menu

De Site / Algemeen / Uitschrijven

zoeken in:
Helemaal met je eens.

Hier gaat het tenministe nog over muziek, een gezamenlijke hobby.
Het is onvoorstelbaar wat een slap (laat ik netjes blijven) "gezeur" er bij de sociale media allemaal de deur uit gaat.

Wat kan het iemand in godsnaam schelen wat je 24 uur per dag aan het doen bent.
Ik ben er eigenlijk ook van overtuigd dat als de eerste nieuwigheid er van af is, heel veel mensen af gaan haken.

Daarom: musicmeter is daar héél anders in, niet te vergelijken met vraagstukken als wat vind je van m'n behang en een nest met jonge hondjes. Niet uitschrijven dus

Ik heb me ook een paar keer willen uitschrijven. Een aantal maanden terug was het plezier een beetje gedaald. Een aantal users schreven zich uit of waren minder actief. Als je elke dag dezelfde users met dezelfde (negatieve) berichten in je updates ziet vraag je je af wat het nog voor zin heeft.

Maar nu zijn er leuke gebruikers als Jocharo-T die vrij actief zijn. Volgens mij is Deren Bliksem ook wat actiever geworden. Je weet nooit wat voor gebruikers zich nog gaan inschrijven. De sfeer is in ieder geval heel erg verbeterd. De crew is naar mijn idee ook wat losser geworden.

Jammer dat Hans Brouwer is vertrokken. Hij had soms wat eigenaardige trekjes, zoals het constant herhalen van berichten, en ik vond hem weinig kritisch met stemmen, maar in zijn genre koos hij meestal wel de juiste platen uit.

lambf heeft zich ook uitgeschreven

lambf heeft zich ook uitgeschreven

ooh,.... en is een reden bekend?

Zie dat Ton Willekes ook weg is. Jammer dat users hun beslissing zelden toelichten.

Nog ff en ik vertrek ook, als da zo moet?

Stijn_Slayer schreef:
Zie dat Ton Willekes ook weg is. Jammer dat users hun beslissing zelden toelichten.

Ik ben weer terug Stijn maar geen idee voor hoelang. Misschien oordelen ze wel dat ik me niet meer opnieuw mag inschrijven, dan verwijderen ze m'n account maar weer.

Ik heb wat aanvaringen met moderatoren gehad.
De 1 vond het nodig berichten zonder aankondiging of overleg te verplaatsen terwijl het bij sommige albums letterlijk stikt van de 1-line opmerkingen waar niks aan gedaan wordt en waar niemand wat mee kan. Het lijkt bij de releases wel een kakelclub af en toe.
De 2de aanvaring had ik betreffende een nieuw toe te voegen release. Wat ik ook probeerde, de moderator bleef van mening dat de hoesafbeelding van slechte kwaliteit was.
Ik wilde de plaat in m'n top 10 hebben en toen bleek dat ik met een eigenzinnig tiepje te doen had (ben ik zelf ook, toegegeven) heb ik me maar uitgeschreven.

Ik wist niet van dit forum topic anders had ik het hier wel gemeld.
Ik wist ook niet dat er een forum topic betreffende hulp bij toevoegen bestond dus nu ga ik alsnog proberen de toevoeging er in te krijgen en ik ben echt zéér benieuwd of er iemand een betere hoesafbeelding als ik kan producren.

En dan zien we wel weer verder.
Erg sympathiek vind ik de moderartoren hier niet naar de gebruikers toe.
Het argument van gratis en vrijwillig ken ik nou wel. Het klopt ook niet vind ik want ook de gebruikers stoppen veel moeite in deze site. Ook gratis, ook vrijwillig.

Welkom terug in ieder geval.

Ben zelf ook niet zo'n toevoeger. Ik vraag meestal om hulp. Elke keer van alles corrigeren, het is niet mijn favoriete bezigheid. De ervaring leert dat een album vrijwel direct opstaat als een crewlid het doet, terwijl ik anders minstens een week moet wachten. Het is me niet echt om de snelheid te doen, maar als ik een week moet wachten voor ik kan corrigeren, en dan weer een week moet wachten, duurt me dat toch iets te lang.

Ik neem aan dat je toevoegen bedoelt in plaats van corrigeren? Op corrigeren staat geen limiet, je kan rustig 200 albums tegelijk corrigeren wat sommige users ook wel eens doen.

