MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / De MusicMeter-evaluatie

zoeken in:
dutch2
Zachary Glass schreef:
Zou het niet leuker wezen om op zoek te gaan naar onontgonnen muziek in plaats voor de 123ste keer hoog op te geven over - ik zet maar wat - Dark Side of the Moon?
Daar heb je op zich wel gelijk in, maar het probleem is dat je muzikale ervaringen zo moeilijk in woorden kunt gieten. Natuurlijk beschik jij zelf, mijnheer Glass, wel over de gave om dat te doen maar dat is slechts weinigen gegeven. Muziek leent zich meer voor gezellig gebabbel dan voor diepgaande discussie, dat blijkt naar mijn idee ook wel uit andere muzieksites. Dat is denk ik de reden dat we de laatste tijd zo veel welles/nietes discussies hier hebben. En waarom ik langzaam allergisch word voor het woord 'overschat'.

Maar verder vind ik het nog altijd een leuke, respectvolle gemeenschap. En ik heb al wat nieuwe dingen leren kennen, en dat is ook wat waard.

dutch2 schreef:

Muziek leent zich meer voor gezellig gebabbel dan voor diepgaande discussie, dat blijkt naar mijn idee ook wel uit andere muzieksites. Dat is denk ik de reden dat we de laatste tijd zo veel welles/nietes discussies hier hebben. En waarom ik langzaam allergisch word voor het woord 'overschat'.

Maar verder vind ik het nog altijd een leuke, respectvolle gemeenschap. En ik heb al wat nieuwe dingen leren kennen, en dat is ook wat waard.

Het lijkt mij correct dat muziek een babbelsnoepje bij uitstek is, meneer d2

Zoals ik al zei: thematiek, diepgaande discussies ... het is wel leuk ... maar het is zoiets als stap voor stap ontleden hoe de korrels voor de vaatwasmachine nu eigenlijk werken ... plezierig voor sommigen, vervelend voor de meesten

Sommige gebruikers werpen hier berichten af ... rijst de vraag dan soms niet op: Zou dit iets kunnen bijdragen?... ik heb het niet over uitgekiende besprekingen ... dat kunnen berichten van één zin lang zijn ...

Ouwehoeren is leuk, maar ouwehoeren om te ouwehoeren is nogal verspillend voor alle betrokken partijen.

Dat soort van "ik schrijf een bericht om er een te schrijven" praktijken lijkt me ook niet bevorderlijk voor de continuïteit van de site.

dutch2
Zachary Glass schreef:

Ouwehoeren is leuk, maar ouwehoeren om te ouwehoeren is nogal verspillend voor alle betrokken partijen.
Ik zal nog eens je woordgebruik prijzen

Maar op zich heb je wel gelijk, sommige berichten voegen niets toe. Dat is het lot van open gemeenschappen en naarmate de site groeit zullen we wel meer van dat soort posts tegenkomen. Ik probeer er meestal maar een beetje overheen te lezen.

Wat ik net nog even was vergeten: ik vind de site toch ook wel handig als vraagbaak.

Ik vermaak me kostelijk met de meeste discussies hier. Ik ben echter nog wel iemand die de vele gangbare paden van de popmuziek nog moet belopen. Verwacht van mij dus geen berichtjes bij een obscure Coltrane plaat, maar meer mijn ontdekkingen bij singer/songwriters uit de jaren '60 en '70. Af en toe wil er nog wel eens een underground punkplaatje tussen komen, maar voor de rest zit ik voor de volgende 2 jaar nog volgeboekt met meesterwerkjes uit het verleden.

Daar komt bij dat niet iedereen zo mooi kan schrijven over zijn luisterervaringen. Ik vind het prachtig om te lezen als Zachary met verhalen over jampotjes aankomt, maar zover reikt mijn fantasie nu eenmaal niet. Maar ik moet misschien eens wat beter mijn best gaan doen

