MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Vrouwelijke leden, wie zijn ze?

zoeken in:
Sheplays
plus die motor =

Bedankt voor de tips Fred

fredpit
Sheplays schreef:
plus die motor =

voor de duidelijkheid, ik had toen geen auto.

Ik deed het dus niet direct om indruk te maken

Sheplays
fredpit schreef:
(quote)

He, wat jammer nou

fredpit schreef:
(quote)

BORN TO BE WIIIIIILD!!!

chocoloco
@ jean- maurice; zo vrouwvriendelijk dat het bijna griezelig is haha
en verder: muziek is toch geen competitie tussen mannen en vrouwen,...
't is juist zo leuk dat muziek een universeel gegeven is, dus wat maakt het mij een fluit uit of ik naar een zwarte, seriemoordende vrouw in een rolstoel luister of naar een nu niet bepaald vrouwvriendelijk persoon als led zep die in zijn prive-leven de neiging heeft om vissen in allerlei vrouwelijke openingen te duwen, 't is het resultaat dat telt en ik pik zelf wel uit wat lekker klinkt

jean maurice
chocoloco schreef:
@ jean- maurice; zo vrouwvriendelijk dat het bijna griezelig is haha
en verder: muziek is toch geen competitie tussen mannen en vrouwen,...
't is juist zo leuk dat muziek een universeel gegeven is, dus wat maakt het mij een fluit uit of ik naar een zwarte, seriemoordende vrouw in een rolstoel luister of naar een nu niet bepaald vrouwvriendelijk persoon als led zep die in zijn prive-leven de neiging heeft om vissen in allerlei vrouwelijke openingen te duwen, 't is het resultaat dat telt en ik pik zelf wel uit wat lekker klinkt

dan ontbreekt het bij die vrouwen toch aan het nodige zelfrespect,

chocoloco
jean maurice schreef:
(quote)

dan ontbreekt het bij die vrouwen toch aan het nodige zelfrespect,

bij welke vrouwen ontbreekt het aan zelfrespect?
Ik bedoelde gewoon dat ik als vrouw vind dat je een jeanne d'arc bent voor de andere sekse, een compliment dus,en griezelig hier ironisch bedoeld natuurlijk , witte raaf beter?

jean maurice
chocoloco schreef:
(quote)

bij welke vrouwen ontbreekt het aan zelfrespect?
Ik bedoelde gewoon dat ik als vrouw vind dat je een jeanne d'arc bent voor de andere sekse, een compliment dus,en griezelig hier ironisch bedoeld natuurlijk , witte raaf beter?

die vrouwen die vissen in haar ......... laten stoppen!.snap je? en ja ik hou van jullie witte raaf is mooi,

chocoloco
Jaaaa nu snap ik het! tnx voor de duiding

Geen idee meer, hoe ik hier terecht kwam, maar ik heb 2-3 kopjes cappucino lang met verbazing zitten skimmen en lezen. Er zijn een paar dingen die opvallen:
1. hoe weinig mensen bekend zijn met het werk van Allan & Barbara Pearse ("Why Men Don't Listen & Women Can't Read Maps") over o.a. het verschil in 'wiring' van de hersenen van mannen en vrouwen.
2. Hoe weinig aandacht er is voor een historische context die vrouwen nauwelijks ruimte voor self-expression toestond: meerdere schrijfsters namen om die reden een mannennaam aan - voorbeelden: George Elliot, George Sand. Zelf naar Virginia Woolf (en dan hebben we het over de jaren 30- 40 van de 20e eeuw) ("To the Lighthouse oa.) werd door haar mannelijk tegenpolen ("The Vorticists" zoals Wyndham Lewis) verwezen als "poor little she".
3. Dat bijv. nog steeds bij vrouwelijke sterren zoals Madonna nog steeds wordt verwezen naar haar uiterlijk; veel meer dan bijv. bij een Justin Timberlake of een Robbie Williams).
4. De verwarring over kwantiteit (aantal vrouwelijke kunstenaars) versus kwaliteit. Als er zo ontzettend veel mannelijke kunstenaars zijn is het ook geen kunst als er
veel goede zijn; terwijl als er veel minder vrouwelijke kunsternaars dan...
Bij de vrouwelijke kunstenaars zou ik zeker de namen noemen van Annie Leibowitz en Dianne Abus, Sonia Rykiel, Ulrika Hydman Vallin (glasontwerpster), Charlie Toorop.

