De Site / Algemeen / Vinyl Vinyl Vinyl (o.a. over platenspelers)
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2010, 21:36 uur
En de LP's niet op elkaar stapelen, maar rechtop naast elkaar bewaren in een fatsoenlijke kast.
0
geplaatst: 2 november 2010, 21:37 uur
Draaien en meteen weer opbergen - liefst in papierhoes met pe binnenhoes - kosten ca 0,30 per stuk en zijn minder statisch. Zachte plastic hoezen om buitenhoes kunnen voor extra bescherming zorgen - krijg je bij tweedehands er soms gratis bij.
0
geplaatst: 2 november 2010, 23:59 uur
Beeswax schreef:
Kan er mij iemand vertellen wat de optimale condities zijn om een LP zo goed mogelijk te bewaren? Dank
Kan er mij iemand vertellen wat de optimale condities zijn om een LP zo goed mogelijk te bewaren? Dank
Ah, nu snap ik hem: het gaat om de rode Temple of the Dog LP! Die zou ik in een kluis opbergen.

0
geplaatst: 3 november 2010, 14:47 uur
^ Onder andere
(ik wil er wel nog naar kunnen kijken he! Kluis is geen optie!) Het gaat ook over ongeveer 4 meter originele LP's uit de laatste 4 rockdecennia van wijlen m'n vader, die ik graag zo goed mogelijk zou bewaren 
Ze staan nu momenteel gewoon in een boekenkast... Kamertemperatuur, geen direct zonlicht... Zo laten staan?
Edit: Oh, niet terug gelezen, bedankt allemaal!
Inderdaad zo laten staan dus 
Tweede edit: Best niet in een kartonnen verzendhoes laten zitten, zeker? Heb me laten vertellen dat het karton kan uitzetten/inkrimpen en zo de LP beschadigen op lange termijn.
(ik wil er wel nog naar kunnen kijken he! Kluis is geen optie!) Het gaat ook over ongeveer 4 meter originele LP's uit de laatste 4 rockdecennia van wijlen m'n vader, die ik graag zo goed mogelijk zou bewaren 
Ze staan nu momenteel gewoon in een boekenkast... Kamertemperatuur, geen direct zonlicht... Zo laten staan?
Edit: Oh, niet terug gelezen, bedankt allemaal!
Inderdaad zo laten staan dus 
Tweede edit: Best niet in een kartonnen verzendhoes laten zitten, zeker? Heb me laten vertellen dat het karton kan uitzetten/inkrimpen en zo de LP beschadigen op lange termijn.
0
geplaatst: 3 november 2010, 14:49 uur
Ik heb mijn LP's ook in een boekenkast, kamertemperatuur, geen direct zonlicht... lijkt mij prima. 

0
geplaatst: 3 november 2010, 17:23 uur
Het belangrijkste is dat ze niet in een vochtige ruimte staan. Direct zonlicht is ook niet goed en stof niet wenselijk. Als de elpees achter (glazen) deuren staan en ze worden op normale wijze gebruikt, dan zijn plastic hoesjes niet echt nodig. Staan ze in open kasten en wordt er gerookt in de kamer, dan zou ik dat wel doen.
0
geplaatst: 3 november 2010, 17:31 uur
Kan er mij iemand vertellen waar ik in Belgie (Liefst gent en omstreken) aan een goede platenborstel kan geraken?
0
geplaatst: 3 november 2010, 17:37 uur
Fake_world schreef:
Kan er mij iemand vertellen waar ik in Belgie (Liefst gent en omstreken) aan een goede platenborstel kan geraken?
Vivanco verkoopt ze voor ca 7 euro; oa. MediaMarkt heeft dat merk en anders een beter gesorteerde (HiFi)accessoirezaak.
0
geplaatst: 3 november 2010, 17:49 uur
Ik heb in een goeie hifi-zaak dit gevonden:

