menu

De Site / Algemeen / Uitschrijven

zoeken in:
avatar van itchy
Hopelijk ZAP!t hij ooit weer terug.

avatar van ZAP!
Was ik weer. Momentary lapse of reason...

avatar van Juul1998B
Fijn dat je er weer bent ZAP!

avatar van Mssr Renard
ZAP! schreef:
Was ik weer. Momentary lapse of reason...


Ja, maar wel weer al je stemmen kwijt...

avatar van GrafGantz
Mssr Renard schreef:
(quote)


Ja, maar wel weer al je stemmen kwijt...


Oeh, dat zou voor mij voldoende zijn om van een brug af te springen

avatar van Mssr Renard
GrafGantz schreef:
(quote)


Oeh, dat zou voor mij voldoende zijn om van een brug af te springen


Het is echt heel ingewikkeld en veel werk om al je stemmen weer bij elkaar te sparen. Vooral de platen die je maar een keer heb gedraaid een keertje. Gelukkig schrijf ik veel verhaaltjes bij de albums, dus dan weet ik wel wat ik er ongeveer van vond. Maar toch, al je stemmen kwijt, is wel een ding hoor.

avatar van Mjuman
Mssr Renard schreef:
(quote)


Het is echt heel ingewikkeld en veel werk om al je stemmen weer bij elkaar te sparen. Vooral de platen die je maar een keer heb gedraaid een keertje. Gelukkig schrijf ik veel verhaaltjes bij de albums, dus dan weet ik wel wat ik er ongeveer van vond. Maar toch, al je stemmen kwijt, is wel een ding hoor.


Een ban zorgt voor hetzelfde effect - en wie vertelt me dat een stem die je eenmaal hebt gegeven tot in de lengte der dagen ongewijzigd zou moeten blijven? Genoeg albums die ik ooit fijn vond en nou niet meer draai en ook (weer) aardig wat albums die toch weer teruggefloept zijn in de mindset. Het is alles relatief.

Vergelijk het maar met films - Il Conformista (Bertolucci) vond ik destijds een topfilm - zag 'em 5 jaar geleden nog eens en toen vond ik het maar slappe hap.
Never Mind the Bollocks leek toen heftig - deze eeuw nog eens gedraaid en toen klonk het toch wel erg braaf: tada tieda tada, tada tieda tada (Pretty Vacant) - toen was dat blijkbaar hard,

avatar van Mssr Renard
Uiteraard veranderen stemmen en meningen over albums. Maar het is toch handig als naslagwerk. Als ik eens een plaatje wil draaien of in de lp-zaak vind, en ik heb die een 2* gegeven, dan is de kans klein dat ik het wil opzetten. Maar heb ik het eens een 5* gegeven, dan neem ik hem wel mee.

Niet alle platen die waar ik op heb gestemd kan ik zo voor de geest halen.

avatar van ZAP!
GrafGantz schreef:
Oeh, dat zou voor mij voldoende zijn om van een brug af te springen
Dichtsbijzijnde bruggetje in ons dorp is nog wel te doen, maar ik heb geen zin in een nat pak...

avatar van ZAP!
Mssr Renard schreef:
Ja, maar wel weer al je stemmen kwijt...
Niks aan te doen... leuk om er weer te zijn.

avatar van Kronos
Mjuman schreef:
Een ban zorgt voor hetzelfde effect - en wie vertelt me dat een stem die je eenmaal hebt gegeven tot in de lengte der dagen ongewijzigd zou moeten blijven?

Hoeft inderdaad niet, maar je kan een stem gewoon wijzigen en de datum wanneer je je stem hebt geplaatst staat erbij. Duidelijk dus.

Ik stem alleen op albums die ik op cd en/of lp heb en zo wordt het een handige database waarin ik allerlei zoekopdrachten kan doen. Wil ik bijvoorbeeld weten welke in 1980 verschenen rockalbums uit Canada in mijn collectie zitten dan is dat zo gevonden: April Wine - Harder..... Faster, Frank Marino & Mahogany Rush - What's Next, Rush - Permanent Waves en Saga - Silent Night.

Als ik al mijn stemmen kwijt zou zijn zou ik niet van een brug springen. Ik zou ze gewoon een voor een weer allemaal ingeven.

avatar van vivalamusica
Stemmen zeggen mij niet zoveel, ik geef meestal toch 3.5 tot 4.5, gebaseerd op? De opmerkingen/meningen onder mijn vorige account, ohmusica, zijn blijven staan en zeggen mij zoveel meer.

avatar van musician
ZAP! schreef:
Niks aan te doen... leuk om er weer te zijn.

