De Site / Algemeen / Vinyl Vinyl Vinyl (o.a. over platenspelers)
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juni 2011, 17:59 uur
En wat kost zo'n grap nou tegenwoordig om dat te laten nakijken en repareren?
0
geplaatst: 22 juni 2011, 18:04 uur
reptile71 schreef:
En wat kost zo'n grap nou tegenwoordig om dat te laten nakijken en repareren?
Ik was 20 euro kwijt.En wat kost zo'n grap nou tegenwoordig om dat te laten nakijken en repareren?
0
geplaatst: 22 juni 2011, 18:05 uur
... woon jij in een andere tijdsdimensie ofzo? (valt me reuze mee!)
0
geplaatst: 22 juni 2011, 18:11 uur
nicoot schreef:
Ik ben op zoek naar een goede, niet al te dure platenspeler, die liefst een usb-verbinding (of iets dergelijks) bevat om de muziek van de plaat toch nog op computer te kunnen overzetten. Kan iemand me hierin helpen? Het komt namelijk vaak voor, heb ik gehoord, dat die zogenaamde elektronische platendraaiers met usb aansluiting een slechte naald hebben die de plaat snel bekrast...
Ik weet niet hoeveel ze tegenwoordig kosten, maar mijn budget is niet al te hoog. In de Fnac zag ik een Lenco voor 90 euro, maar die leek me wat dubieus. Laat ons zeggen, maximum 150 euro. Gelieve mij een privé bericht te sturen, want ik check het MuMe forum gemiddeld één keer om de twee jaar
Ik ben op zoek naar een goede, niet al te dure platenspeler, die liefst een usb-verbinding (of iets dergelijks) bevat om de muziek van de plaat toch nog op computer te kunnen overzetten. Kan iemand me hierin helpen? Het komt namelijk vaak voor, heb ik gehoord, dat die zogenaamde elektronische platendraaiers met usb aansluiting een slechte naald hebben die de plaat snel bekrast...
Ik weet niet hoeveel ze tegenwoordig kosten, maar mijn budget is niet al te hoog. In de Fnac zag ik een Lenco voor 90 euro, maar die leek me wat dubieus. Laat ons zeggen, maximum 150 euro. Gelieve mij een privé bericht te sturen, want ik check het MuMe forum gemiddeld één keer om de twee jaar
Gewoon dit topic doorbladeren.

0
geplaatst: 22 juni 2011, 18:12 uur
Hte viel mij inderdaad ook erg mee. €15.- onderzoekskosten; €5.- aan onderdeeltjes enzo. Hij heeft ook ervoor gezorgd dat de kap weer vast zit en de boel opnieuw afgesteld. Dat is niet gebeurd in de 4de of 5de dimensie. 

