MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het nieuwe design

zoeken in:
Sorry maar vind de nieuwe layout niks.
Komt de leesbaarheid niet ten goede, berichten zien er een stuk leger uit en ik vind de site er een stuk onoverzichtenlijker op geworden. Jammer.

Geef anders mensen de keuze welke layout ze willen. Als het goed is zou dat een kwestie van een CSS bestand wisselen zijn. Of zit de site toch niet zo goed in elkaar als het lijkt?

berichten zien er een stuk leger uit

Een mooie aansporing om zinvolle, goed onderbouwde recensies te schrijven.

ik vind de site er een stuk onoverzichtenlijker op geworden

Deze kritiek las ik op MM ook wel eens en ik begrijp er niets van. Alles staat nog op dezelde plek.

Ik weet niet. Denk dat het door de lijnen en kleuren komt. Jullie hebben nu meer tinten dan op de oude lay gebruikt. Kan het niet heel concreet maken, sorry, komt door de positionering van reactietitels enzo denk ik.

Maar is het niet mogelijk zelf tussen de layouts te kiezen? Moet niet zo'n probleem zijn lijkt me

Om de een of andere reden vind ik deze layout mooier bij de kleur van MoMe, en de vorig layout beter bij MuMe, maar desondanks knap werk geleverd. Een beetje verandering van tijd tot tijd kan geen kwaad

Komt door de nadrukkelijke lijnen die jullie gebruikt hebben. Alles is nu in afzonderlijke hokjes geplaatst. De eenheid mist nu. Ik doel nu op de verschillende reactie's van het forum.
Vind ook de forumindex een beetje standaard en op die van phpbb lijken.

Hebben jullie trouwens de AJAX-features eruit gehaald? Mis de autocomplete in de search-box boven.

Moet wel zeggen dat ik de header en het horizontale submenu eronder juist weer wel erg dope gedaan vind.

edit:
Oh, komt waarschijnlijk ook omdat de optische lijnen ontbreken. Alles is nu verschillend uitgeleind. Zou ook een hoop schelen als dit allemaal hetzelfde was.

BoordAppel schreef:
(quote)

Een mooie aansporing om zinvolle, goed onderbouwde recensies te schrijven.

(quote)

Deze kritiek las ik op MM ook wel eens en ik begrijp er niets van. Alles staat nog op dezelde plek.

Komt denk ik door het geheel anders is en door het kleinere lettertype nu en omdat de berichten elkaar opvolgde (quotes) in donkerder en lichtere kleuren. Dat laatste was bij de vorige editie toch net ff wat duidelijker. (zie boekmeter)

kArIzMa_TuRk
kArIzMa_TuRk schreef:
Gaat Boekmeter.nl ook veranderen, Jordy?

En ik vind dat dit

(afbeelding) ook nodig is...

Steez schreef:
Als het goed is zou dat een kwestie van een CSS bestand wisselen zijn. Of zit de site toch niet zo goed in elkaar als het lijkt?

Dat laatste.

Steez schreef:
Mis de autocomplete in de search-box boven

Lijkt hier goed te werken

Jordy schreef:
(quote)

Dat laatste.

Jordy vanwaar het lettertype kleiner dan bij de vorige versie? Zou die niet ietwat groter kunnen?

Steez schreef:
Alles is nu verschillend uitgeleind.

Kun je daar eens een voorbeeld van geven?

HiLL schreef:

Jordy vanwaar het lettertype kleiner dan bij de vorige versie?

Nog steeds 12 punts toch? Ik heb het design overigens niet zelf gemaakt.

Jordy schreef:
(quote)

Nog steeds 12 punts toch? Ik heb het design overigens niet zelf gemaakt.

Nee maar wel goedgekeurd.

Ok dan is het een ander lettertype of ik moet zelf eens naar de opticien.

