MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
Het SdG-topic

Dat is er nog hoor. Verzin maar een leuke scheiding.

@Gemaster:

Het idee is in ieder geval wel duidelijk, misschien dat Jordy zin heeft een keer zo'n lijstje te genereren (als het ueberhaupt mogelijk is). Iets soortgelijks heb je trouwens wel bij imdb (en dan ook toegespits op sekse en wel of niet europees, maar dat laatste is hier niet relevant).

Casartelli (moderator)
nou... splitsing tussen randstedelijk en provinciaal?

Dat heeft toch geen zin? In de provincie hebben ze helemaal geen internet.

...sprak de man uit Brabistan.

gemaster schreef:
Dat heeft toch geen zin? In de provincie hebben ze helemaal geen internet.

Daar gaat alles nog op stoomenergie. Komt de melk nog per paard en wagen. Verder gaat de communicatie via de tam tam en de kachel wordt gevoed met hout of steenkool.

nanneb
herman schreef:
Ik denk meer aan:

0-18 (middelbare scholieren)
18-25 (studenten, grofweg)
26-35 (oudere jongeren)
36-50 (jonge ouderen )
50+ (oud genoeg om opgegroeid te zijn met de Beatles ed.)

Maar BlueVelvet heeft een goed punt, lang niet iedereen heeft zijn geboortejaar ingevuld.

Misschien dat iemand zin heeft alle users na te lopen van een bepaalde leeftijdsgroep. AGE?

ja wat moet ik dan? ben opgegroeid met de Beatles (en diverse classic rock) maar val in de categorie 18-25

Gerards Dream schreef:
(quote)

Daar gaat alles nog op stoomenergie. Komt de melk nog per paard en wagen. Verder gaat de communicatie via de tam tam en de kachel wordt gevoed met hout of steenkool.

Neee... je moet hier je internet aanfietsen.. wel een manier om ook goed van je internet gebruik te maken, anders zit je voor niks te fietsen...

Verder lijkt het me best een leuk idee ja, als het haalbaar is, op leeftijd dan... Qua plaats heb je te veel vrijheid bij het invullen...

Qua leeftijd heb je ook alle vrijheid. Het is niet alleen mogelijk om niets in te vullen, het is ook mogelijk om te liegen dat je barst. Zal je zien dat er opeens heel veel users met een overdaad aan humor slechts 5 of misschien juist wel 99 jaar oud zijn.

Ik mis knopjes waarmee je vanuit een albumpagina naar het volgende of vorige album uit de discografielijst van de desbetreffende artiest kan gaan, zodat je niet eerst terughoeft naar de artiestenpagina.

Ja, die zou ik ook wel handig vinden.

RedLightCityBoy
Wat meer info over de nummers.
Voorbeeld: Je klikt op het nummer, en dan zie je in welk jaar het is geschreven en als het een hit is waar die stond in de hitlijsten.
Ook kan daar misschien de songtekst bij en de producers van het nummer.

Voor dat soort informatie is er dan weer de link naar Wikipedia.

GrafGantz schreef:
Qua leeftijd heb je ook alle vrijheid. Het is niet alleen mogelijk om niets in te vullen, het is ook mogelijk om te liegen dat je barst. Zal je zien dat er opeens heel veel users met een overdaad aan humor slechts 5 of misschien juist wel 99 jaar oud zijn.

Het punt is meer dat je ij leeftijd nog wel feitelijk een leeftijd invoert... je kunt niet zeggen dat je 'sinaasappelsap jaar' oud bent.. terwijl je wel kunt zeggen dat je in 'een zak pepernoten' woont (voorbeelden zijn fictief )

Ik mis toch vooral een alternatief voor de huidige toplijst (top-250).

Het valt hier direct op dat een zeer groot deel van de albums een vrij recente releasedatum hebben (maximaal 10-15 jaar oud). Zo moet je eigenlijk meer spreken van een populariteitspoll dan van een echte toplijst. Ik hoop dat er mogelijkheden zijn om toch ooit een soort lijst te vinden waar een goeie balans gevonden wordt tussen de stemgemiddeldes en het aantal stemmen (en bijhorende top-10 posities). Het argument van fraude kan volgens mij best wel tegengegaan worden, door bijvoorbeeld een gemiddelde te maken van de stemmen bij een bepaald album zonder rekening te houden met de 15% hoogste en de 15% laagste stemmen. Zo krijg je volgens mij een zeer representatief beeld en worden fraudeurs toch wel ontmoedigd om louter een emotionele stem te plaatsen bij bepaalde artiesten!

