menu

De Site / Algemeen / Vrouwelijke leden, wie zijn ze?

zoeken in:
avatar van herman
Berichten verwijderd. Graag on topic, bitte.

avatar van tnf
tnf
*vrouw en muziekliefhebster meldt zich.

Maar goed, ik lijk in mijn omgeving de enige van mijn soort te zijn (vrouw, meer dan gemiddelde interesse, redelijke cd-collectie & van dance houdend).

In mijn omgeving kloppen alle vooroordelen ten opzichte van vrouwen & muziek. Kleine cd-collecties en een bekrompen/oppervlakkige blik op het fenomeen. Een hoog Knuffelrock-gehalte. En als je er al eentje treft die wat dieper gaat, is het een pop/rock-liefhebster. Dance hoef je niet te verwachten.

Ik woon in de provincie, misschien verklaart dat het een en ander. De mentaliteit is hier nogal 'wat een boerin niet kent dat vreet ze niet'.

SelmaDuim
Ik denk dat het verschil het hem er vooral in zit dat mannen zich makkelijker helemaal over kunnen geven aan een hobby en daar helemaal diep in duiken. Vrouwen daarintegen hebben wel interesse maar staan zichzelf misschien minder toe zich daar helemaal in te verliezen. Of het komt doordat mannen minder snel afgeleid zijn of dat vrouwen het zich misschien wat minder snel gunnen weet ik niet. Maar ik ken in mijn omgeving inderdaad alleen maar mannen die er helemaal voor gaan en zich er volledig in storten, de vrouwen doen wel een beetje leuk mee maar het blijft altijd een beetje beperkt tot een leuke hobby.

avatar van herman
Interessante stellingnames. Misschien schuilt hier wel scriptiemateriaal in.

SelmaDuim
herman schreef:
Interessante stellingnames. Misschien schuilt hier wel scriptiemateriaal in.


Inderdaad! Hmm, als je nog hulp nodig hebt.

avatar van P Jay
Ik ken -toevallig- ook weinig vrouwen/meisjes met een uitgesproken muzieksmaak en zelfs niet echt veel meisjes met een zekere interesse om muziek écht veel en actief te gaan beluisteren.

Met actief beluisteren denk ik aan echt cd's kopen, zich neervleien en cd beleven, erover vertellen en discussiëren met vriendinnen,...

Het is niet uit vooroordeel dat ik dit schrijf, helemaal niet ,eerder empirisch vastgesteld. Erg raar...

Cd's kopen is trouwens -wat mijn omgeving betreft- echt een mannenzaak... muziek downloaden of radio luisteren, tot daar, maar meisjes die er echt geld aan spenderen... ik ken er niet veel...

Leuk topic hoor om eens te contempleren over een mogelijk onevenwicht. Ik herhaal ik vertel jullie enkel wat ik rondom mij zie...

avatar van veerle
Ik ben dus ook een vrouw (of meisje, hoe je het ook wil noemen).

Ik denk dat veel vrouwen muziek wel degelijk anders beleven dan mannen. Volgens mij zijn mannen vaker obsessief met iets bezig dan vrouwen... In ieder geval zijn mannen meer de verzamelaars (muziek, postzegels, lego, treintjes, modelauto's, films, en dat is dan alleen nog maar mijn directe familie). Ik ken niet veel vrouwen die erg met muziek bezig zijn. Ook geen van mijn vriendinnen, helaas.

Vreselijk inderdaad, als je zo'n huis binnenkomt, en er staat een rekje met zo'n tien cd's, waarvan de helft gratis verzamelaars .

EVANSHEWSON
Ben blij dat ik hier de laatste dagen "serieuze reacties" mag lezen van vrouwelijke leden.

Ik besef dat mijn onnozele toevoeging van dat "kontjesgedoe" hoe onschuldig ook bedoeld - om de ernstige vraag wàt op te vrolijken, niet meer, niet minder - geleid heeft tot een soort controverse. Nooit gedacht dat iemand die onnozele toevoeging tot de ernstige vraag van mij ook ernstig zou genomen hebben, maar kijk dat was buiten de waard gerekend.