De doorloopsnelheid van de toevoegingen is de laatste jaren ook wel verhoogd. Het streven is inderdaad een week, maar in de praktijk worden de meeste toevoegingen toch wel binnen 3, 4 dagen behandeld. In vakantieperiodes kan het natuurlijk wel eens oplopen, aangezien er dan altijd wel wat crewleden weg zijn.

In mijn geval betekent toevoegen dat ik het minstens één keer moet corrigeren. Vind ik an sich niet zo erg, maar dan ben ik al snel twee weken (of meer) verder voor het album op de site staat (omdat ik ook moet wachten op het bericht dat ik moet corrigeren). Dan vraag ik liever om hulp, want ik geef niets om de toevoegcredits.

Ok, dat kan ook. Het hulptopic is er niet voor niets en voor veel mensen is het een fluitje van een cent. Het is gewoon een trucje dat je even onder de knie moet hebben.

Antoni schreef:
Ik wist niet van dit forum topic anders had ik het hier wel gemeld.
Ik wist ook niet dat er een forum topic betreffende hulp bij toevoegen bestond dus nu ga ik alsnog proberen de toevoeging er in te krijgen en ik ben echt zéér benieuwd of er iemand een betere hoesafbeelding als ik kan producren.

Er zijn hier zo'n beetje zelfhulpgroepen voor alles, dus gaat het om hart uitstorten of een vriendelijk verzoek tot het toevoegen van een nog onbekende cd: er is altijd iemand in huis die er verstand van heeft.

Ik kan ook niet toevoegen, herman mag dan wel schrijven dat het "gewoon een trucje dat je even onder de knie moet hebben" maar ondertussen.....

Ruzies met een mod hoeven daarom ook helemaal niet, misschien dat alleen het bezemen van (stukjes van) tekst soms kan leiden tot enig tandenknarssen. En dat niet iedereen schrijft wat je graag leest, daar moet je op een forum natuurlijk ook rekening mee willen houden.

Maar welkom terug, misschien dat dit topic nog een hoop positieve wendingen gaat geven!

Stijn_Slayer schreef:
In mijn geval betekent toevoegen dat ik het minstens één keer moet corrigeren. Vind ik an sich niet zo erg, maar dan ben ik al snel twee weken (of meer) verder voor het album op de site staat (omdat ik ook moet wachten op het bericht dat ik moet corrigeren). Dan vraag ik liever om hulp, want ik geef niets om de toevoegcredits.

In het begin had ik er ook moeite mee, maar na een tijdje is het een fluitje van een cent.

Weet iemand meer van MindRulers uitschrijving?

IllumSphere schreef:
(quote)

In het begin had ik er ook moeite mee, maar na een tijdje is het een fluitje van een cent.

Inderdaad goed fotobewerkingsprogramma is wel belangrijk. IK gebruik tegenwoordig ACD See en sinds die tijd weinig afkeuringen op hoezen.
Anders dr Svendra inschakelen.

We zitten hier allen voor ons plezier, naar ik aanneem. Wanneer het meer energie en plezier gaat kosten dan het oplevert moet je je toch gaan afvragen wat je hier nog te zoeken hebt. Ik ben toch wel geschrokken van de negatieve, intolerante sfeer; de lange tenen, en de onbereidheid om af en toe gewoon toe te geven dat je fout zat. Wellicht ligt dit aan mijn kromme visie, maar zo ervaar ik het. Ik twijfel zelf tussen een comateuze toestand, of gewoon slechts op een een enkel topic actief te blijven. Van echt uitschrijven krijg ik vast spijt; ik besef me namelijk dat er hier ook nog gewoon wel leuke en interessante mensen zijn.

Nooit ook maar enigszins de behoefte gehad me uit te schrijven. Heb ook nog nooit iets meegemaakt op deze site dat ik echt 'vervelend' vond, maar goed, heb ook nauwelijks aanvaringen of van die oeverloze disccusies die nergens heengaan (die je wel eens ziet langskomen inderdaad ). Kan me daar verder ook niet echt dusdanig aan ergeren dat het mijn plezier op deze site verminderd. Blijf het hier toch voornamelijk leuk, gezellig, leerzaam en interessant vinden.

