MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
Details omtrent top-10 wijzigingen binnen je user updates.

Nu krijg ik enkel de melding dat een bepaalde user zijn top-10 gewijzigd heeft, waarmee je niet zo veel aan kan in het geval dat je de top-10 van die welbepaalde user niet uit het hoofd kent.

Gerards Dream schreef:
Eigenlijk mis ik niets. Tot dat ik in eens een bevlieging kreeg. Zo zat ik te denken dat je iets niet kan onderstrepen of bold kan zetten ter verduidelijking. Dit kan volgens mij handig zijn bij het uitleggen wat een bepaalde afkorting inhoudt.
Afkorting?

Volgens mij was underline en bold in het verleden mogelijk, maar is de functie verwijderd vanwege een te grote kans op misbruik. Nu moet je het dus met italic of hoofdletters doen.

Ja, een afkorting. Bij deze een voorbeeld met nu tussen haakjes de letters die je anders zou onderstrepen of bold zou plaatsen.

(D)isk (O)perating (S)ystem. En dat je hierna kan volstaan met alleen de afkorting in je bericht.

Meer sorteermogelijkheden binnen de map "Mijn albums":
- Op basis van jouw stem
- Op basis van de gemiddelde stem
- Op basis van het aantal stemmen per album
- Op releasejaar
- Op genre
- ...

Verder zou ik ook graag een vermelding bij de stemverdeling zien omtrent het aantal uitgebrachte stemmen per quotatie. Nu verschijnt er bijvoorbeeld een pop-up "stemverdeling" als je met je muis boven 1 van de balken zweeft in de stemverdelingsgrafiek. Het zou leuker zijn moest hier het aantal albums verschijnen dat je bij deze quotatie ondergebracht hebt.

Specifieker kunnen zoeken in de toplijsten. Nu kun je bijvoorbeeld alleen maar zoeken op genre 'Rock' of het jaar 1987. Ik zou graag zien dat je de lijsten kunt filteren, op jaartal, genre, land etc.

erwku
rationele mensen

Leg uit...

erwku
herman schreef:
Leg uit...

grapje

Tja... we hebben al deze, en hier kunnen we tenminste Last.fm nog de schuld geven dat ze Radiohead met Coldplay vergelijken (hoe dúrven ze, op víer nog wel!) -
eigenlijk ben ik het wel eens met Jordy's al gegeven mening op MovieMeter.
Ik kijk net zo lief in de stemlijstjes van de betreffende personen als ik zie dat wij allebei een plaat hoog waarderen.

Een bier tap!

herman schreef:
Die komt er aan hoor: >> >>

Ik zat het net te lezen , er is veel animo , lijkt me wel wat ,plaatjes kopen,biertje erbij, maar ik zit nu geloof ik in het verkeerde topic

Een Topic (ofzoiets) dat bepaalde music genres uitlegt + plus een lijst met de meest populaire albums van MuMe weergeeft.

Aanleiding: Ik weet bijvoorbeeld nog steeds niet wat ik onder Roots kan verstaan.

pretfrit
Kill_illuminati schreef:

Aanleiding: Ik weet bijvoorbeeld nog steeds niet wat ik onder Roots kan verstaan.

alle muziek die aan "de wortels" van de moderne populaire muziek staan of moderne muziek daar sterk op geinspireerd is

deltablues, bluegras, dixieland, traditionele folk...

maar net als b.v. avant-garde,pop,rock of wereld is het een beetje vaag genre dat je voornamelijk intuitief gebruikt.

hoe strakker je deze genre's beschrijft hoe meer problemen (uitzonderingen) je tegenkomt...dus wat mij betreft gewoon op gevoel een stempel geven.

en als je echt niet weet hoe of wat...zie wikki of vraag het even

Waarom is er geen Flop 100 zoals op de andere Meters?

Een soort diagram bij de artiesten zelf, die de populariteit aangeeft.

En volgens welke cijfers ga je die diagram maken? Je hebt dan al een beetje voor albums, he. De rotatielijst.

Barry Reynolds , of werkt de zoek functie niet goed?

een zoekfunctie op een nummer.

dus bijvoorbeeld:

je zoekt op Yes, Anastasia dan vind mume zelf het betreffende album(s) erbij. In dit geval Tori Amos - Under the Pink (1994)

Dat kan je toch gewoon via deze zoekfunctie vinden? http://www.musicmeter.nl/album/search/

Als je dan een nummer invoert, verschijnt vanzelf op welke albums dit verschenen is.

Oh, dat had ik nog nooit gezien, wat stom

Ik gebruik altijd alleen de zoekbalk, dus heb ook nog nooit verder gekeken in de uitgebreide zoekfuncties.

Misschien is het leuk om een rotatielijst te maken van tien nummers die je momenteel beluistert naast de 10 albums op je rotatielijst?
Of anders ook maar meteen een top 10 maken van favo nummers?

Of is dit te veel werk?

Een ander idee is om een lijst te maken van de nummers die als favoriet wordt aangeklikt bij de albums. Dat zou ook een leuk beeld moeten geven.

Is het nog mogelijk om muziek-DVD's ergens onder te brengen,
op Moviemeter.nl kun je zelfs niet op Stop Making Sense stemmen,

pretfrit
een mogelijkheid om bij de persoonlijke informatie (kort) wat extra informatie te zetten.

Zoals wat je op mume hoopt te vinden of je levensmoto, favoriete quote ofzo..net als op RYM. En/of een mogelijkheid om bij de persoonlijke info je favoriete en/of meest beluisterde genre's weer te geven. Handig voor andere users als ze je stemlijsten door willen spitten op zoek naar nieuwe muziek

RedLightCityBoy
Misschien is het een leuk idee om een top 15 te kunnen maken of top 20. De top 10 kan dan nogsteeds worden behouden alleen dan heb je zelf de keuze welke optie je neemt? Mij lijkt dit een uiterst fijne toeging. (als het er ooit voor komt) is dit mogelijk?

Top 10 is genoeg. Als je meer wilt weten, dan kijk je toch bij de 5* stemmen?

Vind het voor stel van pretfrit een goed idee. Op RYM kun je op je persoonlijke profiel ook andere lijstjes toevoegen. Eigen info geven.

Ik denk alleen dat de structuur van de site anders ingericht dan mume, waardoor het op mume lastiger is om in te voeren.

RedLightCityBoy schreef:
Misschien is het een leuk idee om een top 15 te kunnen maken of top 20. De top 10 kan dan nogsteeds worden behouden alleen dan heb je zelf de keuze welke optie je neemt? Mij lijkt dit een uiterst fijne toeging. (als het er ooit voor komt) is dit mogelijk?

je kan ze ook in dit soort topics plaatsen:

maar verder zou het mij ook wel fijn lijken als het mogelijk zou zijn.

RedLightCityBoy
gemaster schreef:
Top 10 is genoeg. Als je meer wilt weten, dan kijk je toch bij de 5* stemmen?

Dat kan zeker, alleen een top 15 zou ik persoonlijk bijv. veel makkelijk kunnen maken. (je kunt ook naar de hoge stemmen kijken uiteraard) maar het leek me wel leuk. En ik denk dat wel veel users dat idee zien zitten.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:12 uur

geplaatst: vandaag om 19:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.