MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Moviemeter

zoeken in:
Ponty Mython
De eerste clickbait column is ook al gesignaleerd.

Column: "Waarom houden mensen in godsnaam van horrorfilms?" - MovieMeter.nl

Ponty Mython
De site oogt - na 2 weken - nog steeds ontzettend rommelig.

Vooral de hoofdpagina is qua opmaak een janboel. GPfans zal door hetzelfde team worden gerund, aangezien die erg veel overeenkomsten vertoont met de hoofdpagina van MovieMeter? Het lijkt wel alsof deze website de template was voor de nieuwe layout.

Ik vraag me af op de huidige opmaak uberhaupt zal werken voor de rest van de Meter-sites?

Je kunt bij de instellingen van moviemeter de klassieke modus aanzetten.

Nu gebruik ik zelf moviemeter voornamelijk om de films van vandaag te bekijken. Uitgerekend die pagina is "blanco" in de klassieke modus. Foutje van de programmeurs, dat wellicht nog hersteld wordt?
Hoe dan ook, je kunt overschakelen naar de klassieke weergave.

De klassieke modus gaat er wel uit als de nieuwe site 'af' is, wat er nu staat is volgens mij nog een bètaversie.

Maar goed, ik ben na een week of 2 ook weer teruggeswitcht, geeft iets meer rust.

Ponty Mython
Salvadore schreef:

Ik ben geen lid van MovieMeter, maar gebruik(te) de site altijd voor filmtips en recensies. Ik begrijp dat ze hun info nu grotendeels van TMDB vandaan halen, maar een echte verbetering is het niet.

Ponty Mython
Jordy houdt zich in, maar denkt er ook het zijne van:

https://i.imgur.com/tZ6qbon.png

Ponty Mython
Onze eigenaren blijven MovieMeter verder uitmelken door bij elk film'nieuwtje', naast de reactiemogelijkheid, óók een poll te plaatsen. Dit is duidelijk afgekeken van Mediacourant, die zich genoodzaakt zag dit te doen na dreigementen met rechtzaken van gekrenkte BN'ers.

Reken maar dat ze naast filmnieuws zich gaan richten op alles wat met televisie te maken heeft.

Ach, de frontpage is makkelijk te skippen natuurlijk.

Ponty Mython
MRDammann schreef:
Reken maar dat ze naast filmnieuws zich gaan richten op alles wat met televisie te maken heeft.

meter_fan heeft ondertussen ook gereageerd op de klachten:
https://i.imgur.com/Jjk0IG7.png
Het is zijn website dus het zijn goed recht om ermee te doen wat 'ie wil, maar ik vraag me af wat deze clickbait artikelen met series te maken hebben. Het TV-meter gedeelte is namelijk nog steeds een site om de seriekijker te bedienen en is niet gericht op reguliere tv-programma's zoals RTL Boulevard en Lubach. Het is in ieder geval duidelijk dat de nabije toekomst van MovieMeter een spin-off van MediaCourant is.

Wat een heerlijke reactie van de grote baas je wilt natuurlijk niet hardop zeggen dat je een clickbait site met zoveel mogelijk hits wilt creëren, maar dat is wel wat hij overduidelijk aan het doen is.

Ik heb alle begrip voor de koppeling van Moviemeter en TVMeter, maar ik was in de veronderstelling dat die laatste alleen om series draait. Afgaande op de reactie van de grote baas blijkt dat dus niet zo te zijn en is de site voor letterlijk elk TV-programma bedoeld. Gemiste kans dus dat ze niets hebben gepubliceerd over de opbloeiende romance tussen Noraly Beyer en Joost Prinsen, dat had vast de nodige clicks opgeleverd.

Waar vind ik op MoMe trouwens een overzicht van alle seizoenen van het 8-uur journaal? Ik zou graag 5* willen uitdelen aan een dotje Harmen Siezen jaargangen, maar dat is helaas niet mogelijk momenteel. Oh, en natuurlijk Bananensplit met Ralph Inbar, de held

Ponty Mython
Vanmiddag op de MovieMeter frontpage:

MusicMeter-gebruiker bevestigt opbloeiende romance tussen Noraly Beyer en Joost Prinsen

Maar alle gekheid op een stokje, dit is de header op de MovieMeter 'nieuws'pagina:
https://i.imgur.com/NMu7Uhb.png
Geen flauw idee wat de in een eerdere post genoemde artikelen met 'films & series' te maken hebben, maar wellicht kan clickbait_fan daar meer duidelijkheid over verschaffen?

