menu

Mijn Updates +
De Site / Algemeen / Vrouwelijke leden, wie zijn ze?

zoeken in:
Tatoeage?

in een hooiberg?

Breinaald

Marjet schreef:
Platen/CDs/DVDs verzamelen komt slechts zelden voor. Helaas .

Mijn vrouw is een enorme muziekfanaat, zet thuis heel diverse muziek op, en gaat desnoods alleen naar concerten.
Maar muziek verzamelen doet ze inderdaad niet. Bijna elke plaat in huis heb ik gekocht. Vind ik toch opvallend.

De meeste vrouwen verzamelen alleen schoenen en vingerhoedjes. Mannen verzamelen bijkans alles.. Toch?

Wellicht nog uit de tijd dat we als jager-verzamelaars bekend stonden? Verzamelen als vorm van overleven zeg maar.

Marjet schreef:
De meeste vrouwen verzamelen alleen schoenen en vingerhoedjes. Mannen verzamelen bijkans alles.. Toch?

Ik ken vrouwen die verzamelen:

* Mickey Mouse items
* koeien in allerlei vormen
* oude blikken
* poppen
* stenen - zoals jade, pyriet, zwavelkristallen of amethyst

Misschien even hier kijken:
Een typologie van verzamelaars | Koninklijke Bibliotheek - kb.nl

Een beknopt citaat:
Volgens Freud, die overigens zelf ook van alles verzamelde, bestaat verzamelen uit een erotische compensatie. Of je nu een hond aanschaft of je met snuifdozen omringt, zo zei hij, ‘every collector is a subsititute for a Don Juan Tenerio’. De bibliofiel als Don Juan?

En de opmerking van itchy begrijp ik maar altijd te goed; word verwacht om zonder tegenstribbelen bijv Sam Smith - In the Lonely Hour (2014) te bestellen. Aan de andere kant moet ik wel Shed - The Killer (2012) boven draaien, (waar ook de OLM staat) raar

Mjuman schreef:
Ik ken vrouwen die verzamelen:

* Mickey Mouse items

http://www.troskompas.nl/uploads/pics/wibisoer.jpg

GrafGantz schreef:
(quote)

(afbeelding)

Grappig de vrouwe die Mickey-spullen verzamelt is vorig jaar naar een thuisconcert van kitschpianissiminomo Wibi in Zeist geweest en was zeer beindruckt. Imo kan Wibi zo aanschuiven in de klassiek-kwalleballentopdrie, naast Mestreejchtenoar André.

Behoort Troskompas tot jouw collectie triviaalliteratuur?

Mjuman schreef:
Behoort Troskompas tot jouw collectie triviaalliteratuur?

Troskompas niet, google wel.

Ik verzamel cd's, elpees, fototoestellen, software en potloden!

Alicia schreef:
Ik verzamel cd's, elpees, fototoestellen, software en potloden!

Software Perzoonlijk zie ik dat als een noodzakelijk kwaad - het liefste zou ik contact houden middels papier en vulpen. Fototoestellen - dat heeft wel wat; zou willen dat ik m'n oude OM1 en OM2 nog had. Vertelde gisteren nog dat - toen fotogaferen en zelf ontwikkelen en afdrukken (ook Ciba-chroom) nog mijn hobby was - ik altijd met 2 camera's op pad was (1 voor kleur, 1 voor zwart-wit).

Ooit strips verzameld en toen ervaren dat verzamelen echt iets voor geeks en nerds is en een grote obsessie met zich meetorst: alles compleet willen hebben. Dat dwangmetige heb ik nu niet meer. "Alles" van Joy Division, Cocteau Twins of Dead Can Dance is onmogelijk - bovendien dan heb je - zoals ik nu bijv met New Order - sommige dingen wel 10*

Het "verzamelen" wordt wel minder met de jaren.. verder doe ik heel veel met software en probeer veel dingen uit. Leuk om nieuwe mogelijkheden te ontdekken (fotografie, beeldbewerking, tekenen, schilderen) het betekent een uitbreiding van wat ik vroeger in de doka en op papier\doek ook al enigszins deed. Dus zowel het analoge als het digitale heeft zo zijn charmes, voor- en nadelen, maar spelen ermee maakt ook hele aardige combinaties mogelijk.

Iets met de paplepel ingegoten en van kleins af al gefascineerd geweest door al die verschillende muziek op die ronde zwarte vinyl-schijven...ik had mijn eerste pickupje al op mijn vijfde en mocht ook graag playbackshowtje spelen met m'n zusje en nichtjes en buurjongen.
Overigens zijn de grote stapels vinyl en CD's grotendeels verdwenen naar andere verzamelaars en tweedehandszaken ik hoef het allemaal niet meer fysiek te hebben ... giga-fonotheek met Spotify ... de honger naar niet beluisterde albums blijft (en scheelt een hoop geld).
Daarin zit denk ik het voornaamste verschil met de mannelijke liefhebbers...die willen iets meer pronken met hun verzameling.
En prima vriendenkring met hoop muziekliefhebbers (m/v) en met de discussies erover ben ik gewoon "one of the guys".

Gast
geplaatst: vandaag om 12:46 uur

geplaatst: vandaag om 12:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.