menu

De Site / Algemeen / Hoe bepaal jíj het aantal sterren dat je een album geeft?

zoeken in:
Gajarigon schreef:
(quote)

Ik ben nooit naar school geweest, ik ben thuis gebleven om op de boerderij te werken...
Gelukkig heeft het werken op de boerderij je muzieksmaak niet te ernstig aangetast.

Raekwon the chef
0,5: waardeloos, alleen maar goed als onderzetter (daarom dus nog die halve punt)
1,0: ontzettend slecht, het is dat er nog een melodie inzit... voorbeeld: 50 Cent - the massacre
1,5: misschien één aardig nummer ofzo, maar vooral nummers waar je gewoon niks mee kan en absoluut niet goed in het gehoor liggen. voorbeeld: In Flames - Come Clarity
2,0: nog steeds niet echt goed, maar het gaat al de betere kant op. voorbeeld: Mobb Deep - Blood Money
2,5: middelmatig, twijfelgeval, niet goed, niet slecht, voorbeeld: Nas - Hiphop is dead
3,0: aardig, leuk, prima, voorbeeld: Metallica - Metallica
3,5: vanaf hier kun je echt spreken van een heel goed album, maar nog steeds een stel nummers die je niks doen. voorbeeld: Jeru the Damaja - The Sun Rises in the East
4,0: heel erg goed, gewoon top, maar nog steeds een tweetal nummers dat je dwarszit. voorbeeld: Curtis Mayfield - Curtis
4,5: superalbum, meesterwerk, maar net geen perfectie, vaak één of twee nummer(s) dat iets minder goed is dan de rest. voorbeeld: Slayer - Seasons in the Abyss
5,0: simpelweg perfectie, geen één nummer dat het niveau ook maar iets doet inzakken, gewoon van begin tot eind genieten. voorbeeld: Iron Maiden - Seventh son....

eazyfan
5*: Elk nummer is goed en paar toppers, gewoonweg perfectie op muziekvlak, meesterwerk! Algemeen topniveau
4,5*: Clasic, krijgt geen 5* vanwege maar mindere tracks of algemeen geen zo'n hoog niveau
4*: Erg geslaagd: goed algemeen niveau en gewoon erg aardig.
3,5*: Beter; algemeen sterk niveau, bevat toch paar mindere tracks
3*: gewoon goed album
2,5*: Matig, niet gebuisd, nog net door de helft
2: Zwak
1,5*: Erg matig, weinig aan
1*: Waardeloos
0,5*: geef ik nooit