Sietse
Waarom ik hier ooit ben gekomen weet ik niet meer, maar waar ik wel vrij snel achter kwam en wat nog steeds geldt is dat ik niet heel erg vele nieuwe ontdekkingen hier kan doen.
Dit mede omdat ik een muziekverslindend mens ben, maar ik denk nog meer omdat er maar weinig zijn die zich bezig houden met de dingen die ik tof vind. Bij mijn weten komt Onderhond nog het meeste in de buurt, al is zijn smaak voor mij nog wat te veel richting de voor mij al bekende paden. Om mijn verhaal kort te houden en vooral ook duidelijk: ik mis de liefde voor obscure, rare underground, het is voor mij allemaal nog al vaak wat te veel op de al bekende dingen gericht. Nu snap ik dat ook wel, maar goed, daarvoor hoef ik niet op een forum rond te neuzelen....
En dat is naast mijn studie ook een reden dat ik vrij weinig hier doe. 't gaat muziekaal gezien niet diep genoeg...maar goed Nederland telt waarschijnlijk 1000 mensen die dezelfde dingen leuk vinden als ik en in Belgie waarschijnlijk hetzelfde verhaal...zoek ze maar eens bij elkaar op een site als deze

Yak
Het is een beetje het manco wat je hoe dan ook krijgt wanneer je een zooi mensen in een groep samengooit: er is een klein aantal mensen dat gaat lopen toeteren over top-40 muziek, geen gehoor vindt en snel afhaakt. Er is een groot aantal mensen dat enigszins buiten de hitparade paradeert en zich oprecht 'muziekliefhebber' noemt, daar reken ik mezelf ook toe. En er is een zeer beperkte groep die zich durft te storten in het onbekende, de grijze grauwe onderwereld waar niemand zich durft te vertonen. Onderhond doet dat met de meest obscure electronica, Sietse met krakende drones waar niemand zich raad mee weet, Neo met soundtracks die geen mens weet te vinden laat staan waarderen. En hoewel ik daar zeker gefascineerd door ben en bereid ben om alles te luisteren wat los en vast zit, blijf ik zoals de meesten toch gewoon een rock-slet. Mensen die diep graven in de kerkers van muziekland zijn dun gezaaid. Eén op de duizend, zoals Sietse al zegt.

Tja, ikzelf luister regelmatig naar drones, ambient en noizy toestanden, maar dan eerder de oldstyle denk ik. Die processed sounds doen mij te zenuwachtig en analoog aan, te weinig sfeer voor deze user. Kan je wel wat hints geven (zoals Wilt bijvoorbeeld - of veel van het oudere Ad Noiseam werk), maar ik vrees dat je er weinig aan zal hebben. Toch niet als je nieuwe dingen wil ontdekken.

Mijn idee is dat dit een leuke site is voor mensen die starten vanuit commerciëlere stromingen en dan graag af en toe iets obscuurders meepikken. Naar mijn gevoel is de scope van MuM echter veel te breed en de doelgroep veel te klein. itt films is muziek iets erg breeds, en veel meer genregebonden. Leuk voor de mensen die in het midden zitten, maar hoe verder je naar de rand afdwaalt, hoe eenzamer het wordt. Al helemaal (en ook dit is geen vingerwijzing) wanneer een groot deel van de muziek die je leuk vindt gewoon ontzegd wordt op de site.

Doe het zelf dan beter kan je zeggen, en die intentie is er ook wel. Alleen heeft dat tijd nodig

Sietse
Moet ik trouwens aan toevoegen dat ik op andere plekken die mensen wel kan vinden. Trouwens helemaal veel mensen die de "obscure" electronica van Onderhond leuk vinden, want dat is toch minder obscure dan dat de meeste denken...ik weet dat het hier niet altijd wordt gewardeerd, maar soulseek is de place to be for electronische muziek en ook voor echt obscure dingen. Vandaar dat ik daar dan nog steeds (al 4 jaar lang) mijn tijd het meeste verspil...

Laatst liep ik hier in A'pen een freaky CD winkeltje binnen ... bakken vol noize, drones en andere junk die jij leuk vindt, en slechts één Ad Noiseam release. Je mag dan nog zo hard willen dat jouw drones obscuurder zijn, de realiteit is er jammer genoeg niet naar .

SoulSeek is trouwens enkel handig als effectieve vindplaats van nummers. Als community vind ik het waardeloos. Ongestructureerd, en als referentiepunt op geen enkel vlak voldoende. Ik weet zeker dat ik daar veel mensen kan vinden die mij goeie dingen kunnen aanraden, alleen werkt dat hele forum/chat systeem voor mij niet. Even rustig op een site een hoop meningen, quotaties en dicogs doorbladeren van artiesten, op mijn tempo.

