De Site / Algemeen / Uitgebreide artiestenpagina
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2006, 13:39 uur
Alvast een mededeling, svp alleen de plaatsnaam invoeren bij de artiest, in het plaatsnaam-veld
dus niet "Brooklyn, NY" maar "New York"
en niet "San Francisco, CA" maar "San Francisco"
dus niet "Brooklyn, NY" maar "New York"
en niet "San Francisco, CA" maar "San Francisco"
0
geplaatst: 25 mei 2006, 13:41 uur
http://www.musicmeter.nl/artist/4525
Hoe krijg ik die bij de Morricone pagina? En komt het dan wel nog steeds te staan als scheiding tussen verzamel, normaal etc.?
Hoe krijg ik die bij de Morricone pagina? En komt het dan wel nog steeds te staan als scheiding tussen verzamel, normaal etc.?
0
geplaatst: 25 mei 2006, 13:42 uur
Je moet die artiest bewerken, en beide heren los als "lid" invoeren. Dan komt deze samenwerking op de Morricone pagina te staan.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 13:52 uur
Ok maar nu staat ie dan onder een groep/samenwerkingen.
Hier wordt je dus geen wijs uit of het een normaal album is, live, verzamel. Ook alle verzamelalbums van Morricone staan nu gewoon tussen de normale albums, terwijl dat eerst natuurlijk gescheiden stond.
Hier wordt je dus geen wijs uit of het een normaal album is, live, verzamel. Ook alle verzamelalbums van Morricone staan nu gewoon tussen de normale albums, terwijl dat eerst natuurlijk gescheiden stond.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 13:53 uur
Jordy, toch een opmerking. Mijn foto was per ongeluk fout van formaat. Meteen alle werk weg. Bij een albumtoevoeging krijg je een tweede kans, kan dat hier ook?
0
DutchViking
geplaatst: 25 mei 2006, 13:55 uur
Ik vind het een prima aanvulling, die artiestenpagina. Mijn complimenten, Jordy 
Met een band als Judas Priest heb ik echter een probleem. Zij zijn gestopt en heropgericht, maar in de huidige structuur kan ik dit (de heroprichting) nergens aangeven. De enige mogelijkheid zou zijn om de betreffende bandleden dan twee keer in te voeren.

Met een band als Judas Priest heb ik echter een probleem. Zij zijn gestopt en heropgericht, maar in de huidige structuur kan ik dit (de heroprichting) nergens aangeven. De enige mogelijkheid zou zijn om de betreffende bandleden dan twee keer in te voeren.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 13:56 uur
neo schreef:
Die album-verdeling was ik inderdaad vergeten. Verder zijn dat dus precies die functionele dingen die ik graag nog nu even niet wil bespreken.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 14:09 uur
Heb Red House Painters toegevoegd. Alles is volgens mij goed overgekomen. Kan gelijk doorklikken naar Mark Kozelek. En ook daar staat Red House Painters weer in het lijstje. Meteen maar even Mark Kozelek voorzien van een foto en wat gegevens en ook die zijn goed overgekomen. Volgens mij is het dus goed gelukt de update.
Links bovenin naar Wikipedia en Allmusic werken ook uitstekend, heel handig.
Links bovenin naar Wikipedia en Allmusic werken ook uitstekend, heel handig.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 14:15 uur
btw: De diverse artiest-specifieke discussies die nu nog in het forum staan, zullen straks/binnenkort verplaatst worden naar de artiestenpagina's.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 14:32 uur
Ik denk: zal ook eens band-info gaan toevoegen, kiest deze sukkel natuurlijk meteen voor Stereolab. Een band afkomstig uit twee landen, met maar twee vaste bandleden en daarnaast een aantal semi-permanente, die op foto's natuurlijk ook steeds met een wisselend aantal muzikanten te zien is en dan ook nog eens voor af en toe met een gedeelte van de muzikanten opererend onder andere bandnamen.
Fijn!
Fijn!

