De Site / Algemeen / Vinyl Vinyl Vinyl (o.a. over platenspelers)
zoeken in:
0
geplaatst: 22 april 2014, 22:31 uur
Dat ging in de andere winkels duidelijk niet zo: overal alles weg (en nee niet 1 exemplaar) maar ja daar traden ze ook op..... een kans die Plaatboef ooit als eerste kreeg vorig jaar

Overigens heb ik nog wel lekker met je collega's gebabbeld over RSD afgelopen maandag

0
geplaatst: 24 april 2014, 19:23 uur
Nou waar word ik hier nou weer mee vergeleken als koper van een van die vier exemplaren

Maar ik ben er trots op hoor

0
geplaatst: 28 april 2014, 19:30 uur
Nieuw projectje in huize Reijersen en ik dacht, laat ik jullie hulp eens inroepen.
Ik ben me aan het oriënteren voor een platenspeler. Nu zie ik heel veel verschillende modellen en prijzen langskomen, dus dacht eerst een budget te maken. Dat is max. €200,- geworden.
Daarnaast zag ik platenspelers waar de boxjes al ingebouwd zijn. Nu weet ik niet of dit kwalitatief goed is, maar vanwege wat weinig ruimte (huize Reijersen is niet zo groot) kan het voor mij wel heel handig zijn. Heb natuurlijk wel een stereoset staan dus daar kan ik 'm eventueel ook op aansluiten.
Andere opsmuk als cd-speler, radio etc zag ik er ook bij staan, maar denk dat dit me minder doet. Zo!
Dus graag tips en trucs en zaken waar ik op moet letten etc..
Alvast bedankt.
Ik ben me aan het oriënteren voor een platenspeler. Nu zie ik heel veel verschillende modellen en prijzen langskomen, dus dacht eerst een budget te maken. Dat is max. €200,- geworden.
Daarnaast zag ik platenspelers waar de boxjes al ingebouwd zijn. Nu weet ik niet of dit kwalitatief goed is, maar vanwege wat weinig ruimte (huize Reijersen is niet zo groot) kan het voor mij wel heel handig zijn. Heb natuurlijk wel een stereoset staan dus daar kan ik 'm eventueel ook op aansluiten.
Andere opsmuk als cd-speler, radio etc zag ik er ook bij staan, maar denk dat dit me minder doet. Zo!
Dus graag tips en trucs en zaken waar ik op moet letten etc..
Alvast bedankt.
0
geplaatst: 28 april 2014, 19:40 uur
Ik kan je deze Sony platenspeler van harte aanbevelen, gezien jouw budget:
bol.com | Sony PS-LX300 Platenspeler met USB,Sony | Elektronica
Je kan 'm - omdat 'ie een tussenversterker heeft - met rood en wit aansluiten op bijvoorbeeld de tape recorder aansluiting van jouw versterker. Deze platenspeler wordt trouwens gemaakt in dezelfde fabriek in China waar de Technics van ruim 300 euro vandaan komen. Daar kan je zelfs geinige filmpjes over vinden op Youtube. Ze lijken van binnen werkelijk precies op elkaar.
bol.com | Sony PS-LX300 Platenspeler met USB,Sony | Elektronica
Je kan 'm - omdat 'ie een tussenversterker heeft - met rood en wit aansluiten op bijvoorbeeld de tape recorder aansluiting van jouw versterker. Deze platenspeler wordt trouwens gemaakt in dezelfde fabriek in China waar de Technics van ruim 300 euro vandaan komen. Daar kan je zelfs geinige filmpjes over vinden op Youtube. Ze lijken van binnen werkelijk precies op elkaar.
0
geplaatst: 28 april 2014, 20:23 uur
Ik zou me Draaitafels - Stereo | Hi-Fi Klubben - hifiklubben.nl hier eens oriënteren - draaitafels (Denon vanaf ca 130 foppen); ik zou evt doorsparen voor een Argon of een Pro-Ject Genie (met een Vivanco pre-amp van ca. 30 euro). Bedenk wel: vinyl hoef je maar één keer te verneuken
en dat geld ook voor mooie oude soul-albums!
en dat geld ook voor mooie oude soul-albums!
0
geplaatst: 28 april 2014, 21:52 uur
Iemand ervaringen met de Takumi TT Level2 ? (Rik Stoet, Den Haag).
0
geplaatst: 28 april 2014, 22:26 uur
Specs lijken goed, maar is wel een exoot - en herkomst van onderdelen overal (China/Taiwan dacht ik) vandaan. Zou wel even zoeken naar review op hifi.nl - meen dat men in eerste instantie enthousiast was. Ik schrok zelf terug toen ie 2-3 maanden na introductie al 150 euro duurder was geworden. Ik vond het ook te mooi klinken om waar te zijn.
Zoek naar reviews zou ik zeggen.
Zoek naar reviews zou ik zeggen.
0
geplaatst: 29 april 2014, 17:26 uur
Running On Empty schreef:
Geen ervaring met Takumi, ziet er goed uit moet ik zeggen. Wel ervaringen met Rik Stoet, absoluut top.