Om eventueel stof van de naald te halen heb ik ook nog een gewoon borsteltje. Maar ongeveer om de maand bekijk ik de naald met een sterk vergrootglas en dan is duidelijk dat af en toe reinigen met vloeistof geen overbodige luxe is. link

Om eventueel stof van de naald te halen heb ik ook nog een gewoon borsteltje. Maar ongeveer om de maand bekijk ik de naald met een sterk vergrootglas en dan is duidelijk dat af en toe reinigen met vloeistof geen overbodige luxe is. link
0
geplaatst: 3 november 2010, 18:09 uur
De borsteltjes van carbon vezel, zoals Vivanco, zou ik niet aanraden. Die schijnen mogelijk krasjes te kunnen veroorzaken. link
0
geplaatst: 3 november 2010, 19:15 uur
Ik heb zelf een carbonvezel borstel van BECO en heb geen last van krassen. Wel kan het zijn dat het stof zich ophoopt op de plaat waardoor je een lijn van stof krijgt. Niet echt ideaal dus denk dat ik me binnenkort eens een nieuwe aanschaf.
0
geplaatst: 3 november 2010, 19:27 uur
Het handige aan de fluwelen borstel van Rodec is dat die een bol oppervlak heeft. Tijdens het afvegen kan je dan een draaibeweging maken, zodat het stof verspreid over het borsteloppervlak wordt opgenomen, wat een lijn van stof voorkomt.

0
geplaatst: 3 november 2010, 20:50 uur
Ik heb deze:

Gewoon recht maar ik veeg aflopend naar de buitenkant toe dus heb nooit last van stoflijntjes. Eigenlijk hoef ik hem nauwelijks ooit te gebruiken want ik heb amper ooit stof op mijn platen. Dat borsteltje dat je ziet zit onder dat kapje en daarmee veeg ik evt. stof van mijn naald (maar vaak ook blaas ik dat er gewoon vanaf
)
Dit reinigingssetje kostte me slechts 2 euro (excl. verzendkosten)
Verder is dit mijn heilige vloeistof:

Hoe ongeloofwaardig het ook mag klinken: ik verwijder er zeker 90% van de foutjes mee die ik hoor op gebruikte lp's die ik gekocht heb. In veel gevallen zit er gewoon een vuiltje vastgeplakt o.i.d. Spuitje erop, even poetsen en klaar.
Ik heb verder geen vloeistof o.i.d. om mijn naald mee schoon te maken. Is dat echt aan te raden en zo ja hoe bepaal ik wanneer ik dat doe als ik geen vergrootglas heb waarmee ik vuil op de naald kan waarnemen?

Gewoon recht maar ik veeg aflopend naar de buitenkant toe dus heb nooit last van stoflijntjes. Eigenlijk hoef ik hem nauwelijks ooit te gebruiken want ik heb amper ooit stof op mijn platen. Dat borsteltje dat je ziet zit onder dat kapje en daarmee veeg ik evt. stof van mijn naald (maar vaak ook blaas ik dat er gewoon vanaf
)Dit reinigingssetje kostte me slechts 2 euro (excl. verzendkosten)
Verder is dit mijn heilige vloeistof:

Hoe ongeloofwaardig het ook mag klinken: ik verwijder er zeker 90% van de foutjes mee die ik hoor op gebruikte lp's die ik gekocht heb. In veel gevallen zit er gewoon een vuiltje vastgeplakt o.i.d. Spuitje erop, even poetsen en klaar.

