menu

Mijn Updates +
De Site / Algemeen / Uitschrijven

zoeken in:
erwku
Waarom kan ik nergens vinden hoe ik me kan uitschrijven en mijn gegevens hier gewist worden??????????

kArIzMa_TuRk
U moet naar elke album gaan waar u op heb gestemd en dan stem verwijderen....

Ach, ga gewoon naar één van de moderatoren, en vertel wat uw probleem is.

Zo erg is het nieuwe design toch niet ?

Ik weet niet meer in welk, maar er is een topic waar dit ook ter sprake kwam. Misschien staat het daar...

erwku
wat een ellende,

kan natuurlijk ook op een andere manier:

(knip)

Mmm ik vrees dat dit alleen een ban oplevert en je gegevens keurig blijven staan

Typisch gevalletje van een capslock virus.

Jordy (admin)
Wat een overtrokken reactie. De "uitschrijfmogelijkheid" ga ik binnenkort even bouwen, staat op de lijst, tot die tijd kun je eventueel een modje om een "vrijwillige ban" vragen als de nood zo hoog is. Zij kunnen eventueel ook je stemmen, top 10, etc verwijderen, berichten blijven echter altijd staan.

kArIzMa_TuRk
Ik kan merken dat hij z.s.m. van deze site geblokkeerd wilt worden.

Dat doe je toch niet op een volwassene-site

Trouwens kan ook zijn, dat iemand anders op dat account is ingelogd. En wraak neemt ofzo...
Dit is een soort van Inspecteur-werk

Hoezo is het overigens na je uitschrijving niet toegestaan om je hierna opnieuw in te schrijven onder een andere gebruikersnaam? Op straffe van een onmiddellijke ban? Snap dat het nogal onoverzichtelijk is met al die mensen van tegenwoordig die onder meerdere namen bekend zijn, maar zo krijg je mensen als Sir Spamalot natuurlijk nooit terug...

Dit is om te voorkomen dat mensen de uitschrijffunctie gebruiken om hun username te veranderen. Maar de realitieit is dat het weinig gecontroleerd wordt.

Duidelijk... ik wist sowieso dat het niet gewenst was, maar dit regeltje was me nog nooit opgevallen en niet toegestaan klinkt alsof er ook echt een straf op staat. Gelukkig ben ik tevreden met mijn gebruikersnaam

herman schreef:
Dit is om te voorkomen dat mensen de uitschrijffunctie gebruiken om hun username te veranderen. Maar de realitieit is dat het weinig gecontroleerd wordt.
Wat is daar dan het probleem van? Ik heb zelf ondertussen ook een hekel aan mijn username en zou hem het liefst ook willen vervangen

Dat wordt erg verwarrend als iedereen dat doet. Als iedereen bij z'n username blijft, is het veel duidelijker wie wie is.

Dat wel, maar Dn!S was echt zoiets wat ik voor koel aanzag toen ik 16 was. Inmiddels heb ik totaal geen gevoel meer bij deze naam en zou ik hem op zeker wijzigen als het kon...

Zephyr
Misschien is het een idee om dit topic te gebruiken (door de moderators e.d.) voor users die geband zijn ? Ik zag op MovieMeter dat daar een Bantopic is, en dat daarin uitgelegd wordt waarom users eruit geknikkerd worden. Lijkt me voor de "maatjes van ...." wel zo duidelijk dan.

Als je dat wil weten kun je gewoon een mod PM'en.

Dat bantopic is aangemaakt op MovieMeter, omdat er te vaak in andere topics gevraagd wordt naar of gepraat wordt over gebande users. Zo was er laatst die ophef toen R&P geband werd. Opzich geen verkeerd idee, maar volgens mij valt het op MuMe wel mee.

Inderdaad. Op MovieMeter was er het grote afscheid-topic waarin bans vaak uitvoerig werden besproken door jan en alleman. Om het uitvoerig gespeculeer tegen te gaan is toen dat topic aangemaakt, geloof ik. Hier maken we het maar zelden zo heftig mee (voor R&P was het laatste geval eind november met de bans van Father McKenzie en Beaster) en daar valt het sinds dat bantopic er is ook enorm mee volgens mij.

Ik kan niet zo snel het juiste Topic vinden waar het wel in thuishoort, maar ééntje met de titel Uitschrijven... lijkt mij wel geschikt

Begrijp ik het goed dat Hans Brouwer zich gisteren (verder zonder commentaar) en met stille trom heeft uitgeschreven? Hij heeft hier toch heel wat jaartjes rondgelopen en had altijd een buitengewoon eigen stijl van schrijven. Zijn mening was ook altijd heel duidelijk en vooral kenmerkend.

Als vertegenwoordiger van de oudere generatie.

Wie moet nu overal en nergens reclame maken voor Misty Mountain Hop van Led Zeppelin??

Ja, dat heeft ie. Dat is verder zijn eigen keuze, en dat is jammer, maar niks aan te doen.

Nee, dat niet. Maar het is toch spijtig. Wij kwamen elkaar bij menig 'ouwelullen album' met enige regelmaat tegen.

Ik blijf tegenstander van uitschrijven, je kunt best even geen zin hebben of ergens afgeblaft zijn, maar als je ingeschreven blijft kunt je de draad altijd wel weer oppikken als je er dan weer zin in hebt.

