MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / De MusicMeter-evaluatie

zoeken in:
panjoe schreef:
Ik laat je hier zelf op antwoorden:
Tja, ik neem aan dat ik mijn gevoel inmiddels wel voldoende onderbouwd heb. Maar knap dat je het woordje gevoel een paar keer bij elkaar hebt gepuzzeld, goede inhoudelijke reactie ook .

En Kronos, het spijt me maar met jouw reactie kan ik echt niets. Volgens mij mis je de essentie van het gesprek dus als je het niet erg vindt ga ik er niet op in.

dazzler schreef:
(quote)

Ik vind een satirisch topic over iemand die niet kan reageren een beetje laag.
Men kan zijn jokes beter opsparen tot die persoon weer kan mee lachen.

Of anders niet.

Je mist een beetje de essentie. Het topic bestond eigenlijks slechts uit songtitels die licht werden aangepast, als het ware een woordspeling. Enkel en alleen om een komisch effect te veroorzaken. Mensen mogen het satire noemen maar van een aanval op wie dan ook is totaal geen sprake. Het was ook niet bedoeld als protesttopic tegen het beleid van de moderators. Het was slechts een grappig bedoeld topic om ons van de straat te houden.

Bij een goede evaluatie hoort af en toe een rustmomentje. Iedereen een biertje?

(Leeswijzer: bevat meta-elementen)

Kronos schreef:
(quote)

Tegenover dat handje vol van gebruikers die dat gevoel uiten zijn er natuurlijk veel meer gebruikers die het stilzwijgend prima vinden dat zo'n nonsens-topic gesloten wordt. Het was immers maar een grap en de grap was inmiddels gemaakt. Dat topic starten tot daar aan toe, maar dan gaan aanklagen als het gesloten wordt, dat zou ik pas kinderachtigheid noemen.

Zoals wel vaker lijk je niet precies te begrijpen waar het pijnpunt hem precies in zit betreffende het sluiten van een topic dat inderdaad niet al te serieus bedoeld was.

Er zijn zoveel topics in het muziekgames gedeelte die niet al te serieus van insteek zijn, zoals:

Hoesmeter
Hoeslink
De Kettingplaat
Knappe Musici
Noem het beste album uit de top 10
Mooiste Hoes uit de Rotatielijst van je voorganger
Artiestenbattle #2
Nieuwsplaat 2.0
Raad de Songquote
Albumhoezen : Deze week zoeken we...
Goed fout?
Alle Top 100 lijsten

En eigenlijk ook alle knock-out spellen.

Al die andere 'nonsens' topics krijgen ook niet zomaar een slotje met als reden 'onzin, geen enkele toegevoegde waarde'. Het is gewoon raar dat een topic nu al gesloten wordt voordat er ook maar 1 gedragsregel is overtreden. Mijns inziens een overdreven reactie op wat mogelijk nog had kunnen gaan komen (users die het inhoudelijk gaan hebben over de reden van de ban van M.). Lijkt me dat je evt. posts die in strijd zijn met de regels ook gewoon kunt weg modereren of als het echt uit de hand loopt het topic op een later moment kunt sluiten. Dat was een nettere oplossing geweest in mijn ogen.

Gretz schreef:
Mensen mogen het satire noemen maar van een aanval op wie dan ook is totaal geen sprake. Het was ook niet bedoeld als protesttopic tegen het beleid van de moderators. Het was slechts een grappig bedoeld topic om ons van de straat te houden.

Heeft dazzler het over een aanval of protesttopic?

Lees eens goed: "Ik vind een satirisch topic over iemand die niet kan reageren een beetje laag.
Men kan zijn jokes beter opsparen tot die persoon weer kan mee lachen."

Edgar18 schreef:
En Kronos, het spijt me maar met jouw reactie kan ik echt niets. Volgens mij mis je de essentie van het gesprek dus als je het niet erg vindt ga ik er niet op in.

Nee dat vind ik niet erg. Maar volgens mij mis ik de essentie van het gesprek niet. Ik denk daarentegen dat jij de essentie van het modereren van dit forum niet duidelijk genoeg ziet.

