menu

De Site / Algemeen / Vrouwelijke leden, wie zijn ze?

zoeken in:
EVANSHEWSON
Ik veronderstel dat een muzieksite voor redelijke muziekfreaks zoals deze toch is, iets typisch MANNELIJK is, maar ; is dàt wel zo ?

Misschien kamperen hier ook veel dames ? Ik heb geen idee, ik kan toch moeilijk naar alle profielen van de dames gaan zoeken, niet ?

Dus, dames, stel U even voor en misschien nog dit ;
Welke mannelijke artiest heeft het lekkerste kontje ?
(dàt wordt lachen denk ik hihihi)

EVANSHEWSON schreef:
Ik veronderstel dat een muzieksite voor redelijke muziekfreaks zoals deze toch is, iets typisch MANNELIJK is, maar ; is dàt wel zo ?

Misschien kamperen hier ook veel dames ? Ik heb geen idee, ik kan toch moeilijk naar alle profielen van de dames gaan zoeken, niet ?

Ben je zelf ook nog op zoek?

luisteraart
EVANSHEWSON schreef:

Waarom veronderstel je dat?

Bedoel je dat vrouwen in het algemeen minder op forums rondhangen, of heb je het echt specifiek over dit muziekforum?

Ik weet het eigenlijk niet, maar voor zover ik weet zie ik bij concerten toch nagenoeg evenveel mannen als vrouwen, hoewel er uitzonderingen zijn. Sommige artiesten/bands trekken nu eenmaal meer leden van één der beide geslachten.
(Meestal geen artiesten/bands die het voornamelijk van de muzikale kwaliteiten moeten hebben overigens.)

Sheplays
EVANSHEWSON schreef:
en misschien nog dit ;

Ja, dat wordt zeker LACHEN....

Beste EVANSHEWSON, het is misschien voor u een schok maar zelfs dames gaat het vaak om de MUZIEK en niet om de fysieke kwaliteiten van de artiesten.

EVANSHEWSON
luisteraart schreef:
(quote)

Waarom veronderstel je dat?

Bedoel je dat vrouwen in het algemeen minder op forums rondhangen, of heb je het echt specifiek over dit muziekforum?

Ik weet het eigenlijk niet, maar voor zover ik weet zie ik bij concerten toch nagenoeg evenveel mannen als vrouwen, hoewel er uitzonderingen zijn. Sommige artiesten/bands trekken nu eenmaal meer leden van één der beide geslachten.
(Meestal geen artiesten/bands die het voornamelijk van de muzikale kwaliteiten moeten hebben overigens.)

Ik veronderstel dat vrouwen minder fanatiek met muziek bezig zijn tenzij ze zelf muzikant zijn natuurlijk.

Ik veronderstel gewoon dat op 10 muziekzotten (melomanen) toch zo ongeveer minstens 7 zotten zitten en maar 3 zottinnen, maar daarom juist, ik hoop dat ik me vergis, zou pas leuk zijn !

Mojo Pin
Over kontjes gesproken...

Anders kan hij altijd nog contact op nemen met Vera de Milo.

handsome_devil
EVANSHEWSON schreef:

Madelon is de naam aka Mads aka Junker aka Madder aka Lonnie aka Emodelon aka Lonz0rs.

Goeie vraag.

Vrouwelijke leden? Wat een onsmakelijk idee. Volgens mij is een lid per definitie van het mannelijke geslacht.

Omayyad
bubbachups schreef:
Vrouwelijke leden? Wat een onsmakelijk idee. Volgens mij is een lid per definitie van het mannelijke geslacht.

Volgens mij onzijdig, maar ik weet niet of dit gegeven wat smakelijker is...

evanshewson schreef:
Ik veronderstel dat vrouwen minder fanatiek met muziek bezig zijn tenzij ze zelf muzikant zijn natuurlijk.

van welke planeet kom je eigenlijk?

Misschien hebben vrouwen over het algemeen wel minder behoefte om continu hun mening te spuien over muziek, maar ik denk niet dat de beleving minder fanatiek is.

Wat ik me wel eens afvraag is waarom er zoveer meer mannen dan vrouwen op de podia staan bij de concerten die ik bezoek. En soms ook in de zaal: bij Slint laatst bestond het publiek voor 85% uit mannen, denk ik.

EVANSHEWSON
bubbachups schreef:

ja, daar heb je natuurlijk absoluut gelijk in...

EVANSHEWSON
Oldfart schreef:
evanshewson schreef:
(quote)

van welke planeet kom je eigenlijk?

Planeet Urbanus...

en daar zijn ze op hun acht en veertigste allemaal zo puberaal en sexistisch?

Kos
handsome_devil schreef:
(quote)

Madelon is de naam aka Mads aka Junker
.

Zullen we dees anders gewoon sluiten.

herman schreef:

Wat ik me wel eens afvraag is waarom er zoveer meer mannen dan vrouwen op de podia staan bij de concerten die ik bezoek. En soms ook in de zaal: bij Slint laatst bestond het publiek voor 85% uit mannen, denk ik.

Mannen zijn creatiever dan vrouwen en hebben ook meer de behoefte dit uit te dragen.

En intussen reageert geen enkele vrouw ...

gemaster schreef:
(quote)

Mannen zijn creatiever dan vrouwen en hebben ook meer de behoefte dit uit te dragen.

