MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
Lukk0 maait het gras voor mijn voeten vandaan.

Ik herinner me nog een sketch uit Kopspijkers van heel lang geleden, met als clou dat als een theorie van iemand niet klopte, dat er dan "een fout in het universum zit".
O, nu ik dit opschrijf, bedenk ik me dat dat geen sketch was, dat was een stel mensen een of andere theorie had over de wereld en dat de natuurkunde fout was of zo.

Hoe dan ook, als je een mening post die ingaat tegen wat veel andere mensen denken, zul je in ieder geval met een onderbouwing moeten komen, in plaats van hier te komen huilen dat je geen eigen mening mag hebben. Want dat is onzin. Ik, en ik denk ook alle andere gebruikers hier, gunnen iedereen zijn eigen mening. Maar wel eentje die gebaseerd is op meer dan de wil aandacht te trekken.

Klumpie schreef:
Kom op mensen, laat je niet zo uit de tent laten lokken door deze Bob Cremers (met veel woorden).

Ja dat hebben we gezien tot in den treure toe in het Wel of Niet Downloaden topic.

Yann Samsa
Stijn_Slayer schreef:
Met punt 2 van Ferre Clabau eens.

Cijfers van 1 tot 10 met tiendes als teleenheid. Desnoods halven...

Voor een proefwerk kun je toch ook een 7,3 krijgen?

Is altijd het eerste wat in me opkwam bij de vraag 'Wat Mis Je?'.

Concreet Vb:
Porcupine Tree - Fear Of A Blank Planet of Sigur Ross - ( )
= Het typische voorbeeld van een 10/10 voor mij; Alles is perfect: structuur/opbouw, emotie, ... Géén enkel punt wil ik veranderen

Metallica - Master Of Puppets
9.5/10
= Prachtig album, maar toch zeker niet bij de bovenste te plaatsen door dat tekort (bij mij persoonlijk de slechte uitwerking van The Thing That.. en het puberale van Damage Inc)

Deep Purple - Machine Head
9/10
= Echt een klasse album, maar geen juweeltje. Gewoon stuk voor stuk sterke songs

--> door de vijf sterren moet ik dus Master Of Puppets (is nu maar één concreet voorbeeld), bij die erboven of die eronder plaatsen terwijl er voor mij toch nog een groot verschil is....

Het lijkt me toch ook veel logischer voor met 10 sterren te werken... 10 is, om het overdreven te zeggen, bijna een SI - Eenheid geworden op vlak van Rating

Een aantal berichten over gebande gebruikers verwijderd. En als reactie op Ferre:

veelgemelde zaken waar niets aan gedaan gaat worden

Er zal nooit overgestapt worden naar een 1-10 stemmen schaal

Klik!

Yann Samsa
Ok, ik zie het staan...
De vraag is: waarom?

Omdat Jordy dat zegt.

Het vijfsterrensysteem is gewoon het meest gangbare. Surf maar eens rond op internet. Ik denk dat Jordy graag het gangbare aanhoudt en dat is dan ook vrij logisch met een site als musicmeter (en de andere meters).

En al zou het aangepast worden. Dan moet ierdereen zijn stemmen verwijderen en aanpassen. Dat is voor sommigen best veel werk.

Inderdaad en daarom zo laten als het is, het werkt nog prima.

We werken toch ook met een 10 puntenschaal

1 - 0,5
2 - 1,0
3 - 1,5
4 - 2,0
5 - 2,5
6 - 3,0
7 - 3,5
8 - 4,0
9 - 4,5
10 - 5,0

Ja maar hij bedoelt denk ik:

0.5
1.0
1.5
2.0
2.5
3.0
3.5
4.0
4.5
5.0
5.5
6.0

etc.

Wat mij wel grappig lijkt, is een functie waarmee je door de albums op MuMe kan scrollen dmv de url. Dus van www.musicmeter.nl/albums/52308 naar ~/52309 of ~/52307.
Zelf vind ik het wel grappig om er zo doorheen te gaan. Vooral omdat je heel veel dingen tegenkomt die je anders nooit zou zien, en wellicht dat je nog eens wat leuks tegenkomt. Is bij mij iig 1 keer gebeurd.