Zal het hier dus nog enkel zéér serieus houden. Enfin toch als ik een serieuze vraag stel.

Heb vandaag nà vele jaren terug genoten van The Kick Inside, het debuutalbum van Kate Bush, uit 1978 ook alweer, en met het machtige Wuthering Hights erop (en het al even sterke The Man with the Child in his Eyes). Waarvoor 600 kilometer voornamelijk snelwegen al niet goed voor zijn.

Bedankt voor alle spontane ernstige reacties.

"Paus Bono" alias ;
Patrick.
Lokeren
Oost-Vlaanderen
België, jawel!

veerle schreef:
Ik ben dus ook een vrouw (of meisje, hoe je het ook wil noemen).

Met beiden kan ik wel leven.

veerle schreef:
Ik denk dat veel vrouwen muziek wel degelijk anders beleven dan mannen. Volgens mij zijn mannen vaker obsessief met iets bezig dan vrouwen... In ieder geval zijn mannen meer de verzamelaars (muziek, postzegels, lego, treintjes, modelauto's, films, en dat is dan alleen nog maar mijn directe familie). Ik ken niet veel vrouwen die erg met muziek bezig zijn. Ook geen van mijn vriendinnen, helaas.

Is het echt zo dat mannen meer verzamelen? Volgens mij verzamelen vrouwen gewoon hele andere dingen, schoenen enzo...

veerle schreef:
Vreselijk inderdaad, als je zo'n huis binnenkomt, en er staat een rekje met zo'n tien cd's, waarvan de helft gratis verzamelaars .

De muziekcollectie is inderdaad ook altijd het eerste waar ik naar op zoek ga. Tegenwoordig lijkt zelfs het cd rekje met 10 cd's al een uitgestorven ras te zijn. De meeste mensen komen niet meer verder dan een paar cdr's en een gratis 128 mb mp3 spelertje met wat downloads erop. Moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat ik er een bepaalde mening over heb.

Persoonlijk denk ik dat mannen meer dan vrouwen met muziek bezig zijn omdat mannen van nature wat avontuurlijker zijn ingesteld. Om muziek te luisteren die zich niet ergens in de buurt van de top-40 bevindt zul je er toch actief naar op zoek moeten gaan. Mannen zijn op die manier meer bezig met jagen en ontdekken. Vrouwen toch vaak wat minder. Die zijn juist weer socialer, prefereren gezelligheid terwijl je je met een aparte muzieksmaak toch juist wat afzondert van de menigte.

avatar van tnf
tnf
veerle schreef:
Ik ben dus ook een vrouw (of meisje, hoe je het ook wil noemen).
Vreselijk inderdaad, als je zo'n huis binnenkomt, en er staat een rekje met zo'n tien cd's, waarvan de helft gratis verzamelaars .


...en de andere helft is dan Hitzone en/of van dat hele glijerige, veilige Sky Radio-spul. Het beeld staat bijzonder helder op mijn netvlies.

Meestal blijkt de eigenaresse van een Celine Dion- of Marco Borsato-verzameling ook niet echt mijn type. De vooroordelen die ik daarbij sowieso al heb, worden 9 van de 10 keer bevestigd.

Maar goed, anderen zullen van mij ook wel wat denken. Ik heb rond de 570 cd's (waarvan ruim over de 400 echte) en dat roept nogal reacties op. Als een man dat aantal heeft, is het cool. En een paar honderd stuks meer is nog beter.

Sietse
ik denk er ongeveer het zelfde over als bubbachups.
Muziek is veel meer een mannenzaak omdat er toch een soort jacht gevoel bij komt kijken om de parels te vinden. De eeuwige zoektocht naar "voedsel".
Al dat sociale hoeft niet, zo lang dat ene plaatje maar wordt gevonden (ga voor de lol eens naar een platenbeurs) . Vrouwen kijken daar heel anders naar. Vaak zie je dat vrouwen veel meer gehecht zijn aan vriendschap en vooral diepe vriendschap dan mannen. Mannen hebben zo hun eigen dingetjes en daar hebben ze niet per se iemand anders voor nodig (de hobbies dus) waar vrouwen liever dingetjes samen doen.

handsome_devil
Wat bubbachups en Sietse zeggen is denk ik wel een beetje waar, maar dat komt wel voort uit wat SelmaDuim zegt. Vrouwen willen (of durven?) zich niet snel verliezen in iets, zijn toch vaak wat (te) rationeel. Mannen daarentegen kunnen zich volledig op iets storten en helemaal geobsedeerd zijn met hun auto's, muziek, voetbal en weet ik wat. Eigenlijk moet ik nu concluderen dat mannen de echte romantici zijn en vrouwen altijd vinden dat ze hun koppie erbij moeten blijven houden.