0
lambf
geplaatst: 22 juni 2011, 18:25 uur
Kronos schreef:
Ik denk toch dat je zo nogal krassen gaat maken. Onder stromend water het zand eraf spoelen zou ik doen. Maar eigenlijk kan ik me niet voorstellen hoe er zand op een lp terecht komt...
(quote)
Ik denk toch dat je zo nogal krassen gaat maken. Onder stromend water het zand eraf spoelen zou ik doen. Maar eigenlijk kan ik me niet voorstellen hoe er zand op een lp terecht komt...
Zo heb ik hem anders zelfs van het label gekregen.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 13:52 uur
Koopt iemand hier nieuw Vinyl? Zelf koop ik alleen maar oud, nieuw vind ik niet zo mooi meestal.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 14:26 uur
Protonos schreef:
Koopt iemand hier nieuw Vinyl? Zelf koop ik alleen maar oud, nieuw vind ik niet zo mooi meestal.
Sorry - dit is voor mij volstrekt onbegrijpelijk. Bij een aantal Plato's is vinyl gewoon weer verkrijgbaar en te bekijken; en dan kan je zelf hoes en persing bekijken - ook herpersingen op 180 gr vinyl. Mocht je nou niets hebben met Plato, kan je altijd nog lp's via internet bestellen.
Dit is een ongelooflijk bakerpraatje - toen ik bijv. de laatste Antony op vinyl zag, met het prachtige artwork baalde ik dat ik 3 - 4 weken eerder al de cd had gekocht. een nieuw album kopen op lp, betekent vaak wel dat ik een band met artiest of album voel (prijs ligt ook hoger).
0
geplaatst: 6 juli 2011, 16:12 uur
0
geplaatst: 6 juli 2011, 16:16 uur
De reden is, dat ik mijn vinyl aan de muur hang. Vooral oud vinyl, vandaar dat nieuw vinyl er m.i. een beetje mee vloekt.
Verder ben ik het met je eens dat vinyl het artwork beter uit laat komen. Ook door geldgebrek is nieuw vinyl niet altijd aan mij besteed
Verder ben ik het met je eens dat vinyl het artwork beter uit laat komen. Ook door geldgebrek is nieuw vinyl niet altijd aan mij besteed
0
geplaatst: 6 juli 2011, 16:47 uur
Vinyl is denk ik toch voor velen een associatie met het verleden en aan oud vinyl hangt dat stuk geschiedenis hoe dan ook vast. Nieuw vinyl heeft wat minder karakter maar de heropleving ervan is wel leuk.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 17:09 uur
Kronos schreef:
Vinyl is denk ik toch voor velen een associatie met het verleden en aan oud vinyl hangt dat stuk geschiedenis hoe dan ook vast. Nieuw vinyl heeft wat minder karakter maar de heropleving ervan is wel leuk.
Die nieuwe box van jou van Opeth vond ik er bijv. indrukwekkend uitzien. En een nieuwe herpersing van een oud album kan een mooi substituut zijn als de oude echt een collector's item is.
Adele heb ik bijv. meteen op vinyl gekocht - al let ik wel goed op de prijs. Het laatste solo-album van Lisa Gerrard was dan én mooi uitgevoerd én heel goed geproduceerd - muzikaal vond ik het wat minder.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 17:20 uur
Mjuman schreef:
Sorry - dit is voor mij volstrekt onbegrijpelijk. Bij een aantal Plato's is vinyl gewoon weer verkrijgbaar en te bekijken; en dan kan je zelf hoes en persing bekijken - ook herpersingen op 180 gr vinyl. Mocht je nou niets hebben met Plato, kan je altijd nog lp's via internet bestellen.
Dit is een ongelooflijk bakerpraatje - toen ik bijv. de laatste Antony op vinyl zag, met het prachtige artwork baalde ik dat ik 3 - 4 weken eerder al de cd had gekocht. een nieuw album kopen op lp, betekent vaak wel dat ik een band met artiest of album voel (prijs ligt ook hoger).
(quote)
Helaas klinken de nieuwe platen van "Music On Vinyl" gewoon slecht. Er zit totaal geen dynamiek in.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 17:46 uur
Japsuh schreef:
[Helaas klinken de nieuwe platen van "Music On Vinyl" gewoon slecht. Er zit totaal geen dynamiek in.
[Helaas klinken de nieuwe platen van "Music On Vinyl" gewoon slecht. Er zit totaal geen dynamiek in.
Heb even op hun site gekeken, maar op het eerste gezicht zie ik niets wat ik op dat label heb. Mijn streven is ook om zoveel mogelijk oorspronkelijke releases te hebben. In het geval van Dead Can Dance betekent zoiets dat ik - ivm de buitengewoon hoge prijzen van de laatste 2 -moet wachten op de re-releases op vinyl; die zitten er wel aan te komen en die zijn wel te moeite waard.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 18:08 uur
Oh, ik dacht dat omdat je het over 180g vinyl had, en aangezien zij daar mee adverteren... Er zijn inderdaad wel veel rereleases. Op bol.com bijvoorbeeld heb je al (oude opnieuw uitgebrachte) platen voor 7,99 (en als je er 3 neemt 20,-), dus dat valt allemaal wel mee.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 18:38 uur
Ik heb wel wat van Music On Vinyl. Bitches Brew van Miles Davis bijvoorbeeld en verschillende van Jimi Hendrix.
Totaal geen dynamiek?
Nog geen gebrek aan dynamiek gemerkt.
En er zijn wel meer labels die 'adverteren' met '180 gr vinyl'.
Totaal geen dynamiek?
Nog geen gebrek aan dynamiek gemerkt.En er zijn wel meer labels die 'adverteren' met '180 gr vinyl'.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 18:39 uur
Mjuman schreef:
Die nieuwe box van jou van Opeth vond ik er bijv. indrukwekkend uitzien.
Die nieuwe box van jou van Opeth vond ik er bijv. indrukwekkend uitzien.
Ja, erg mooi is die.

