De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?
zoeken in:
0
geplaatst: 22 maart 2014, 17:13 uur
Crushlyy schreef:
Zonder het topic te hebben doorlezen: Ik mis een melding bij Mijn gebruikersupdates wanneer iemand zijn of haar rotatielijst heeft aangepast. Is hier een reden voor?
Zonder het topic te hebben doorlezen: Ik mis een melding bij Mijn gebruikersupdates wanneer iemand zijn of haar rotatielijst heeft aangepast. Is hier een reden voor?
Sorry voor de late reactie, wellicht in de toekomst
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 maart 2014, 19:00 uur
Jordy schreef:
Ik ga er (onterecht?) van uit dat je altijd wel uit je hoofd weet wat je favo tracks van een album zijn
Ik ga er (onterecht?) van uit dat je altijd wel uit je hoofd weet wat je favo tracks van een album zijn
Bij een aantal albums wel, maar ik heb ook wel dat ik na het luisteren (bij pakweg de vierde of vijfde keer) snel een paar favorieten aanvink, omdat ik die info anders vrij snel weer zou vergeten. Dus ik kan me wel iets voorstellen bij wat Stijn zegt, al gebeurt het naar mijn gevoel nu ook weer niet zo vaak dat er een tracklist kritisch gewijzigd wordt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 maart 2014, 19:28 uur
Als je veel verschillende muziek beluistert, zakt er af en toe wel iets weg. Zeker als je een album een jaar niet meer hebt gehoord. Ik onthoud ook niet van elk nummer hoe het heet, vooral bij niet-rockmuziek. Als die tracklist gewijzigd wordt, moet ik die cd eigenlijk eerst vluchtig opnieuw draaien voor ik het weer weet. Het gevolg is dat ik nu denk: 'dan maar geen sterretjes.'
Omgekeerd gebruik ik het trouwens ook. Ik vink die sterretjes aan zodat ik niet hoef te onthouden welke nummers van een album ik het beste vind. Is wel eens handig als je geen zin hebt in een heel album.
Omgekeerd gebruik ik het trouwens ook. Ik vink die sterretjes aan zodat ik niet hoef te onthouden welke nummers van een album ik het beste vind. Is wel eens handig als je geen zin hebt in een heel album.
0
geplaatst: 24 maart 2014, 07:48 uur
Zou er misschien een mogelijkheid zijn dat we een concertagenda krijgen?
Nu laten een aantal mumeërs in een apart topic hun eigen agenda weten. Maar net als bij albums die recent zijn verschenen, lijkt mij dit voor aankomende concerten ook een geweldig idee. Gewoon alles chronologisch op een rijtje (wie, waar en wanneer)?
Nu laten een aantal mumeërs in een apart topic hun eigen agenda weten. Maar net als bij albums die recent zijn verschenen, lijkt mij dit voor aankomende concerten ook een geweldig idee. Gewoon alles chronologisch op een rijtje (wie, waar en wanneer)?
0
geplaatst: 24 maart 2014, 08:10 uur
Lijkt me leuk, staat op de wensenlijst, maar waar halne we die gegevens vandaan? lijkt me niet realistisch om dat via een toevoegingen / correcties-systeem te gaan vullen, denk niet dat we dan een complete agenda krijgen.
0
geplaatst: 24 maart 2014, 08:11 uur
Stijn_Slayer schreef:
Als je veel verschillende muziek beluistert, zakt er af en toe wel iets weg. Zeker als je een album een jaar niet meer hebt gehoord. Ik onthoud ook niet van elk nummer hoe het heet, vooral bij niet-rockmuziek. Als die tracklist gewijzigd wordt, moet ik die cd eigenlijk eerst vluchtig opnieuw draaien voor ik het weer weet. Het gevolg is dat ik nu denk: 'dan maar geen sterretjes.'
Zal op de wensenlijst zetten, om uit te zoeken of in het bericht dat je krijgt, je oude selectie genoemd kan worden.
0
geplaatst: 24 maart 2014, 13:16 uur
Jordy schreef:
Lijkt me leuk, staat op de wensenlijst, maar waar halne we die gegevens vandaan? lijkt me niet realistisch om dat via een toevoegingen / correcties-systeem te gaan vullen, denk niet dat we dan een complete agenda krijgen.
Ja, ik weet niet hoe we nu de pagina's (automatisch) vullen voor de nieuwe albums.
Misschien dat het topic o.i.d. gevuld kan worden door mumeërs die, zodra ze het weten of zodra ze zelf tickets hebben gekocht, het in een soort van kalender kunnen plaatsen. De mogelijkheid dat het niet compleet is blijft aanwezig, maar het geeft in ieder geval een aardig inzicht.
Ik heb toch wel met enige regelmaat dat ik lees dat die of die is geweest, waar ik dan wel naar toe had gewild, maar het niet heb gedaan omdat ik het gewoon niet wist dat hij/zij kwam. Je krijgt wel updates van ticketmaster e.a. maar dat is lang niet altijd compleet en wordt zeer versnipperd aangeleverd.
0
Sietse
geplaatst: 24 maart 2014, 13:23 uur
Jordy schreef:
Misschien dat je iets met Songkick of Bands In Town kunt.