Ik heb verder geen vloeistof o.i.d. om mijn naald mee schoon te maken. Is dat echt aan te raden en zo ja hoe bepaal ik wanneer ik dat doe als ik geen vergrootglas heb waarmee ik vuil op de naald kan waarnemen?
0
geplaatst: 4 november 2010, 06:35 uur
Dan ga je eerst een vergrootglas kopen. 
Of het echt aan te raden is,... Ik heb wel een keer meegemaakt dat er wat vuil aan de naald vastgekoekt zat dat met het gewone borsteltje niet te verwijderen was. Een vergrootglas is eigenlijk sowieso wel handig omdat je er ook de conditie van je naald mee kan inspecteren. Bij slijtage zie je dan dat de zijkanten beginnen in te slijten. Ook kan je zien of beide kanten gelijk slijten, zodat je eventueel de anti-skating kan bijregelen. Of bij pech kan bijvoorbeeld ook het puntje afbreken. Ik vind het toch altijd goed om af en toe een optische controle te doen. Bij een draaitafel waar je zelf de arm kan regelen om de naald loodrecht in de groef te plaatsen is een vergrootglas echt onmisbaar.

Of het echt aan te raden is,... Ik heb wel een keer meegemaakt dat er wat vuil aan de naald vastgekoekt zat dat met het gewone borsteltje niet te verwijderen was. Een vergrootglas is eigenlijk sowieso wel handig omdat je er ook de conditie van je naald mee kan inspecteren. Bij slijtage zie je dan dat de zijkanten beginnen in te slijten. Ook kan je zien of beide kanten gelijk slijten, zodat je eventueel de anti-skating kan bijregelen. Of bij pech kan bijvoorbeeld ook het puntje afbreken. Ik vind het toch altijd goed om af en toe een optische controle te doen. Bij een draaitafel waar je zelf de arm kan regelen om de naald loodrecht in de groef te plaatsen is een vergrootglas echt onmisbaar.
0
geplaatst: 4 november 2010, 07:24 uur
Ok, nou ik heb 1 draaitafel zonder instelmogelijkheden die ik altijd gebruik (ja ik weet het, het is verschrikkelijk) en hij speelt prima en heb er één met instelmogelijkheden die ik dus eigenlijk amper gebruik. Maar ik begrijp dat een vergrootglasje toch wel handig is. Hoeveel keer moet dat ding vergroten om het goed te zien? Kan ik gewoon zo'n goedkoop ding kopen?
0
geplaatst: 4 november 2010, 15:41 uur
@reptile71,
Ik had nog een speciaal loepje liggen om foto's afgedrukt op de grootte van het negatief mee te bekijken. Dat vergroot 8x en dat ervaar ik als wel sterk genoeg. Veel minder moet het niet zijn. Echt handig is het ook niet omdat dit alleen werkt op de juiste afstand. Om dicht genoeg bij de naald te kunnen komen kijk ik er dan langs de andere kant door. Met een gewoon vergrootglas kan je echter meer afstand nemen. Ik ben wel eens gaan kijken hier in verschillende winkels maar vond niets en aangezien ik dit al had heb ik niet verder gezocht.

Ik had nog een speciaal loepje liggen om foto's afgedrukt op de grootte van het negatief mee te bekijken. Dat vergroot 8x en dat ervaar ik als wel sterk genoeg. Veel minder moet het niet zijn. Echt handig is het ook niet omdat dit alleen werkt op de juiste afstand. Om dicht genoeg bij de naald te kunnen komen kijk ik er dan langs de andere kant door. Met een gewoon vergrootglas kan je echter meer afstand nemen. Ik ben wel eens gaan kijken hier in verschillende winkels maar vond niets en aangezien ik dit al had heb ik niet verder gezocht.

0
geplaatst: 4 november 2010, 18:59 uur
Ok, nou ja ik zal wel eens kijken, heb er niet zo'n haast mee. Maar minstens 8x vergroot dus... altijd handig om te weten. 

