menu

De Site / Algemeen / Nieuwe genres?

zoeken in:
titan (crew)
JonnieBrasco schreef:

En titan, als er iemand weer om lounge zou vragen of om welk subgenre dan ook, dan zeggen we toch altijd gewoon (net als in dit topic al gebeurde) dat dit onder genre 'xxx' hoort? Lijkt me behoorlijk objectief vast te stellen en discussieloos.

Inderdaad, maar mijn punt is juist als we nu gaan toegeven aan verzoeken voor extra genres veel mensen voor bepaalde subgenres een hoofdgenre gaan opeisen (zoals jij dat nu met Folk doet, dat m.i. trouwens idd. een "zwart gat" is en een genre op zich. Alleen in dit soort gevallen is toevoeging van een nieuw genre m.i. acceptabel).

JonnieBrasco
Voila De 6e of 7e handtekening.

En noteer de mijne dan ook maar

JonnieBrasco schreef:

Maar bij Folk is er een gat! Een zwarte diepte! Dan hebben we niet te maken met een subgenre, maar met een 'stam'-genre.

100% mee eens.
En ik houd niet eens van Folk, maar het is wel een belangrijk genre waarbij veel leentje-buur wordt gedaan door heel veel andere genres.

Ik zie dat zojuist Southside Johnny is toegevoegd onder het genre R&B. Als ik hier verder kijk zie ik daar ook Alicia Keys en Fugees tot behoren.
Wordt er dan geen fout gemaakt?

Sietse
Onderhond schreef:

Ambient en noize vallen nu ook onder hetzelfde genre ... dus ... !!!

En dat moeten we zo maar houden Er zijn te veel raakvlakken...ik zie noise gewoon als de harde variant van ambient, ofzoiets.

ps. helemaal pro folk.

Maak er darkcore en ambient van dan. Nog steeds overtuigd Sietse ?

JonnieBrasco
EmDee schreef:

Ik zie dat zojuist Southside Johnny is toegevoegd onder het genre R&B. Als ik hier verder kijk zie ik daar ook Alicia Keys en Fugees tot behoren.
Wordt er dan geen fout gemaakt?

Alicia Keys is in mijn beleving pure R&B, wat anders? Over de andere twee is denk ik discussie mogelijk of R&B het hoofdgenre is...

Alicia Keys is in mijn beleving pure R&B, wat anders?

Soul?

Kan inderdaad ook al goed. Pop is ook al zo'n raar genre, daar kan alles onder vallen.

Ik mis het genre trance...

Valt onder electronic.

Sietse
Onderhond schreef:

Maak er darkcore en ambient van dan. Nog steeds overtuigd Sietse ?

darkcore??????

was dat voor onzin?

Beetje moeilijk van begrip soms zeker ? Term lijkt me redelijk duidelijk genoeg, maar een hardcore/techno/industrial verbastering.

JonnieBrasco schreef:
(quote)

Alicia Keys is in mijn beleving pure R&B, wat anders? Over de andere twee is denk ik discussie mogelijk of R&B het hoofdgenre is...

Maar de R&B van bv Southside Johnny is toch in geen velden of wegen te vergelijken met de RnB van Keys.

bij De Site > Algemeen > Muziek Genre Soundtracks:

Hey Mod's,

Kunnen jullie onder het kopje "genre", Soundtracks neerzetten?
Tenslotte zijn hier veel albulms van.

Tnx

grz

Noud

JonnieBrasco
Dit genre is er, alleen heet het geen "soundtrack", maar "score".

neo (crew)
Nee nou krijgen we deze vergissing weer Score is score van een componist en niet verzamel platen die onder het label soundtrack gaan. Bij albums die dus bv een boel rock nummers van een variatie bij elkaar gooien (en bekends staan als soundtracks) mogen gewoon onder rock gezet worden.

Zucht, wanneer komen er meerdere genres. Marillion en rock heel knap! Symfo erbij aub en al die andere subgenres...

Marillion is tegenwoordig echt geen Sympho meer hoor....maar de keuze is inderdaad te beperkt!

Vind eigenlijk dat wanneer Jordy bij z'n standpunt blijft het genre metal gewoon met rock mag gemerged worden. Wat bestaansrecht heeft dat nog in de huidige werkwijze ?

Onderhond schreef:

Vind eigenlijk dat wanneer Jordy bij z'n standpunt blijft het genre metal gewoon met rock mag gemerged worden. Wat bestaansrecht heeft dat nog in de huidige werkwijze ?

Iets wat ik me eerlijk gezegd ook afvraag, wat waren ook al weer de doorslaggevende argumenten waardoor ik metal wel van rock scheidde, maar techno niet ven electronic? kan het me niet meer herinneren eerlijk gezegd.

Wat ik me er van herinner ... omdat de site xy dat ook deed.

JonnieBrasco
Ik vind nog steeds dat we naar de hoofdgenres van allmusic.com zouden moeten kijken, waarom leren we niet van de indeling-ervaring van die site om onze scheve indeling te verbeteren? Metal onder rock dus inderdaad. Maar ook soul onder R&B (welke toegevoegde waarde heeft subgenre 'soul' afzonderlijk?), en ook het genre folk zou er wel eens bij mogen.
Ik heb ook geen idee wat de argumenten voor de huidige genre-indeling op MusicMeter waren.

Ik zou ook graag folk als apart genre zien.

Ja als we nou gewoon allmusic's genres letterlijk overnemen, dan kunnen we bij de meeste albums ook op die site kijken naar het genre, dan is daar ook geen discussie meer over

Misschien een goed idee, moeten we maar even meenemen in de Grote Verander Discussie van straks

JonnieBrasco schreef:

Ik vind nog steeds dat we naar de hoofdgenres van allmusic.com zouden moeten kijken

Ach welnee wijk daar eens van af. Dit is Musicmeter...een voorbeeld aanhouden ok, maar afwijken om een eigen vorm aan te maken is beter denk ik.

JonnieBrasco
HiLL schreef:
(quote)

Ach welnee wijk daar eens van af. Dit is Musicmeter...een voorbeeld aanhouden ok, maar afwijken om een eigen vorm aan te maken is beter denk ik.

Natuurlijk moet je kunnen afwijken en het zelf vormgeven, maar juist als je dat doet kom je erachter dat 87 van de slechts 88 soulabums op deze site gewoon onder R&B hoort en je daarmee het overbodige soul kan weglaten. En dat Folk een hoofdgenre is (met best veel albums op deze site) dat niet onder pop, rock of wereld hoort te vallen. Dus Hill, als je ooit mee zou gaan denken kom je erachter dat de genre-indeling van allmusic.com nog zo gek niet is, zeker niet om als basis te dienen van waaruit je verder gaat indelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:29 uur

geplaatst: vandaag om 07:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.