De Site / Algemeen / Vinyl Vinyl Vinyl (o.a. over platenspelers)
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2014, 14:24 uur
Hey Reptile leuk dat ik nu weet wie je bent 
Leuk initiatief hoor.

Leuk initiatief hoor.
0
geplaatst: 9 april 2014, 00:38 uur
Als iemand van jullie wil komen hoor ik het wel. De koffie met koek staat klaar. 

0
geplaatst: 9 april 2014, 18:44 uur
Leuk initiatief Paul..
goede site met flink aanbod aan meer dan redelijke prijzen ook, well done.. 
0
geplaatst: 9 april 2014, 23:27 uur
Leondutch schreef:
Leuk initiatief Paul..
Dank je. Leuk initiatief Paul..
Nog meer te vinden op mijn vinylmarktje! Iets voor jou?En een hand van de manager van Revere.

0
geplaatst: 11 april 2014, 19:14 uur
reptile71 schreef:
Nog meer te vinden op mijn vinylmarktje! Iets voor jou?
(quote)
Dank je.
Nog meer te vinden op mijn vinylmarktje! Iets voor jou?(quote)
En een hand van de manager van Revere.
Kan helaas niet maar veel plezier / succes.....

0
geplaatst: 20 april 2014, 21:19 uur
Wat is jullie oogst gisteren op Record Store Day?
Ik heb de volgende platen 'gescoord':
- Donny Hathaway - Live at the Bitter End 1971 (2014) (fantastisch!)
- Bruce Springsteen - American Beauty (2014) (met 2 fraaie songs!)
- Carter, Clarence - Slip Away - The Ultimate Clarence Carter 1966-1971 - 2LP - systemrecords.co.uk (heel bijzonder en prachtig mooi!)
- Green Day - Demolicious (2014) (verrassend goed)
Nog onderweg:
- OutKast - Southernplayalisticadillacmuzik (1994)
- Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back (1988)
Echt tientallen mensen in de rij bij Plato Utrecht en daarna met z'n allen naar DE bakken. Maar wel allemaal netjes en aardig.
Ik heb de volgende platen 'gescoord':
- Donny Hathaway - Live at the Bitter End 1971 (2014) (fantastisch!)
- Bruce Springsteen - American Beauty (2014) (met 2 fraaie songs!)
- Carter, Clarence - Slip Away - The Ultimate Clarence Carter 1966-1971 - 2LP - systemrecords.co.uk (heel bijzonder en prachtig mooi!)
- Green Day - Demolicious (2014) (verrassend goed)
Nog onderweg:
- OutKast - Southernplayalisticadillacmuzik (1994)
- Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back (1988)
Echt tientallen mensen in de rij bij Plato Utrecht en daarna met z'n allen naar DE bakken. Maar wel allemaal netjes en aardig.
0
geplaatst: 20 april 2014, 22:24 uur
west schreef:
Nergens tijd voor gehad helaas dus ik kijk misschien morgen nog wel of er wat is blijven liggen.
Alleen Revere op vinyl maar dat telt natuurlijk niet in mijn geval

0
geplaatst: 20 april 2014, 22:41 uur
Ik had de maxi van Bruce wel willen hebben maar was te laat op pad 
Zou die nog ergens in de winkel liggen ??

Zou die nog ergens in de winkel liggen ??
0
geplaatst: 20 april 2014, 22:59 uur
Als je snel bent, kun je 'm nog voor een redelijk bedrag vinden op Ebay en mogelijk discogs.
0
geplaatst: 20 april 2014, 23:00 uur
aERodynamIC schreef:
Nergens tijd voor gehad helaas dus ik kijk misschien morgen nog wel of er wat is blijven liggen.
(quote)
Ik las dat je als roadie & gastheer tegelijk had gefungeerd. Ja, dan wordt het lastig om ook nog platen te 'scoren'. Gaaf om op zo'n manier RSD eens mee te maken.
0
geplaatst: 20 april 2014, 23:29 uur
west schreef:
Ik las dat je als roadie & gastheer tegelijk had gefungeerd. Ja, dan wordt het lastig om ook nog platen te 'scoren'. Gaaf om op zo'n manier RSD eens mee te maken.
Ja, dat is natuurlijk al een paar maanden zo maar het is en blijft gaaf om de dingen van een andere kant mee te maken: ontvangen worden in platenzaak met alle egards (Den Haag spande de kroon), benaderd worden door mensen die je niet kent en dan vooral heel veel plezier hebben en ondertussen zorgen dat de band op tijd aankomt en op de plek terecht komt waar nodig