Gretz schreef:
Zoals wel vaker lijk je niet precies te begrijpen waar het pijnpunt hem precies in zit betreffende het sluiten van een topic dat inderdaad niet al te serieus bedoeld was.

Geen een van de topics die je opsomt gaat over een gebande user. Jij bent het dus zelf alweer die het aan begrip ontbreekt.

Kronos schreef:
(quote)

Heeft dazzler het over een aanval of protesttopic?

Lees eens goed: "Ik vind een satirisch topic over iemand die niet kan reageren een beetje laag.
Men kan zijn jokes beter opsparen tot die persoon weer kan mee lachen."

Er was helemaal niets inhoudelijks aan het topic. Ik snap niet wat Dazzler laag kan vinden aan een paar eenvoudige woordgrappen. Er werd alleen gestemd op de leukste songtitel, niets meer en niets minder.

Verder denk ik dat hij-die-niet-genoemd-mag-worden er ook om kan lachen, of hij nu stiekem (of achteraf) meeleest of niet.

Kronos schreef:
(quote)

Geen een van de topics die je opsomt gaat over een gebande user. Jij bent het dus zelf alweer die het aan begrip ontbreekt.

Maar het ging inhoudelijk in Knock-out Songs - I'm Only Mjuman After All helemaal niet over de gebande user en/of de redenen/terechtheid van zijn ban, daarom was het sluiten schromelijk overdreven. Wanneer ik nu een nieuw topic zou openen waarin ik de albums ga bespreken die Mjuman mij ooit getipt heeft (titel: Mjumans poptips besproken - m.u.v. indiejannen of OLR) dan ben ik volgens jou ook al verkeerd bezig?

Mijn bescheiden mening die in de MusicMeter-rechtstaat niets waard is.

Het kan natuurlijk heel slim voelen je van de onnozele te houden.

Is het onbegrip of onwil? Het interesseert me eigenlijk niet.

Ik heb in ieder geval wel wat beters te doen dan jou van de straat houden.

Salut en de kost dus.

Beste Gretz,

Alles wat je doet met betrekking tot Mju is verkeerd. Laat het rusten.

De onschuldigheid voorbij.

Eigenlijk gek dat er op deze site niet over politiek gepraat mag worden maar dat voetbal geen probleem is. Ik heb sterk het idee dat een goed inhoudelijk gesprek over politiek voor een stuk minder reuring zou zorgen dan het constante gebakkelei over Ajax, Feyenoord en de andere zestien clubs.

Sowieso wel jammer dat er zo weinig is toegestaan anders dan muziek. Het zou dit forum wel wat meer diepgang geven. Op die manier kun je met elkaar ook van gedachten wisselen over zaken die een duidelijke invloed hebben op de hedendaagse popmuziek. Politiek (Wereldproblematiek, Trump, etc.) is op dit moment een thema dat artiesten erg bezighoudt en beïnvloedt. Ik zou het mooi vinden als we dit op een beschaafde manier met elkaar zouden kunnen bespreken en de link zouden kunnen leggen met de muziek.

Just a thought, wie weet beslist opperbaas Jordy ooit nog eens de regels iets te versoepelen.

Volgens mij zijn de metersites mede opgericht, omdat politieke discussies vaak de sfeer op andere fora verziekten. Hoewel politiek mij ook bezighoudt, ben ik er ook wel blij mee dat dat hier niet besproken wordt. Ik zou het ook mooi vinden als e.e.a. op een beschaafde manier besproken kon worden, maar dat lukt helaas nagenoeg nergens op internet.

Het sport-/voetbaltopic is in het verleden overigens ook wel gesloten geweest, vanwege een teveel aan reuring. Het is meer iets van de laatste weken dat het daar weer wat oplaait.

Edgar18 schreef:
Politiek (Wereldproblematiek, Trump, etc.) is op dit moment een thema dat artiesten erg bezighoudt en beïnvloedt. Ik zou het mooi vinden als we dit op een beschaafde manier met elkaar zouden kunnen bespreken en de link zouden kunnen leggen met de muziek.