0
geplaatst: 25 mei 2006, 14:34 uur
Yak schreef:
Een band afkomstig uit twee landen
Een band afkomstig uit twee landen
Maar de band is maar op een plaats geformeerd, was mijn idee

0
geplaatst: 25 mei 2006, 14:38 uur
Er lijkt helaas nog een probleempje te zijn als je een correctie doet van een artiest die al een plaatje heeft, ZONDER opnieuw een plaatje mee te sturen
dus misschien gaat er wat verloren, zal het gelijk even fixen
0
geplaatst: 25 mei 2006, 14:39 uur
Kun je nu ook bv. aangeven dat Laetitia Sadier zowel in Stereolab als in Monade speelt?
0
JonnieBrasco
geplaatst: 25 mei 2006, 14:39 uur
Mijn correctie van Radiohead waarbij ik geboortedatums invulde is door Jordy afgekeurd. Het gaat bij individuele leden dus niet om geboorte/sterfdatums? De crew laat dit bij andere albums wel door.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 14:47 uur
Yak schreef:
Kun je nu ook bv. aangeven dat Laetitia Sadier zowel in Stereolab als in Monade speelt?
Het idee is volgens mij dat je Laetitia Sadier toevoegt als bandlid van zowel Stereolab als Monade. Op die manier kun je van Stereolab naar Laetitia Sadier klikken en vervolgens door naar Monade.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 14:47 uur
aERodynamIC schreef:
Meer duidelijkheid hierover zou inderdaad prettig zijn.
Het zijn de data waarop die persoon in de groep zat. indien afwijkend van de start/einddata van de band zelf
0
JonnieBrasco
geplaatst: 25 mei 2006, 14:49 uur
aERodynamIC schreef:
Het gaat om datums van de periode dat iemand bij de band zit zie ik nu in de kleine lettertjes op de corrigeerpagina. In de meeste gevallen zal dit dus leeg blijven.
Wel veel minder interessant en informatief dan geboorte- en sterfdatums, maar wensen/opmerkingen houden we voor later, zoals gevraagd.

0
geplaatst: 25 mei 2006, 14:52 uur
bubbachups schreef:
Het idee is volgens mij dat je Laetitia Sadier toevoegt als bandlid van zowel Stereolab als Monade. Op die manier kun je van Stereolab naar Laetitia Sadier klikken en vervolgens door naar Monade.
Oh, maar dit werkt niet. Want Laetitia heeft onder haar eigen naam nooit muziek uitgebracht, zoals bijvoorbeeld Mark Kozelek wel.
0
geplaatst: 25 mei 2006, 14:54 uur
JonnieBrasco schreef:
[
Wel veel minder interessant en informatief dan geboorte- en sterfdatums
[
Wel veel minder interessant en informatief dan geboorte- en sterfdatums
Bij de "interessante" leden (nl de mensen met solo platen) is er natuurlijk een doorklik. Maar goed, laten we dat idd later bespreken
0
geplaatst: 25 mei 2006, 14:58 uur
Eventuele alternatieve namen van eeen artiest. Daar komt dus nog een extra info vakje voor?
0
geplaatst: 25 mei 2006, 14:59 uur
Yak schreef:
Oh, maar dit werkt niet. Want Laetitia heeft onder haar eigen naam nooit muziek uitgebracht, zoals bijvoorbeeld Mark Kozelek wel.
Klopt, het is in het huidige idee niet mogelijk om te zien in welke bands iemand allemaal heeft gespeeld, tenzij hij/zij ook solo-albums heeft. Misschien is dat inderdaad iets om later nog over na te denken (misschien is het toch wel interessant om elk lid een doorklik te geven, al vraag ik me af wie er op een losse pagina+discussie+foto van een van de Sugababes zit te wachten)
0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:00 uur
neo schreef:
Eventuele alternatieve namen van eeen artiest. Daar komt dus nog een extra info vakje voor?
nee, het idee is dat je die alternatieve naam gaat bewerken, en daar aangeeft dat dat een alias is
0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:00 uur
Jordy schreef:
Er lijkt helaas nog een probleempje te zijn als je een correctie doet van een artiest die al een plaatje heeft, ZONDER opnieuw een plaatje mee te sturen
Lijkt gefixed, deze bug zit overigens op MovieMeter nog wel

0
geplaatst: 25 mei 2006, 15:03 uur
Jordy schreef:
Misschien is dat inderdaad iets om later nog over na te denken
Misschien is dat inderdaad iets om later nog over na te denken
Zou tof zijn als dat zou kunnen, want er zijn ook best wel wat artiesten die een solocarrière hebben onder een andere artiestennaam dan hun eigen naam (David Pajo opereert bv. gewoon onder de naam 'Pajo', maar heeft wel in invloedrijke bands als Tortoise en Slint gezeten).
* denotes required fields.