menu

De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt

zoeken in:
Als je dat van jezelf weet moet je er niet naar luisteren maar als je er wel voor open staat kun je best een uitstapje maken naar een genre waar je normaal niets mee hebt.

hokjesdenken hokjesdenken hokjesdenken
Goede muziek is goede muziek. Om door te gaan met je analogie met films; Straks word je het muziek equivalent van iemand die dingen zegt als: "Nee, science-fiction films kunnen mij niet bekoren, het is gewoon niet realistisch genoeg."

Akkoord, maar als je op voorhand weet dat je het zowieso niet goed gaat vinden, getuigt (?) het van niet veel volwassenheid om alleen maar 'voor de fun' een album te gaan afbreken. Als ik me dan toch per se wil verkneukelen over een rotslecht album, dan zal ik dat waarschijnlijk wel zeggen in een post maar ga ik niet stemmen.

In De Site > Algemeen > Stemmen:

Goeiedag.

Het nieuwe album van Anouk is vandaag uitgekomen. Ik vind het bijzonder dat er mensen zijn die nu al 0,5 of 1,5 sterren geven. Zelfs van iemand die een album van Anouk op nummer 1 in zijn top 10 heeft. De nieuwe ingeslagen weg zint deze stemmer blijkbaar niet. Maar persoonlijk strooi ik bijna nooit met dit lage aantal sterren, omdat ik dan tot de conclusie kom dat het niet mijn cup-of-tea is.

Mijn stelling is dus: stem niet te veel op albums die totaal niet bij je aanslaan of die niet in je genre liggen, dit verpest de serieuze sterren-waardering voor een album.

Ik heb ook soms last van stemmen, maar mijn advies is: gewoon negeren.

T.A. schreef:
In De Site > Algemeen > Stemmen:

Goeiedag.

Het nieuwe album van Anouk is vandaag uitgekomen. Ik vind het bijzonder dat er mensen zijn die nu al 0,5 of 1,5 sterren geven. Zelfs van iemand die een album van Anouk op nummer 1 in zijn top 10 heeft. De nieuwe ingeslagen weg zint deze stemmer blijkbaar niet. Maar persoonlijk strooi ik bijna nooit met dit lage aantal sterren, omdat ik dan tot de conclusie kom dat het niet mijn cup-of-tea is.

Mijn stelling is dus: stem niet te veel op albums die totaal niet bij je aanslaan of die niet in je genre liggen, dit verpest de serieuze sterren-waardering voor een album.
Mee eens.

Ik heb het album niet geluisterd, en ben dat ook niet van plan. Alleen die titel al; vreselijk! (Wees gerust; ik stem niet, op geen enkel album overigens)

zalwelnikszijn! schreef:
Ik heb ook soms last van stemmen, maar mijn advies is: gewoon negeren.
Ik zou toch medicatie overwegen.

TheSilmarillia schreef:
Mee eens.

Ik heb het album niet geluisterd, en ben dat ook niet van plan. Alleen die titel al; vreselijk! (Wees gerust; ik stem niet, op geen enkel album overigens)
Wat is de reden om nooit te stemmen?

T.A. schreef:
(quote)
Wat is de reden om nooit te stemmen?
Vind het lastig om te kiezen, wanneer zou ik een 5 geven, een 4,5 of bijv. 3 of 3,5... Ik heb het wel eens gedaan maar hoe meer ik stemde, des te meer ik twijfelde en het tot ontevredenheid leidde. Daarnaast luister ik veel naar verzamelalbums van trance --> dan is het al helemaal onmogelijk tot een goede beoordeling te komen in mijn ogen. Er zitten altijd wel mindere nummers bij, en moet ik dan 1 ster aftrekken, enz.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:35 uur

geplaatst: vandaag om 07:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.