MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Moviemeter

zoeken in:
herman schreef:
Aan de andere kant zijn zij ons geen verantwoording schuldig toch? Het is niet dat we daar recht op hebben.

Tja zonder de gebruikers heeft de site geen bestaansrecht volgens mij. Zit wel een soort van wisselwerking in. Maar het zou ze voornamelijk sieren om dat te doen. Vooral gezien hoe de communicatie sinds de overnamen eigenlijk verlopen is. Tegelijkertijd verrast het me in dat opzicht ook niet.

TvMeter, het bestaat nog legian. You have to go classic!

Ik heb zelfs mijn verloren gewaande avatar terug.

https://i.ibb.co/G28xSdb/657.jpg

trebremmit schreef:
Je kunt overschakelen naar de klassieke modus bij je instellingen.

Pepino

CHIEP (crew)
Die "bekend van" doet wel héél hard denken aan IMDb.

Ponty Mython
Zo op het eerste gezicht ziet het er best okee uit. Beetje van IMDb, beetje van Letterboxd...

Ik had toch wel gehoopt op een dark mode, die veel websites tegenwoordig hebben. Al dat felle wit is 's avonds niet goed voor de ogen. Er is nog steeds teveel loze ruimte links en rechts. De balk met de vorige pagina's hadden ze ook best bovenin mogen zetten, zoals in de oude layout. Hoogst irritant om steeds helemaal naar beneden te scrollen om van pagina te kunnen wisselen. De avatars zijn nu nog kleiner! Nu zie je helemaal niet meer wat het voorstelt... En nog steeds geen datum/tijd bij de naam in de quotes.

Dit vind ik ook maar een rare toevoeging:
https://i.imgur.com/eaZdvsE.png

Het lijkt nu alsof je als niet geregistreerde bezoeker ook een bericht kunt achterlaten, maar zodra je op 'plaatsen' drukt krijg je een melding dat je je eerst moet registreren. Erg overbodig. Waarom zien niet geregistreerde gebruikers überhaupt een reageerveld?

Het is een goeie eerste stap, maar er kan m.i. nog wel het één en ander verbeterd worden. Ik ben benieuwd of deze nieuwe layout ook nieuwe gebruikers aan zal trekken, of juist oude gebruikers zal wegjagen.

Maar wat zijn de plannen voor de overige sites? Esthetisch gezien klopt t nu niet meer met de rest. Gaan we een soortgelijke layout hier ook krijgen, of is er wat anders besloten in de directiekamer?

Kronos schreef:
TvMeter, het bestaat nog legian. You have to go classic!

Ja ik las dat ook al, maar ik ga eerst nog even de nieuwe vorm aankijken. Geef ze het voordeel van de twijfel

Haha, ik ga er gewoon aan proberen wennen. Uiteindelijk gaan we het eens moeten aanvaarden. Toch bedankt

Ponty Mython
Ik ben benieuwd wat Jordy ervan vindt.

CHIEP (crew)
Ponty Mython schreef:
Dit vind ik ook maar een rare toevoeging:
(afbeelding)

Het lijkt nu alsof je als niet geregistreerde bezoeker ook een bericht kunt achterlaten, maar zodra je op 'plaatsen' drukt krijg je een melding dat je je eerst moet registreren. Erg overbodig. Waarom zien niet geregistreerde gebruikers überhaupt een reageerveld?
Dat was in de oude versie volgens mij ook al.

Ponty Mython
CHIEP schreef:
(quote)
Dat was in de oude versie volgens mij ook al.

Klopt, maar blijft raar.

CHIEP (crew)
Ik vermoed dat het moet dienen als een "trigger" om je dan toch maar te registreren?

Ponty Mython
CHIEP schreef:
Ik vermoed dat het moet dienen als een "trigger" om je dan toch maar te registreren?

Het zal inderdaad zoiets zijn.

Maar als ik via mijn facebook profiel inlog op moviemeter dan moet ik me ook nog steeds registreren. Ik begrijp niet waarom dat dan is toegevoegd als je uiteindelijk er toch niks mee kan.

Wat echt tof zou zijn is als ze het mogelijk zouden maken dat je gewoon één account hebt waarmee je op elke metersite kunt reageren, zonder dat je je eerst overal apart moet registreren.

CHIEP (crew)
Dat zou inderdaad een zeer logische zet zijn geweest.

CHIEP (crew)
Wat mij ook opviel: op de nieuwe versie is het aantal gebruikers en stemmen (de eerste info die je te zien krijgt) naar achter in het rijtje geschoven.
En wat is de meerwaarde van in dat rijtje wel het aantal acteurs weer te geven (op de hoofdpagina van een film wordt btw behoorlijk random bepaald wie daar wordt vermeld), maar niet het aantal regisseurs?

Ponty Mython schreef:
Ik ben benieuwd wat Jordy ervan vindt.

Gemengd. Enerzijds te druk naar mijn smaak, en ik vind het design wat ouderwets. Aan de andere kant erg veel nieuwe nuttige functionaliteiten.