Het lijkt me toch wel toegestaan te reageren op songteksten van maatschappelijk betrokken artiesten. Oorlog, Apartheid, armoede en racisme, zijn toch thema's die uitgebreid bezongen zijn en die je binnen het kader van de song kunt bespreken en wat van kunt vinden. Dat doet de artiest ook. Het wordt m.i. vervelend als er partijpolitiek wordt bedreven of op de persoon (president, partijleider, paus of wat dan ook) wordt gespeeld.

Het lijkt mij logisch dat zoiets altijd gebeurt vanuit de muzikale context. Sommige albums zijn ontegenzeggelijk zwaar politiek beladen, maar het blijft een album. Dat lijkt me een prima werkbare referentie waarvandaan een discussie kan plaatsvinden.

Ikzelf ben ook helemaal niet vies van een politieke discussie, maar een muziekforum lijkt me daarvoor geen geschikt platform.

En wat betreft de rol van de mods: het lijkt me dat ze gewoon prima werk leveren. Waarvoor dank overigens! Het maakt de site ook op langere termijn een prettige plek om te vertoeven.

Ik zie al genoeg politiek en bijbehorende discussies (en ruzies) op Facebook. Vind het eigenlijk wel prettig dat dat hier niet voorkomt.

buizen
Als iemand een mooi topic over zijn favoriete maar wat onbekende band, of een ander een spannend opgenomen eigen livevideo, plaatst, duurt het soms dagen of zelfs nooit een enkele reactie, maar gelul over de opstelling van Feyenoord of een tijd van Sven Kramer kan wel.
Music Meter.

Prima als het over wel of geen politiek op Musicmeter gaat, maar we gaan het hier verder niet inhoudelijk over politiek hebben, daarom heb ik het stukje over Trump in het bericht van buizen weggehaald.

Casartelli (moderator)
Ik heb het bericht van Edgar18 keurig een like gegeven, zoals we dat tegenwoordig doen, omdat ik zijn gemis (en de observatie dat het wat vreemd is dat we wel een voetbaltopic hebben) wel een beetje deel. Tegelijkertijd herken ik ook wel wat herman zegt.

Een tussenoplossing zou kunnen zijn om één forumtopic aan te wijzen waarin politiek, zonder de directe muzikale context, besproken mag worden, zoals dat nu dus ook met het sporttopic (en bestaat het biertopic nog?) gebeurt. Mocht dat niet haalbaar zijn... ik heb de indruk dat mensen die met elkaar over politiek van gedachten willen wisselen elkaar ook wel op bijvoorbeeld Facebook weten te vinden.

GrafGantz schreef:
Ik zie al genoeg politiek en bijbehorende discussies (en ruzies) op Facebook. Vind het eigenlijk wel prettig dat dat hier niet voorkomt.
Maar dat is nou typisch zo'n medium waar ik geen behoefte heb om met allerhande 'schreeuwers' in gesprek' te gaan. Maar hier op MuMe zitten (gelukkig!) voornamelijk beschaafde mensen die een normale en inhoudelijke discussie kunnen voeren. Bovendien 'ken' je hier je gesprekspartner vaak al (soms zelfs persoonlijk) wat het contact toch iets inhoudelijker maakt en de gesprekken wellicht wat meer diepgang geeft.

Het is niet mijn intentie om uitvoerig elkaars politieke voorkeuren te bespreken maar in een verkiezingstijd als deze zou ik het wel interessant vinden om te horen hoe anderen denken over bepaalde standpunten, of het je bezighoudt of niet en welke kant we denken dat het Nederland op moet. En als we het beschaafder houden dan in het sporttopic dan moeten aardige gesprekken prima mogelijk zijn.

Edit: dan like ik Casartelli die hierboven een wat mij betreft goede oplossing aandraagt.