0
geplaatst: 8 november 2010, 11:48 uur
Mooi om deze verhalen te lezen. Heb zelf echter nog een paar vraagjes;
- Ik heb de prachtige vloeistof van Reptile en ben helemaal fan. Domme vraag; hoe hard mag ik drukken op de plaat met poetsen..?? Sommige oude platen zitten onder de vetvlekken van vieze vingertjes...
- Ik heb toevallig ook de zelfde stofborstel met tandenborstel zoals op de foto ergens hierboven. Ik heb echter het idee dat mijn platen superstatisch worden als ik die borstel gebruik (ik borstel terwijl de plaat draait van binnen naar buiten). Doe ik iets fout..??
- Ik heb sowieso veel last van staticiteit (is dat een woord?). Ik heb overal plastic binnenhoezen en een stoffen draaimat (waarvan ik dacht dat hij antistatisch zou werken, maar hij plakt vaak aan de plaat vast als ik het vinyl van de draaitafel verwijder hahaha).
De mensen hier hebben al vaker mijn draaigenot verbetetrd, hopelijk mag ik weer op jullie rekenen. Bij voorbaat al dank!!!
- Ik heb de prachtige vloeistof van Reptile en ben helemaal fan. Domme vraag; hoe hard mag ik drukken op de plaat met poetsen..?? Sommige oude platen zitten onder de vetvlekken van vieze vingertjes...
- Ik heb toevallig ook de zelfde stofborstel met tandenborstel zoals op de foto ergens hierboven. Ik heb echter het idee dat mijn platen superstatisch worden als ik die borstel gebruik (ik borstel terwijl de plaat draait van binnen naar buiten). Doe ik iets fout..??
- Ik heb sowieso veel last van staticiteit (is dat een woord?). Ik heb overal plastic binnenhoezen en een stoffen draaimat (waarvan ik dacht dat hij antistatisch zou werken, maar hij plakt vaak aan de plaat vast als ik het vinyl van de draaitafel verwijder hahaha).
De mensen hier hebben al vaker mijn draaigenot verbetetrd, hopelijk mag ik weer op jullie rekenen. Bij voorbaat al dank!!!
0
Gallow
geplaatst: 8 november 2010, 11:50 uur
Het lijkt mij dat je met je borstel gewoon met de groeven mee moet vegen, of is dat ook wat je bedoelt? Verder bestaan er volgens mij wel anti statische borsteltjes, evenals vloeistof.
0
geplaatst: 8 november 2010, 12:11 uur
Hierboven stomd ergens een link naar een Britse site waarop een foto te zien was met een lp die zgn verkloot was door een carbon fibre brush - als je even verder las, kon je zien dat het al een broodje aap was.
Je veegt met de borstel idd met de groeven mee en op het eind, haal je de borstel ahw naar je toe. Vervolgens beweeg je die borstel over het ophangmeachniek om het stof te verwijderen. Ga er niet met je handen aanzitten.
Die stoffen mat blijft idd regelmatig aan de plaat hangen. Om die reden verkoopt Pro-Ject ook acryl plateaus waarop geen stoffen mat hoeft te liggen.
Er zijn ook mensen die beweren dat je met zo'n borstel alleen het stof verplaatst. Oudere platen waarvan je de herkomst niet kent en die je om hun gevoels- en verzamelwaarde hebt gekocht, willen wel eens in een vochtige omgeving opgelagen zijn en/of erg gevoelig voor stof. Dan is reinigen eigenlijk de beste oplossing.
Vroegah was er 1 effectief en zeer gehaat systeem: Lencoclean - platen 'nat' afspelen; op de draaitafel bevestigde je dan een armpje met daarop een borstel (en een houdertje met lencoclean) die de al draaiend plaat reinigide voor dat de naald er kwam. Een groot nadeel: je moest die platen altijd 'nat' afspelen - droog afspelen leidde tot begeleidend kampvuur. Heb zelf ook vergelijkbaar droog systeem gehad, dan reinigde het droge borsteltje de groef voordat de naald er kwam. Geen idee of zoiets nog geleverd wordt.
