MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Moviemeter

zoeken in:
Ponty Mython
Kennelijk wordt er dan toch eerst naar je IP-adres gekeken, ipv je gebruikersnaam.

ZAP! schreef:
Anyway, iedereen weet Groucho Marx once said.

Please accept my resignation. I don't want to belong to any club that will accept me as a member?

Iets wat me opviel tijdens mijn wekelijkse wandeling op MovieMeter:

Deze gebruiker heeft als (ex-)crewlid wel zijn naam kunnen veranderen (eerst HarmJanStegenga, nu Leland Palmer), terwijl er in het verleden altijd op gehamerd werd dat je vastzat aan de naam die je hebt gekozen bij inschrijven. Maar kennelijk geldt dat niet voor mensen die wat hoger op de ranglijst staan..?

hoe kom ik ook alweer hoger op die lijst?

Ponty Mython schreef:

Deze gebruiker heeft als (ex-)crewlid wel zijn naam kunnen veranderen (eerst HarmJanStegenga, nu Leland Palmer), terwijl er in het verleden altijd op gehamerd werd dat je vastzat aan de naam die je hebt gekozen bij inschrijven. Maar kennelijk geldt dat niet voor mensen die wat hoger op de ranglijst staan..?

Hoe het beleid is op MovieMeter weet ik niet, maar het is op MusicMeter ook een paar keer gebeurd bij hoge uitzondering. De twee die ik me herinner hadden beiden die hun echte naam als gebruikersnaam en werden daardoor lastiggevallen door mensen van buiten MuMe (een was bv. de zoon van een politicus, om een idee te geven).

herman schreef:
(quote)

Hoe het beleid is op MovieMeter weet ik niet, maar het is op MusicMeter ook een paar keer gebeurd bij hoge uitzondering. De twee die ik me herinner hadden beiden die hun echte naam als gebruikersnaam en werden daardoor lastiggevallen door mensen van buiten MuMe (een was bv. de zoon van een politicus, om een idee te geven).

Het proberen waard.

Ponty Mython
herman schreef:
(quote)

Ik heb de beweegredenen van de crew en reacties daarop doorgelezen, maar ik vind het nog steeds meten met twee maten. Als iemand zijn eigen naam heeft gebruikt en diegene wil deze veranderen ivm de privacy, dan mag dat. Maar als iemand niet zijn of haar echte naam heeft gebruikt, dan mag het weer niet. Ook al zou diegene elders last kunnen ondervinden van de betreffende gebruikersnaam. Ik zou zeggen: Geef mensen die al jaren actief zijn op de site en hun gebruikersnaam om wat voor reden dan ook willen veranderen, gewoon 1x de gelegenheid om een goeie te kiezen. Wat maakt dat nou uit? Kondig het desnoods aan het feedbacktopic dat de user een nieuwe gebruikersnaam heeft, zodat het verwarring voorkomt.

Ponty Mython schreef:
Kennelijk wordt er dan toch eerst naar je IP-adres gekeken, ipv je gebruikersnaam.
Maar dan nog ben ik nooit geband van MoMe, ik heb mezelf uitgeschreven.

Ponty Mython schreef:
(quote)

Please accept my resignation. I don't want to belong to any club that will accept me as a member?
That's the one.

Ponty Mython schreef:

Ik heb mezelf opzichtig ge-out als zijnde voormalig Meneer Bungel (op BoMe en MuMe) nadat ik mij eerder ingeschreven had als ZAP! op TvM - en daarna in diezelfde hoedanigheid op BoMe en Mome. Tussendoor weer eens uitgeschreven én weer teruggekeerd op diezelfde sites, behalve MoMe, waar ik me niet weer heb aangemeld. Wel uitgebreid naar GaMe.

Ingewikkeld verhaal misschien, maar ook ik heb door de mazen van de meter-wetten kunnen glippen, kennelijk.
Het is mij echter nooit te doen geweest om een andere username. Meneer Bungel zou ik zelfs prefereren boven ZAP!, maar ik ga niet zeuren, heur.