Songkick ? Concerts, tour dates, and festivals for your favorite artists
Local Concerts and Live Music Recommendations from Bandsintown
0
geplaatst: 27 maart 2014, 15:11 uur
Als je op de discografiepagina van een artiest komt,
heb je links de ruimte voor een foto en rechts staat er hoeveel album er op de site staan.
Daaronder is er een witte ruimte die benut kan worden om in een paar regels tekst
een beknopte beschrijving (soort van mini-bio) van de artiest in kwestie neer te zetten.
Vooral interessant voor de minder bekende artiesten.
Optioneel zelfs met een link naar gelijkaardige artiesten.
Ik voel me wel geroepen om wat biootjes te schrijven eigenlijk.
heb je links de ruimte voor een foto en rechts staat er hoeveel album er op de site staan.
Daaronder is er een witte ruimte die benut kan worden om in een paar regels tekst
een beknopte beschrijving (soort van mini-bio) van de artiest in kwestie neer te zetten.
Vooral interessant voor de minder bekende artiesten.
Optioneel zelfs met een link naar gelijkaardige artiesten.
Ik voel me wel geroepen om wat biootjes te schrijven eigenlijk.
0
geplaatst: 10 april 2014, 14:37 uur
Ik mis een optie om te zoeken op 'aantal stemmen'. Zo zoek ik bijvoorbeeld bij Toplijsten bij Overige op het jaar 2006, dan resulteert dit in een top50 waar ik persoonlijk niks aan heb. Zo staat er een album met 22 stemmen stemmen op plek 2 en staat bijvoorbeeld het album van Arctic Monkeys uberhaupt niet in de lijst. Dus ik zou graag een optie zien om op categorieën te zoeken zoals dat nu kan, maar dat je daarnaast ook kan sorteren op aantal stemmen. Dit geeft naar mijn mening een beter overzicht van de beste/populairste albums van een bepaald jaar/categorie.
Ik vermoed dat deze vraag al eerder is gesteld, en mocht de optie al beschikbaar zijn, dan hoor ik het graag!
Ik vermoed dat deze vraag al eerder is gesteld, en mocht de optie al beschikbaar zijn, dan hoor ik het graag!
0
geplaatst: 11 april 2014, 10:39 uur
Is niet helemaal hoe ik het in gedachte had, maar het voldoet. Thnx!
0
buizen
geplaatst: 8 juni 2014, 08:23 uur
musician schreef:
Lijkt een goed idee maar er zijn al zoveel zeer volledige en complete concertagenda's.
Maar misschien wel een - net als bij album'recensies' - een concert-review hoofdtopic? Dat zou ik fantastisch vinden. Een concert waar je wel of niet bent geweest even nalezen, hoe andere bezoekers het hebben beleefd.
0
Misterfool
geplaatst: 8 november 2014, 13:53 uur
Het zoeken op twee genres! Zo zou ik best een overzichtje willen hebben van pop/electronic, of van metal/folk Etc.
0
geplaatst: 20 november 2014, 19:44 uur
Misschien al eens geopperd, maar ik zou het een geweldige optie vinden om per album aan te kunnen geven of het in je cd/ platenkast staat of dat hij nog op je wensenlijstje staat.
0
Vento Vivimus
geplaatst: 13 januari 2015, 00:34 uur
De grafische mogelijkheden van het cms zijn (erg) beperkt. Ik kan me voorstellen dat jullie kiezen voor een zelfde lay out, maar waarom niet werken met tabellen, zodat je tekst kunt plaatsen naast afbeeldingen. Ook is het handig zijn als je de afmetingen van in te voeren afbeeldingen zelf in kunt stellen en de in te voeren tekst niet alleen cursief, ook onderstreept en vet kunt weergeven. Ik ga ervan dat dat moet lukken binnen de grenzen van de gekozen bestaande lay out.
0
geplaatst: 18 januari 2015, 13:11 uur
Op je profiel pagina een linkje naar je Spotify pagina (volg button) naast de link van het Last.fm profiel?
0
geplaatst: 18 januari 2015, 13:28 uur
waxs schreef:
Op je profiel pagina een linkje naar je Spotify pagina (volg button) naast de link van het Last.fm profiel?
Geen slecht idee i.d.d.
0
geplaatst: 1 februari 2015, 18:04 uur
Wordt hier nog vervolging aan gegeven? Het is akelig stil hier.
0
geplaatst: 1 februari 2015, 19:29 uur
Ik vind het wel een goed idee, gaat op de wensenlijst, bedankt
0
geplaatst: 18 april 2015, 17:45 uur
Ik vroeg me af of er voor administrators een overzicht is van albumaanpassingen in het verleden. Zo niet zou dit denk ik een nuttige toevoeging zijn. Zo lijkt het, bijvoorbeeld, dat om het jaar iemand "Illinois" van Sufjan Stevens onterecht aanpast in "Illinoise". Wanneer er een overzicht van alle aanpassingen uit het verleden is, kan er meteen gezien worden dat dit niet klopt. Misschien handig om zoiets aan te maken?
0
geplaatst: 18 april 2015, 17:46 uur
Lijkt me niet onterecht, zo staat het toch ook op de hoes?
Ik heb het trouwens niet goedgekeurd/aangepast.
Ik heb het trouwens niet goedgekeurd/aangepast.
* denotes required fields.