De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?
zoeken in:
0
nanneb
geplaatst: 6 september 2008, 19:06 uur
DutchViking schreef:
Iemand?
(quote)
Iemand?
i'm in om te helpen met info toevoegingen!
Bij de weg: producers vermelden bij albums plus het klikbaar maken van de producers lijkt me ook wel wat. ok, is wel veeeel werk.
0
DutchViking
geplaatst: 6 september 2008, 23:23 uur
nanneb schreef:
Bij de weg: producers vermelden bij albums plus het klikbaar maken van de producers lijkt me ook wel wat. ok, is wel veeeel werk.
(quote)
Leuk dat je wilt helpen, ik hoop dat het idee snel opgepikt wordt en dat bovengenoemde info over platenlabels en evt. info over producers bij bepaalde albums in de toekomst op MusicMeter te vinden zullen zijn. Het is inderdaad tijdrovend werk, maar ik zou er graag mijn energie in willen stoppen.
0
geplaatst: 10 september 2008, 18:26 uur
complimenten voor deze site en hetzelfde geld voor moviemeter enz.
alleen wat jammer is van deze site en wat ik wel graag zie is dat er ook toplijsten per genre komen, dus de beste hip-hop albums beste rock albums enz.
hopelijk doen jullie er iets mee
alleen wat jammer is van deze site en wat ik wel graag zie is dat er ook toplijsten per genre komen, dus de beste hip-hop albums beste rock albums enz.
hopelijk doen jullie er iets mee

0
geplaatst: 10 september 2008, 18:31 uur
Die zijn er al.
Kijk hier maar eens: http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/
edit: wat Arrie zegt dus.
Kijk hier maar eens: http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/
edit: wat Arrie zegt dus.

0
luijsterburg
geplaatst: 10 september 2008, 22:33 uur
Je hebt een link naar de prijsvergelijking etc. een link naar de lyrics zou ik overigens best handig vinden. Bijv. van lyricwiki.org.
0
mathieudc
geplaatst: 17 september 2008, 11:57 uur
Wat leuk zou zijn: zoals je votes/2008 hebt om alle releases uit 2008 te bekijken waarop je gestemd hebt, ook zo iets te integreren voor de landen. Bijvoorbeeld: votes/be of votes/belgie of iets dergelijks voor je stemmen per land.
0
geplaatst: 17 september 2008, 12:13 uur
Dat kan ook via de zoekopdracht, al krijg je dan bij meer dan 100 zoekresultaten geen complete lijst.
0
mathieudc
geplaatst: 17 september 2008, 12:16 uur
Ahja, gevonden, bedankt! 
Alleen staat de score er niet naast maar ja, 't is al mooi dat je toch zo'n lijstje kan maken. Thanks!

Alleen staat de score er niet naast maar ja, 't is al mooi dat je toch zo'n lijstje kan maken. Thanks!

0
thejazzscène
geplaatst: 17 september 2008, 18:47 uur
Ik zou het fijn vinden mocht je, zoals je dat bij een artiest kan doen, discussies kunnen voeren bij de labels. Op deze manier kan je berichten schrijven over bijvoorbeeld de werkwijze van een bepaald platenlabel. Bijvoorbeeld: een gratis label of een klein label dat zich enkel richt op Europese jazz bijvoorbeeld. Het lijkt me althans een verrijking waar ik wel gebruik van zou kunnen maken.
Nu verschijnt zulke commentaar vaak bij recensies van albums en dat past daar niet echt.
Nu verschijnt zulke commentaar vaak bij recensies van albums en dat past daar niet echt.
0
geplaatst: 23 september 2008, 09:50 uur
Een uitgebreidere zoekfunctie waarop je in (grote) topics tussen bepaalde data kunt zoeken.
0
luijsterburg
geplaatst: 23 september 2008, 16:16 uur
Ik zou wat aan de zoekfunctie van toplijsten willen zien veranderen, als je bijv. kijkt naar overigen, kan je kiezen tussen een aantal opties. Land, genre, decennia, jaartal volgens mij. Maar nu kan je ze niet onder elkaar combineren, wat ik opzich wel jammer vind.
0
geplaatst: 23 september 2008, 17:07 uur
Zodat je bijvoorbeeld een lijste krijgt van de beste rock-platen gemaakt in Nederland.
0
Relax
geplaatst: 24 september 2008, 08:47 uur
Is het geen idee als je zo'n vertrouwens meter hebt per persoon ?
Als een member zijn mening geeft dat je die dan "reputation" kan geven door op een duimpje te klikken.
En des te meer rep die persoon heeft, des te meer respect.
Maar dat moet dan alleen gebeuren als de persoon een recensie heeft gemaakt (met dat gouden sterretje).
Als een member zijn mening geeft dat je die dan "reputation" kan geven door op een duimpje te klikken.
En des te meer rep die persoon heeft, des te meer respect.
Maar dat moet dan alleen gebeuren als de persoon een recensie heeft gemaakt (met dat gouden sterretje).
0
geplaatst: 28 september 2008, 19:09 uur
Ik niet. Kan alleen maar misbruik van gemaakt worden en ik weet nu al prima welke users ik kan vertrouwen.
0
geplaatst: 28 september 2008, 19:46 uur
eens met Arrie, en buiten dat probeer ik niet af te gaan op wat user pietje van de recensies of betrouwbaarheid oid van user klaasje vindt...rep/respect vind ik dus niet nodig, is ook ontzettend subjectief dus ik zie de toegevoegde waarde eerlijk gezegd niet...maar misschien begrijp ik het achterliggende idee niet 