0
geplaatst: 30 april 2014, 12:45 uur
Leondutch schreef:
Geen ervaring met Takumi, ziet er goed uit moet ik zeggen. Wel ervaringen met Rik Stoet, absoluut top.
Ja ik ga daar maar eens kijken binnenkort

0
geplaatst: 21 mei 2014, 14:18 uur
Ben sinds 1.5 jaar tevreden eigenaar van een Pro-ject Debut. Nu is er iets veranderd aan het hendeltje van de armlift. Vroeger kon/moest ik dat hendeltje niet tot het uiterste duwen om de arm te laten zakken en stijgen. Sinds kort gaat dat wel alsof de 'remming' weg is. Ik kan dat hendeltje nu dus tot op de speler duwen. Is dat normaal?
0
geplaatst: 22 mei 2014, 17:51 uur
Running on Empty: al tijd / zin gehad om naar Rik Stoet te gaan? Moet zeggen dat de Takumi (inderdaad blijkbaar 595 Euro op X-Fi show in Veldhoven en 695 Euro bij Rik in de winkel, maar toch geen prijs voor meegeleverd gewicht, Pro-Ject (!) Carbon arm, Ortofon MM Red element en werkelijk schitterende kap, het beluisteren in ieder geval waard dunkt me.
0
geplaatst: 25 mei 2014, 00:03 uur
Ik had het willen combineren vorige week met een ander bezoek in Den Haag maar door file ellende bleef er te weinig tijd over. Staat op mijn programma 

