De Site / Algemeen / Uitgebreide artiestenpagina
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juni 2006, 22:30 uur
Nog even een vraagje over de artiestenpagina's. Ik heb vandaag een de artiestenpagina van The Isley Brothers aangepast en nu is het zo dat daar een aantal leden later bij de Isley Brothers komen (dus er niet vanaf het begin al bijzitten), vervolgens er uitstappen, maar later weer terugkeren. Deze namen heb ik daarom twee maal ingevoerd, maar nu staan ze op de artiestenpagina netjes 1 keer, met daarachter twee periodes. Dus ik heb ingevoerd:
Ernie Isley: vanaf 1973 t/m 1984
Ernie Isley: vanaf 1991
En nu staat er: Ernie Isley (vanaf 1973 t/m 1984, vanaf 1991).
Is dit het werk van een oplettend crewlid of gebeurt dit automatisch?
Ernie Isley: vanaf 1973 t/m 1984
Ernie Isley: vanaf 1991
En nu staat er: Ernie Isley (vanaf 1973 t/m 1984, vanaf 1991).
Is dit het werk van een oplettend crewlid of gebeurt dit automatisch?
0
geplaatst: 24 juni 2006, 00:32 uur
Ik heb een problempje. Dit album: http://www.musicmeter.nl/artist/15011 is een samenwerking tussen tribes of neurot en walking timebombs. Ik heb dit als zodanig aangegeven op de artiestpagina. Tribes of Neurot is echter een alias van de band Neurosis, (nagenoeg) dezelfde bandleden die onder deze naam een meer ambient achtig geluid voortbrengen dan de band Neurosis zelf.
Als je bij de artiestenpagina van Static Migration nu doorklikt naar Tribes of Neurot, krijg ik dus te zien dat dit een alias is van Neurosis, maar bij de pagina van Neurosis is deze plaat niet te zien. Terwijl een andere samenwerking (Neurosis en Jarboe) daar wel verschijnt.
Samengevat: er gaat iets niet goed bij een samenwerking tussen een alias van een band met een andere artiest.
Als je bij de artiestenpagina van Static Migration nu doorklikt naar Tribes of Neurot, krijg ik dus te zien dat dit een alias is van Neurosis, maar bij de pagina van Neurosis is deze plaat niet te zien. Terwijl een andere samenwerking (Neurosis en Jarboe) daar wel verschijnt.
Samengevat: er gaat iets niet goed bij een samenwerking tussen een alias van een band met een andere artiest.
0
Electro_
geplaatst: 5 juli 2006, 17:55 uur
De band Aqua bestaat uit 4 leden, één daarvan is Søren Rasted en die heeft onder de naam Lazyboy een album uitgebracht.
Lazyboy
Dus eigenlijk hoort er bij de artiestenpagina van Aqua een link naar Lazyboy bij Søren Rasted maar dat gebeurt nu niet...
Lazyboy
Dus eigenlijk hoort er bij de artiestenpagina van Aqua een link naar Lazyboy bij Søren Rasted maar dat gebeurt nu niet...
0
geplaatst: 5 juli 2006, 19:02 uur
Aaah! Is Lazyboy van Aqua, haha cool 
''Did u know, the average person swallows 8 spiders a year''?

''Did u know, the average person swallows 8 spiders a year''?

0
geplaatst: 5 juli 2006, 19:10 uur
Electro_ schreef:
Dan moet je van Lazyboy een alias van Soren Rasted maken, als het goed is kun je daarna Soren Rasted bewerken met de info die nu onder Lazyboy staat
0
Electro_
geplaatst: 24 september 2006, 09:55 uur
Bij LCD Soundsystem staat zowel een echte naam als de bandleden. De echte naam moet weggehaald worden, maar ikzelf kan dat niet doen via de corrigeer-tab.
0
geplaatst: 21 oktober 2006, 21:53 uur
Is het misschien een idee om op de artiestenpagina's ook een link te plaatsen naar de officiële website van de betreffende artiest?
0
geplaatst: 1 januari 2007, 13:51 uur
Bij deze zou Pinto moeten doorlinken naar zijn eigen pagina, maar doet dat niet doordat beneden aan er nog Antônio staat. Kan dat aangepast worden zodat je wel door kan klikken?
http://www.musicmeter.nl/artist/28599
http://www.musicmeter.nl/artist/28599
0
geplaatst: 1 januari 2007, 15:16 uur
Antônio Pinto van de namen had ik veranderd naar gewoon Antonio. Nu zou dus bij ''leden'' het ook gewoon Antonio moeten zijn, zodat ie doorlinkt naar twee andere scores van hem. Dat kan ik dus niet wijzigen 