0
geplaatst: 28 september 2008, 20:46 uur
Jullie hebben me nu al overtuigd. Ik weet ook al welke users ik kan vertrouwen en dat het dan een wedstrijd wordt klopt ook. Ik trek mijn vorige bericht terug 

0
Relax
geplaatst: 6 oktober 2008, 12:46 uur
Nah, oké helaas.
Maar als het juist een competitie zou worden, des te beter.
Want dan komen er genoeg recensies voor diegene die 'reputation' willen.
Het was dan ook een afleiding van een forum waar ik af en toe kom.
Maar als het juist een competitie zou worden, des te beter.

Want dan komen er genoeg recensies voor diegene die 'reputation' willen.
Het was dan ook een afleiding van een forum waar ik af en toe kom.
0
luijsterburg
geplaatst: 6 oktober 2008, 19:07 uur
Zou wel handig zijn als er naast een lijst van releases ook een lijst van optredens komt.
0
geplaatst: 11 oktober 2008, 01:27 uur
Wat ik mis is een aparte categorie voor live albums. Er is nu een categorie Verzamel/Live, deze zouden gesplitst kunnen worden in Verzamel en Live.
Met een aparte categorie voor Live albums kan je de datum van het optreden zelf in de database kunnen zetten, en hierop sorteren. Dit zou erg handig zijn als een registratie van een concert pas na een aantal jaar op CD verschijnt.
Bv, Ziggy Stardust And The Spiders From Mars / The Motion Picture Soundtrack is verschenen in 1983, terwijl het een concert in 1973 was. In dit geval zou het voor het chronologisch overzicht beter zijn als deze ook bij 1973 zou staan.
Met een aparte categorie voor Live albums kan je de datum van het optreden zelf in de database kunnen zetten, en hierop sorteren. Dit zou erg handig zijn als een registratie van een concert pas na een aantal jaar op CD verschijnt.
Bv, Ziggy Stardust And The Spiders From Mars / The Motion Picture Soundtrack is verschenen in 1983, terwijl het een concert in 1973 was. In dit geval zou het voor het chronologisch overzicht beter zijn als deze ook bij 1973 zou staan.
0
geplaatst: 11 oktober 2008, 13:02 uur
Deze suggestie is vast al eerder langsgekomen (kan het zelf niet zo makkelijk terugvinden tussen alle andere posts), maar het zou toch ook wel prettig zijn als je per album kunt aangeven welke muzikanten er hebben meegewerkt.
Ik ben zelf een groot jazzliefhebber en vaak spelen jazzmuzikanten niet in een vaste band of samenstelling, maar wisselt deze per album. Vaak is de aanwezigheid van een bepaalde favoriete muzikant op een album dan ook een reden om deze plaat eens te beluisteren.
Het zou toch wel makkelijk zijn om deze informatie op MusicMeter terug te vinden. Nu weet ik zelf ook wel dat je dit bijvoorbeeld in de Allmusic Guide wél kunt vinden, maar het zou weer wat extra zoek- en klikwerk schelen.
Ik zou de invoer van deze gegevens dan wel optioneel maken, zodat iemand niet alle 1000 sessiemuzikanten op een Michael Jackson-plaat (ik noem maar iets...) verplicht hoeft in te vullen.
Ik ben zelf een groot jazzliefhebber en vaak spelen jazzmuzikanten niet in een vaste band of samenstelling, maar wisselt deze per album. Vaak is de aanwezigheid van een bepaalde favoriete muzikant op een album dan ook een reden om deze plaat eens te beluisteren.
Het zou toch wel makkelijk zijn om deze informatie op MusicMeter terug te vinden. Nu weet ik zelf ook wel dat je dit bijvoorbeeld in de Allmusic Guide wél kunt vinden, maar het zou weer wat extra zoek- en klikwerk schelen.