0
geplaatst: 6 juli 2011, 18:42 uur
Japsuh schreef:
Oh, ik dacht dat omdat je het over 180g vinyl had, en aangezien zij daar mee adverteren... Er zijn inderdaad wel veel rereleases. Op bol.com bijvoorbeeld heb je al (oude opnieuw uitgebrachte) platen voor 7,99 (en als je er 3 neemt 20,-), dus dat valt allemaal wel mee.
Ik ben idd wel voorzichtiger geworden, omdat je ook bij nwe platen rare dingen kunt meemaken (geknisper, 'pops' en stof) - ik zal erop letten,omdat ik ervan uitging dat 180 gr wel een stabieler draaiend album op moet leveren; als de kwaliteit dan slecht is, lijd je nog verlies.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 18:45 uur
Met Back On Black heb ik niet zo'n goede ervaringen. Vaak gekleurd vinyl wat zowiezo al meer naaldruis geeft. En de reproductie van de hoezen trekt meestal op niks.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 18:48 uur
Ik ben nog verder aan het kijken op de site van Music On Vinyl. Ook Pampered Menial van Pavlov's Dog heb ik. Net als wat ik eerder opsomde prima geluid. Alleen al op het zicht zie je eigenlijk dat dit kwaliteitsvinyl is. En ook de hoezen zijn steeds met kwaliteitsmateriaal, heel veel zorg en oog voor detail gereproduceerd.
Nog eentje, Silk & Soul van Nina Simone. Ze hebben ook nog een erg interessante katalogus.
Nog eentje, Silk & Soul van Nina Simone. Ze hebben ook nog een erg interessante katalogus.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 20:50 uur
Music on vinyl heb ik wel goede ervaring mee. Is veel zorg aan besteed. leuk ook dat het van een Nederlandse fabriek afkomstig is. Mooist klinkende "nieuwe" platen, die ik bezit zijn eigenlijk allemaal van Speakers Corner.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 22:34 uur
Protonos schreef:
De reden is, dat ik mijn vinyl aan de muur hang. Vooral oud vinyl, vandaar dat nieuw vinyl er m.i. een beetje mee vloekt.
Maar uhm.. je koopt dus geen nieuw vinyl, maar oud vinyl omdat je het aan de muur hangt. Maar koop je dan alleen platen om aan de muur te hangen of draai je ze ook?
0
geplaatst: 7 juli 2011, 00:16 uur
Ja ik draai ze regelmatig, dat is de hoofdreden waarom ik ze koop.
Daarbij is oud vinyl dikwijls een stuk goedkoper dan nieuw vinyl.
0
geplaatst: 7 juli 2011, 11:55 uur
Protonos schreef:
Ik mag ook altijd graag snuffelen in de1 en 2 euro bakken op beurzen en in vinylzaken. De vinyl outlet van Velvet (Leiden) verkoopt ze voor 2 euro per stuk (vanaf 20) en daar staat alles nog eens fijn alfabetisch.
0
geplaatst: 7 juli 2011, 21:36 uur
Ja maar daar heb jij alle leuke dingen al weggekaapt dus weinig nut om daar nog te kijken of wel? 

0
geplaatst: 7 juli 2011, 21:49 uur
Dat zal wel loslopen, ik geloof dat ze sommige albums wel in twintigvoud hebben staan. 
En ik meen dat er in totaal wel zo'n 300.000 platen staan. Ze adverteren weliswaar met 250.000, maar ze hebben ook de voorraad van een gesloten zaak hier in de stad overgenomen en die had ook zeker 50k aan vinyl staan.

En ik meen dat er in totaal wel zo'n 300.000 platen staan. Ze adverteren weliswaar met 250.000, maar ze hebben ook de voorraad van een gesloten zaak hier in de stad overgenomen en die had ook zeker 50k aan vinyl staan.
0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:18 uur
reptile71 schreef:
Ja maar daar heb jij alle leuke dingen al weggekaapt dus weinig nut om daar nog te kijken of wel?
Eerlijk gezegd ben ik daar 2* geweest - zo'n 50 albums schat ik. Uit die opgeheven zaak uit Delft had ik er meer. Velvet heeft o.m die partij opgekocht. Grote acts hebben ze wel 1 meter stock.
* denotes required fields.