De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?
zoeken in:
0
geplaatst: 22 december 2009, 18:40 uur
Chronos85 schreef:
Ik merk dat ik steeds meer een geavanceerder zoeksysteem mis. Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben bepaalde genres in bepaalde landen in bepaalde decennia te kunnen zien; nu kan men slechts één criterium aanklikken. Ook de mogelijkheid om te zoeken op een aantal stemmen en een bepaal (minimum) criterium zou wel fijn zijn...
Is hier wel eens over nagedacht (ik ben vast niet origineel met deze suggestie), en kan er iets aan gedaan worden?
Ik merk dat ik steeds meer een geavanceerder zoeksysteem mis. Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben bepaalde genres in bepaalde landen in bepaalde decennia te kunnen zien; nu kan men slechts één criterium aanklikken. Ook de mogelijkheid om te zoeken op een aantal stemmen en een bepaal (minimum) criterium zou wel fijn zijn...
Is hier wel eens over nagedacht (ik ben vast niet origineel met deze suggestie), en kan er iets aan gedaan worden?
Dat bestaat al: http://www.musicmeter.nl/album/search/

0
ohmusica
geplaatst: 23 december 2009, 12:24 uur
Ik hoop dat er nog een totaal-telling komt van de top 10 lijsten van de jaren '00 en van dit jaar die mm-leden hebben opgesteld.
0
geplaatst: 23 december 2009, 12:26 uur
0
geplaatst: 23 december 2009, 16:43 uur
ohmusica schreef:
Ik hoop dat er nog een totaal-telling komt van de top 10 lijsten van de jaren '00 en van dit jaar die mm-leden hebben opgesteld.
Die verschijnt 31 december op de site.
0
geplaatst: 5 januari 2010, 17:50 uur
Het konein is door een andere user uitgeschreven, of hij heeft het gewoon zelf gedaan.
0
geplaatst: 6 januari 2010, 00:15 uur
Wat berichten verwijderd.
Per ongeluk ook eentje over een alternatieve rating (van 1 tot 10). Dat gaat nooit gebeuren.
Voor dit soort dingen kun je beter eerst even de algemene lijst checken:
De Site >> Algemeen >> voor je iets meldt: bekende bugs + ideeënlijst
Per ongeluk ook eentje over een alternatieve rating (van 1 tot 10). Dat gaat nooit gebeuren.
Voor dit soort dingen kun je beter eerst even de algemene lijst checken:
De Site >> Algemeen >> voor je iets meldt: bekende bugs + ideeënlijst
veelgemelde zaken waar niets aan gedaan gaat worden
Er zal nooit overgestapt worden naar een 1-10 stemmen schaal
0
geplaatst: 9 januari 2010, 17:58 uur
Voor iedereen die hier ooit nog gaat vragen om ruimte voor een toelichting op de persoonlijke top 10: het kan ook zo.
0
geplaatst: 9 januari 2010, 18:22 uur
Is er al ooit gesproken over een mogelijkheid om de quotes binnen de quotes zichtbaar te maken (zonder opnieuw te quoten en dan de tekst te lezen zonder een bericht te posten bv)? Gewoon mbv van een hide/show knop ofzo.
Een 'random' functie voor albums zou ook leuk zijn, zeker als je er dan ook bepaalde filters (jaar, genre) op kunt toepassen. Ontdek je misschien nog wat interessante muziek...
Een 'random' functie voor albums zou ook leuk zijn, zeker als je er dan ook bepaalde filters (jaar, genre) op kunt toepassen. Ontdek je misschien nog wat interessante muziek...
0
geplaatst: 9 januari 2010, 19:36 uur
Is er al ooit gesproken over een mogelijkheid om de quotes binnen de quotes zichtbaar te maken
Dat was eerst het geval maar dat is veranderd omdat er teveel debielen waren die niet konden quoten. Met als gevolg enorme lappen tekst.
0
Improvision
geplaatst: 14 januari 2010, 17:37 uur
Misschien een idee om per muziekstijl een subforum te hebben.
R&B en Hiphop staan bv samen, er is geen voor Soul, Jazz, Folk...
R&B en Hiphop staan bv samen, er is geen voor Soul, Jazz, Folk...
0
geplaatst: 14 januari 2010, 17:45 uur
Soul valt nu onder R&B en hiphop. Er zijn in dat subforum zoveel cross-over-topics dat het moeilijk is daar nog een apart subforum voor te maken.
Verder wel een idee waar wel op zijn tijd wel naar kijken. Er zijn wel erg weinig specifieke folk-topics trouwens, maar wellicht dat een jazz- en metalsubforum wel een idee is.
Verder wel een idee waar wel op zijn tijd wel naar kijken. Er zijn wel erg weinig specifieke folk-topics trouwens, maar wellicht dat een jazz- en metalsubforum wel een idee is.
0
Misterfool
geplaatst: 14 januari 2010, 17:46 uur
er zijn ook wel heel veel overlappingen tussen metal en rock hoor, denk maar eens aan het genre progressieve metal. waar hoort bijvoorbeeld dream theater dan bij metal of toch rock?
0
Improvision
geplaatst: 14 januari 2010, 17:55 uur
Ok ja, er zijn veel crossovers, maar dat heb je nu ook al tussen bv Hiphop en Electronic. Crossovers zullen er altijd zijn. En misschien is een apart forum voor bv Folk net een aanzet voor Folkliefhebbers om er te gaan posten.
0
lambf
geplaatst: 14 januari 2010, 17:59 uur
herman schreef:
Een metal-subforum is idd overbodig, maar eentje over Jazz of Klassiek zou geen slechte toevoeging zijn