0
geplaatst: 25 mei 2014, 00:03 uur
Iemand hier enige ervaring met die Crosley koffertjes? Vriend van mij wil die kopen, maar kent het merk en de kwaliteit niet. Net als ik by the way.
0
geplaatst: 28 mei 2014, 17:23 uur
Reijersen schreef:
Iemand hier enige ervaring met die Crosley koffertjes? Vriend van mij wil die kopen, maar kent het merk en de kwaliteit niet. Net als ik by the way.
Leuk speelgoed voor je tienerdochter maar echt niet bruikbaar als serieuze platenspeler. Tip: als je al een hifi installatie hebt kijk dan uit naar een betaalbare platenspeler en, als dat nodig is, een phono-voorversterker(tje). Het neemt echt niet meer plaats in en geeft veel meer kwaliteit.
0
buizen
geplaatst: 2 juni 2014, 11:09 uur
Is er ook iemand bekend met de Yarland buizenversterker(tje)s?
Voor amper 300euro(!) heb je al een ontzettend goed klinkende echte buizenversterker.
Heb zelf hier de FV34BSA staan (die was zo'n 500,-)die het vinyl versterkt en prachtig laat klinken uit de Boston-luidsprekers. Overigens getipt door Wilbrand acoustics in Nordhorn, en daar ook besteld (spul is moeilijk aan te komen en niet op voorraad). Vaklui.
Yarland FV34BSA versterker - hifi.nl
Voor amper 300euro(!) heb je al een ontzettend goed klinkende echte buizenversterker.
Heb zelf hier de FV34BSA staan (die was zo'n 500,-)die het vinyl versterkt en prachtig laat klinken uit de Boston-luidsprekers. Overigens getipt door Wilbrand acoustics in Nordhorn, en daar ook besteld (spul is moeilijk aan te komen en niet op voorraad). Vaklui.
Yarland FV34BSA versterker - hifi.nl
0
geplaatst: 2 juni 2014, 22:04 uur
nepuufd1 schreef:
Ben sinds 1.5 jaar tevreden eigenaar van een Pro-ject Debut. Nu is er iets veranderd aan het hendeltje van de armlift. Vroeger kon/moest ik dat hendeltje niet tot het uiterste duwen om de arm te laten zakken en stijgen. Sinds kort gaat dat wel alsof de 'remming' weg is. Ik kan dat hendeltje nu dus tot op de speler duwen. Is dat normaal?
Mezelf eens quoten, aangevuld met een nieuwe vraag.
Zou mijn Pro-Ject Debut willen 'upgraden' met een Speedbox. Ik draai niet zoveel 45 rpm's, maar de plateau afhalen om de kabel te verleggen vind ik toch een beetje lastig worden. Maar ook zou het geluid verbeteren met een Speedbox ertussen? Kan iemand dat bevestigen?
Is de meerprijs van een Speedbox DS (400€) de moeite tov een gewone Speedbox (150€)?
0
geplaatst: 3 juni 2014, 09:43 uur
Ik heb in al mijn sets DT's staan, en in mijn huiskamerset staat een JVC QL-A75 (nieuw gekocht in 1984) met een Audio Technica AT-F3/III OCC element. Daar ik plm 3000 albums op vinyl heb staan, worden de DT's nog heel vaak gebruikt.
0
geplaatst: 3 juni 2014, 10:39 uur
Voor sommigen hierboven; dit topic gaat over platenspelers en lp's: voor hifi generiek is het misschien een idee hier Overigen >> Apparatuur >> Het Grote Audio-topic eens te kijken en of te posten?
nepuufd1 - de gewone speedbox stelt je staat snel tussen 33 en 45 toeren te wisselen; geen enkel effect op de geluidskwaliteit.
De Speedbox DS is een speedbox mét pre-amp. Als je tevreden bent over je huidige pre-amp zal het geen upgrade zijn; heb je een Vivanco oid dan zal het wel een upgrade zijn. Er zijn voor rond de 300 euro echter betere pre-amps verkrijgbaar en tweedehands zeker.
nepuufd1 - de gewone speedbox stelt je staat snel tussen 33 en 45 toeren te wisselen; geen enkel effect op de geluidskwaliteit.
De Speedbox DS is een speedbox mét pre-amp. Als je tevreden bent over je huidige pre-amp zal het geen upgrade zijn; heb je een Vivanco oid dan zal het wel een upgrade zijn. Er zijn voor rond de 300 euro echter betere pre-amps verkrijgbaar en tweedehands zeker.
0
geplaatst: 3 juni 2014, 22:44 uur
Mjuman schreef:
Voor sommigen hierboven; dit topic gaat over platenspelers en lp's: voor hifi generiek is het misschien een idee hier Overigen >> Apparatuur >> Het Grote Audio-topic eens te kijken en of te posten?
Dat de speedbox geen invloed heeft op het geluid is wel een snelle conclusie. De speedbox laat de motor rustiger draaien waardoor resonanties afnemen. Dat schijn je te kunnen horen. Ik heb geen ervaring met de Project maar wist wel dat ik ooit ergens heb gelezen.
Pro ject Speed Box - hifi.nl Voila. Voor de rest...laat je oren de aanschaf rechtvaardigen.
0
geplaatst: 3 juni 2014, 23:37 uur
Broem schreef:
Dat de speedbox geen invloed heeft op het geluid is wel een snelle conclusie. De speedbox laat de motor rustiger draaien waardoor resonanties afnemen. Dat schijn je te kunnen horen. Ik heb geen ervaring met de Project maar wist wel dat ik ooit ergens heb gelezen.
Pro ject Speed Box - hifi.nl Voila. Voor de rest...laat je oren de aanschaf rechtvaardigen.
Ja luister 'ns - zo lust ik er wel één: zelf geen Pro-Ject hebben (en dus ook geen speedbox) en dan mij verwijten dat ik snel conclusies trek ("en dat ik m'n oren de kost moet geven"), terwijl je zelf afgaat op wat er geschreven staat op HIFI.NL - trek jij dan NIET snel conclusies?
Ik heb die speedbox vrijwel meteen gekocht en omdat ik een aantal dingen heb geprobeerd, heb ik me nooit bezig gehouden met het 'tweaken' met of zonder speedbox. Bovendien staat de draaitafel op een uitermate stevig (MDF) rack (zelfgebouwd), waardoor zo goed als elke resonantie wordt weggenomen. De voeding van de speedbox vervangt de 'gewone' voeding die bij de Pro-Ject zit.
Overigens heeft kan de motor die het plateau aandrijft wel eens opstartproblemen ondervinden als ie moet opstarten op 45 toeren. De workaround is dan een zetje meegeven (de motor ahw over het dode punt heen helpen), of terugzetten naar 33 toeren en na een paar seconden switchen. De derde methode ('de snelle dj-methode'), platen wisselen terwijl het plateau blijft draaien raad ik af; dat veroorzaakt een belemmering van de motor.
Ik heb die Pro-Ject vorig jaar verkocht, met speedbox en nog wat dingen erbij - misschien heeft de nieuwe eigenaar die speedbox niet echt nodig?
0
geplaatst: 4 juni 2014, 15:59 uur
Jij stelt dat het geen enkel invloed heeft op de geluidskwaliteit en ik verwijs naar een artikel waarin eea wordt uitgelegd over de werking van de speedbox. C'est tout. Natuurlijk heb ik een Project in al zijn verschijningsvormen wel eens gehoord. Enkel geen sessie met of zonder speedbox. Blijft een prima product w.b. prijs-kwaliteit.
0
geplaatst: 4 juni 2014, 16:11 uur
Dat laatste was niet de discussie. Die Speedbox was een hulpmiddel om de snaar om te leggen - daarvoor moest je anders het plateau optillen, de snaar omleggen en het plateau weer terug; tijdrovend dus. Heb zelf geen waarneming op dat punt gedaan - heb het verder ook nooit gehoord bij dealers - dus om me nou op één enkele tester te beroepen vind ik vrij ver gaan; binnen bepaalde kaders ben ik het ook regelmatig oneens met testers - zo lang ze intern coherent zijn (datgene testen wat ze zeggen te gaan testen op de wijze die ze duidelijk vooraf hebben aangegeven) heeft dat niet zoveel betekenis. 
Bij mijn Clearaudio Emotion is het motorblok ahw onafhankelijk in de sokkel van de draaitafel opgehangen en vormt de snaar - die buitenom loopt - de enige verbinding tussen plateau en motor. De snaar is heel eenvoudig om te leggen.