Musicmeter is net als het kopen van cd's: onbewust roep je 25 jaar tegen je ega bij elke uitbreiding van platenkasten: "dit zal toch wel de laatste zijn, méér cd's zal ik waarschijnlijk wel niet meer gaan kopen".

Dan wordt na twee jaar ook het standaardantwoord al snel "ja, natuurlijk". En zo werkt het ook bij musicmeter. Mocht je ooit in de verleiding komen te denken "dit is mijn laatste bericht", dan is dat meestal de dag er na weer vergeten. En gelukkig maar

musician schreef:
Mocht je ooit in de verleiding komen te denken "dit is mijn laatste bericht", dan is dat meestal de dag erna weer vergeten. En gelukkig maar

Herkenbaar. Ik heb vrij recentelijk ook heel serieus op het punt gestaan me uit te schrijven (ik hou ook wel van radicale beslissingen).
Gelukkig een nuchtere partner die dan zegt "dat is zo zonde want dan ben je al je gegevens kwijt, je kunt toch ook gewoon een tijdje even niks doen".
Een dag later besef je dat dat ook zo is en ga je vrolijk door waar je gebleven bent en besef je dat het tijdelijk gedrag is
Het zou me niet verbazen als meerdere users dit herkennen.

Ik snap dus wel dat mensen dit zo doen. Je ziet dan ook weer wel dat een groot deel later toch weer terugkeert op de site.

Heel herkenbaar. Ik heb een paar keer op dat punt gestaan, maar een nachtje slapen helpt. Nu zou ik er niet meer over peinzen, ik gebruik mijn eigen stemmen en berichten steeds vaker als een soort naslagwerk.

itchy schreef:
ik gebruik mijn eigen stemmen en berichten steeds vaker als een soort naslagwerk.

Ik heb dat ook (zeker op Moviemeter en Boekmeter). Sterker: ik hou het verder nergens meer bij wat ik in de tijd voor Musicmeter wel deed. Zo'n actie zou er dus voor zorgen dat ik alles kwijt ben. Op die andere 2 sites ben ik verder totaal niet actief en die gebruik ik echt alleen maar als een soort naslagwerk. Dat zou ik hier dan ook moeten doen als ik het echt zat ben.

itchy schreef:
Heel herkenbaar. Ik heb een paar keer op dat punt gestaan, maar een nachtje slapen helpt. Nu zou ik er niet meer over peinzen, ik gebruik mijn eigen stemmen en berichten steeds vaker als een soort naslagwerk.

Heb nooit de behoefte gehad om me uit te schrijven. Ben ook minder actief denk ik. Maar ik gebruik de metersites voornamelijk als naslagwerk. En om nieuwe dingen te ontdekken en tijd te doden

Ben blij dat respectabele users als itchy en aERodynamIC hier nog steeds posten. Ook nog een beetje blijer dat ik ooit het "Maak kennis met 2011"-topic heb bedacht.

Herken zelf het sentiment wel, heb het ook even gehad (wel een hele lange tijd terug). Maar uiteindelijk schrijf ik me nooit ergens uit, tenzij ik echt zeker weet dat ik er nooit meer iets mee ga doen (Hyves en MySpace heb ik tijden geleden opgezegd). Ik kan me wel voorstellen dat ik MuMe zou gaan gebruiken als MovieMeter: alleen stemmen en 3 keer per jaar iets bij een film plaatsen.

Ik zou er nog even mee wachten, Herman

ClassicRocker
musician schreef:
Ik kan niet zo snel het juiste Topic vinden waar het wel in thuishoort, maar ééntje met de titel Uitschrijven... lijkt mij wel geschikt

Begrijp ik het goed dat Hans Brouwer zich gisteren (verder zonder commentaar) en met stille trom heeft uitgeschreven? Hij heeft hier toch heel wat jaartjes rondgelopen en had altijd een buitengewoon eigen stijl van schrijven. Zijn mening was ook altijd heel duidelijk en vooral kenmerkend.

Als vertegenwoordiger van de oudere generatie.

Wie moet nu overal en nergens reclame maken voor Misty Mountain Hop van Led Zeppelin??

Geen nood, gelukkig hebben we nòg een Hans die van classic rock houdt!

Rizz
Interessant om te lezen dit allemaal, en ook van ERIC dat ie weleens radicale beslissingen maakt (herken me daar wel in).
Ik heb een halfjaartje geleden mijn hyves, myspace, last.fm, twitter en andere social media sites verwijderd, alleen Facebook kan je niet definitief verwijderen volgens mij.
Heb musicmeter bewaart omdat het toch idd een naslagwerk is en ik hier bij hou welke cd's ik heb en nog wil hebben/luisteren. Daarnaast natuurlijk ook de kennis die je hier op doet van veel users.
Dat was toentertijd allemaal een ''radicale'' beslissing, maar luchtte wel erg op. Nu heb ik toch wel weer ergens spijt dat ik Twitter verwijderd heb omdat je dingen schijnt te 'missen' en tegelijkertijd denk ik, rot op je met social media shit. Op dit moment is Musicmeter samen met Facebook het enige waar ik iedere dag op rondneus.

En alsof het allemaal verschrikkelijke gebeurtenissen zijn (nee!!!), mensen kijken je duizelingwekkend raar aan als je zegt dat je niet van social media houdt en je op verschillende sites hebt uitgeschreven.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:59 uur

geplaatst: vandaag om 18:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.