Persoonlijk vind ik het leuk om muziek en andere (emotioneel gekleurde) zaken met mijn partner/soulmate te delen. Lukt dat met een bepaalde soort muziek niet, niet getreurd, verhuist de plaat naar boven, naar mijn werkkamer bij de afdeling OLM (ouwe lullenmuziek). Vaak gaat het dan om minder harmonische, chaotische of 'unheimische' muziek (in hoeverre komt dat meer voor?) - voorbeeldje: Talkings Heads voor '80, ouwe XTC, P-Funk en dubstep.

Ja als ik naar een gewone platenzaak ga, zoals Plato - zie ik in de regel 30 - 40 % vrouwen en 60 - 70% mannen. Ga ik naar de speciaalzaken zoals een Waaghals, Demonfuzz (helaas), Plaatboef, Da Capo of RecordFriend zie ik veelal 80 - 90% mannen. Hoe zou dat nou komen - het schijnt dat verzamelen en verzamelwoede (is dat een mannending??) in de Freudiaanse psychologie in een bepaalde fase zit - 3 * raden welke?

Hm, ik zou willen zeggen dat ik naarstig op zoek ben naar een leuke vriendin met een goede muzieksmaak maar ik vrees dat Herman ook dat treurig genoeg vindt om te verwijderen.

Dus daar zie ik dan maar van af.

Lol. Nee hoor.

EVANSHEWSON schreef:

Dus, dames, stel U even voor en misschien nog dit ;
Welke mannelijke artiest heeft het lekkerste kontje ?
(dàt wordt lachen denk ik hihihi)

Ik ben Laura, ik ben een dame.
Ik weet niet welke artiest het lekkerste kontje heeft, ik ben niet echt een kontendame. Maar Lenny blijft mooi.

Ja, Lenny Henry mag er best zijn.

Ik krijg de indruk dat 98% van wat hier post man is. Geen probleem, maar zowel vrouwelijke als mannelijke inbreng doet altijd goed, al was het maar omdat de meeste dames minder last van 'haantkjesgedrag' hebben en vaak veel minder flauw dan mannen zijn en veelal ook veel beter kunnen discussieren.

De enkele keer dat ik een overduidelijke post door een dame (gebruikersnaam) tegenkom, volgt daar trouwens vaak een complimentje op van één van de vele heren op MuMe.

edit: meteen twee te pakken:

Goeie, Wendy!

@Fatima: erg leuke lijst

@Crush - dus wat jij zegt is eigenlijk: als ik mezelf omdoop tot mjulady krijg ik (meer) pluimen; en/of: als mjuman mag ik geen pluimen/complimenten uitdelen aan ladies (doe ik ook aan guys) als ik iemand's keuzes waardeer. Beetje typisch!

Het is maar net wat je leest.

Maar zit ik er met 98% ver naast?

UnknownPleasure
Wat een interessante discussies zijn hier gaande.

Het is erg moeilijk om na zoveel gelezen te hebben - Ja ik heb zon 6 pagina's gelezen en 3 koppen koffie zwart gedronken.. toen ben ik afgehaakt ( Ook typisch mannelijk , niks kunnen afmaken.. althans daar heb ik last van ) - nog iets nuttigs te zeggen ..

Ik denk dat de vrouw -nog steeds - bezig is met een opmars ( op veel gebieden ; Muziek , cabaret, sport enz ) . Vrouwen werden namelijk afschuwelijk onderdrukt door o.a het christendom ( Maar veel verder terug ook al)en nog steeds zelfs!

Hiermee bedoel ik niet dat vrouwen minder intens,minder, of naar slechtere muziek luisteren of beoefenen; In mijn omgeving merk ik er weinig van.. Ik heb een zus die zo ongeveer naar de zelfde muziek als ik luister , evenals andere vrouwen/ meisjes om mij heen.. (Komt ook doordat ik ze natuurlijk allemaal aan de kop aan het zeuren ben over hoe goed dit en dat wel niet is ).