Sietse
Ik zou dan graag dat winkeltje van jou eens willen zien...ik ken maar een winkel die over het algemeen meer drones, noise en aanverwante dingen heeft dan iets anders en dat is Staalplaat. Verder alle winkels hier in Amsterdam is het onmogelijk om het te vinden. Overal hebben ze wel IDM, breakcore en aanverwante dingen. Zelfs oude industrial is makkelijk te krijgen (boudisque) Tevens is er voor dat gene wat jij leuk vindt een veel grotere afzet markt.

Maar goed, ik vind de community van soulseek dus wel heel handig, maar ik zit er dan ook al van het begin in, ik heb de hele evolutie meegemaakt tot wat het nu is. Ik zit in enkele chatrooms en heb een userlist waar ongeveer 400 mensen op staan. Met sommige van deze heb ik af en toe een praatje over nieuwe releases of gewoon wat zij zoal aanraden en andere zijn gewoon handing vanwege de uitgebreide collectie om zo af en toe iets van daan te plukken.
Ook het forum daar ben ik actief, eigenlijk iets te. Maar goed, misschien is dat wel een aanrader als je een keer iets wilt weten over wat electronische muziek, is een best goed forum daar. Zeg wat je leuk vindt en er komen zo een aantal mensen aanrollen die met nieuwe dingen aankomen.

Maar goed, we hadden het hier over MuMe, dus genoeg promo praatjes voor slsk...

Tja, je speelt gewoon vals door verkeerde dingen te vergelijken. In elk winkeltje hebben ze hier wel ambient ook, zelfs in een FNAC (keten ala MediaMarkt). Vraag is natuurlijk welke selectie ze gemaakt hebben. Jij noemt IDM, wel, jij luistert ook veel Rock en andere aanverwanten, ook erg makkelijk te vinden allemaal.

Even lopen neuzen in een winkeltje in Nijmegen (jaja, met breakcore sectie), maar wat hebben ze daar. Nieuwe Venetian Snares ? Kan je op basis daarvan zeggen dat er een grote afzetmarkt is voor breakcore ? Als ik zie dat Ad Noiseam en Peace Off releases op 500-2000 exemplaren, dan is alle verdere argumentatie gewoon best loos.

En zoals gezegd, mijn probleem met soulseek is dat er geen blijvende impressies zijn. Je moet op zoek gaan naar mensen die effectief dan aanwezig zijn om tips te vergaren, persoonlijk vind ik dat geen goed systeem. Als er ergens iemand Merck roept wil ik zelf kunnen uitpluizen wat er allemaal op dat label te vinden is, ervaringen bij albums nalezen en selecties maken. slsk is, zeker met initiatieven als discogs en MuM gewoon ontoereikend. Alleen jammer dat beide sites hun potentieel niet weten om te zetten.

Sietse
Onderhond schreef:

Tja, je speelt gewoon vals door verkeerde dingen te vergelijken. In elk winkeltje hebben ze hier wel ambient ook, zelfs in een FNAC (keten ala MediaMarkt). Vraag is natuurlijk welke selectie ze gemaakt hebben. Jij noemt IDM, wel, jij luistert ook veel Rock en andere aanverwanten, ook erg makkelijk te vinden allemaal.

Even lopen neuzen in een winkeltje in Nijmegen (jaja, met breakcore sectie), maar wat hebben ze daar. Nieuwe Venetian Snares ? Kan je op basis daarvan zeggen dat er een grote afzetmarkt is voor breakcore ? Als ik zie dat Ad Noiseam en Peace Off releases op 500-2000 exemplaren, dan is alle verdere argumentatie gewoon best loos.

Juist ja, 500 tot 2000 exemplaren. Das best veel, met name als ik je vertel dat de gemiddelde drone plaat niet boven de 300 komt, natuurlijk zijn er uitzondering...ook binnen de drone wereld zijn er grotere artiesten zoals Thomas Köner, The Hafler Trio en Troum, maar zelfs van laatste genoemde is de grootste oplage van een album ooit 2000 (sigqan).
Natuurlijk hebben ze in wel meer winkels ambient vakjes, maar dan praat je over Brian Eno, een verdwaalde Boards of Canada en een biospere plaat en dan heb je het zo ongeveer wel gehad.
Als ik zeg dat ik hier in A'dam veel dingen kan krijgen dan bedoel ik dat ik dan dus ook bij de speciaal zaak langs ga, en dan gaan ze wel iets verder dan VSnares. Een xanopticon is hier makkelijk te krijgen en een doormouse release hoef je bijv. ook niet moeilijk over te doen. En enduser, sickboy en bong-ra liggen in de etalage (get records en concerto voor de kenners)
Of anders ga eens naar een electronische muziek zaak, wat hebben ze: techno, club, jungle/d'n'b, Minimal, IDM en Breakcore maar vreemd genoeg niks aan ambient of drones. Snap ik wel, want het verkoopt niet, want er is geen afzet markt en op de dansvloer doet dat het nu ook weer niet zo goed, maar toch...het wordt structureel "vergeten"