0
geplaatst: 1 januari 2007, 17:36 uur
Heb het zojuist gedaan, gewoon de artiest "Antonio Pinto & Jacques Morelenbaum" bewerken, en dan bij leden de naam veranderen, volgens mij denk je te moeilijk 

0
geplaatst: 1 januari 2007, 17:53 uur
Ooh, ik dacht dat ook al te hebben geprobeerd. Volgens mij wist ik niet wat ik dacht 

0
geplaatst: 18 januari 2007, 20:11 uur
Reijersen schreef:
Is het misschien een idee om op de artiestenpagina's ook een link te plaatsen naar de officiële website van de betreffende artiest?
Juist, lijkt me niet zo moeilijk en vind ik toch wel van waarde. Anders heb je toch ook alleen maar dat wikipedia-linkje.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 22:37 uur
Reijersen schreef:
Dat zou een grote bijdrage leveren aan deze site
0
geplaatst: 1 april 2008, 19:52 uur
Een kleine toevoeging aan de artiestenpagina: "vergelijkbare artiesten", aangeleverd door Last.fm
Zie bv onderaan http://www.musicmeter.nl/artist/11104
Ik kan niet in 1 nacht de hele Last.fm database leegtrekken, dus het duurt nog een paar dagen voor de gegevens overal staan. Benieuwd of jullie dit (in tegenstelling tot eerdere "gelijke smaak" proefballonetjes) wel nuttig vinden.
Zie bv onderaan http://www.musicmeter.nl/artist/11104
Ik kan niet in 1 nacht de hele Last.fm database leegtrekken, dus het duurt nog een paar dagen voor de gegevens overal staan. Benieuwd of jullie dit (in tegenstelling tot eerdere "gelijke smaak" proefballonetjes) wel nuttig vinden.
0
geplaatst: 1 april 2008, 20:29 uur
Uitstekend! Vind het zeker een nuttige toevoeging. Lijkt prima te werken al, wat mij betreft zou het lijstje best iets langer mogen.
0
geplaatst: 1 april 2008, 20:35 uur
Ja, zeer goede toevoeging, via last.fm heb ik erg veel bands/artiesten leren kennen, nu kunnen mensen zonder last.fm dit ook.
0
geplaatst: 1 april 2008, 21:34 uur
In dit specifieke geval is het vrij nutteloos ja.... maar kan mij zo voor stellen dat het best wel handig is als minder bekende artiesten / acts worden gekoppeld aan artiesten acts met een grote bekendheid en visa versa......
0
Sietse
geplaatst: 1 april 2008, 22:35 uur
Leuke toevoeging.
Ik kan zo'n combinatie van verschillende functies van verschillende websites zeer goed waarderen
Ik kan zo'n combinatie van verschillende functies van verschillende websites zeer goed waarderen

0
geplaatst: 2 april 2008, 09:16 uur
Leuke toevoeging, ik gebruik de similar artists op last.fm vaak om nieuwe artiesten te ontdekken, nu kan dat dus ook op MuMe.
0
wcs
geplaatst: 2 april 2008, 17:32 uur
Perfect, heel gemakkelijk om nieuwe dingen te ontdekken in een genre dat je nog maar net kent.
0
geplaatst: 2 april 2008, 18:14 uur
Ja, dat is een mooie toevoeging Jordy 
Je krijgt dan helaas wel te maken met een gebrek aan onderscheid tussen artiesten die dezelfde naam dragen, zoals de Japanse Boris en onze Idols-winnaar.
Dan krijgt de onschuldige 14-jarige die van popmuziek houdt, ineens Merzbow voorgeschoteld.

Je krijgt dan helaas wel te maken met een gebrek aan onderscheid tussen artiesten die dezelfde naam dragen, zoals de Japanse Boris en onze Idols-winnaar.
Dan krijgt de onschuldige 14-jarige die van popmuziek houdt, ineens Merzbow voorgeschoteld.
0
geplaatst: 2 april 2008, 18:42 uur
Kan toch geen kwaad..... is alleen maar goed.... komt zo'n 14 jarige er gelijk achter dat er meer is dan Idols & TMF / 538.
* denotes required fields.