Staticiteit is een bekend gegeven - daar kun je ook in huis/kantoor last van hebben, combi van droge lucht, warmte en wrijving - denk maar aan de kleine schokjes die je kunt krijgen als je de deurklink beetpakt in omgeveingen met een bepaald soort vloerbedekking.
Je veegt met de borstel idd met de groeven mee en op het eind, haal je de borstel ahw naar je toe. Vervolgens beweeg je die borstel over het ophangmeachniek om het stof te verwijderen. Ga er niet met je handen aanzitten.
Die stoffen mat blijft idd regelmatig aan de plaat hangen. Om die reden verkoopt Pro-Ject ook acryl plateaus waarop geen stoffen mat hoeft te liggen.
Er zijn ook mensen die beweren dat je met zo'n borstel alleen het stof verplaatst. Oudere platen waarvan je de herkomst niet kent en die je om hun gevoels- en verzamelwaarde hebt gekocht, willen wel eens in een vochtige omgeving opgelagen zijn en/of erg gevoelig voor stof. Dan is reinigen eigenlijk de beste oplossing.
Vroegah was er 1 effectief en zeer gehaat systeem: Lencoclean - platen 'nat' afspelen; op de draaitafel bevestigde je dan een armpje met daarop een borstel (en een houdertje met lencoclean) die de al draaiend plaat reinigide voor dat de naald er kwam. Een groot nadeel: je moest die platen altijd 'nat' afspelen - droog afspelen leidde tot begeleidend kampvuur. Heb zelf ook vergelijkbaar droog systeem gehad, dan reinigde het droge borsteltje de groef voordat de naald er kwam. Geen idee of zoiets nog geleverd wordt.
Staticiteit is een bekend gegeven - daar kun je ook in huis/kantoor last van hebben, combi van droge lucht, warmte en wrijving - denk maar aan de kleine schokjes die je kunt krijgen als je de deurklink beetpakt in omgeveingen met een bepaald soort vloerbedekking.
0
geplaatst: 8 november 2010, 13:00 uur
Pinsnider schreef:
Even direct op die vette vingers spuiten, desnoods laat je het spul er even een minuutje opliggen en dan poetsen. Je kan vrij hard poetsen zonder je LP te beschadigen. Hoe hard kan ik niet zeggen, maar als je niet harder durft doe je het gewoon wat langer, helpt ook of je spuit nog een keer vloeistof op de plek(ken) en poetst opnieuw. Bedenk dat deze vingerafdrukken de plaat mogelijk licht hebben aangetast door de zuurtegraad van zo'n vette vinger. Dat kan je er dan niet afpoetsen en dan hou je een hele lichte vingerafdruk over na het poetsen. Voor zover ik weet heeft die geen (of nauwelijks) invloed op het geluid.
Hoe het met de staticiteit zit weet ik niet. Ik heb er eigenlijk helemaal geen last van. Ik denk dat de vloeistof er ook wel positieve invloed op heeft. Overigens kun je dat doekje dat bij AM Record Cleaner zit ook prima gebruiken om even wat stof van de plaat af te vegen. (daarna even uitkloppen)
0
geplaatst: 8 november 2010, 13:32 uur
Geweldig geweldig, dank dank!!!
Die record cleaner destatificeerd (is dat nederlands) inderdaad prima, maar daarna komt het vrij snel weer terug. Ons huis is inderdaad zeer droog. Ik ga dus zo meteen naar de Blokker voor van die lullige waterbakjes aan de radiatoren...
@mjuman; die Lencoborstel ken ik inderdaad, maar dat KAN toch niet goed zijn door zo te poetsen..??
Jullie zijn geweldig; ik ga weer fijn poetsen en borstelen!!! Gelukkig zijn de niuwe platen na één poetsbeurt niet meer statisch en meteen superschoon. Nu de oude hap nog...
Die record cleaner destatificeerd (is dat nederlands) inderdaad prima, maar daarna komt het vrij snel weer terug. Ons huis is inderdaad zeer droog. Ik ga dus zo meteen naar de Blokker voor van die lullige waterbakjes aan de radiatoren...