En dan inderdaad ook privé gastheer kunnen zijn inclusief een rehearsal in je eigen woonkamer. Dat is heel mooi en voor een muziekliefhebber gewoon het ultieme om mee te mogen maken.
Muzikanten die vrienden zijn geworden.... geweldig. Als je dan zelfs via Facebook bedankt wordt door de moeder van een bandlid die zelf de grootste fan is (hoe rock and roll) is dat alleen maar prachtig te noemen.
Ook geweldig om te zien dat er zoveel MuMe-leden zijn die zich telkens laten zien: ik blijf me daar toch over verbazen maar vind het geweldig want ook dat maakt het plezier telkens erg groot. Je komt elkaar weer tegen en het voelt vertrouwd. Zoals de zanger het al zei in Rotterdam: het is een beetje thuiskomen elke keer weer. En zo is het maar net.
Enige nadeel is dat je verder niks meemaakt van zo'n dag en je geen tijd hebt om zelf eens lekker op zoek te gaan naar mooie dingen. Maar ach, als dat de prijs is die ik ervoor betaal.....

Dus helaas geen vinyl vinyl vinyl voor mij dit weekend op 1 voor de hand liggend album na.
0
geplaatst: 21 april 2014, 14:08 uur
Erg leuk om te lezen, ook van die rehearsal in jouw woonkamer. 
Ik was trouwens nog een plaat vergeten:
- Opeth met Watershed; sublieme mastering op dubbel 180 grams groen vinyl met ook nog eens fraai artwork