Ik kan er kort over zijn, het gaat niet gebeuren, nu niet en in de toekomst niet. We hebben het er net ook nog met Jordy over gehad en hij wil het niet op de meter-sites hebben.
Verder discussiëren hierover heeft dan ook weinig zin.

catchup
Een forum als dit bestaat bij de gratie van een empathische dictator. Ik zal hier niet verder maatschappelijk-politiek over uitweiden want dan zou ik een regel schenden. Dat ook een voetbaltopic bij het brood en spelen hier hoort is totaal onzinnig wat mij betreft, maar ik hoef het niet te lezen. Vox populi vox dei en dergelijke. Wat ik wel raar vind, is dat er bans worden uitgesproken zonder toelichting. Zelfs in een dictatuur zijn er schijnprocessen. Ik ben een hele brave jongen, maar het geeft me een ongemakkelijk gevoel.

Beste catchup, in het Bantopic - MusicMeter.nl worden alle bans vermeld, inclusief korte toelichting.

Het is wat mij betreft een beetje alsof je bij een vegetarisch restaurant gaat vragen of ze een hamburger op de menukaart willen zetten. Om de eigenaar van het restaurant nou een dictator te noemen omdat hij daar geen zin in heeft...

Hoewel ik politieke en maatschappelijke discussies mis op het forum waar ik verreweg meest actief ben kan ik Jordy wel redelijk volgen in zijn beweegredenen.

Als hij politiek hier alsnog op de menukaart zou plaatsen moet hij dat bij al zijn restaurants doen. Want op MovieMeter willen ze dan uiteraard ook een politiek topic. Ons zusterforum heeft echter 3x zoveel actieve gebruikers waardoor zoiets waarschijnlijk veel sneller uit de klauwen loopt.

Casartelli (moderator)
Helder, al is de parallel misschien eerder dat er geen hamburgers op de menukaart van het theatercafé staan, omdat de theatereigenaar toevallig vindt dat vleeseters de sfeer verpesten

Edgar18, Gretz en andere belangstellenden moeten dan hun politieke belangstelling maar op andere wijze botvieren, ergens digitaal of ouderwets onder het genot van een biertje op de eerstvolgende MuMe-meeting. Mocht dat laatste op een vreselijk bloedvergieten uitlopen, dan kunnen we altijd nog variëren op Boudewijn

En de admin die ons altijd placht te dreigen
politiek brengt ons op het verkeerde pad
Kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen
dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad

Casartelli schreef:
Helder, al is de parallel misschien eerder dat er geen hamburgers op de menukaart van het theatercafé staan, omdat de theatereigenaar toevallig vindt dat vleeseters de sfeer verpesten

Die parallel klopt dus niet. Het is niet zomaar een mening van de betreffende eigenaar, maar een van de balangrijkste redenen om uberhaupt met het betreffende theater/restaurant te beginnen.

catchup
Jordy schreef:
Het is wat mij betreft een beetje alsof je bij een vegetarisch restaurant gaat vragen of ze een hamburger op de menukaart willen zetten. Om de eigenaar van het restaurant nou een dictator te noemen omdat hij daar geen zin in heeft...

Beetje manke vergelijking, voetbaldiscussies toelaten is dan zoiets als 'Maar we hebben wel kip'. Voor de duidelijkheid: is mis echt geen politiek (hamburgers) hier. En om de vergelijking nog wat op te rekken: als een gast eruit gezet wordt dan is het 'Vooruit mensen doorlopen, hier is niets te zien'. Mijn (enige) punt is dat ik de genoemde uitleg iets uitgebreider zou willen hebben, zeker in het geval van stamgasten met een goede muziekkennis.

catchup schreef:
Beetje manke vergelijking, voetbaldiscussies toelaten is dan zoiets als 'Maar we hebben wel kip'.

Hoezo?

Het eten van kip gaat in tegen de principes van een iemand die een restaurant wil beginnen waar geen vlees wordt gegeten.

Het discussiëren over voetbal gaat niet in tegen de principes van iemand die een site wil beginnen waar niet over politiek gediscussieerd wordt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.