Ik zou de invoer van deze gegevens dan wel optioneel maken, zodat iemand niet alle 1000 sessiemuzikanten op een Michael Jackson-plaat (ik noem maar iets...) verplicht hoeft in te vullen.
0
geplaatst: 17 oktober 2008, 17:40 uur
Idee:
Per album een apart tabblad maken waar gediscussieerd kan worden over alle verschillende uitgaven (cd, LP, bonustracks, prijzen, etc.).
Persoonlijk kan dit soort discussies mij doorgaans gestolen worden, en vind ik het hinderlijk wanneer ik iets inhoudelijks wil lezen over de muziek. (voorbeeld: hier). Maar anderen vinden het juist erg interessant. Daarom is het misschien een idee om ze gescheiden te houden.
Per album een apart tabblad maken waar gediscussieerd kan worden over alle verschillende uitgaven (cd, LP, bonustracks, prijzen, etc.).
Persoonlijk kan dit soort discussies mij doorgaans gestolen worden, en vind ik het hinderlijk wanneer ik iets inhoudelijks wil lezen over de muziek. (voorbeeld: hier). Maar anderen vinden het juist erg interessant. Daarom is het misschien een idee om ze gescheiden te houden.
0
DutchViking
geplaatst: 20 oktober 2008, 19:23 uur
Wat ik mis op MusicMeter?
Een actief columntopic. Ik ben de laatste tijd door omstandigheden erg weinig actief op de site, maar een topic als het columntopic lees ik altijd met veel plezier.
Daarnaast heb ik zelf onlangs een bundeling uitgebracht van mijn columns en sta ik te popelen om ze hier neer te pennen
Na mijn bijdragen van de voorbije weken is het echter de beurt aan een ander.
Ik vind het jammer dat de animo om columns te schrijven tegenvalt, er is slechts een klein groepje aan leden dat zich er actief voor inspant om een leuke column te schrijven. Ik wil niemand tot iets verplichten, maar ik denk dat iedereen het in zich heeft een goede column te schrijven.
Een actief columntopic. Ik ben de laatste tijd door omstandigheden erg weinig actief op de site, maar een topic als het columntopic lees ik altijd met veel plezier.
Daarnaast heb ik zelf onlangs een bundeling uitgebracht van mijn columns en sta ik te popelen om ze hier neer te pennen
Na mijn bijdragen van de voorbije weken is het echter de beurt aan een ander.Ik vind het jammer dat de animo om columns te schrijven tegenvalt, er is slechts een klein groepje aan leden dat zich er actief voor inspant om een leuke column te schrijven. Ik wil niemand tot iets verplichten, maar ik denk dat iedereen het in zich heeft een goede column te schrijven.
0
geplaatst: 11 november 2008, 23:21 uur
Een afdeling CD boxsets of mogelijkheid deze apart in een lijst op te roepen.
0
geplaatst: 12 november 2008, 12:25 uur
Wat ik handig zou vinden dat ik vanaf bijvoorbeeld mijn eigen site met cd's en zo kan linken door een zoekopdracht naar de bij behorende pagina op MM. Bijvoorbeeld:
http://www.musicmeter.nl/search.php?artist=Metallica& title=Master of Puppets Zoiets bestaat toch nog niet?
http://www.musicmeter.nl/search.php?artist=Metallica& title=Master of Puppets Zoiets bestaat toch nog niet?
0
geplaatst: 16 november 2008, 20:11 uur
Wat ik mis is een functie om bij je stemmen de kijken welke albums uit welk land komen. Iets soortgelijks kan je doen met jaartallen (http://www.musicmeter.nl/user/7414/votes/1981), maar dit zou toch ook mogelijk kunnen zijn met landen (bijvoorbeeld op deze manier: http://www.musicmeter.nl/user/7414/votes/Nederland).
* denotes required fields.