Ik was trouwens nog een plaat vergeten:
- Opeth met Watershed; sublieme mastering op dubbel 180 grams groen vinyl met ook nog eens fraai artwork
0
geplaatst: 22 april 2014, 10:39 uur
Leuk verhaal idd!! Lijkt me echt supertof om mee te maken!!
Is die plaat van revere nog ergens te krijgen dan..??
Zelf hoop ik vandaag op een verlossend telefoontje van PopEye dat de plaat van het debuut van Novastar nog binnen komt voor mij...
En de ongevraagde tip van de dag: Illusions van Ibrahim Maalouf is vanaf heden verkrijgbaar op plastic!!!!
Zelf hoop ik vandaag op een verlossend telefoontje van PopEye dat de plaat van het debuut van Novastar nog binnen komt voor mij...
En de ongevraagde tip van de dag: Illusions van Ibrahim Maalouf is vanaf heden verkrijgbaar op plastic!!!!
0
geplaatst: 22 april 2014, 16:27 uur
Was ten tijde van Record Store Day in een buurland, waar dat fenomeen ook wordt 'gevierd' - de platendetaillist ter plekke had een deel van het aanbod in huis gehaald - er waren ca 700 releases; dus hij had gewoon een eigen selectie gemaakt en besteld.
Geduldig wachtte ik m'n beurt af om in de bakken te gaan grasduinen. Veel meer dan gluren en verbaasd kijken naar de prijzen werd het niet - nee, er waren geen in-stores, maar wel een verdienstelijk draaiende dj. Er werd redelijk wat verkocht. Zelf keek ik vol interesse uit naar de dubbel-lp van Kode9 en The Space Ape - die kostte echter 29,95 - een album uit 2006, dat tweedehands voor 5-6 euro te vinden is en op nieuw vinyl het 5-6-voudige moet opbrengen gaat mij gewoon te ver.
Het is in toenemende mate verworden tot een commercieel circus, waarbij ik de in-storende bands echt hun succes wel gun, maar die bezopen prijzen gaan NERGENS meer over. Nu het cd-rund inmiddels geslacht is, wordt het vinyl-kalf steeds sneller vet gemest, de koper gepaaid met allerlei luxe, special(2*) editions om toch het omzetniveau in de retail hoog te houden. Het H3-virus wordt overal wijd uitgezet.
Konden we het weekend ervoor al kennis maken met de opgeschroefde prijzen voor oud vinyl op de beurs - zelden zag je prijzen onder Discogs-niveau (veelal 30 - 40% daarboven), nu konden we de opgeschroefde prijzen van nieuw vinyl aanschouwen.
Waarom zou je in vredesnaam 30 euro voor een nieuw album neertellen? Zoals het nu staat, koop je voor dat geld 3 - 4 goede oude albums, of een enkel collector's item. Wie garandeert immers dat die exlusieve release van nu, in beperkte oplage, over 3-5 jaar niet alsnog in een box met andere 'limited releases' verschijnt?
Nee doe mij maar Sounds of Silence - Tired of Vinyl (friends edition)
Geduldig wachtte ik m'n beurt af om in de bakken te gaan grasduinen. Veel meer dan gluren en verbaasd kijken naar de prijzen werd het niet - nee, er waren geen in-stores, maar wel een verdienstelijk draaiende dj. Er werd redelijk wat verkocht. Zelf keek ik vol interesse uit naar de dubbel-lp van Kode9 en The Space Ape - die kostte echter 29,95 - een album uit 2006, dat tweedehands voor 5-6 euro te vinden is en op nieuw vinyl het 5-6-voudige moet opbrengen gaat mij gewoon te ver.
Het is in toenemende mate verworden tot een commercieel circus, waarbij ik de in-storende bands echt hun succes wel gun, maar die bezopen prijzen gaan NERGENS meer over. Nu het cd-rund inmiddels geslacht is, wordt het vinyl-kalf steeds sneller vet gemest, de koper gepaaid met allerlei luxe, special(2*) editions om toch het omzetniveau in de retail hoog te houden. Het H3-virus wordt overal wijd uitgezet.
Konden we het weekend ervoor al kennis maken met de opgeschroefde prijzen voor oud vinyl op de beurs - zelden zag je prijzen onder Discogs-niveau (veelal 30 - 40% daarboven), nu konden we de opgeschroefde prijzen van nieuw vinyl aanschouwen.
Waarom zou je in vredesnaam 30 euro voor een nieuw album neertellen? Zoals het nu staat, koop je voor dat geld 3 - 4 goede oude albums, of een enkel collector's item. Wie garandeert immers dat die exlusieve release van nu, in beperkte oplage, over 3-5 jaar niet alsnog in een box met andere 'limited releases' verschijnt?
Nee doe mij maar Sounds of Silence - Tired of Vinyl (friends edition)