Maar hierdoor zijn vrouwen op bepaalde vlakken ( zoals het creative) wel minder aanwezig ( op veel andere gebieden is het andersom ).

Ik luister zelf net zo graag naar vrouwelijke als mannelijke artiesten trouwens , bands zoals ; Portishead (Beth gibbons ) , Pj Harvey, Cocteau Twins, The Kills , enz.. En dit zijn dan ook vrouwen met - naar mijn mening - een erg mooie stem ; Ik hou meestal niet van vrouwestemmen.

Maargoed , ik dwaal af dames en heren.

Peace.

O mijn god, ik wist niet eens dat vrouwen lid mochten worden van musicmeter .

Maar even serieus ik zou het zelf wel leuk vinden als er meer vrouwen lid worden van de site, zeker in het hiphop gedeelte kom ik er eigenlijk nooit een tegen. Jammer, want ik denk dat een vrouw een andere kijk heeft op het genre hiphop dan een man met wellicht een frissere kijk.

Qua vrouwelijke artiesten die ik goed vind:

De zangeres van Portishead, Sabrina Starke, Giovanca, Erykah Badu, Lauryn Hill, Apani B Fly, Jean Grae, Melodee, Ayo. Deze zijn zeker niet minder dan de mannelijke collega's.

Best interessant topic dit, beetje inactief alleen.

Ik ben zelf een vrouw, en vroeg me al een tijdje af hoe hoog (of eigenlijk: laag!) het percentage vrouwelijke leden (die ook nog enigszins actief zijn) op deze site is.

Ik ben zelf best actief met muziek bezig, zo koop ik best veel cd's (ik geef toch echt meer geld uit aan cd's dan aan kleding! ). Ben nu 20 jaar en ik heb zo'n 125 cd's denk ik (maar zie mijn 'in bezit' lijst, ik houd het best goed bij). Misschien komt het doordat ik uit een gezin kom waar de muziek als erg belangrijk wordt beschouwd. Hoe dan ook, ook ik maak bizar weinig mee dat er andere vrouwen zijn die net zo geïnteresseerd zijn in muziek als ik.

Het verschil in de beleving van muziek tussen mannen en vrouwen? Ik denk dat ik zelf meer aandacht geef aan de stem van een zanger, bovendien waardeer ik muziek die door mannen gemaakt is veel sneller dan muziek van vrouwelijke artiesten. Bepaalde soorten stemmen kan ik me 'aangetrokken' door voelen, waardoor ik de muziek automatisch een stuk meer ga waarderen (dit is o.a. het geval bij Steve Kilbey, zanger van The Church; Jon Crosby, zanger van VAST; en Eddie Vedder, natuurlijk van Pearl Jam maar ik denk dat dat bij de meesten wel bekend is).
Ik weet verder niet echt of mannen hier misschien toch ook wel veel op letten, maar ik beschouw dit toch altijd wel als iets wat ik denk ik meer uitgesproken heb dan meeste mannen die veel met muziek bezig zijn. Maar als ik ongelijk heb, tell me.

Nog een vrouw meldt zich. Ik ben me voor muziek gaan interesseren na de eerste reeks van 'Idols'. Dit klinkt voor sommige van jullie misschien stom, maar ik was toen 11 en dus helemaal de doelgroep van Jamai. Inmiddels ben ik 22 en luister ik echt van alles en nog wat. Beoordeel me trouwens niet op mijn 'In bezit'-lijst, want ik leen ook regelmatig cd's van mijn vader en die zijn dus niet in mijn bezit.

Ik heb altijd beweerd dat vrouwen betere muziek maken dan mannen (naar mijn mening), maar de laatste tijd denk ik dat dit best wel eens niet zou kunnen kloppen. Als ik kijk naar de concerten waar ik het afgelopen jaar heen ben geweest dan is de verhouding man-vrouw ongeveer 60-40

Femke91 schreef:
Beoordeel me trouwens niet op mijn 'In bezit'-lijst, want ik leen ook regelmatig cd's van mijn vader en die zijn dus niet in mijn bezit.