Of is zoiets er al?

-edit-
Of, zoals je ook bij wikipedia hebt, een random pagina functie

Heb je al eens geprobeerd het albumnummer te veranderen in de url? Er gaat een wereld voor je open.

BoordAppel schreef:
Heb je al eens geprobeerd het albumnummer te veranderen in de url? Er gaat een wereld voor je open.

Ja, dat heb ik idd al gedaan.
Maar, gemakzuchtig als ik ben, druk ik liever op 1 knopje dan op de muis, delete, nieuw nummer, enter. en dan weer opnieuw beginnen.
Er gaat idd een wereld voor je open, dat zal ik niet ontkennen.

gemakzuchtig als ik ben

Daar was ik al bang voor.

Social_Mask
Dan leid jij wel een heel angstig leven..

Daar ben ik ook bang voor.

Maar iets om een randompagina te krijgen dan?

Pastichio Rocker
Ik mis...

Een kerstlayout. Lijkt me nou zo ontzettend leuk om in dezer dagen een geinige kerstsfeer te hebben hiero. Een mooie rooie balk met als achtergrond een kerstboom en overal kerstballen en kaarsjes.

RedLightCityBoy
Juist!

Pastichio Rocker schreef:
Ik mis...

Een kerstlayout. Lijkt me nou zo ontzettend leuk om in dezer dagen een geinige kerstsfeer te hebben hiero. Een mooie rooie balk met als achtergrond een kerstboom en overal kerstballen en kaarsjes.

Dat lijkt me eigenlijk best grappig.

En dan ook een midi-player die automatisch de gaafste kersthits van Mariah en Wham afspeelt. (ok, nu overdrijf ik)

herman schreef:
(quote)

Dat lijkt me eigenlijk best grappig.

En dan ook een midi-player die automatisch de gaafste kersthits van Mariah en Wham afspeelt. (ok, nu overdrijf ik)
WOEHOE!!!

Pastichio Rocker schreef:
Ik mis...

Wat een onzin. Ik vind dat hele kerstgebeuren zulke walgelijke neppe slijmerij !
En dan zeker met pasen vragen om 'easter eggs'.

En voor je het weet ben je racist omdat je geen rekening houdt met de joden of Moslims.

Vortex schreef:

Wat een onzin. Ik vind dat hele kerstgebeuren zulke walgelijke neppe slijmerij !

Ok, het zal me eigenlijk aan m'n spreekwoordelijke reet roesten of er wel of geen kerst lay-out komt maar alleen al vanwege zulke zeikerds moet het er toch maar van gaan komen. Laat maar komen die bomen, ballen, rendieren en sneeuwmannen

Ruby1966

(afbeelding)

herman schreef:

doe dan deze maar!

Als we nu als gebruikers een kerst-avatar nemen is dat een mooie eerste stap. Hier een voorbeeld alvast.

Vortex schreef:

Ten dele ben ik het hiermee eens, maar het bovenstaande is natuurlijk veel te kort door de bocht. Het word idd wel steeds commercieler en meer voor de winkels de kerst. Maar het is dan vooral ook een tijd van vrede en bezinning, en ik heb altijd het gevoel van eind goed al goed. Ik houd aan de kerst altijd wel een positief gevoel over, en daar is het natuurlijk ook voor bestemd. Nu met deze sneeuwval heeft het echt wel wat. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat een zuurpruim en anti kerst liefhebber als jou dat helemaal niets vind. Of het moet zijn dat het niet stoer tegenover jouw vrienden staat dat je kerst mooi zou vinden. Maar stiekem vind iedereen het een mooie sfeervolle afsluiting van het jaar.

Ik merk dat ik steeds meer een geavanceerder zoeksysteem mis. Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben bepaalde genres in bepaalde landen in bepaalde decennia te kunnen zien; nu kan men slechts één criterium aanklikken. Ook de mogelijkheid om te zoeken op een aantal stemmen en een bepaal (minimum) criterium zou wel fijn zijn...
Is hier wel eens over nagedacht (ik ben vast niet origineel met deze suggestie), en kan er iets aan gedaan worden?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:50 uur

geplaatst: vandaag om 22:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.