0
geplaatst: 22 april 2014, 17:00 uur
Pinsnider schreef:
Leuk verhaal idd!! Lijkt me echt supertof om mee te maken!! Is die plaat van revere nog ergens te krijgen dan..??
Leuk verhaal idd!! Lijkt me echt supertof om mee te maken!! Is die plaat van revere nog ergens te krijgen dan..??
Bij de zaken waar de instores waren was deze snel uitverkocht maar er zal vast nog wel ergens een platenzaak zijn die hem nog wel heeft liggen. Anders kan je hem gewoon bestellen via de webshop van Revere. Daar zullen ze een dezer dagen wel binnenkomen verwacht ik
0
geplaatst: 22 april 2014, 17:42 uur
Mjuman schreef:
Nu gooi je toch al te makkelijk alle releases - en het zijn er heel wat - op een hoop. Sommigen waren helemaal niet zo duur (Springsteen: 10,00 euro voor een EP bijvoorbeeld) en anderen werden bijvoorbeeld voor het eerst (op plaat) uitgegeven of zijn alleen nog voor waanzinnig veel geld op discogs te krijgen (zie de meeste van mijn aankopen hierboven).
0
geplaatst: 22 april 2014, 17:57 uur
west schreef:
Nu gooi je toch al te makkelijk alle releases - en het zijn er heel wat - op een hoop. Sommigen waren helemaal niet zo duur (Springsteen: 10,00 euro voor een EP bijvoorbeeld) en anderen werden bijvoorbeeld voor het eerst (op plaat) uitgegeven of zijn alleen nog voor waanzinnig veel geld op discogs te krijgen (zie de meeste van mijn aankopen hierboven).
Welnee, eenieder bepaalt zelf hoeveel geld ie uit wil geven - H3 immers - maar imo zou je juist prettige prijzen willen zien en niet rare, toch hoger geprijsde releases. Van Donny Hathaway is elders een complete box te koop -- ik schat zo voor de helft van wat jij hebt betaald. En als ik een collector's item echt wil hebben, zoals een Spirit of Eden, ga ik écht voor het origineel en niet voor een herpersing waarvoor ik - tav de perskwaliteit - mijn hand niet in het vuur wil steken.
Nare bijkomstigheid van het herleven van het zwarte goud is nl dat er veel bijgeperst wordt en dat de kwaliteitscontrole regelmatig te wensen over laat. Origineel herpersen zonder inlegvel (bij MoV) is daar een voorbeeld van, alsmede geluid, niet wat je hoopte voor 20 euro: Kwaliteit Uitermate Teleurstellend.
Ik constateer dat de 'fun' van vinyl verzamelen er bij redelijk uit is na eerst de beurs en nu RSD - platenkopers laten zich prijzen opleggen die hoog zijn en dat voor items waarvan de waarde relatief is. Of spreken we opeens met z'n alleen af dat ALLES wat je op RSD koopt 'collectable' is?
Dacht het niet - maar nogmaals eenieder is vrij om z'n vinylgeld uit te geven zoals het hem uitkomt. Ik zoek gewoon verder

0
geplaatst: 22 april 2014, 18:29 uur
Pinsnider schreef:
Het begint onderhand al gewoon te worden: ik zie ze zo vaak nu en het was niet de eerste keer dat ze bleven overnachten

Maar tof blijft het zeker (de mensen op FB hebben de foto's vast wel meegekregen).
Ik zag gisteren nog 1 exemplaar in Plaatboef Rotterdam liggen (dus hoezo Ducoz maar 1 exemplaar in de winkel????)
Maar verder ging het erg hard en was het snel uitverkocht.
Je kunt via de site van de band ook bestellen maar dan ben je wel een stuk duurder uit helaas.
edit: wat vigil zegt