AOR_Lover
Ik gebruik IMDB als leidraad voor films en series. Daar staan ook concerten op die op DVD of blue ray zijn uitgebracht. Op moviemeter zitten er allemaal restricties aan heb ik begrepen. En het is ook meer een reclamezuil geworden. Er zijn andere sites die zich puur op de inhoud richten.

Ponty Mython
MovieMeter richt(te) zich meer op film in het algemeen, al lijkt de de nadruk tegenwoordig te liggen op het brengen van roddel en achterklap over dingen die weinig met films en series te maken hebben. Die reclame is inderdaad verschrikkelijk (vooral mobiel), maar daar heb je diverse add-ons voor. Als je puur voor discussies over dvd en blu-ray komt en je Engels is goed, dan is blu-ray.com wellicht een betere optie.

Hoewel ik ook niks heb met de meeste nieuwsberichten (al zijn er wel steeds meer stukjes bij van moviemetergebruikers die juist wel erg interessant zijn) is tv-meter vanaf het begin (dus nog in de Jordy-tijd) een TV site geweest (zie ook de naam) en nadrukkelijk niet alleen een seriesite. Dat is niet iets van de nieuwe eigenaar. Voor dat die eigenaar was stonden er al al allerhande reality TV, amusement en talkshows op. Je kunt de nieuwe eigenaars best een aantal zaken verwijten, maar nou net dat niet.

Maar Jordy had het toch specifiek opgesplitst in MovieMeter & TV-Meter (aparte sites, aparte accounts voor gebruikers, aparte toevoegcriteria etc) en de samenvoeging is toch door de nieuwe eigenaars gedaan? Misschien dat mijn geheugen me in de steek laat en is de samenvoeging al gedaan in Jordy's tijd, maar op dat vlak snap ik de opmerking van Ponty Mython wel. Zeker omdat het over de nieuwsberichten gaat en roddel en achterklap over dingen die weinig met films en series te maken hebben, niet over het feit dat er nu op MovieMeter allerhande reality TV, amusement en talkshows op de site staan.

edit: ik was net eens gaan zien over de stukjes van de gebruikers zelf waar starbright boy het over heeft. Dat zorgt wel voor een hilarische homepage. Een interessant artikel over Slowakije: Slowakije een keer vooraan: een top tien uit dit land wordt bijgestaan door... Spider-Man die een scheet laat in zijn pak: Tom Holland liet per ongeluk een scheet in zijn Spider-Man pak

Ponty Mython
Er zit zeker een meerwaarde aan de berichten van users zelf en hebben vaak leuke en interessante onderwerpen, maar ik zie de meerwaarde niet van onderstaande roddelberichten:

Marco Borsato reageert via advocaten op beschuldigingen grensoverschrijdend gedrag - MovieMeter.nl
Gemixte reacties op haardvuur van SBS tijdens Eerste Kerstdag - MovieMeter.nl
RTL Boulevard nog steeds in gevaar: 'Zeer serieus' - MovieMeter.nl
Ellie Lust met ambulance naar het ziekenhuis gebracht: 'Ik wist het meteen' - MovieMeter.nl

Dit soort non-nieuws verwacht je meer op een smeuïge roddelsite zoals Mediacourant en niet op MovieMeter. Het zal ze wel om de clicks gaan, maar met dit soort flauwekul haal je mijns inziens de toch al tanende reputatie steeds meer onderuit en zorgen ze er ook niet voor dat mensen blijven plakken, als die zonder adblocker eerst allerlei reclame-ellende weg moeten klikken en door moeten ploegen.

En zeg nu zelf: Het nodigt niet echt uit om als user berichten te schrijven als je stukje tussen de grijpgrage handjes van een geile Marco Borsato en de scheten van Tom Holland komt te staan.

Ponty Mython schreef:
Dit soort non-nieuws verwacht je meer op een smeuïge roddelsite zoals Mediacourant en niet op MovieMeter. Het zal ze wel om de clicks gaan, maar met dit soort flauwekul haal je mijns inziens de toch al tanende reputatie steeds meer onderuit en zorgen ze er ook niet voor dat mensen blijven plakken, als die zonder adblocker eerst allerlei reclame-ellende weg moeten klikken en door moeten ploegen.

En zeg nu zelf: Het nodigt niet echt uit om als user berichten te schrijven als je stukje tussen de grijpgrage handjes van een geile Marco Borsato en de scheten van Tom Holland komt te staan.

Niet bepaald, nee. Als dit soort non-nieuws ook op MusicMeter usance wordt, ben ik meteen vertrokken. Dan weten jullie het vast...

