De Site / Algemeen / De MusicMeter-evaluatie
zoeken in:
0
geplaatst: 8 maart 2017, 14:37 uur
Zou er misschien wel een apart voetbaltopic kunnen komen naast het Algemene Sporttopic, net zoals dit op MovieMeter het geval is? Dan raken de berichten over andere sporten wat minder ondergesneeuwd en is het voor users interessanter om daar op in te haken.
1
Hendrik68
geplaatst: 8 maart 2017, 15:01 uur
Een apart Feyenoord topic zorgt al voor voldoende overzicht in het normale sport topic.
MM is onderdeel van een hobby en als ik van een hobby een ongemakkelijk gevoel krijg dan stop ik er direct mee.Ik wil ook wil een politiek topic, maar de mannen die er over gaan willen het niet. Nou klaar toch? Het staat je vrij om een soortgelijke site op te starten waarbij je wel over politiek mag praten. En wat moet men bij bans nog meer zeggen. Er staat meestal dat iemand een dubbel account heeft, of vanwege trollen of gedragsregels. Die termen lijken mij voldoende, of wil je precies weten met welke woorden iemand de gedragsregels heeft overschreden? Is toch helemaal niet belangrijk? Als jij Kensington een goede band vindt en je schrijft dat op dan wordt je wel uitgelachen, maar heus niet direct geband. Daar zijn andere dingen voor nodig.
catchup schreef:
Een forum als dit bestaat bij de gratie van een empathische dictator. Ik zal hier niet verder maatschappelijk-politiek over uitweiden want dan zou ik een regel schenden. Dat ook een voetbaltopic bij het brood en spelen hier hoort is totaal onzinnig wat mij betreft, maar ik hoef het niet te lezen. Vox populi vox dei en dergelijke. Wat ik wel raar vind, is dat er bans worden uitgesproken zonder toelichting. Zelfs in een dictatuur zijn er schijnprocessen. Ik ben een hele brave jongen, maar het geeft me een ongemakkelijk gevoel.
Neem je het allemaal niet wat overdreven zwaar? Een forum als dit bestaat bij de gratie van een empathische dictator. Ik zal hier niet verder maatschappelijk-politiek over uitweiden want dan zou ik een regel schenden. Dat ook een voetbaltopic bij het brood en spelen hier hoort is totaal onzinnig wat mij betreft, maar ik hoef het niet te lezen. Vox populi vox dei en dergelijke. Wat ik wel raar vind, is dat er bans worden uitgesproken zonder toelichting. Zelfs in een dictatuur zijn er schijnprocessen. Ik ben een hele brave jongen, maar het geeft me een ongemakkelijk gevoel.
MM is onderdeel van een hobby en als ik van een hobby een ongemakkelijk gevoel krijg dan stop ik er direct mee.Ik wil ook wil een politiek topic, maar de mannen die er over gaan willen het niet. Nou klaar toch? Het staat je vrij om een soortgelijke site op te starten waarbij je wel over politiek mag praten. En wat moet men bij bans nog meer zeggen. Er staat meestal dat iemand een dubbel account heeft, of vanwege trollen of gedragsregels. Die termen lijken mij voldoende, of wil je precies weten met welke woorden iemand de gedragsregels heeft overschreden? Is toch helemaal niet belangrijk? Als jij Kensington een goede band vindt en je schrijft dat op dan wordt je wel uitgelachen, maar heus niet direct geband. Daar zijn andere dingen voor nodig.
2
geplaatst: 8 maart 2017, 15:20 uur
Gretz schreef:
Zou er misschien wel een apart voetbaltopic kunnen komen naast het Algemene Sporttopic, net zoals dit op MovieMeter het geval is? Dan raken de berichten over andere sporten wat minder ondergesneeuwd en is het voor users interessanter om daar op in te haken.
Eens. Itt tot MoMe plaats ik in het sporttopic op MuMe zelden wat daar het daarna onmiddellijk weer twee pagina's vol over voetbal gaat. Prima, maar dat schrikt mogelijk andere sportliefhebbers behoorlijk af. Mij in ieder geval wel. Nu vind ik een potje voetbal best leuk, maar dat geleuter over een Feyenoord en Ajax altijd...
Maakt verder ook niet uit, me dunkt, als er daarna wat weinig in het algemeen sporttopic wordt gepost. Overzichtelijker en kleinschaliger zou al een stuk fijner zijn. Discussies over schaatsen en wielrennen gaat daarnaast vaak wel lekker gemoedelijk

4
Hendrik68
geplaatst: 8 maart 2017, 15:21 uur
Rustig maar, ik ben alweer een artikel over de NFL aan het voorbereiden.