BoordAppel schreef:
Foutje bij de oude updates btw:.

gaat op de lijst

Ik moet nog een beetje aan alle tinten blauw wennen maar verder ziet het er goed uit. Alleen staat bij albums die nog niet zijn uitgekomen nu twee keer wanneer dat album uitkomt, met ook twee keer een link naar de releasepagina, de ene keer als "Vanaf xxx te koop" en de andere keer als "Vanaf xxx te koop | Overige releases" in een mooi kadertje. Verder niks te klagen

|Joël|
Electro_ schreef:
Ik denk toch dat iemand het heeft laten weghalen ofzo, want bij andere albums staan wel gewoon gast-artiesten.
Ok dan zal het inderdaad wel toevallig net zijn weggehaald.

HiLL schreef:
(quote)
Jordy vanwaar het lettertype kleiner dan bij de vorige versie? Zou die niet ietwat groter kunnen?

Allereerst mijn complimenten voor het prachtig nieuwe design. Vind het er allemaal erg mooi uitzien. Grappig dat je begint over het kleine lettertype. Ik zat net te denken dat ik nu helemaal zo veel moet schrijven, als ik lang uitziende berichten wil schrijven. Maar de lange berichten die je schrijft geven wel meteen een voldoening. Begrijpen we het nog?

Verschil is volgens mij alleen dat je bericht nu direct onder je username begint, i.p.v. na zo'n verticale witte streep zoals bij het oude design. Lettergrootte is niet veranderd dacht ik.

Kos
Mooi .

Social_Mask
Ik had eerst mijn twijfels, maar het is erg goed gekomen. Is wel mooi. Vond alleen de berichten bij het vorige design wat overzichterlijker.

Ik vind het een mooie layout . Alleen in die bovenste balk (het helderblauwste) staat het woordje "stemmen" er maar half op. Of ben ik de enige die dat heeft?

Heb op onderstaande link een screenshot toegevoegd met illustratie over de uitleining.
Wat ik gedaan zou hebben is alle vlakken gelijk aan de linkerlijn laten beginnen, en de tekst gelijk aan de rechter lijn.
De groen omcirkelde teksten en blokken staan nu als het ware schots en scheef door de layout heen. Dit oogt rommelig.

http://trash.maurice-k.com/...

Ik zou slechts 3 verticale lijnen gebruiken om alles aan vast te plakken. 1 om de vlakken aan uit te lijnen. De volgende iets van 10px meer naar rechts om de tekst aan uit te lijnen en 1 om de quote's en andere inspringende elementen gelijk aan te stellen.

|Joël|

(afbeelding)
Ik begin het nieuwe design echt steeds mooier te vinden als je er eenmaal aan gewend bent denk ik dat dit een 100% verbetering is.
Als je deze site nu voor het eerst zou zien zou je het ook al meteen veel mooier vinden, het oude design was veel simpeler, nu oogt het mooier en moderner.

kArIzMa_TuRk
Oude design was Oldskool!
Nieuwe design is Newskool!

Hm, mijn 1e bericht in het nieuwe design, toch beter dan ik verwacht had.. Complimenten Jody

Hm, geef mij toch maar het goeie ouwe MuMe, dat had zo iets bescheiden, was duidelijker, leesbaarder, aangenamer, ...

Even wennen maar ik vind t er prima uitzien.

Electro_
KampF schreef:
Hm, mijn 1e bericht in het nieuwe design, toch beter dan ik verwacht had.. Complimenten Jody

(afbeelding)

Social_Mask
De letters zijn iets te klein (ik heb slechte ogen) maar wat ik wel erg leuk vind, is dat je de hoes van je nummer 1 kunt zien en alle informatie.

Ik vindt er helemaal niks aan, ik heb veel liever de oude, dit is veel te strak en te hoekig... Het ziet er helemaal niet gezellig uit!

Maar goed, ik zal vast wel weer 1 van de weinigen zijn, en ik kan het vast niet op 1 of andere manier terugdraaien (Helaas!)

Gast
geplaatst: vandaag om 11:35 uur

geplaatst: vandaag om 11:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.