Gelukkig ben ik geen echt meisje

Sietse
en volgens mij haal je dingen door elkaar mevrouw

fastpulseboy
Ik weet niet,
als je ziet wat een gekte boybands bij vrouwen kan oproepen.....
gillende types die zich er helemaal in verliezen. Helaas is het muzikale element daarin zwaar ondergeschikt...
Dat is ook waarom ik niet begrijp dat er mannen zijn die naar rihanna e.d. luisteren. Dat is muziek om naar te kijken lijkt me.

avatar van itchy
Sietse schreef:
(ga voor de lol eens naar een platenbeurs)

Of naar een concert van Slint

handsome_devil
fastpulseboy schreef:
Ik weet niet,
als je ziet wat een gekte boybands bij vrouwen kan oproepen.....
gillende types die zich er helemaal in verliezen. Helaas is het muzikale element daarin zwaar ondergeschikt...

Ik heb het niet over vrouwen met een iq gelijk aan dat van een vistick (of dat van bonnie st. claire)

fastpulseboy
handsome_devil schreef:
(quote)

Ik heb het niet over vrouwen met een iq gelijk aan dat van een vistick (of dat van bonnie st. claire)




ik weet in ieder geval dat jij een erg goeie smaak hebt

avatar van dvdschaaf
handsome_devil schreef:
(quote)

Madelon is de naam aka Mads aka Junker aka Madder aka Lonnie aka Emodelon aka Lonz0rs.

(quote)

Goeie vraag.


Wie is dan die handsome devil???
Handsome is immers mannelijk en pretty vrouwelijk??

avatar van herman
Ik denk dat Morrissey daar anders over denkt.

fastpulseboy
herman schreef:
Ik denk dat Morrissey daar anders over denkt.


mwa, die laat ales in het midden....
het is natuurlijk een mooie naam (naar het nummer) maar handsome is idd wel mannelijk. Ach ja ik maak me er niet druk over met zo'n briljante verwijzing.

Mojo Pin
Ik mis Angeliquek

handsome_devil
fastpulseboy schreef:
(quote)


mwa, die laat ales in het midden....
het is natuurlijk een mooie naam (naar het nummer) maar handsome is idd wel mannelijk. Ach ja ik maak me er niet druk over met zo'n briljante verwijzing.




Ik vind het idd gewoon een tof nr Naam slaat niet op mij En Morrissey heeft ooit wel eens gezegd dat vrouwen ook handsome kunnen zijn Nouja, whatever.

Ik ga maar eens 2,5 uur slapen.

avatar van Exfrozen
handsome_devil schreef:
Ik ga maar eens 2,5 uur slapen.



Hoe voel je je nu?

handsome_devil
Exfrozen schreef:
(quote)



Hoe voel je je nu?


Op dit moment valt het wel mee, maar ik ben bang dat ik vanavond een enorme inzinking krijg als ik moet werken

avatar van Lennonlover
Toffe topic. Ik denk wel degelijk dat mannen muzikaal creatiever zijn dan vrouwen (sorry, meiden). Vrouwen zijn praktisch creatiever.

Vrouwen zijn ook minder geïnteresseerd in muziek. En dat is een feit.

oké, ik verwacht me aan een golf van stront om mijn oren, Weet wel dat ik vrouwen enorm respecteer en apprecieer, alleen denk ik dat we verschillende kwaliteiten en interesses hebben.

EVANSHEWSON
Lennonlover schreef:
...denk wel degelijk dat mannen muzikaal creatiever zijn dan vrouwen (sorry, meiden). Vrouwen zijn praktisch creatiever.