Wel ga ik Ponty Mythons voorgaande bericht met overgave liken.
1x (je username veranderen) moet toch kunnen, eenmalig dan toch zeker.

ZAP! schreef:
Bij BoMe, waar ik me ook uitgeschreven heb (en ik op twee verzoeken om weer terug te mogen komen, geen reactie heb gekregen, i.t.t. MuMe en TvM, waar ik na het eerste verzoek alweer terecht kon), krijg ik net een wat ander verhaal te lezen: "Dit account is niet langer actief."
Bij BoMe kan ik inmiddels weer terecht. Leuk, en dank voor de interventie, youknowwhoyouare.

Bij De Site > Algemeen > Het grote feedback / opmerkingen topic #2:

esteban schreef:
Zal MusicMeter een gelijkaardige transformatie ondergaan zoals MovieMeter en TVMeter?
Sssssssstttt!

herman schreef:

Die is herhaaldelijk aangekondigd in het forum.

Jij denkt misschien nu dat de users hier, net als de gezaghebbers hier, weleens iets niet lezen

panjoe (moderator)
Wauw, MovieMeter ziet er echt niet uit nu...

Ik vind het wel mooi op mijn laptop, maar op de telefoon is het niet zo handig meer.

panjoe schreef:
Wauw, MovieMeter ziet er echt niet uit nu...

Net als bij RA waan je je echt terug in de websites van de tweede generatie

herman schreef:
(quote)

Die is herhaaldelijk aangekondigd in het forum.

Forum op Moviemeter? daar kwam ik nooit. Op Tvmeter heb ik er niets van vernomen namelijk.

*edit. Dan bedoel ik niet dat ik niet wist dat dit in de planning zat. Maar een aankondiging van waneer het live zou gaan.

legian schreef:
(quote)

Forum op Moviemeter? daar kwam ik nooit. Op Tvmeter heb ik er niets van vernomen namelijk.

Ook hier op MuMe regelmatig aangekondigd in dit topic.

Ik krijg er helaas hoofdpijn van, maar op MoMe zelf zijn de reacties (tot nog toe) overwegend positief: MovieMeter lanceert nieuwe website en huisstijl - MovieMeter.nl

GrafGantz schreef:
(quote)

Ook hier op MuMe regelmatig aangekondigd in dit topic.

Zie mijn edit. Ik wist dat ze ermee bezig waren. Maar nooit iets gelezen of gezien van dat het vandaag of uberhaupt deze maand live moest gaan. Alleen dat ze in de planning hadden het eind vorig jaar live te zetten.

Poa schreef:
Ook niet meegekregen, het lijkt erop dat mijn stemmen van www.tvmeter.nl nu weg zijn. Eens kijken of ik daar wat over kan vinden in het forum.

Ik zie mijn stemmen niet in mijn overzicht op mijn profiel, maar wel bij de seriepagina's.

Zeg, maar is er wel goed genoeg nagedacht over Pokémondag, zo met die kleine ronde avatars?

Masimo schreef:
Zeg, maar is er wel goed genoeg nagedacht over Pokémondag, zo met die kleine ronde avatars?

Klaar voor o a. Voltorb, Solosis, Rowlet en de Poké balls .
Maarten kan de kalender er weer gerust bij pakken.

Ik vind het enerzijds professioneel mooi, anderzijds enorm druk. De huiselijke sfeer van vroeger is nu ook volledig weg.

legian schreef:
(quote)

*edit. Dan bedoel ik niet dat ik niet wist dat dit in de planning zat. Maar een aankondiging van waneer het live zou gaan.

Die is bewust niet gedaan, omdat ze dat zelf ook niet wisten.

herman schreef:
(quote)

Die is bewust niet gedaan, omdat ze dat zelf ook niet wisten.

Dus vannacht bedachten ze ineens dat ze de site wel live konden zetten wil je zeggen. Dat belooft wat.