Daarnaast het noemen van rock muziek, dat ik dat ook goed vind staat natuurlijk helemaal los van de gehele discussie. Natuurlijk kan ik dat hier terug vinden, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben, want dat is al makkelijk genoeg om te vinden voor mij.

Trouwens een aanrader voor je, als je dat nog niet hebt...Gonzo Circus. Een blad dat zich oa. ook richt op de muziek die wel leuk vindt, al is het wel veel breeder...iig altijd erg veel recensies en een cd'tje erbij.

Natuurlijk hebben ze in wel meer winkels ambient vakjes, maar dan praat je over Brian Eno, een verdwaalde Boards of Canada en een biospere plaat en dan heb je het zo ongeveer wel gehad.

Praat jij over obscuurdere namen dan ? Sickboy, Enduser en Bong-Ra (nota bene nog 2 "lokale" DJs). Liminal Space is verder een Hymen release, vooraanstaand electronic label.

Je zegt stap eens een electronic winkel binnen, wel die hebben ze hier niet ... wel een winkel die rock/drones/noize verkoopt. Lijkt mij ook een veel normalere plaats om naar zulke releases op zoek te gaan. Volgens eenzelfde linaire redenering kan ik nu gaan beweren dat breakcore "structureel vergeten" wordt, maar dat die ik maar niet. Als je wil blijven volhouden dat je muziek obscuurder is hou ik je niet tegen. Doet me alleen wat denken aan een clubje terrorheads die vonden dat de "270BPM crowd" niet obscuur genoeg was. . Om nu te gaan bikkelen over 300 of 500 exemplaren is onzin vind ik.

Muziekblaadjes boeien mij op zich ook niet. Nogmaals ik heb geen zin om "geforce-fed" te worden op bepaalde tijdstippen.

neo
Mag wel weer on topic.

Hihi, schattig om te zien dat mensen hier lopen te discussieren over wie de meest obscure muziek luistert. Dan ontkom ik toch niet aan het idee van: 'kijk mij eens naar rare muziek luisteren, ik ben uniek!'.

Onderhond schreef:

Mijn idee is dat dit een leuke site is voor mensen die starten vanuit commerciëlere stromingen en dan graag af en toe iets obscuurders meepikken.

Absoluut! Ik kan me voorstellen dat sommige users het idee hebben dat ze nog maar weinig uit de site halen, maar misschien kunnen ze er wat voldoening uit halen dat andere users juist veel aan hén hebben. Toen ik hier kwam had ik serieus het idee dat Coldplay gewaagde muziek maakte, maar door enthousiaste recensies van anderen ben ik met veel artiesten in aanraking gekomen waar ik nooit van gehoord zou hebben. Ook al hebben users inmiddels genoeg recensies geschreven om me de komende jaren nieuwe muziek te laten ontdekken, ik zou het toch zonde vinden als ze er nu al vandoor gaan.

gemaster schreef:

Hihi, schattig om te zien dat mensen hier lopen te discussieren over wie de meest obscure muziek luistert. Dan ontkom ik toch niet aan het idee van: 'kijk mij eens naar rare muziek luisteren, ik ben uniek!'.

Graag even beseffen dat die discussie in één richting verloopt.

Zal verder maar zwijgen over de simpliciteit van de conclusie die je trekt.

Onderhond schreef:

Graag even beseffen dat die discussie in één richting verloopt.

Die indruk heb ik inderdaad ook. Continu als er over een album/artiest gezegd wordt dat het best apart, onbekend of obscuur is, dan komt Sietse die zegt dat het helemaal zo apart / obscuur niet is (en wil ie soms zelfs de indruk wekken dat hij het bijna 'mainstream' muziek vindt). En dan laat ie nog even weten welke artiesten dan wel obscuur zijn.
Begint lichtelijk irritant te worden zo.