Het is een andere site geworden. Ipv een rustige, beperkte schil rond externe sites als IMDb, is het daar nu echt een alternatief / vervanger voor geworden. Ik begrijp die keuze wel, om het zo wat minder niche te maken. Na het gebrekkige onderhoud aan de vorige site was ik wat sceptisch, maar vind toch dat ze een knappe nieuwe site in elkaar gezet hebben.

Ik begin inmiddels ook al een beetje een oude man te worden Dus de vraag of ik iets te druk vind is misschien niet zo relevant meer als 20 jaar geleden.

panjoe (moderator)
Ze doen het een beetje naar het voorbeeld van VZ, MM moet aan de frontpage te zien blijkbaar een beetje een nieuwssite worden voor film en tv. Logisch natuurlijk dat ze vasthouden aan wat ze kennen, maar ze laten het een beetje na in te spelen op de al aanwezige pluspunten van de metersites

Ik zou denk ik eerder het social media aspect (profielen, discussies) naar de voorgrond brengen, daar zijn de metersites al redelijk goed voor berust. En als je het vergelijk met IMDb is het navigeren in en inzien van je eigen statistieken, stemmen en lijstjes echt makkelijker en overzichtelijker op MM. Zelfs met deze layout.

CHIEP (crew)
Het community-gevoel is van ondergeschikt belang: zie mijn vorige opmerking + je moet een boek naar beneden scrollen voor je de meningen en recensies van de gebruikers krijgt te zien.

Ponty Mython
Het is jammer dat ze geen gebruik hebben gemaakt van het sociale media aspect van profielen/persoonlijke pagina's. Als je naar de profielpagina gaat is het vooral een opsomming van toplijsten en stemmen, met wat persoonlijke info. Het zou leuk zijn als je ook op iemand's persoonlijke profiel kan reageren, bv. iemand complimenteren met zijn of haar top 10 o.i.d.

Je moet inderdaad erg veel scrollen nu. Niet erg RSI vriendelijk.

De nieuwe logo's word ik ook niet warm van. De oude was juist zo herkenbaar en ik geloof ook door een professioneel ontwerper speciaal voor de Metersites gemaakt Jordy?

Mijns inziens is het een slechte zet als ze daadwerkelijk het community-deel naar de achtergrond willen dringen. Dat maakt MovieMeter nou juist zo anders dan bv het nu erg populaire Letterboxd. Daar kun je weliswaar ook naar hartenlust je filmrecensies neerpennen, maar er is geen community en je schrijfsels worden nauwelijks opgemerkt tussen de de honderden/duizenden andere meningen.

Gebruikers die een ban hebben op MovieMeter, maar wel een Tv-Meter account hadden, lijken alsnog een volledige ban te hebben gekregen. Dat is best lullig als je vrij actief was op Tv-Meter.

Ik ben niet zo heel actief op MovieMeter, maar mijn gevoel is dat daar bij de filmpagina's sowieso al vooral meningen werden gedropt en er relatief minder interactie was. In die zin voelt het voor mij niet heel anders dan Letterboxd. Maar dat is mijn subjectieve ervaring, wellicht heeft een actieve user van MovieMeter wel hetzelfde gevoel bij MusicMeter.

CHIEP schreef:
Het community-gevoel is van ondergeschikt belang: zie mijn vorige opmerking + je moet een boek naar beneden scrollen voor je de meningen en recensies van de gebruikers krijgt te zien.

Als je op het icoontje onder je stem klinkt scroll je daar automatisch naar toe. Maar ik vind het ook wel jammer dat de community nu wat ondergeschikt lijkt gemaakt; als je als buitenstaander op MovieMeter belandt kan het je prima ontgaan dat er ook een heel forum achter zit, want de berichten zijn behoorlijk weggestopt.

Ponty Mython
herman schreef:
Ik ben niet zo heel actief op MovieMeter, maar mijn gevoel is dat daar bij de filmpagina's sowieso al vooral meningen werden gedropt en er relatief minder interactie was. In die zin voelt het voor mij niet heel anders dan Letterboxd. Maar dat is mijn subjectieve ervaring, wellicht heeft een actieve user van MovieMeter wel hetzelfde gevoel bij MusicMeter.

Het verschil is natuurlijk dat je op de Metersites op elkaar kunt reageren. Op Letterboxd kun je maar 1x iets schrijven per filmpagina. Daar is geen community.

Ik vind Letterboxd daarom ook geen meerwaarde hebben, ondanks dat het qua design er erg strak en aantrekkelijk uitziet. Je mening verzuipt tussen alle andere meningen en de domste one liners worden het meest geliked, waardoor ze steevast als eerste worden genoemd bij populaire reviews.

Ponty Mython schreef:
Het verschil is natuurlijk dat je op de Metersites op elkaar kunt reageren. Op Letterboxd kun je maar 1x iets schrijven per filmpagina. Daar is geen community.

Ik vind Letterboxd daarom ook geen meerwaarde hebben, ondanks dat het qua design er erg strak en aantrekkelijk uitziet. Je mening verzuipt tussen alle andere meningen en de domste one liners worden het meest geliked.