@mjuman; die Lencoborstel ken ik inderdaad, maar dat KAN toch niet goed zijn door zo te poetsen..??
Jullie zijn geweldig; ik ga weer fijn poetsen en borstelen!!! Gelukkig zijn de niuwe platen na één poetsbeurt niet meer statisch en meteen superschoon. Nu de oude hap nog...
0
geplaatst: 12 november 2010, 12:37 uur
Even een vraagje:
ik heb sinds een aantal maanden een Technics SL-1210 gekocht, en hij deed het prima met voorversterker aangesloten op 5.1 set (beetje raar maar toch)
Nu, een maand terug begon er een hele harde "knetter" door de muziek te klinken.
Ik heb geprobeerd om stof te verwijderen, maar zelfs bij de meest schone plaat gebeurde het.
Ik heb een nieuwe naald gekocht, maar ook dit verhielp het probleem niet.
Toen heb ik nog wat gekloot met de aarde die niet goed vast zat. Ik heb het aardesnoertje vastgemaakt tussen twee boutjes, maar zelfs dit hielp niet.
Wat ook raar is, is dat het af en toe heel erg is en af en toe wel meevalt. (En dan bedoel ik niet dat je het bij rustige nummers meer hoort, neen, het is de ene keer echt erger dan de andere keer).
Is er misschien iemand die dit rare probleem herkent of een idee heeft hoe dit kan komen?
Alvast bedankt!
ik heb sinds een aantal maanden een Technics SL-1210 gekocht, en hij deed het prima met voorversterker aangesloten op 5.1 set (beetje raar maar toch)
Nu, een maand terug begon er een hele harde "knetter" door de muziek te klinken.
Ik heb geprobeerd om stof te verwijderen, maar zelfs bij de meest schone plaat gebeurde het.
Ik heb een nieuwe naald gekocht, maar ook dit verhielp het probleem niet.
Toen heb ik nog wat gekloot met de aarde die niet goed vast zat. Ik heb het aardesnoertje vastgemaakt tussen twee boutjes, maar zelfs dit hielp niet.
Wat ook raar is, is dat het af en toe heel erg is en af en toe wel meevalt. (En dan bedoel ik niet dat je het bij rustige nummers meer hoort, neen, het is de ene keer echt erger dan de andere keer).
Is er misschien iemand die dit rare probleem herkent of een idee heeft hoe dit kan komen?
Alvast bedankt!
0
geplaatst: 12 november 2010, 12:54 uur
Heel vervelend pim556. Ik zou niet weten wat de oorzaak kan zijn. Misschien dat iemand hier raad weet, of anders eens naar een speciaalzaak gaan lijkt me. Daar is veel kennis en meestal is men wel bereid uitleg te geven.
0
geplaatst: 12 november 2010, 13:27 uur
Dat knetteren klinkt als een aardprobleem. Om dat te voorkomen/op te lossen moet je de draad die van de draaitafel/platenspeler loopt aarden aan een (voor)versterker - daarvoor hoort een schroefje idd op die versterker beschikbaar te zijn.
Het aansluiten van een pre-amp op een gewone (5.1.) versterker zou niet voor problemen mogen zorgen, tenzij de verbinding niet al te best is. Wat een pre-amp immers doet, is het uitgangssignaal versterken van de phono (te zwak voor hedendaagse versterkers om er wat mee te kunnen). Je zou die verbindingen kunnen nalopen/schoonmaken - evt. proberen met een andere kabel.
Het aansluiten van een pre-amp op een gewone (5.1.) versterker zou niet voor problemen mogen zorgen, tenzij de verbinding niet al te best is. Wat een pre-amp immers doet, is het uitgangssignaal versterken van de phono (te zwak voor hedendaagse versterkers om er wat mee te kunnen). Je zou die verbindingen kunnen nalopen/schoonmaken - evt. proberen met een andere kabel.
0
geplaatst: 15 november 2010, 14:15 uur
De verbinding had ik al gecheckt, het was eerst namelijk zo dat het geluid van de platenspeler twee keer zachter werd zodra ik de tv aanzette. Dit kwam overigens doordat ik dmv een dubbelstekkertje met één snoertje zowel het geluid van de tv als van de platenspeler wilde overbrengen (niet tegelijk natuurlijk, maar hij had er toch moeite mee)