Good lord, een volgende draaideur mumeër.
En de reden van af- en weer aanmelden?
Neem aan een foutje van de zaak?
Hou me te goede, ik hou van iedereen.
Maar vermoedelijk dus tijdelijke verstandsverbijstering? Dan kunnen we de ervaringen meegeven aan de volgende. Hopelijk kunnen we de draaideur dan ooit bij het afvalperron dumpen.

avatar van ZAP!
musician schreef:
En de reden van af- en weer aanmelden?
Neem aan een foutje van de zaak?
Hou me te goede, ik hou van iedereen.
Maar vermoedelijk dus tijdelijke verstandsverbijstering? Dan kunnen we de ervaringen meegeven aan de volgende. Hopelijk kunnen we de draaideur dan ooit bij het afvalperron dumpen.
Ik kan nogal impulsief zijn soms, had verder niks met MuMe te maken. Trek het je niet aan.

avatar van Deranged
Doe het niet ZAP!

Lekker de spirit blijven delen van goed dineren.

avatar van Mjuman
Mssr Renard schreef:
Uiteraard veranderen stemmen en meningen over albums. Maar het is toch handig als naslagwerk. Als ik eens een plaatje wil draaien of in de lp-zaak vind, en ik heb die een 2* gegeven, dan is de kans klein dat ik het wil opzetten. Maar heb ik het eens een 5* gegeven, dan neem ik hem wel mee.

Niet alle platen die waar ik op heb gestemd kan ik zo voor de geest halen.


Met een visueel geheugen werkt dat toch anders: jaren geleden Chameleons - Script of the Bridge tegengekomen - titel/bandnaam zei me niets en toch wist ik dat ik het album moest kopen, ogv de hoes. Denk dat een beeld en de daaraan verbonden associatie sterker is dan een cijfer (denk ook aan de relatie 'bruto' < > 'netto'. Bovendien zijn sommige albums - mede door veranderde situaties/stemmingen - zo heen en weer gesjast dat ik geen idee meer heb waar ze nou staan - een 2,5 op 12 okober 1999 kan een 4,5 zijn op 14 mei 2022.

avatar van Mssr Renard
Mjuman schreef:
(quote)


Met een visueel geheugen werkt dat toch anders: jaren geleden Chameleons - Script of the Bridge tegengekomen - titel/bandnaam zei me niets en toch wist ik dat ik het album moest kopen, ogv de hoes. Denk dat een beeld en de daaraan verbonden associatie sterker is dan een cijfer (denk ook aan de relatie 'bruto' < > 'netto'. Bovendien zijn sommige albums - mede door veranderde situaties/stemmingen - zo heen en weer gesjast dat ik geen idee meer heb waar ze nou staan - een 2,5 op 12 okober 1999 kan een 4,5 zijn op 14 mei 2022.


Als bijna generatiegenoot kan ik heel ver meegaan in het kopen van albums puur op de hoes afgaande. Maar ook de info op de hoes helpt (wie speelt mee, wie schrijft het songmateriaal, wie produceert, wei staan er in de thank you notes). Dat zijn dan weer metadata die Musicmeter niet heeft (Discogs dan weer wel).

En toch blijf ik het stemmen op albums op Musicmeter wel wat hebben. Ik gebruik het niet zoals Kronos het doet (als database bijna), want ik heb ook niet 6000> albums thuis (gezien mijn vele stemmen). Maar ik heb wel intussen zoveel platen ooit geluisterd. Maar als ik dan de toplijst zie, dan zijn er users die al twee of driemaal zoveel heb beluisterd. Twee gave hobby's: muziek luisteren en stemmen plaatsen.

Musicmeter heeft dan wel weer albumlijsten (discogs ook), maar ik ben daar dan aan, vergeet het, en doe er dan niks meer mee. De stemmenlijst heb ik dan nog het meest aan, ook al is het niet echt betrouwbaar. Maar geloof me als ik zeg, dat ik zo nu en dan een hele discografie van een band herzie van stemmen, omdat ik ze ineens heel stom vind of ineens heel tof.

avatar van Michiel Cohen
musician schreef:
(quote)

Good lord, een volgende draaideur mumeër.
En de reden van af- en weer aanmelden?
Neem aan een foutje van de zaak?
Hou me te goede, ik hou van iedereen.
Maar vermoedelijk dus tijdelijke verstandsverbijstering? Dan kunnen we de ervaringen meegeven aan de volgende. Hopelijk kunnen we de draaideur dan ooit bij het afvalperron dumpen.



Gast
geplaatst: vandaag om 11:06 uur

geplaatst: vandaag om 11:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.