Kan ik me iets bij voorstellen. Als ik een film heb gezien en meer wil weten, google ik wel interessante artikelen. En op MovieMeter zijn wel een aantal mensen wiens mening ik wel interessant vind om te lezen..

Groot voordeel van Letterboxd vind ik wel dat je een beperkt aantal mensen kunt volgen en daarvan snel kunt zien wat zij van een film vinden. Op MovieMeter is het veel lastiger tips op te doen als je niet weet welke gebruikers jouw smaak delen.

Ponty Mython schreef:

De nieuwe logo's word ik ook niet warm van. De oude was juist zo herkenbaar en ik geloof ook door een professioneel ontwerper speciaal voor de Metersites gemaakt Jordy?

Niet alleen het logo, het complete oude (en ik neem aan ook het nieuwe) design is door een professioneel ontwerper speciaal voor de Meter-sites gemaakt.

herman schreef:
(quote)

Kan ik me iets bij voorstellen. Als ik een film heb gezien en meer wil weten, google ik wel interessante artikelen. En op MovieMeter zijn wel een aantal mensen wiens mening ik wel interessant vind om te lezen..

Groot voordeel van Letterboxd vind ik wel dat je een beperkt aantal mensen kunt volgen en daarvan snel kunt zien wat zij van een film vinden. Op MovieMeter is het veel lastiger tips op te doen als je niet weet welke gebruikers jouw smaak delen.

En het is natuurlijk ook zo dat Letterboxd in de eerste plaats om je persoonlijke kijk-registratie draait. En op dat vlak absoluut superieur aan andere alternatieven. En om je eigen identiteit wat films betreft, via je profiel en de rand-mogelijkheden. Prachtige tool trouwens die wereldwijd bekend is. Ik volg er ook tal van mensen uit alle lagen van de filmwereld, want er zijn bv ook regisseurs en acteurs die er een profiel hebben. De lijsten vind ik iets heel plezant. De jaaroverzichten en dergelijke ook.

Nog meer mogelijkheden voor de community, die is er trouwens heus wel, zou nog leuker zijn natuurlijk, maar dat is niet wat ik in hoofdzaak zoek in Letterboxd.

Ik vind dat MovieMeter nog niet eens aan de hielen van Letterboxd komt, op geen enkel vlak. Totaal niet van dezelfde orde. Eigenlijk zijn ze gewoon niet erg vergelijkbaar. Ze focussen op andere aspecten. Ik kom op MM ook enkel om wat meningen te lezen of er iets te delen. Omdat het 'lokaal' is. Voor alle andere zaken zijn er veel betere alternatieven.

Op MusicMeter (daar ben ik 't meest) hang ik rond voor de community. (ook van toepassing op MovieMeter) En dan voornamelijk op het forum. Dat is de grote troef, imo. Samen met het feit dat het om mensen uit BE en NL gaat. En om eens wat sterretjes uit te delen of wat meningen bij de albums te lezen. De community is bij een eerste blik niet echt zichtbaar bij de nieuwe MovieMeter. Dat zou duidelijker naar voor moeten komen, want daar ligt de sterkte. Volgens mij.

ArthurDZ, nu hoor je het ook eens van iemand anders. Hup, ga ook op Letterboxd!

herman schreef:
Een jaar of 10 geleden was dat wel anders. Ook het forum was toen nog een wezenlijk actief onderdeel van de website. Dat is nu (helaas) wel anders. Daar ben ik zelf mede debet aan overigens.

@the crew van Musicmeter (en boekmeter):
Niet doen, aub, niet doen..!
Soms is alles bij het ouwe laten ook goed.
De drang naar verandering leidt niet per se altijd tot verbetering.

Met dank voor de zalige website in zijn huidige vorm.

Ponty Mython
vinejo schreef:
@the crew van Musicmeter (en boekmeter):
Niet doen, aub, niet doen..!
Soms is alles bij het ouwe laten ook goed.
De drang naar verandering leidt niet per se altijd tot verbetering.

Met dank voor de zalige website in zijn huidige vorm.

Ik denk niet dat de crew daar veel over te zeggen heeft.

Anyway, gelet op hoe er in het verleden is omgegaan met het oplossen van diverse bugs, zijn ze nog wel een paar jaar bezig met sleutelen aan MovieMeter.

Ponty Mython
Kunnen ze het film- en tv-forum niet samenvoegen tot één groot forum? Het is nu toch ook één site, dus waarom dan twee aparte forums? Één forum is veel overzichtelijker.

Het was inderdaad even schrikken toen ik weer eens MoMe bekeek. En zoeken .

Enfin, dezelfde familie, maar wel verschillende doelgroepen en soorten van gebruikers. Ik kan de commentaren van MuMe beter hebben en ze getuigen van meer respect voor de muziek dan op MoMe (voor de film), waar ik toch wel echt meer azijnlucht ervaar.

CHIEP (crew)
CHIEP schreef:
En in het menu staat het forum in de nieuwe versie nu pas als voorlaatste opgelijst (komende van de eerste plaats in de oude versie).
Echt, waarom dan nog moeite doen om er in te voorzien?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:59 uur

geplaatst: vandaag om 05:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.