Bij mijn Clearaudio Emotion is het motorblok ahw onafhankelijk in de sokkel van de draaitafel opgehangen en vormt de snaar - die buitenom loopt - de enige verbinding tussen plateau en motor. De snaar is heel eenvoudig om te leggen.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 13:34 uur
Merci voor de antwoorden.
@Mjuman : soms geen idee over mijn eerste vraag over dat hendeltje?? Herinner je je dat nog van jouw Pro-Ject?
@Mjuman : soms geen idee over mijn eerste vraag over dat hendeltje?? Herinner je je dat nog van jouw Pro-Ject?
0
geplaatst: 5 juni 2014, 13:56 uur
nepuufd1 schreef:
Dat is idd niet normaal. In feite hoort het hendeltje zo te werken dat als je het eenmaal over het 'dode punt' (zeg maar iets over de helft) heen duwt , het mechaniek er - veelal - zelf zorgt dat het hendeltje (en dus de arm ook) zelf daalt. Het lijkt er dus op alsof de hydraulica (=demping) niet meer goed werkt of dat je je per ongeluk door de weerstand hebt heengeduwd - ik zou even navragen bij de leverancier.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 15:00 uur
nepuufd1 schreef:
nepuufd1, ik lees je vraag nu pas. Bij mijn Project kan het hendeltje nu ook de speler raken. Zowel vooraan als de lift gezakt is als achteraan als de lift omhoog staat. En ik zou het hendeltje er ook uit kunnen trekken (wat ik niet doe, want dan krijg je het er niet zomaar weer in omdat het cilindertje binnenin helemaal naar beneden zakt). De oorzaak is een klein schroefje dat ontbreekt. Dat schroefje beperkt normaal gezien de grootte van de slag die met het hendeltje gemaakt kan worden.
Omdat verder alles naar behoren werkt en ik dat schroefje kwijt ben heb ik het zo gelaten. Omdat het wel lastig is dat het armpje tot op de speler valt als de lift gezakt is, heb ik daar een blokje schuimrubber geplakt. (foto)
0
kippenhok
geplaatst: 5 juni 2014, 15:44 uur
als dit niet het juiste forum is mag het weggehaald worden, kan een mod mij naar de juiste plek wijzen?
ik ga zaterdag voor het eerst sinds en kleine 15 jaar weer eens naar Den Haag om platen te zoeken. Ik ben op zoek naar tips voor goede winkels in en om het centrum.
ik ben op zoek naar originele persingen (dus 2e hands winkels) naar alles wat valt onder de noemers rock/prog/psychedelic/hardrock jaren '60-'70, en rock/indie/alternative/hard rock/(extreme) metal jaren '90 en later.
alle tips zijn welkom
ik ga zaterdag voor het eerst sinds en kleine 15 jaar weer eens naar Den Haag om platen te zoeken. Ik ben op zoek naar tips voor goede winkels in en om het centrum.
ik ben op zoek naar originele persingen (dus 2e hands winkels) naar alles wat valt onder de noemers rock/prog/psychedelic/hardrock jaren '60-'70, en rock/indie/alternative/hard rock/(extreme) metal jaren '90 en later.
alle tips zijn welkom

