MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het nieuwe design

zoeken in:
Electro_ schreef:
(afbeelding)

SilverGun schreef:
Verschil is volgens mij alleen dat je bericht nu direct onder je username begint, i.p.v. na zo'n verticale witte streep zoals bij het oude design. Lettergrootte is niet veranderd dacht ik.

Grootte en type is wel anders.

(afbeelding)

Mijn Updates klopt niet meer; pakt nu alle albums; hebben meer dat probleem?

Social_Mask schreef:
De letters zijn iets te klein (ik heb slechte ogen) maar wat ik wel erg leuk vind, is dat je de hoes van je nummer 1 kunt zien en alle informatie.

Wel raar dat je dan bijvoorbeeld in de top 250 dan weer de hoes van nummer 51, 101 enz. ziet :S

Als iemand nu nog opmaakfouten ziet bij het corrigeren of toevoegen van een album hoor ik het graag

HiLL schreef:

Grootte en type is wel anders.

Het type is inderdaad anders, maar ze zijn beiden 12 punts.

Dr.Greenthump
Jordy hoe zit het nu met die tekstvlakken, deze zijn toch veel grooter dan de vorige?

De berichtvlakken zijn inderdaad breder, zie BoekMeter ter vergelijking. Naar mijn mening was de oude situatie abnormaal smal.

Dr.Greenthump
Ironisch, in mijn ogen toch wel iets dat MM zo geweldig maakt (het overzichtelijk teruglezen en schrijven), maar goed heb er bij de andere site al meer dan genoeg over geklaagd ... Wat dan wel moet worden gezegt is dat deze layout een stuk mooier oogt dan die van moviemeter. Waarom? Ik weet het eigenlijk niet, maar wat ik niet begrijp is dat hier de blauwe tint (kenmerkend voor musicmeter) wel veelal terugkomt, terwijl er bij moviemeter veelal rood wordt gebruikt (homepage, stemtabel) en dat heeft niks met moviemeter te maken ...

Jordy schreef:
Als iemand nu nog opmaakfouten ziet bij het corrigeren of toevoegen van een album hoor ik het graag

Een paar minuten geleden kwam ik bij het corrigeren de pagina op deze manier tegen:

http://i137.photobucket.com/albums/q216/gerben31/corrigeren.jpg

Het lettertype van de titel van dit album is niet juist. De alternatieve titel wordt ook niet weergegeven.

Twilight schreef:
(quote)

Een paar minuten geleden kwam ik bij het corrigeren de pagina op deze manier tegen:

http://i137.photobucket.com/albums/q216/gerben31/corrigeren.jpg

Ohja de artiesten. Het is nog steeds niet 100%, maar volgens mij werkt het nu weer?

Jep, werkt nu weer prima.

In Firefox tenminste.

Jordy schreef:
De berichtvlakken zijn inderdaad breder, zie BoekMeter ter vergelijking. Naar mijn mening was de oude situatie abnormaal smal.

Ik zal het hier dan ook nog maar even zeggen. De oude situatie was niet abnormaal smal, maar juist optimaal. Het gemiddelde aantal woorden op een regel was ongeveer net zoveel als in een willekeurig boek. Nu zijn én de tekstvlakken breder geworden én het lettertype smaller (niet kleiner dus), waardoor er ongeveer 1,5 keer zoveel woorden op een regel staan. Dit komt de leesbaarheid van metname grotere lappen tekst niet bepaald ten goede en is eigenlijk mijn enige serieuze bezwaar tegen deze nieuwe lay-out.

Dat vind ik nu net het grootste pluspunt aan dit nieuwe design.

Een grotere letterbrij vind je een pluspunt? Leg uit...

Eens met Hamerhoofd. Verder niets dan lof.

Er is geen letterbrij, dus valt er niets uit te leggen. Ik vind dit net zo gemakkelijk lezen als eerst, alleen wordt er nu veel beter gebruik gemaakt van de ruimte.

Nu zit ik te denken... Het moet toch niet zo'n hele grote klus zijn een CSS bestandje van de oude lay te maken? De output is hetzelfde dus moet wel kunnen. Denk dat jullie daar alsnog wat mensen een plezier mee doen.

Ik kwam net MuMe op en dacht: "Wow, wat is er gebeurd? O ja, new design!". Ik vond het bij Moviemeter al een (kleine) vooruitgang, maar bij Musicmeter vind ik het echt heel erg mooi. Puik werk, Jordy!

Heel mooi. Ik vind dit leuker dan moviemeter.

Doet me denken dat ik precies onder water zit in een zee ofzo, geeft wel een goed gevoel

BoordAppel schreef:
Er is geen letterbrij, dus valt er niets uit te leggen. Ik vind dit net zo gemakkelijk lezen als eerst, alleen wordt er nu veel beter gebruik gemaakt van de ruimte.

Met alleen maar korte berichtjes zoals hier niet nee, maar vooral langere album recensies krijgen nu een veel grotere letterdichtheid en dat nodigt niet echt uit tot lezen vind ik.

Zelf vind ik het prettiger (als gebruiker), maar het zou best kunnen dat er minder letters per regel "horen" op een website, dat weet ik eerlijk gezegd niet, ik ben geen designer, slechts programmeur

Steez schreef:
Nu zit ik te denken... Het moet toch niet zo'n hele grote klus zijn een CSS bestandje van de oude lay te maken?

De opmaak ziet helaas niet zo netjes gescheiden van de content als ik zou willen, maar het zou met wat werk wel mogelijk zijn natuurlijk.

Maar, en sorry dat ik het zo zeg, mensen doen het hier maar lekker mee. Ik steek m'n tijd liever in de andere openstaande punten, en heb geen zin om 2 designs te onderhouden

Jordy schreef:
Zelf vind ik het prettiger (als gebruiker), maar het zou best kunnen dat er minder letters per regel "horen" op een website, dat weet ik eerlijk gezegd niet

Of het zo "hoort" op websites weet ik ook niet. Feit is dat ik de vorige layout van MuMe erg lekker weg vond lezen en deze wat minder, maar dat is een persoonlijke constatering. Feit is ook dat in vrijwel alle boeken het aantal woorden per regel beduidend minder is dan de huidige MuMe-layout.

Boeken en een computerscherm zijn niet echt te vergelijken. Ik weet niet hoe vaak jij op MM komt, maar misschien is het ook slechts een kwestie van wennen.

Raar eigenlijk, op MovieMeter had ik toen ik eerst nieuwe design zag echt iets van ''wtf lelijk'' (nu wel aan gewend uiteraard) hier vind ik het eigenlijk gelijk wel mooi, vooral erg mooie kleuren .

Thanks Jordy voor het harde werk. Het resultaat mag er zijn. Ik vind het een prima layout, doet me aan Finding Nemo denken en wie wordt daar nu niet vrolijk van?

Electro_ schreef:
(quote)

(afbeelding)

Verder wil ik nog even melden dat ik het nieuwe design prima vind en ik absoluut geen aanpassingsproblemen heb. Hulde!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:41 uur

geplaatst: vandaag om 06:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.