0
geplaatst: 22 april 2014, 18:33 uur
Ben het wel ongeveer met Mjuman eens. Vinyl is alweer een tijdje 'in' en dat wordt steeds duidelijker in het aanbod en de prijzen. Ik prijs mezelf gelukkig dat mijn vinylcollectie gevoelsmatig zo'n beetje compleet is. Want in platenbakken neuzen is niet meer zo leuk, als je voortdurend slecht opnieuw uitgegeven 'zeldzame' exemplaren voor een veel te hoge prijs tegenkomt.
0
geplaatst: 22 april 2014, 19:31 uur
Dank voor de tips! Zal eens kijken!
En dan die andere discussie: ik vind juist dat -met dank aan de hype- de laatste jaren de platen eindelijk weer eens een beetje betaalbaar worden. Pakweg 10 jaar geleden betaalde je minstens 30 euro voor een LP omdat ze er uit medelijden voor die paar plastic-kopende pipo's nog maar wat digitaal gefabriceerde plaatjes persten. Nu ben je normaalgesproken "gewoon" 20 euro kwijt voor een nieuwe LP en vaak zelfs nog minder. Voor wat betreft RSD en andere speciale releases ben ik het wel eens met de prijsgekte met als hoogtepunt de adviesprijs van 175 euro voor The Aeroplane Flies High van de Pumpkins (5LP verzameldoosje zonder franje). Maar hype of niet, hoge prijs of niet, het blijft machtig spul. En tegenwoordig zelfs telkens weer in allerlei kekke kleurtjes hahaha
En dan die andere discussie: ik vind juist dat -met dank aan de hype- de laatste jaren de platen eindelijk weer eens een beetje betaalbaar worden. Pakweg 10 jaar geleden betaalde je minstens 30 euro voor een LP omdat ze er uit medelijden voor die paar plastic-kopende pipo's nog maar wat digitaal gefabriceerde plaatjes persten. Nu ben je normaalgesproken "gewoon" 20 euro kwijt voor een nieuwe LP en vaak zelfs nog minder. Voor wat betreft RSD en andere speciale releases ben ik het wel eens met de prijsgekte met als hoogtepunt de adviesprijs van 175 euro voor The Aeroplane Flies High van de Pumpkins (5LP verzameldoosje zonder franje). Maar hype of niet, hoge prijs of niet, het blijft machtig spul. En tegenwoordig zelfs telkens weer in allerlei kekke kleurtjes hahaha
0
geplaatst: 22 april 2014, 19:48 uur
aERodynamIC schreef:
Het begint onderhand al gewoon te worden: ik zie ze zo vaak nu en het was niet de eerste keer dat ze bleven overnachten
Maar tof blijft het zeker (de mensen op FB hebben de foto's vast wel meegekregen).
Ik zag gisteren nog 1 exemplaar in Plaatboef Rotterdam liggen (dus hoezo Ducoz maar 1 exemplaar in de winkel????)
Je kunt via de site van de band ook bestellen maar dan ben je wel een stuk duurder uit helaas.
(quote)

Op de dag zelf 4 stuks, maar dat ding is aan de straatstenen niet te slijten..

0
geplaatst: 22 april 2014, 19:54 uur
In Delft zag ik de plaat ook staan bij Sounds en bij Velvet afgelopen zaterdag (21,99 om 19,99), daar hebben ze verder geen instore gedaan dus misschien dat ze daar nog een exemplaar hebben. Anders moet je even wachten tot 14 juni en kan je hopelijk de LP kopen bij hun optreden op het gratis festival Schippop (tegen Delft aan) 

0
geplaatst: 22 april 2014, 20:00 uur
Ik heb er dus nog drie staan voor 20 eurie
Niks geen velvets, getfur 
Niks geen velvets, getfur 
0
geplaatst: 22 april 2014, 20:09 uur
Doe je wel fff 3 * de gebruikelijke donatie in de anti-reclamepot van Jordy Ducoz ? Da's professioneel tarief.
D'r was zo'n winkelier in een Brabantse plaats die ook altijd te pas en te onpas kwekkelde over hoeveel en wat ie allemaal had; dat irriteerde.

0
geplaatst: 22 april 2014, 20:09 uur
Ow nou dan met z'n allen naar Plaatboef zou ik zeggen 
Mjuman -> Ach het is onschuldig, dat kon je van DJ Arend niet meer zeggen

Mjuman -> Ach het is onschuldig, dat kon je van DJ Arend niet meer zeggen

0
geplaatst: 22 april 2014, 20:56 uur
Mjuman schreef:
Doe je wel fff 3 * de gebruikelijke donatie in de anti-reclamepot van Jordy Ducoz ? Da's professioneel tarief.
D'r was zo'n winkelier in een Brabantse plaats die ook altijd te pas en te onpas kwekkelde over hoeveel en wat ie allemaal had; dat irriteerde.
(quote)
Misschien heb ik ze hier wel in de schuur staan
Ik noem hier nergens een winkel* denotes required fields.