In de huidige top-250 lijst vind ik bovendien dat er te veel onderscheid wordt gemaakt tussen een nummer 1 in de persoonlijke top-10 en het nummer 10. Bij mij liggen die cd's erg dicht bij elkaar qua niveau en hangt de volgorde eigenlijk vooral af van mijn persoonlijke voorkeur qua band in het algemeen. Zo staat bij mij "LA Woman" van The Doors op nummer 1 omdat The Doors nu eenmaal mijn favoriete band is en niet omdat ik deze cd zoveel beter vind dan bijvoorbeeld Zappa's "One Size Fits All", die pas op nummer 6 terug te vinden is.

Voor het overige vind ik deze site echt fantastisch en mag ik gerust zeggen dat ik dankzij deze site op muzikaal vlak een stuk rijker geworden ben!

Nu nog de tijd vinden om al mijn cd's eens deftig te beluisteren en telkens een bijhorende quotatie in te geven!

Nu die gast boven mij het toch heeft over toplijsten...

Ik zou graag bij overige toplijsten in meerdere selectielijsten iets kunnen selecteren. Zoals bijvoorbeeld de toplijst van hip-hop albums uit de Verenigde Staten. Of die uit de jaren 90.

Ik mis bij de zoekfunctie om wat voor type album het gaat (regulier, EP, verzamelaar etc.). Lijkt mij wel handig als dit er ook bij komt.

Harco
Jorge-E schreef:

Ik zou graag bij overige toplijsten in meerdere selectielijsten iets kunnen selecteren. Zoals bijvoorbeeld de toplijst van hip-hop albums uit de Verenigde Staten. Of die uit de jaren 90.

Dat dus.

pretfrit
Jorge-E schreef:

dat kan al met de "zoeken" functie.

pretfrit schreef:
(quote)

dat kan al met de "zoeken" functie.

Maar dan staan ze alfabetisch gerangschikt. En niet volgens gemiddelde.

Harco
Ik mis een functie waarmee je bepaalde mensen kunt negeren.

Harco schreef:
Ik mis een functie waarmee je bepaalde mensen kunt negeren.

Zodat je al mijn berichten niet ziet ofzo ?

Harco
Jammer dat je zo'n negatief beeld van jezelf hebt, AGE. Moet je echt iets aan doen.

Dwangbuis
Laatst wilde ik op MusicMeter (uiteraard) opzoeken welk album van een artiest nu het best geratet wordt door de gebruikers, maar de lijst was eindeloos lang - onbegonnen werk om zelf de hoogste score eruit te filteren, dan nog rekening houdend met het aantal stemmen. Misschien zou het dus fijn zijn als je die tabellen op de artiestenpagina kunt rangschikken met een druk op de knop - op titel, jaartal, aantal stemmen, stemmengemiddelde.

Zou ik een goede toevoeging vinden ja.

Zou een prima aanvullig zijn. Dat je op de artiestenpagina een top drie kunt zien hoe de gebruikers van deze site er over denken. Een dergelijke opsomming kan een goede introductie zijn met welke albums te beginnen.

Dwangbuis
Gerards Dream schreef:
Zou een prima aanvullig zijn. Dat je op de artiestenpagina een top drie kunt zien hoe de gebruikers van deze site er over denken. Een dergelijke opsomming kan een goede introductie zijn met welke albums te beginnen.

Ja klopt, dat was mijn uitgangspunt: welke albums moet ik nu eerst beluisteren om die artiest wat te kunnen inschatten?

Een bericht: "prettig kerstfeest en gelukkig nieuwjaar" op de home-pagina !

Stijn_Slayer
Muziek dvd's zouden wel leuk zijn.

Eigenlijk mis ik niets. Tot dat ik in eens een bevlieging kreeg. Zo zat ik te denken dat je iets niet kan onderstrepen of bold kan zetten ter verduidelijking. Dit kan volgens mij handig zijn bij het uitleggen wat een bepaalde afkorting inhoudt.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:37 uur

geplaatst: vandaag om 16:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.