Ben hier eerlijk gezegd NIET mee akkoord, Lennonlover, hoe sympathiek ik je ook mag vinden...

Vrouwen zijn natuurlijk even creatief en muzikaal, waarom zou je geslacht bepalen wat je interesses zijn of je talenten...

dit is wel een beetje tenenkrommend en redelijk sexistisch als je het mij vraagt...

Of bedoel je dat de meeste vrouwen niet erg geïnteresseerd zijn in muziek als belevingsvorm ???

Verklaar je maar nader, want ik verwacht toch wat - terechte - oppositie...

avatar van Lennonlover
je mag van mening verschillen met iemand die je sympathiek vind. Ik vind jou ook sympathiek hoor

Neen, ik vind gewoon dat vrouwen niet erg diepgaand in muziek gaan. je verwoord het zelf heel goed: "De meeste vrouwen zijn niet erg geinteresseerd in muziek als belevingsvorm". De meeste meiden tegenwoordig zie ik dansen op r'nb en hip-hop. Als ik naar beatles bijeenkomsten kom, is da daar een pietenclub. Ook bij electro, techno of underground feestjes zie ik 75% mannen staan. Maar als ik dan naar een discotheek ga, en geloof mij: ik heb er al een pàk gedaan, dan zie ik die massa's vrouwen wél (geweldig!:)). En allemaal dansend dus op r'nb, hiphop en de commerciele hits.

Dat bedoelde ik ermee. En meiden die wél iets van muziek afkennen zijn alternatief (niet mis mee hoor). Dat is misschien omdat ik veel in het studentenleven vertoef, maar dat is ook waar de veranderingen beginnen...

Ik ben helemaal niet sexistisch, ik herinner je aan mijn eerste post, dat ik verzot ben op vrouwen en ze erg respecteer! Alleen ben ik wél overtuigd dat je geslacht een aantal vaardigheden en interesses bepaald.

EVANSHEWSON
Lennonlover schreef:
je mag van mening verschillen met iemand die je sympathiek vind. Ik vind jou ook sympathiek hoor

Neen, ik vind gewoon dat vrouwen niet erg diepgaand in muziek gaan. je verwoord het zelf heel goed: "De meeste vrouwen zijn niet erg geinteresseerd in muziek als belevingsvorm". De meeste meiden tegenwoordig zie ik dansen op r'nb en hip-hop. Als ik naar beatles bijeenkomsten kom, is da daar een pietenclub. Ook bij electro, techno of underground feestjes zie ik 75% mannen staan. Maar als ik dan naar een discotheek ga, en geloof mij: ik heb er al een pàk gedaan, dan zie ik die massa's vrouwen wél (geweldig!:)). En allemaal dansend dus op r'nb, hiphop en de commerciele hits.

Dat bedoelde ik ermee. En meiden die wél iets van muziek afkennen zijn alternatief (niet mis mee hoor). Dat is misschien omdat ik veel in het studentenleven vertoef, maar dat is ook waar de veranderingen beginnen...

Ik ben helemaal niet sexistisch, ik herinner je aan mijn eerste post, dat ik verzot ben op vrouwen en ze erg respecteer! Alleen ben ik wél overtuigd dat je geslacht een aantal vaardigheden en interesses bepaald.


Okay, baby, got it!

Ik vind dat vrouwen eigenlijk veel completere wezens zijn dan mannen.
Hun spectrum op het leven is breder; Als vrouwen onder elkaar praten, dan weten ze ook vaak elkaars laatste gezinssituaties, en wat er zoal gebeurd is, terwijl als hun venten samenzitten, ze vaak enkel over muziek, voetbal of auto's hebben zitten lullen.
Allez, ook nogal sexistisch van mij tegen mannen hé ?

fastpulseboy
gelukkig praat ik nooit over voetbal en auto's..................
gelukkig kom ik in tenten met 50/50 mannen en vrouwen, en vrouwen die wel dansen op leuke muziek.....pfiew......als dat er niet was zou ik zwaar depressief raken en mijn geloof in de mensheid kwijt zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:35 uur

geplaatst: vandaag om 12:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.