat ook alweer; bandleden toevoegen?

Via het tabblad corrigeren bij de artiestenpagina. Dan kun je ze invullen.

Kan het zijn dat daar zo'n verschrikkelijke reclame balk over heen zit?

Als het goed is niet. Ik heb in ieder geval nergens last van.

Heel even zie ik de woorden die je zou kunnen aanklikken, en floep weg; reclame eroverheen.
Die overigens niet weg te klikken is

Sietse
moet je doneren, heb je er geen last meer van

De twee artiestpagina's van Switch behoren eigenlijk gewoon tot dezelfde persoon:

Switch - MusicMeter.nl

en

Switch (II) - MusicMeter.nl

Kan dat eenvoudig geïntegreerd worden qua alternatieve artiesten etc. etc. ?

T.O. schreef:
De twee artiestpagina's van Switch behoren eigenlijk gewoon tot dezelfde persoon:

Switch - MusicMeter.nl

en

Switch (II) - MusicMeter.nl

Kan dat eenvoudig geïntegreerd worden qua alternatieve artiesten etc. etc. ?

Samenvoegen OK, maar de artiest in kwestie zal sowieso anders genummerd moeten worden. Er bestaat al een Amerikaanse funkband Switch (I) (waarnaar in de discografie van bovengenoemde artiest ten onrechte verwezen wordt bij de verzamelalbums). Ik weet niet welke Switch (I) en (II)) genoemd moet worden. Laten we dat soort keuzes afhangen van degene die als eerste met die naam kwam?

gaucho schreef:
Samenvoegen OK, maar de artiest in kwestie zal sowieso anders genummerd moeten worden. Er bestaat al een Amerikaanse funkband Switch (I) (waarnaar in de discografie van bovengenoemde artiest ten onrechte verwezen wordt bij de verzamelalbums). Ik weet niet welke Switch (I) en (II)) genoemd moet worden. Laten we dat soort keuzes afhangen van degene die als eerste met die naam kwam?
Ik dacht dat de meest populaire de nummer (I) kreeg en vanaf dan (II), (III), etc maar ik kan me vergissen.

metalfist schreef:
Ik dacht dat de meest populaire de nummer (I) kreeg en vanaf dan (II), (III), etc maar ik kan me vergissen.

Er bestaat ook nog een basis entry, dus zonder nummering...

gaucho schreef:
Laten we dat soort keuzes afhangen van degene die als eerste met die naam kwam?

Dat lijkt mij wel. Ik heb nooit iets gezien over een prioritering daarin op MuMe. Is ook niet te doen denk ik.

metalfist schreef:

Dit lijkt me onhandig, want wat doe je dan als (III) ineens populairder wordt dan (I)?

De artiest die als eerste met een naam kwam is ook geen handig criterium, want stel dat iemand nog een Switch uit de jaren '50 opduikt? Dan moet je alle releases van de latere Switches ook gaan corrigeren.

De Wiki schrijft hierover:
Mochten er meerdere artiesten met dezelfde naam in de database staan, houden we ze uit elkaar door middel van Romeinse cijfers. De (chronologisch) eerste toegevoegde artiest is zonder Romeins cijfer, de volgende krijgt de toevoeging 'I', de artiest daarna 'II', etc.

Eigenlijk zou bij elke toevoeging van (een gastartiest bij) een album een automatische check gedaan moeten worden of de artiest niet al voorkomt in de database, wellicht iets om in te bouwen voor de websitebaas.

Dat laatste onderschrijf ik zeker.

Hier nog een andere curiositeit, zelfde naam maar toch aparte entries?

Moiré - MusicMeter.nl

en

Moiré - MusicMeter.nl

Het lukt mij sinds gisteren niet om de originele artiest te vinden, als ik een alias/alter ego wil koppelen.
Moet er iets worden geherstart ?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:36 uur

geplaatst: vandaag om 02:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.