0
geplaatst: 14 januari 2010, 18:06 uur
Misterfool schreef:
er zijn ook wel heel veel overlappingen tussen metal en rock hoor, denk maar eens aan het genre progressieve metal. waar hoort bijvoorbeeld dream theater dan bij metal of toch rock?
Dream Theater is gewoon metal lijkt me. En progressieve metal ook, anders had het wel rock geheten.
Maar goed, de suggestie is gedaan. Verder kan dit misschien beter in het topic forumindeling.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 januari 2010, 19:06 uur
Het onderscheid tussen progressieve metal en progressieve rock is net zo makkelijk te maken als het onderscheid tussen metal en rock.
De toevoeging van allerlei subgenres maakt het misschien alleen maar verwarrender. De echte liefhebber kent zelf het genre toch ook wel?
De toevoeging van allerlei subgenres maakt het misschien alleen maar verwarrender. De echte liefhebber kent zelf het genre toch ook wel?
0
geplaatst: 14 januari 2010, 19:14 uur
Kwestie van de bomen in het bos weer te kunnen zien. In het 'Rock'-subforum zijn erg veel topics die puur over metal gaan, meer dan er folk-gerichte topics zijn in 'Overigen'.
Ik denk dat Herman met 'cross-over'-topics bedoelt dat er weinig topics zijn die puur over Soul gaan, maar juist altijd i.c.m. R&B of Soul. Zo heeft het uitsplitsen van dat subforum weinig zin.
Ik denk dat Herman met 'cross-over'-topics bedoelt dat er weinig topics zijn die puur over Soul gaan, maar juist altijd i.c.m. R&B of Soul. Zo heeft het uitsplitsen van dat subforum weinig zin.
0
geplaatst: 15 januari 2010, 12:24 uur
Ja, dat bedoel ik inderdaad.
Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer
Dit soort topics...
Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer
Dit soort topics...
0
Improvision
geplaatst: 15 januari 2010, 17:37 uur
Maar daarnaast zijn er niet veel topics die R&B en Hiphop combineren. Integendeel, de R&B-fans die zo nu en dan een topic proberen te starten mogen niet echt rekenen op veel animo van de overgrote groep Hiphopliefhebbers, terwijl ze dit waarschijnlijk wel verwachten aangezien het subforum de naam R&B en Hiphop draagt.
0
P-DawG
geplaatst: 17 januari 2010, 16:08 uur
Het lijkt mij wel handig als je de stemmen van users kan onderverdelen in genres. Maar er is vast wel al iemand geweest die dat heeft voorgesteld..
0
geplaatst: 17 januari 2010, 16:48 uur
Het zou mooi zijn als je een lijstje kunt genereren van gebruikers die het dichts in de buurt van jouw top 10 komt, dus met ongeveer dezelfde muzieksmaak, dan kun je makkelijker nog onbekende bands uitwisselen. 
Het zal technisch helaas wel moeilijk te realiseren zijn?

Het zal technisch helaas wel moeilijk te realiseren zijn?

0
geplaatst: 17 januari 2010, 17:13 uur
Dat zit rechtsbovenaan, ziet eruit als een klein rechthoekig vlakje met een wit kruisje erin. Erop klikken is rust.
* denotes required fields.