Salvadore schreef:

Dit wist ik niet, bedankt. Alhoewel, het is eigenlijk al te laat. Ik ben niet van plan meer om daar ooit nog in te loggen. Dat heeft niets met de site te maken of de gebruikers, maar omdat de films van tegenwoordig me niets meer interesseren. Ik zat me op een gegeven moment overal aan te ergeren. één voorbeeld zal ik geven zodat je weet wat ik bedoel. Een film als Mission: Impossible duurde in 1996 nog 110 minuten, de laatste die ik gezien heb 150 minuten. En het zevende deel dat verwacht wordt in 2022 zal vast wel weer iets langer gerekt worden. Ik heb me op moviemeter lange tijd vermaakt, maar als de films niet meer mee willen werken houdt het op en ook meelezen vond ik daardoor niet meer nodig.

Ponty Mython schreef:

Ik had toch wel gehoopt op een dark mode, die veel websites tegenwoordig hebben. Al dat felle wit is 's avonds niet goed voor de ogen.

heel goed punt, daar heb ik namelijk ook veel last van. Was nog even vergeten te vermelden dat ik een speciaal softblue technology laag blauw licht beeldscherm gebruik, soms een blauw licht neutraliserende bril draag en de lichtsterkte van mijn beeldscherm op de allerlaagste stand heb staan. We turen nog maar de laatste twintig jaar naar beeldschermpjes,tablets en smartphones, wat voor gevaren dat heeft weten we vast pas in de toekomst.

panjoe (moderator)
Masimo schreef:
Zeg, maar is er wel goed genoeg nagedacht over Pokémondag, zo met die kleine ronde avatars?

Boer K
De moviemeter lay-out zoals ie nu is ben ik inmiddels aan gewend; het was wel een zoektocht en een bijna-studie om het onder de knie te krijgen. Heb zo af en toe nog gebruik gemaakt van de klassieke modus, maar naar ik heb begrepen van een mod, wordt deze niet meer bijgewerkt of ge-updated.

De overvloedige berichtgeving op moviemeter vind ook ik 'wat' overbodig; het leidt af van hetgeen ik gewend was: moviemeter to the core.

Ik negeer de overvloedige berichten zo veel mogelijk. Dat TVmeter nu geïntegreerd is in moviemeter, ach, ook dit is wel te doen.

Ponty Mython
De aanhoudende stroom van roddels op de frontpage hebben wederom een slachtoffer opgeëist. Er zijn ondertussen al heel wat gebruikers van de oude stempel vertrokken vanwege de nieuwe richting.

Ponty Mython
Werk aan MovieMeter (tijdelijk?) opgegeven:
https://i.imgur.com/6eijjKr.png
Gaat lekker zo. Tim is hier ook al meer dan een maand niet gespot.

Ponty Mython
LOL, wtf

MovieMeter: GSM Edition

Edit: nog vreemder is dat er geen enkele reactie op komt.

Ponty Mython schreef:
LOL, wtf

Als je goed kijkt, zie je dat het over films gaat

Ponty Mython schreef:
LOL, wtf

Cars 2: nu extra crunchy!

Ponty Mython schreef:

Gewenning, uiteindelijk is iedereen er zo aan gewend dat ze niet anders meer verwachten.
En aangezien het gros van de klagers ondertussen ook wel vertrokken lijken te zijn, komt er weinig weerwoord.

Ponty Mython
legian schreef:
(quote)

Gewenning, uiteindelijk is iedereen er zo aan gewend dat ze niet anders meer verwachten.
En aangezien het gros van de klagers ondertussen ook wel vertrokken lijken te zijn, komt er weinig weerwoord.

Inclusief de eigenaren aangezien de focus nu volledig op de internationale site ligt.

Dat helpt inderdaad ook altijd goed, gewoon niet aanwezig zijn zodat je het geklaag ook niet hoort.

Ponty Mython
Het lijkt erop dat de Internationale MovieMeter site inmiddels live is.

De opzet lijkt vooralsnog om alleen om filmnieuws te brengen, aangezien de film- en serie database en het forum ontbreken. Wat wel meteen opvalt is dat de frontpage beduidend meer (actueel) filmnieuws bevat dan de Nederlandse site, die vol staat met Shownieuws en Media Courant-achtige roddelberichten.

Kennelijk vonden de eigenaren het niet belangrijk genoeg om dit op de NL site te melden.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:58 uur

geplaatst: vandaag om 16:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.