Ik vind er weinig professioneel aan. Eerder een knullig knutselwerkje. Een banner die te smal is en dan aan de zijkanten opgevuld moet worden, de filmposter die daar half in zit, met een witte uitsparing errond en een zwart randje eraan, waar op MusicMeter een toevoeging voor afgekeurd zou worden. Gebruikers krijgen bij hun bericht een belachelijk klein rond avatarke en een onnodig grote grijze balk met daarin het aantal berichten en stemmen, alsof dat zeer belangrijke informatie is. En dan heb ik het nog niet gehad over het drukke boeltje op de rest van de pagina, waardoor de site ook nog wat trager wordt. Om positief te eindigen, de enige verbetering in mijn ogen is de bovenste balk en het MovieMeter logo.

Mijn eerste indruk is ook dat het wel erg druk is allemaal. Maar inhoudelijk is het er wel een stuk op vooruit gegaan.

legian schreef:
(quote)

Dus vannacht bedachten ze ineens dat ze de site wel live konden zetten wil je zeggen. Dat belooft wat.

Flauwe reactie. Er is herhaaldelijk gezegd wanneer de nieuwe site ongeveer online ging, maar omdat het steeds naar achter werd geschoven hebben ze geen concrete datum genoemd.

Ik vind het op zich niet heel slecht, wel een beetje druk inderdaad, maar daar zullen we vast wel aan wennen.

Wat ik wel jammer vind, is dat de eigenheid van het design van Moviemeter (en zoals het er nu wel nog is op Musicmeter) wel een beetje weg is nu: ik heb het gevoel dat ik al tientallen websites heb gezien die er bijna exact hetzelfde uitzagen als MoMe nu.

herman schreef:
Maar inhoudelijk is het er wel een stuk op vooruit gegaan.

Bedoel je de extra informatie? Vind ik geen vooruitgang op een forum. Die info vind je overal. Gewoon even doorklikken naar IMDb.

Je kunt overschakelen naar de klassieke modus bij je instellingen. Voor mensen die moeite met veranderingen hebben.

herman schreef:
Mijn eerste indruk is ook dat het wel erg druk is allemaal. Maar inhoudelijk is het er wel een stuk op vooruit gegaan.

(quote)

Flauwe reactie. Er is herhaaldelijk gezegd wanneer de nieuwe site ongeveer online ging, maar omdat het steeds naar achter werd geschoven hebben ze geen concrete datum genoemd.

Zoals ik al zei, ik wist dat ze initieel van plan waren om het geheel rond de jaarwisseling te doen. Dat haalde ze niet, daarna alleen maar berichten gelezen dat het er aan zit te komen. Mischien dat ze op Moviemeter er wat meer over verteld hebben, maar ik kom alleen op TVmeter en daar was vrijwel geen informatie over wanneer. Daarnaast. Ik vind het simpelweg erg slecht als je een site live gooit zonder dat vooraf aan te kondigen. Ze wisten dat ze dit gingen doen, dus waarom niet een week van te voren een bericht eraan wijden met de aankondiging. Desnoods hadden ze dat vandaag gedaan en dan dit weekend de site live gezet. Binnen je bedrijf weet je op een gegeven moment wanneer je dit live zet. Dan kan je daar prima een bericht aan wijden en dit communiceren naar je user base.

Nog een positief punt: Je kan overschakelen naar de klassieke modus!

Wat een opluchting.

Dank voor de tip, trebremmit

Okay legian, daar kan ik me aardig in vinden, zeker m.b.t. TVmeter.

Aan de andere kant zijn zij ons geen verantwoording schuldig toch? Het is niet dat we daar recht op hebben.

Kronos schreef:
(quote)

Bedoel je de extra informatie? Vind ik geen vooruitgang op een forum. Die info vind je overal. Gewoon even doorklikken naar IMDb.

Ik bedoel meer m.b.t. streamingdiensten; handig dat je nu makkelijker kunt zoeken binnen het aanbod van een dienst op basis van gesproken taal, producerend land, etc. Voor zover ik weet is MovieMeter de enige site die dat zo uitgebreid heeft.

Bij de klassieke modus is TvMeter nog steeds apart te verkrijgen. Hoera.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:20 uur

geplaatst: vandaag om 18:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.