Voor mij heeft MuMe al heel wat opgeleverd, mijn muziekcollectie is veel breder geworden. Mede door bijvoorbeeld Onderhond heb ik geluisterd naar µ-Ziq, Tara King en op het moment naar Minotaur Shock. Niet dat het me allemaal evenzeer aanspreekt, maar het is lekker om buiten je eigen uitgestippelde paden te stappen. Pure winst. Ik wil ook graag iets terugdoen, maar ik zou niet weten wat ik Onderhond voor muziektip zou kunnen geven

Sietse
Aurum schreef:
(quote)

Die indruk heb ik inderdaad ook. Continu als er over een album/artiest gezegd wordt dat het best apart, onbekend of obscuur is, dan komt Sietse die zegt dat het helemaal zo apart / obscuur niet is (en wil ie soms zelfs de indruk wekken dat hij het bijna 'mainstream' muziek vindt). En dan laat ie nog even weten welke artiesten dan wel obscuur zijn.
Begint lichtelijk irritant te worden zo.

Ik zal er in de toekomst op proberen te letten, al moet vind ik wel dat mensen voor dat ze zeggen als iets heel raar en vernieuwend is misschien eerst even wat beter onderzoek mogen doen, dan over het algemeen wordt gedaan. Je kunt wel zeggen dat iets vernieuwend klint enzo, maar als mij het nog lukt om dingen te noemen die hetzelfde al eerder deden dan is het dus gewoon gelul.

En het gaat mij niet om het obscure ervan, anders zou ik om dezelfde reden de top 10 die ik hier heb niet kunnen hebben.

Daarnaast als ik zeg dat er binnen en genre de afgelopen paar jaar niet zoveel is gebeurd en iemand komt aan zetten met een release uit 2002 ofzo, dan ben ik vanmening dat die persoon mijn punt alleen maar bewijst, want waar zijn dan de afgelopen 3 jaar gebleven, vergeten we die gewoon...lijkt mij niet echt heel erg netjes ofwel dan.

Ook vind ik het heel schattig dat iedereen het steeds heeft over onderhond zijn obscure electronische muziek smaak, dat terwijl ik vrijveel vrienden heb die naar dezelfde muziek luisteren, misschien zitten ze niet hier op MuMe, maar er is meer dan dat jongens.

Kom op zeg...

ElMeroMero
Aurum schreef:

Continu als er over een album/artiest gezegd wordt dat het best apart, onbekend of obscuur is, dan komt Sietse die zegt dat het helemaal zo apart / obscuur niet is (en wil ie soms zelfs de indruk wekken dat hij het bijna 'mainstream' muziek vindt)

Volgens mij valt dat nog best mee. Voorzover ik het kan nagaan, heeft-ie in het verleden één keer iets dergelijks op het forum gepost.

Kan in jouw ogen best irritant zijn, maar kan natuurlijk ook gezien worden als een uitnodiging tot discussie. En discussiëren is per slot van rekening toch het brood en vlees van deze site, lijkt me

Sietse
Dank u.

Sietse schreef:
...onderhond zijn obscure electronische muziek smaak, dat terwijl ik vrijveel vrienden heb die naar dezelfde muziek luisteren, misschien zitten ze niet hier op MuMe, maar er is meer dan dat jongens.

haha m.a.w. "de muziek van Onderhond is zo obscuur niet".
Gewoon doorgaan he Ik doelde daarnet trouwens ook op die discussies van; 'oplage van 500-2000 is nog best veel, van 'mijn' muziek komen er vaak maar 300 uit' enzo.
wat boeit dat nou? het gaat toch om de muziek

Elmeromero; ik heb het met name over albumdiscussies.
en tuurlijk is discussie goed, met name op een site als deze, maar dan wel over de muziek zelf graag, en niet zoals hierboven over wat nu obscuurder/zeldzamer/aparter etc. is

Sietse
ik zou graag een album discussie willen weten waar ik aan : name dropping" heb gedaan. Ik kan zelf zo een twee drie niks bedenken. Ik hou dat soort dingen volgens mij toch met name voor forum discussies.

