menu

De Site / Algemeen / Avatars

zoeken in:
lowriderluuk
Als je een foto of plaatje als avatar wilt gebruiken plaats je het ruwe ongesneden plaatje van bij voorbeeld 5 Mb eerst op je bureaublad.
Dan neem je 1 van de vele tekenprogramma's en bewerk / snijdt deze tot het gewenste gedeelte van de afbeelding zichbaar is. Ik gebruik hiervoor "Corel paint shop", vervolgens dit plaatje opslaan.
Het plaatje dat je wilt gebruiken is nu bekend en hoeft alleen nog maar verkleind te worden naar 54x54 pixels.
Verkleinen doe ik met "Easy Thumbnails".
Heel eenvoudig kun je hier de hoogte x breedte 54x54 intikken en klaar is kees. ----> opslaan en uploaden naar Musicmeter.

avatar van Arrie
Kijk eens drie berichten boven je, daar is een ander topic voor.

lowriderluuk
Ai Ai kaptein, bericht verplaatst naar "ik heb een avatar mooi he gekwebbel", voordat Herman en de zijnen in actie komen !

Mark E. Corrigan
ZapFan schreef:
Ik krijg op de een of andere manier mijn avatar niet toegevoegd.
De afmetingen kloppen en ik heb zowel .jpg als .png geprobeerd.
Kan iemand mij helpen? Dank!

Heb precies hetzelfde probleem.

avatar van Roach
Mark E. Corrigan schreef:
(quote)

Heb precies hetzelfde probleem.


Hier werkt het ook nog steeds niet.

avatar van Marian2
Ik heb ook heel erg zitten pielen voordat ik de avatar op mijn scherm kreeg. Toen ik hem zo geknipt had met een fotoprogramma en met thumbnails (bedankt voor de tip!) dat hij 54 bij 54 was, toen lukte het. Veel succes!

Mark E. Corrigan
Allang gedaan... maar toch bedankt.

avatar van rolandobabel
ik heb hem 54 bij 54 gemaakt, maar..........zie het resultaat,

Roland

avatar van Jordy
Ja vervelend dat het "knip tooltje" het bij sommigen niet doet, ik kan er niet achter komen wat de reden kan zijn. Dat zelfs een afbeeldingen die je al precies 54x54 aanlevert ook niet werkt, daar snap ik al helemaal niets van omdat de site in zo'n geval volgens mij geen bewerkingen op je plaatje doet.

Je zou eens een andere browser kunnen proberen, of het bestand openen en opslaan in een (ander) grafisch programma, voor je 'm opstuurt.

Demon99
Het 'knip tooltje' moet je gewoon een keer herstarten (of twee keer). Als ie het niet doet ga je naar de vorige pagina en ga je er weer heen. Doe ik ook altijd op MovieMeter. (als ik een nieuwe avatar nodig heb)

avatar van maerk
Ik heb al meerdere malen geprobeerd een avatar in te stellen, maar het lukt me niet. Ik selecteer een deel van de afbeelding en verstuur hem, maar ik krijg maar geen avatar. Vreemd, want op MovieMeter lukte het me wel. Help?

avatar van maerk
Het is al gelukt.

RedLightCityBoy
In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:

Bij het invoeren van een nieuwe avatar kan ik nu (en wel vaker) geen stuk selecteren wat ik voor m'n avatar wil selecteren.

avatar van Sir Spamalot
Idem, het is een klus om het juiste stuk te selecteren.

avatar van Pooiertje
Hier hetzelfde, ik moet het vaak wel 10x opnieuw doen voordat het lukt.


Gallow
Gewoon verkleinen zodat er niks geselecteerd hoeft te worden. 54 pixels breed en hoog dus.

avatar van herman
Dat hielp bij mij (op MovieMeter tenminste) ook niet. Toen kreeg ik een klein plaatje in de linkerbovenhoek.

RedLightCityBoy
RedLightCityBoy schreef:
In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:

Bij het invoeren van een nieuwe avatar kan ik nu (en wel vaker) geen stuk selecteren wat ik voor m'n avatar wil selecteren.


Hij doet nog steeds moeilijk. Dus pleas mensen achter de site, doe er wat aan!

avatar van herman
Misschien moet je de berichten eens lezen...

Jordy schreef:
Ja vervelend dat het "knip tooltje" het bij sommigen niet doet, ik kan er niet achter komen wat de reden kan zijn. Dat zelfs een afbeeldingen die je al precies 54x54 aanlevert ook niet werkt, daar snap ik al helemaal niets van omdat de site in zo'n geval volgens mij geen bewerkingen op je plaatje doet.

Je zou eens een andere browser kunnen proberen, of het bestand openen en opslaan in een (ander) grafisch programma, voor je 'm opstuurt.

RedLightCityBoy
Oooh had ik niet gelezen. Nouja, dan heb ik pech denk ik dan maar.
Maarja van het weekend kan ik een nieuwe avatar instellen op een andere pc, dus komt goed.

avatar van goon
ik krijg het ook maar niet voor elkaar om een avatar in te stellen.
is wel in 1 keer gelukt op moviemeter.. zelfs met dezelfde afbeelding lukt het niet

edit: nu wel gelukt..

avatar van Jordy
Vanaf nu moeten avatars minimaal de dubbele grootte zijn, dus 108x108 pixels ipv 54x54

Twee redenen
- in het nieuwe design willen we grotere avatars op de profielpagina tonen
- in de toekomst wil ik hoge resolutie telefoons en schermen een betere afbeelding laten zien, als ik nu bv. op m'n iPhone een discussie lees is alles mooi scherp, maar zijn de avatars wel heel wazig

avatar van brajoapau
Meteen eens getest, maar hier loopt het nog mis denk ik?
http://www.musicmeter.nl/user/36220

avatar van Jordy
zal even kijken wat er fout gaat

avatar van Jordy
kun je het nog eens proberen?

avatar van brajoapau
Avatar is 108x108, maar word zo niet weergegeven nu.
Misschien voorlopig maar zo laten, aangezien het nieuwe design nog niet helemaal op punt staat?

avatar van Jordy
brajoapau schreef:
Avatar is 108x108, maar word zo niet weergegeven nu.


Dat klopt, zie mijn bericht Het is zodat we in de toekomst grotere avatars tot onze beschikking hebben. De grote versie van je avatar is wel bewaard / opgeslagen.

avatar van brajoapau
Jordy schreef:
(quote)


Dat klopt, zie mijn bericht Het is zodat we in de toekomst grotere avatars tot onze beschikking hebben. De grote versie van je avatar is wel bewaard / opgeslagen.


Was dus iets te snel met het uploaden van m'n grotere avatar.
Mooi dat ie bewaard / opgeslagen is, zie ik het wel wanneer het zover is dan.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:43 uur

geplaatst: vandaag om 08:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.