Dank voor de antwoorden, ik was idd al van plan om binnekort even naar de speciaalzaak te gaan waar ik de voorversterker heb gekocht.
Dank voor de antwoorden, ik was idd al van plan om binnekort even naar de speciaalzaak te gaan waar ik de voorversterker heb gekocht.
0
geplaatst: 16 november 2010, 21:03 uur
pim556 schreef:
De verbinding had ik al gecheckt, het was eerst namelijk zo dat het geluid van de platenspeler twee keer zachter werd zodra ik de tv aanzette. Dit kwam overigens doordat ik dmv een dubbelstekkertje met één snoertje zowel het geluid van de tv als van de platenspeler wilde overbrengen (niet tegelijk natuurlijk, maar hij had er toch moeite mee)
Als je soms last van knetteren hebt dan kan dit statische electriciteid zijn of een voorversterker met slechte transistor en of een lekkende condensator, mogenlijk is het een afschermings probleem.
heb je mischien platenspeler,5.1set en de tv op 1 en de zelfde stekkerblok aangesloten ?
zoja sluit de platen speler of de TV op een andere stroomgroep dit kan wel eens helpen.
ik had het met in/uitschakelen van en koelkast die op de zelfde groep met randaarde was aangesloten en bij inschakelen van de koelkast klapte mijn 5.1 set in de beveiliging !
Staat al je apparatuur op randaarde aangesloten via het stopcontact of gebruik je een verdeeldoos met randaarde ?
zoja niet doen ! als je elk apparaat hierop hebt aangesloten dan onstaat er een stroomlus en geeft bizarre dingen in het geluid die niet te traceren zijn.
Sluit ook nooit een aardedraad aan op een verwarmingsbuis dit geeft vaak meer problemen als dat het oplost en bovendien bij een huishoudelijk apparaat dat door een defect in kortsluiting komt te staan geeft deze sluiting in een fractie van MSeconden door om de aardlek schakelaar te laten uit springen maar kan wel jouw versterker beschadigen en of het rand-apparatuur!
Hoe dicht staat de TV bij de platenspeler ? dit kan bij een oude type TV met een conventionele beeldbuis veel problemen opleveren vanwegen een magnetischeveld rondom de TV en het Element van de platenspeler sterk beinvloeden door zachtergeluid of een brom.
Maar let op een Plasma of een LCD kan ook storen omdat hier ook een geschakeldevoeding in verwerkt zit!
lost dit alles niet op dan wordt het erg lastig en kan het een electronische defect zijn zoals lekken condensatoren in de versterker of de voorversterker.
sucses !
0
geplaatst: 19 november 2010, 20:07 uur
Bedankt voor het uitgebreide antwoord, ik had al wat geexperimenteerd met stekkers maar ik zal morgen er nog even naar kijken. Ik heb in mijn kamer namelijk veel vaste stekkerdozen maar weinig stroomgroepen. Daardoor heb ik mn 5.1 set, voorversterker en platenspeler allemaal op dezelfde stroomgroep aangesloten.
0
geplaatst: 20 november 2010, 15:16 uur
Ik heb mn LCD-tv weggehaald, maar dat hielp niet. Ook heb ik de voorversterker, platenspeler en 5.1 set alledrie op een andere stroombron aangesloten maar ook dit hielp niet.
Bedankt voor de hulp, ik ga binnenkort de speciaalzaak een bezoekje brengen!
Bedankt voor de hulp, ik ga binnenkort de speciaalzaak een bezoekje brengen!
0
geplaatst: 20 november 2010, 17:30 uur
Volgens mij geeft dat soort storingen vooral een bromgeluid. Knetteren heb ik ooit meegemaakt met een dubbele platendraaier (met mengpaneel). Dat probleem is nooit opgelost geweest en volgens mij lag het aan de ingebouwde versterker.
* denotes required fields.