Ik zie niks, staat de inhoud van de map wel op openbaar? Altijd leuk om even zo'n lijst te zien, zo zie ik bij puppy dezelfde vier Anathema-albums staan als bij mij

Verder heb ik altijd gevonden dat mannen betere muziek maken dan vrouwen. Maar ik ben dan ook een man dus erg vreemd vind ik dat zelf niet. En ik ken zeker vrouwen die net zo in muziek zijn geïnteresseerd als ik, maar die hebben dan helaas nauwelijks de neiging om erover te schrijven...

Heb het altijd een compleet overbodige functie gevonden, de 'Geslacht' optie in het profiel; de enige 'vrouwen' die hier rond lopen lijken mannen met een aandachtstekort te zijn. Vrouwen zetten het wijselijk op 'man' of vullen het niet in.

Wat betreft het gebrek aan vrouwen: als ik interviews lees van vrouwen met 'mannenhobby's' (bestaat er eigenlijk wel zoiets als vrouwenhobby's?), of ze gewoon zelf aan de tand voel, blijkt vaak dat ze het met de paplepel is ingegoten, vaak door vader. Mannen willen nogal eens zelf ergens mee beginnen.

Wat betreft vrouwelijke artiesten: vrouwen zijn (gemiddeld) in bijna alles beter dan mannen, maar het ontbreekt vaak aan bewijsdrift die mannen tot het uiterste, en daardoor vaak de top drijft.

Ik chargeer hier natuurlijk een beetje.

inquestos schreef:
Heb het altijd een compleet overbodige functie gevonden, de 'Geslacht' optie in het profiel; de enige 'vrouwen' die hier rond lopen lijken mannen met een aandachtstekort te zijn. Vrouwen zetten het wijselijk op 'man' of vullen het niet in.

Wat betreft het gebrek aan vrouwen: als ik interviews lees van vrouwen met 'mannenhobby's' (bestaat er eigenlijk wel zoiets als vrouwenhobby's?), of ze gewoon zelf aan de tand voel, blijkt vaak dat ze het met de paplepel is ingegoten, vaak door vader. Mannen willen nogal eens zelf ergens mee beginnen.

Wat betreft vrouwelijke artiesten: vrouwen zijn (gemiddeld) in bijna alles beter dan mannen, maar het ontbreekt vaak aan bewijsdrift die mannen tot het uiterste, en daardoor vaak de top drijft.

Waarom zou ik mijn geslacht op 'man' zetten? Ik heb er nooit problemen mee gehad dat ik een vrouw ben en het is zeer onwaarschijnlijk dat dat nog ooit geen gebeuren.

Vrouwenhobby's bestaan denk ik wel degelijk. Neem bijvoorbeeld iets als breien. Dat zie ik nou nooit mannen doen. Niet dat ik het zelf doe trouwens, maar daar gaat het nu even niet. En trouwens het aantal mannen dat van winkelen houdt lijkt me ook kleiner dan het aantal dat daar niet van houdt.

Wat je zegt over de bewijsdrift en zo daar ben ik het mee eens. Jij bewijst zelf maar eens dat mannen zich beter voelen en anderen daar koste wat het kost mee lastig moeten vallen.

Casartelli (moderator)
Femke91 schreef:
En trouwens het aantal mannen dat van winkelen houdt lijkt me ook kleiner dan het aantal dat daar niet van houdt.

Cd's koop ik toch meestal (voor zover niet online) samen met andere mannen. Is er nog meer winkelen dan?

Sinds de (inmiddels niet zo heel) kleine man er is kom ik ook nogal eens in speelgoedzaken en dat is toch stiekem ook wel leuk.

inquestos schreef:

Kijk maar uit dat je de feministenbond niet achter je aan krijgt

Een vrouw met een lid? Noemt men dat niet een transseksueel?

GrafGantz schreef:
Een vrouw met een lid? Noemt men dat niet een transseksueel?

In deze context wellicht transmuzikaal? Ik ben huiverig voor die term, omdat het omgekeerde - menig lid heeft immers een vrouw/vriendin - zeker niet waar is.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:10 uur

geplaatst: vandaag om 19:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.