2
geplaatst: 8 maart 2017, 15:31 uur
Casartelli schreef:
ouderwets onder het genot van een biertje op de eerstvolgende MuMe-meeting. Mocht dat laatste op een vreselijk bloedvergieten uitlopen, dan kunnen we altijd nog variëren op Boudewijn
En de admin die ons altijd placht te dreigen
politiek brengt ons op het verkeerde pad
Kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen
dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad
ouderwets onder het genot van een biertje op de eerstvolgende MuMe-meeting. Mocht dat laatste op een vreselijk bloedvergieten uitlopen, dan kunnen we altijd nog variëren op Boudewijn
En de admin die ons altijd placht te dreigen
politiek brengt ons op het verkeerde pad
Kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen
dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad
Daar is natuurlijk maar 1 geschikte locatie voor te bedenken: biercafé Boudewijn in Rotterdam. Ook nog eens gunstig gelegen tussen de Plaatboef en Rotown in, wat wil een muziekliefhebber nog meer?
0
geplaatst: 8 maart 2017, 15:58 uur
Gretz schreef:
Volgens mij hebben ze geen apart voetbaltopic op Moviemeter.
0
geplaatst: 8 maart 2017, 16:01 uur
Die is er ooit wel geweest, ben ik redelijk zeker over. Zou het kunnen dat het voetbaltopic op Moviemeter is gesloten omdat discussies daar te vaak uit de bocht vlogen?
Nu heeft Moviemeter alleen dit topic nog Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2 - MovieMeter.nl
0
geplaatst: 8 maart 2017, 16:02 uur
Op Moviemeter is - godzijdank - het voetbaltopic reeds gesloten en verbannen 

0
geplaatst: 8 maart 2017, 16:03 uur
Ja, ik herinner me nu dat het bestond onder de naam 'Het grote voetbaltopic'. In deel 9 ging het daar definitief mis.
Niettemin blijf ik bij mijn standpunt dat het voor zowel de voetballiefhebber als de liefhebber van andere sporten (schaatsen, wielrennen, honkbal, basketbal, football) geen slechte zet zou zijn om er twee verschillende topics van te maken. Dan komt er meer ruimte voor de berichten over andere sporten die ik en vele users met mij ook graag lezen.
Niettemin blijf ik bij mijn standpunt dat het voor zowel de voetballiefhebber als de liefhebber van andere sporten (schaatsen, wielrennen, honkbal, basketbal, football) geen slechte zet zou zijn om er twee verschillende topics van te maken. Dan komt er meer ruimte voor de berichten over andere sporten die ik en vele users met mij ook graag lezen.

0
geplaatst: 8 maart 2017, 16:08 uur
Jordy schreef:
Het discussiëren over voetbal gaat niet in tegen de principes van iemand die een site wil beginnen waar niet over politiek gediscussieerd wordt.
Heb je daar - los van het risico op ontsporende discussies - eigenlijk een reden voor? Het komt op mij nu over of je het zelf niet leuk vind en dus daarom gebeurt het niet.Het discussiëren over voetbal gaat niet in tegen de principes van iemand die een site wil beginnen waar niet over politiek gediscussieerd wordt.
0
geplaatst: 8 maart 2017, 16:09 uur
Gretz schreef:
Ja, ik herinner me nu dat het bestond onder de naam 'Het grote voetbaltopic'. In deel 9 ging het daar definitief mis.
Niettemin blijf ik bij mijn standpunt dat het voor zowel de voetballiefhebber als de liefhebber van andere sporten (schaatsen, wielrennen, honkbal, basketbal, football) geen slechte zet zou zijn om er twee verschillende topics van te maken. Dan komt er meer ruimte voor de berichten over andere sporten die ik ook graag lees.
Niettemin blijf ik bij mijn standpunt dat het voor zowel de voetballiefhebber als de liefhebber van andere sporten (schaatsen, wielrennen, honkbal, basketbal, football) geen slechte zet zou zijn om er twee verschillende topics van te maken. Dan komt er meer ruimte voor de berichten over andere sporten die ik ook graag lees.
Hier is ook al eens een apart voetbaltopic geweest, voor mijn tijd, en dat is toen ook gesloten.
We gaan in ieder geval geen apart topic meer maken voor voetbal, we gaan nog eerder hetzelfde doen als op moviemeter met het sporttopic.

1
geplaatst: 8 maart 2017, 16:18 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Heb je daar - los van het risico op ontsporende discussies - eigenlijk een reden voor? Het komt op mij nu over of je het zelf niet leuk vind en dus daarom gebeurt het niet. Andere sites en fora die ik destijds bezocht, werden voor mij verpest door politieke discussies.