Goed topic dit verder, ik hoop dat mensen die zich uitschrijven hier hun 'afscheidsbrief' achter willen laten

Stijn_Slayer schreef:
Volgens mij is Deren Bliksem ook wat actiever geworden. Je weet nooit wat voor gebruikers zich nog gaan inschrijven. De sfeer is in ieder geval heel erg verbeterd. De crew is naar mijn idee ook wat losser geworden.

Ik ben altijd al sfeerverhogend geweest.

inquestos schreef:
(...) Ik ben toch wel geschrokken van de negatieve, intolerante sfeer; de lange tenen, en de onbereidheid om af en toe gewoon toe te geven dat je fout zat. Wellicht ligt dit aan mijn kromme visie, maar zo ervaar ik het. Ik twijfel zelf tussen een comateuze toestand, of gewoon slechts op een een enkel topic actief te blijven. Van echt uitschrijven krijg ik vast spijt; ik besef me namelijk dat er hier ook nog gewoon wel leuke en interessante mensen zijn.

Tja, comatueus is ook weer gelijk zo wat. Dat je op een gegeven ogenblik favoriete topics krijgt waar je thuis voelt qua onderwerpen en mensen, lijkt mij trouwens heel gezond. Je bent toch ook al weer ingeschreven sinds 2005. Jammer dat je moet constateren dat er (soms) een "negatieve intolerante sfeer" heerst. Waar het zou moeten gaan om het delen van enthousiasme voor (bepaalde) muziek. Heel selectief kiezen voor bepaalde topics, albumbesprekingen, lijkt mij een goede beslissing.

Ik ervaar juist een erg prettige sfeer hier, ik ga me sowieso niet in discussies mengen waar ik geen zin in heb. En laat een ieder in zijn waarde, ik heb ook al een 40 tal users live mogen ontmoeten. Ook dat verliep allemaal prima, en gemoedelijk. Heb ook al een 1600 albums toegevoegd waar ik ook prima met de crew overweg kan . Ben ook blij dat ze een controle doen, er sluipen toch nog wel eens fouten in.
Ik heb verder diverse topics die me aanspreken. Vooral om nieuwe dingen te ontdekken.

Ik ben nog niet zo lang lid van dit forum. Ik moet zeggen dat ik ook vind dat de sfeer hier behoorlijk goed zit . Het is hier aangenaam rond te neuzen en nieuwe muziek te leren kennen. Vaak is het zeer zinvol om verschillende perspectieven en meningen over een bepaald album te lezen, dat beïnvloedt in mijn geval mijn luisteren naar muziek. Ik ben nu in geschreven sinds augustus 2011 en heb er tot nu toe geen spijt van. Uitschrijven is bij mij zelfs nog niet in me opgekomen. Intolerantie heb ik hier tot op vandaag nog niet ervaren. Wel een aantal discussies die vaak een zijweg kiezen en ver van het hoofdonderwerp afwijken, maar dat kan soms ook interessant zijn, vind ik.

aERodynamIC schreef:
je kunt toch ook gewoon een tijdje even niks doen".

Dat is wat ik doe met deze site: blijf een tijdje weg als ik geen zin heb.
Hans B, als je dit leest, ik ben geschokt.

Malle schreef:
Nog ff en ik vertrek ook, als da zo moet?

Da's goed als je Joy dan terugkomt...

Nicoot heeft zich uitgeschreven?

En paranoidandroid.

Ik ken ze niet. Niet dat het daardoor minder erg moet zijn. Alhoewel...

Ik vraag me altijd af wat mensen ertoe beweegt om niet alleen te stoppen maar je ook nog eens uit te schrijven. Je kunt ook gewoon stoppen, wie weet wil je over een jaar wel weer eens een kijkje nemen

ClassicRocker
niels94 schreef:
Ik vraag me altijd af wat mensen ertoe beweegt om niet alleen te stoppen maar je ook nog eens uit te schrijven. Je kunt ook gewoon stoppen, wie weet wil je over een jaar wel weer eens een kijkje nemen

Dat vraag ik me ook af. Mensen kunnen zich net als jij immers ook gewoon afschrijven.

2MY
Dude... geen idee of je graag mensen beledigt, maar het is niet echt sympathieker met een smiley er achter

Of is het echt humoristisch bedoeld?

niels94 schreef:

Misschien het eeuwige probleem van internetfora: geconfronteerd worden met grofheid en daarom alle banden breken.
Al vind ik de omgang tussen users hier, op een uitzondering na, wel meevallen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:27 uur

geplaatst: vandaag om 15:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.