En natuurlijk kun je het doorgaan noemen, maar er wordt hier gewoon ontzettend veel niet echt verder gekeken dan de neus lang is. Als ik mij daar aan stoor dan vind ik dat ik dat kan zeggen, en volgens mij is dat in een evaluatie ook helemaal de bedoeling...zeggen hoe je kijkt naar het gene wat er in het verleden is gebeurd. Als ik je daarmee iemand op de tenen trap dan spijt mij dat, maar het is gewoon mijn mening. Ik had ook een andere naam kunnen noemen, al is Onderhond gewoon toevallig een makkelijke in dit omdat het rijlen en zijlen rond zijn smaak hier blijkbaar nogal veel losmaakt (lees: voor velen zijn, zijn aanraders een instap in electronische muziek, waar voor velen het dan als helemaal nieuw en speciaal wordt gezien (en dan wil ik ff dingen zoals Aphex Twin buiten de discussie houden) terwijl als je dit tegen iemand zou zeggen die al in de jaren 90 met dit soort dingen bezig was er helemaal niet zo heel veel nieuws voorbij zou komen voor die persoon)
Nogmaals ik wil niemand op zijn tenentrappen of beledigen of wat dan ook. Maar dit is mijn kijk op wat er hier gebeurd.

Je trapt me niet op m'n tenen hoor het zijn alleen die discussies tussen jou en Onderhond die mijns inziens wat aan de zinloze kant zijn.

Sietse
tja, heb je wel gelijk in hoor...want over smaak valt niet te twisten, al moet ik zeggen dat ik sommige van de dingen die hij leuk vindt ik ook zeer graag mag horen (xanopticon is helemaal zo slecht nog niet )

Het kan natuurlijk altijd gekker, raarder en obscuurder, maar 99 van de 100 mensen die ik spreek, hebben nog nooit van Aphex Twin, laat staan Xanopticon of Lapsed gehoord. Jouw vrienden- en kennissenkring is gewoon niet zo representatief voor de mensheid, Sietse. Dat is verder niet erg, ik heb ook bovengemiddeld veel Belle and Sebastian-fans in mijn vriendenkring. En alhoewel ik dat een grote band vind, hebben de meeste mensen daar ook nog nooit van gehoord.

Sietse
Daar heb je gelijk in.

neo
Yak schreef:

Neo met soundtracks die geen mens weet te vinden laat staan waarderen.

Nou ken en schrijf ik ook over meer dan genoeg relatief bekende scores ook uiteraard. Schrijf voor mijn gevoel ook vaak om het verschaffen van info, niet eens zo zeer om mensen aan te zetten tot luisteren los van de film of te kopen. Maar ik hoop dat mensen er de waarde van in kunnen zien. Ik raad mensen vooral aan om als ze een bepaalde film hebben gezien om te kijken of er op musicmeter wat over de score geschreven staat door mij zelf of een ander. Dat kan je vooral nog zo vers in het geheugen een leuke kant van de film laten doen inzien. En misschien ook bij een volgende keer kan je dan ergens op gaan letten

Onderhond schreef:
Ik ben nu een maandje of twee een stuk minder actief op deze site, met als gevolg dat er in mijn hoekje ook niks meer gebeurd. Er zijn genoeg users bijgekomen, maar alles dobbert rustig verder in het pop/rock hoekje.

Wanneer er dan toch een keer een obscuur electronic album doorkomt wordt dat neergesabeld onder het mom van "openstaan voor alle muziek".

Klinkt misschien niet positief, maar het is hier voor mij maar een saaie boel geworden.

En een half jaartje later is het er eigenlijk alleen maar erger op geworden.

Het aantal users dat actief meezoekt naar nieuwe electronische muziek is steeds hetzelfde. Ik denk dat één zieltje gewonnen is (aslan), en verder als je maar hard en lang genoeg veel lawaai waakt week je enkele users los om toch eens iets te proberen. Maar veel meer dan een 3.5* en "was niet slecht, snel weer m'n oude vertrouwde schelpje in" vloeit daar ook niet uit voort.

Anderzijds worden de dagelijkse updates (oude)pop/rock steeds langer en vermoeiender om door te schuppen, en is toch vooral de toon op MuM veranderd. Waar een topic als "Mijn Vraag Aan ..." vroeger nog leuke vragen en boeiende antwoorden kenden, is het nu een beetje cafépraatgelach geworden. Zie je in wel meerdere topics terug.

Kwalitatiever is het er het laatste half jaar iig niet op geworden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:55 uur

geplaatst: vandaag om 02:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.