Of zoals een vrouw ooit mooi omschreef:

'Als vrouwen alles hadden moeten uitvinden wat de mannen hebben uitgevonden, zaten we nu nog in het stenentijdperk.'

Ik weet niet zozeer of mannen creatiever zijn dan vrouwen, vrouwen zijn anders creatief...

Zelf schrijf ik niet zoveel reviews enzo (ik heb er wel een paar op mijn blog staan overigens) maar ik hou wel erg van muziek.

Carow schreef:
Ik weet niet zozeer of mannen creatiever zijn dan vrouwen, vrouwen zijn anders creatief...

Anders creatief als in 'creatief met aardappelen'?

Ik weet niet, mannen zijn volgens mij meer met de technische kant creatief.

EVANSHEWSON
Oldfart schreef:
en daar zijn ze op hun acht en veertigste allemaal zo puberaal en sexistisch?

Is het mijn schuld dat er dommekloten zijn die serieus gestelde vragen niet begrijpen ?

Ik heb altijd vriendinnen gehad die niet erg in muziek geïnteresseerd waren, en vroeg me eerlijk af of alle dames zo zijn en had hier graag het tegendeel bewezen gezien.

Natuurlijk denk ik niet dat dat zo is, maar vrees gewoon dat de verdeling mannen/vrouwen op dit forum niet erg in evenwicht is.

Dan stel je een serieuze vraag, zonder enige bijbedoeling, en dan krijg je zulke ronduit belachelijke reactie van ene "Oldfart".
What's in a name ??

EVANSHEWSON
gemaster schreef:
(quote)

Mannen creatiever dan vrouwen ?

Dit méén je toch niet ?

Zonder je daarvoor te schamen ?

Tjonge jonge jonge...

EVANSHEWSON
Wat mij betreft ik stop hiermee. Ik bedoel me mengen op een forum van mensen waarvan ik dacht dat je vrijelijk over muziek en muzikale smaak kon van gedachten wisselen.
Ik word hier blijkbaar toch alleen maar verkeerd begrepen, terwijl ik gewoon een vraag stelde over de verdeling man/vrouw op deze site.

Blijkbaar een groot taboe. En hoofdletters heb ik ook afgezworen, die zijn heer nog meer taboe, blijkbaar!

Aan allen : muzikaalste groeten !

EVANSHEWSON schreef:
Wat mij betreft ik stop hiermee. Ik bedoel me mengen op een forum van mensen waarvan ik dacht dat je vrijelijk over muziek en muzikale smaak kon van gedachten wisselen.
Ik word hier blijkbaar toch alleen maar verkeerd begrepen, terwijl ik gewoon een vraag stelde over de verdeling man/vrouw op deze site.

Het is zonde je bijdrage op het forum te staken (ik waardeer het namelijk dat ook de wat oudere jongeren zich op deze site melden), maar een aantal users vinden het overbodig om van het muzikale pad af te wijken en mee te wandelen in de zijstraatjes die jij soms in gaat (lees: sexueel ondertoontje). Je zal er ongetwijfeld geen kwaad mee willen maar het komt blijkbaar een beetje verkeerd over hier en daar. Niet iedereen ziet er de 'humor' van in.
Om dat te vermijden stel ik voor om het gewoon puur over muziek te houden en lekkere kontjes e.d. achterwege te laten: het is en blijft een muzieksite (ook al is het soms leuk de boel wat luchtig te maken). Hopelijk is iedereen dan weer tevreden hier en krijg jij op dat gebied ook geen tegenopmerkingen meer. Voor wat de muziek-gerelateerde opmerkingen betreft kan ik dat natuurlijk niet garanderen

En dan dit topic: het is best interessant om door te gaan op verschillen in de muziekbeleving tussen mannen en vrouwen en dat het inderdaad lijkt of mannen zich er meer mee bezig houden dan vrouwen. Hier kunnen nog best leuke discussies uit voort vloeien.

fastpulseboy
over het algemeen denk ik idd dat mannen meer bezig zijn met muziek. zowel actief als passief. ik kom ook heel zelden vrouwen tegen met een uitermate goeie smaak. Er zijn zeker uitzonderingen! blij verrast door de smaak van Ebisch bijvoorbeeld...En zo ken ik een aantal vrouwen met goeie smaak in het echt natuurlijk, maar veeeeeel meer mannen.
Of dit een discussie wordt weet ik niet, verder ben ik voorstander van humor en sex

Ik vind het niet echt een discussie waard.....
Het gaat hier toch over wat mensen van muziek vinden.En wat ze luisteren. Bij mij vallen vrouwen ook onder de categorie mensen.
En of er nou wel of niet iets tussen de benen bungeld,dat heeft toch niks met muzieksmaak , creativiteit of handigheid te maken. Kom,kom we zitten in 2007 .Die tijd hebben we gehad.

Sietse
ik vind het wel degelijk een interessante vraag...en wil daar nog bij voegen wat het verschil is in belevingswereld van die muziek...

Zijn mannen meer van het technische, zijn vrouwen meer van het gevoelige, andere vooroordelen...hoe zit het?

Allemaal erg interessant lijkt mij. En dat zonder seksistische ondertoon...

en wat Herman al zei...weinig vrouwen bij Slint (en vrijwel alle andere concerten die ik bezoek) en over het algemeen zijn ze nog met hun vriendje mee ook

Gast
geplaatst: vandaag om 21:56 uur

geplaatst: vandaag om 21:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.