0
geplaatst: 5 juni 2014, 15:59 uur
kippenhok schreef:
als dit niet het juiste forum is mag het weggehaald worden, kan een mod mij naar de juiste plek wijzen?
alle tips zijn welkom
alle tips zijn welkom
Hiero: platenzaken
En hier: overzicht platenzaken
0
geplaatst: 15 juni 2014, 12:20 uur
kippenhok schreef:
alle tips zijn welkom
alle tips zijn welkom
Vergeet tweedehands 'winkels'; tegenwoordig kijken de uitbaters van dit soort winkels naar ebay voor een richtlijn van de prijzen en dan krijg je absurde bedragen. Vooral voor spul uit de jaren '60 en '70. Niet zelden eigenlijk de oude ''nieuwprijs'' voor een matige persing of een exemplaar met de nodige tikken. De beste stek is vooralsnog Marktplaats met Discogs en Music Stack als gedeelde tweede optie.
0
geplaatst: 15 juni 2014, 14:24 uur
Da's een beetje de wereld op zijn kop: kijk maar eens hoe verdeeld er hier over marktplaats wordt gedacht - op het generieke webwinkel-topic. Ik ben er iig geen voorstander van.
En Discogs juist wordt 2ehandswinkels gebruikt als richtlijn voor het bepalen van de prijs. Op de laatste grote platenbeurs was dat goed te zien. Het voordeel tov Discogs is dat je bij zo'n beurs meteen de spullen kijkt bekijken en evt onderhandelen.
De tweedehandsmarkt voor lp's is volwassen aan het worden en daarbij stabilisatie van prijzen op een - zoals het er nu uitziet - vrij hoog niveau; er komen alleen maar vinyl-lovers bij.
En Discogs juist wordt 2ehandswinkels gebruikt als richtlijn voor het bepalen van de prijs. Op de laatste grote platenbeurs was dat goed te zien. Het voordeel tov Discogs is dat je bij zo'n beurs meteen de spullen kijkt bekijken en evt onderhandelen.
De tweedehandsmarkt voor lp's is volwassen aan het worden en daarbij stabilisatie van prijzen op een - zoals het er nu uitziet - vrij hoog niveau; er komen alleen maar vinyl-lovers bij.
* denotes required fields.