Het is toch logisch dat als je een site begint, je dit soort keuzes maakt aan de hand van wat je zelf wel en niet leuk vindt?
3
geplaatst: 8 maart 2017, 16:21 uur
Ik vraag me eigenlijk af waarom Edgar18 zelf geen politiek forum begint waarop over muziek gediscussieerd wordt.
0
geplaatst: 8 maart 2017, 16:25 uur
Ik ben het helemaal eens met Jordy om geen politiek op MuMe te bedrijven. Helemaal niet als het impliciet verscholen zit in andere topics.
Als ik over politiek wil discussiëren doe ik dat wel onder genot van een wijntje met mijn vrouw. Ik ga juist naar MuMe om die discussies daar niet nogmaals te hoeven voeren.
Als ik over politiek wil discussiëren doe ik dat wel onder genot van een wijntje met mijn vrouw. Ik ga juist naar MuMe om die discussies daar niet nogmaals te hoeven voeren.
0
geplaatst: 8 maart 2017, 16:36 uur
trebremmit schreef:
(quote)
We gaan in ieder geval geen apart topic meer maken voor voetbal, we gaan nog eerder hetzelfde doen als op moviemeter met het sporttopic.
Waarom zouden jullie dat nou doen? Een aantal muziekliefhebbers hier vermaakt zich ook daar prima. En als iemand wat te lang doorgaat wordt hij door de rest gecorrigeerd op een goede manier.
0
geplaatst: 8 maart 2017, 16:41 uur
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/7d/63/cd/7d63cd1f5752885596c4b6918189bbd0.jpg
Sporty Spice, die hoort wel thuis in het sporttopic.
Sporty Spice, die hoort wel thuis in het sporttopic.
1
geplaatst: 8 maart 2017, 16:43 uur
En ik vraag me af waarom Kronos onnodig suggestieve vragen stelt... Neem inhoudelijk deel aan een gesprek of hou je er buiten. Op van die lullige one-liners zit ik niet te wachten en ze dragen voor mij ook niet bij aan een gesprek. Als dat nu eens incidenteel zou gebeuren is dat natuurlijk best leuk maar ik zie dat jou (opvallend) vaak doen op verschillende plekken op dit forum. Wil je daarmee reactie uitlokken? Dan is dat deze keer in ieder geval gelukt. No offence verder
.
Om je toch nog een antwoord te geven. Zelfs al zou ik het willen, ik kan het niet. Ik kan best leuk met computers omgaan maar een website bouwen dat lukt me niet.
En als ik nu op Jordy mag reageren...
Ik heb niet de illusie dat ik je op andere gedachten kan brengen en in het vechten tegen windmolens ben ik nooit goed geweest maar ik doe toch één poging om je hopelijk een heel klein beetje aan het denken te zetten.
Één enkel topic waar een gesprek (geen discussie!) over politiek en aanverwante maatschappelijke zaken is toegestaan. Buiten dit topic, mondje dicht erover. Binnen dit topic, enkel inhoudelijke gesprekken waarin het verboden is elkaar aan te vallen op politieke voorkeur/standpunten. Als iemand een groot fan is van president X, prima. Als de ander liever premier Y heeft, ook best.
Ik geef in het dagelijks leven les aan een groep 5 en vind het soms nog best lastig deze kinderen te vertrouwen in het zelfstandig werken. Regelmatig betrap ik me erop dat ik ze onderschat en denk dat ze dingen nog niet kunnen die ze eigenlijk al prima zelfstandig kunnen. Is het met de gebruikers van deze site ook niet een beetje zo? Wat mij betreft is dit geen standaardfora met schreeuwende populisten. De onderbouwde mening kom ik hier gelukkig veel vaker tegen.
Probeer het eens een week of twee. Geef ook van tevoren aan dat het na deze periode weer (tijdelijk) klaar is. Jij kunt dan eens rustig kijken hoe dit uitpakt en zien of het een toegevoegde waarde heeft of niet.
Zoals gezegd, ik heb niet de illusie dat ik je ga overtuigen. Desalniettemin, nooit geschoten is altijd mis
.
.Om je toch nog een antwoord te geven. Zelfs al zou ik het willen, ik kan het niet. Ik kan best leuk met computers omgaan maar een website bouwen dat lukt me niet.
En als ik nu op Jordy mag reageren...
Jordy schreef:
Andere sites en fora die ik destijds bezocht, werden voor mij verpest door politieke discussies. Het is toch logisch dat als je een site begint, je dit soort keuzes maakt aan de hand van wat je zelf wel en niet leuk vindt?
Als ik jou goed begrijp werden fora die jij bezocht - meer dan tien jaar geleden - dus verpest door politieke gesprekken? Ik kan begrijpen dat je dan wel twee keer nadenkt voor je op een eigen site dit toelaat. Andere sites en fora die ik destijds bezocht, werden voor mij verpest door politieke discussies. Het is toch logisch dat als je een site begint, je dit soort keuzes maakt aan de hand van wat je zelf wel en niet leuk vindt?
Ik heb niet de illusie dat ik je op andere gedachten kan brengen en in het vechten tegen windmolens ben ik nooit goed geweest maar ik doe toch één poging om je hopelijk een heel klein beetje aan het denken te zetten.
Één enkel topic waar een gesprek (geen discussie!) over politiek en aanverwante maatschappelijke zaken is toegestaan. Buiten dit topic, mondje dicht erover. Binnen dit topic, enkel inhoudelijke gesprekken waarin het verboden is elkaar aan te vallen op politieke voorkeur/standpunten. Als iemand een groot fan is van president X, prima. Als de ander liever premier Y heeft, ook best.
Ik geef in het dagelijks leven les aan een groep 5 en vind het soms nog best lastig deze kinderen te vertrouwen in het zelfstandig werken. Regelmatig betrap ik me erop dat ik ze onderschat en denk dat ze dingen nog niet kunnen die ze eigenlijk al prima zelfstandig kunnen. Is het met de gebruikers van deze site ook niet een beetje zo? Wat mij betreft is dit geen standaardfora met schreeuwende populisten. De onderbouwde mening kom ik hier gelukkig veel vaker tegen.
Probeer het eens een week of twee. Geef ook van tevoren aan dat het na deze periode weer (tijdelijk) klaar is. Jij kunt dan eens rustig kijken hoe dit uitpakt en zien of het een toegevoegde waarde heeft of niet.
Zoals gezegd, ik heb niet de illusie dat ik je ga overtuigen. Desalniettemin, nooit geschoten is altijd mis
.
1
geplaatst: 8 maart 2017, 17:13 uur
Edgar18 schreef:
Als dat nu eens incidenteel zou gebeuren is dat natuurlijk best leuk maar ik zie dat jou (opvallend) vaak doen op verschillende plekken op dit forum.
Als dat nu eens incidenteel zou gebeuren is dat natuurlijk best leuk maar ik zie dat jou (opvallend) vaak doen op verschillende plekken op dit forum.
Onzin.
0
geplaatst: 9 maart 2017, 13:03 uur
Helemaal pro een apart voetbal topic. Die ellenlange, ellendige, droefsaaie, zichzelf herhalende discussies over een paar prutsploegen die absoluut niets te betekenen hebben, hebben er een paar maanden geleden voor gezorgd dat ik daar nooit meer kom.
Terwijl ik hier enorm graag de berichtgeving over wielrennen of atletiek zou kunnen volgen. Maar dat is in het huidige topic compleet onmogelijk.
Terwijl ik hier enorm graag de berichtgeving over wielrennen of atletiek zou kunnen volgen. Maar dat is in het huidige topic compleet onmogelijk.
1
geplaatst: 9 maart 2017, 14:29 uur
Waarom zou je het hier willen? Omdat het kan? Dat er hier een voetbaltopic is verwonderde me al. Maar omdat het me niet interesseert zul je me daar niet aantreffen. En bij mij geldt dat ook voor atletiek, wielrennen, waterpolo, hockey en wat voor sport dan ook. En, ik kom hier ook niet om te bomen over politiek. Het gaat mij hier nog altijd hoofdzakelijk om muziek en de bijbehorende randverschijnselen. Zelfs al zou Jordy ooit anders beslissen, zou je me er nog niet aantreffen.
0
catchup
geplaatst: 12 maart 2017, 20:10 uur
Overigens wordt op Moviemeter in het topic Pauw/Jinek wel degelijk over politiek 'gediscussieerd'.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 12 maart 2017, 20:25 uur
Lijkt me niet dat dat de bedoeling van het topic is als ik het zo bekijk. Maar dan ga je dat daar toch lekker doen?
0
geplaatst: 4 juli 2017, 12:49 uur
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Het grote feedback / opmerkingen topic #2 en dit topic op slot gedaan. Dit topic wordt namelijk al een tijdje gebruikt voor zaken waar het niet voor bedoeld is (zie openingspost hier) en waar het feedback-topic sowieso beter voor geschikt is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.