De Site / Algemeen / Recensie- en meningenfilter
zoeken in:
0
geplaatst: 8 maart 2010, 23:37 uur
Daar kun je maar tot januari 2009 terug.
ik zie de recensies liever in data gerangschikt dan op alfabetische volgorde.
Voorheen stonden ze wel op data.
ik zie de recensies liever in data gerangschikt dan op alfabetische volgorde.
Voorheen stonden ze wel op data.
0
geplaatst: 9 maart 2010, 09:41 uur
Je kan verder terug hoor: in de adresbalk staat bijvoorbeeld voor januari 2009 aan het einde log/2009/1 en dat kan worden aangepast.
0
geplaatst: 5 mei 2010, 20:02 uur
In De Site > Algemeen > Mijlpalen op musicmeter:
Idem hier, ik lees ook veel sneller meningen dan de 'gewone' berichten.
aERodynamIC schreef:
...
Ik zie trouwens genoeg 'meningen' die niet als zodanig worden aangevinkt terwijl ze dat wel degelijk verdienen. Ik merk dat ik tegenwoordig bijna alleen nog maar meningen lees en de rest lekker oversla: fijne functie dus die helaas nog niet voldoende werkt omdat niet iedereen ze aanvinkt helaas.
...
Ik zie trouwens genoeg 'meningen' die niet als zodanig worden aangevinkt terwijl ze dat wel degelijk verdienen. Ik merk dat ik tegenwoordig bijna alleen nog maar meningen lees en de rest lekker oversla: fijne functie dus die helaas nog niet voldoende werkt omdat niet iedereen ze aanvinkt helaas.
Idem hier, ik lees ook veel sneller meningen dan de 'gewone' berichten.
0
joca
geplaatst: 5 mei 2010, 20:24 uur
Ach, wat maakt het allemaal uit. een mening is ...ook maar een mening. hoogstens kan je ineteresse worden gewekt, maar over het algemeen is het toch een mening over een favoriet album of band. je schiet er niet zo veel mee op behalve als je het interessant zou kunnen vinden en dan nog moet je het luisteren. zelf kijk ik meestal naar het genreo f stroming en waardering hier. dan nog luister ik erzelf naar , want het is jouw luisterervarong en niet die van iemand anders. bovendien worden in heel veel meningen zaken gezegd die je overal bijna op kunt zoeken. het staat misschien interessant, maar lang niet altijd tijd. bovendien worden sommigen meningen wel snel tot recensie aangevinkt, waar je dan verder ook niet veel mee kunt. kortom: het is allemaal maar net hoe je het bekijkt,
Inclusiefde games. als mensen dat leuk vinden om te doen of minder tijd/zin hebben in uitgebreide luisterervaringen plus nog eens een keer een recensie, laat ze. zolang juist iemand het waard vindt om hun "mijlpaal" te benoemen, fronsen mensen vaak eerder met hun wenkbrauwen. vaak genoeg zijn de meeste klagers hier over mijlpalen eigenlijk een beetje kinderachtig vind ik, want ze laten zich dan kennen.
Inclusiefde games. als mensen dat leuk vinden om te doen of minder tijd/zin hebben in uitgebreide luisterervaringen plus nog eens een keer een recensie, laat ze. zolang juist iemand het waard vindt om hun "mijlpaal" te benoemen, fronsen mensen vaak eerder met hun wenkbrauwen. vaak genoeg zijn de meeste klagers hier over mijlpalen eigenlijk een beetje kinderachtig vind ik, want ze laten zich dan kennen.
0
geplaatst: 5 mei 2010, 20:57 uur
joca schreef:
Ach, wat maakt het allemaal uit. een mening is ...ook maar een mening. hoogstens kan je ineteresse worden gewekt, maar over het algemeen is het toch een mening over een favoriet album of band. je schiet er niet zo veel mee op behalve als je het interessant zou kunnen vinden en dan nog moet je het luisteren. zelf kijk ik meestal naar het genreo f stroming en waardering hier. dan nog luister ik erzelf naar , want het is jouw luisterervarong en niet die van iemand anders. bovendien worden in heel veel meningen zaken gezegd die je overal bijna op kunt zoeken. het staat misschien interessant, maar lang niet altijd tijd. bovendien worden sommigen meningen wel snel tot recensie aangevinkt, waar je dan verder ook niet veel mee kunt. kortom: het is allemaal maar net hoe je het bekijkt,
Ik lees toch liever een recensie/mening/duidelijk bericht van iemand dan dat ik de informatie zelf opzoek. Luiheid, en de manier van vertellen kan ook gewoon bijzonder interessant zijn.
0
geplaatst: 6 mei 2010, 10:06 uur
joca schreef:
Als de recensie is door een user die je "kent", dan is die mening veel meer waard dan een recensie door één of andere journalist. En soms kan het als smaakmaker dienen voor een nieuw album van een band die je al goed vindt.
Verder vind ik traditionele recensies vaak weinig zeggend, terwijl de amateuristische meningen hier vaak erg leuk zijn om te lezen, omdat ze in simpele woorden zeggen waarover het album gaat en hoe het klinkt.
0
joca
geplaatst: 6 mei 2010, 13:05 uur
het is beslist leuk om te lezen vaak, maar het blijft een persoonlijke luisterervaring, wat overigens ook voor de vakbladen geldt. musicmeter geeft in zijn totaliteit wel een meerwaarde vind ik. het ging me er alleen om dat ik het gebruik als een instrument om misschien wat andere/nieuwere muziek te leren kennen, niet dat ik zozeer door een recensie sneller een album ga luisteren, maar dat werkt voor anderen misschien wel zo. 

0
pretfrit
geplaatst: 6 mei 2010, 15:42 uur
er zijn slechts 2 of 3 medeusers waarvan ik het idee heb dat ze werkelijk iets zinnigs over muziek/albums te melden hebben en daarnaast het ook nog leuk en origineel weten te brengen.
moet ik namen noemen?
moet ik namen noemen?
0
joca
geplaatst: 6 mei 2010, 15:56 uur
pretfrit schreef:
er zijn slechts 2 of 3 medeusers waarvan ik het idee heb dat ze werkelijk iets zinnigs over muziek/albums te melden hebben en daarnaast het ook nog leuk en origineel weten te brengen.
moet ik namen noemen?
moet ik namen noemen?
Nee. iets zinnigs zeggen kan alleen over muziektheorie, want de rest is persoonlijk of zoals jijzelf het graag ziet. interessante verhalen over eventuele goeie opbouw, spanningsboog, dynamiek bijv. is voor de eén wel goed maar voor een ander weer niet. onzinnig dus.
0
geplaatst: 6 mei 2010, 17:06 uur
'Zinnig' betekent niet hetzelfde als 'objectief'.
Bovendien denk ik dat iemand die graag recensies leest meer heeft aan persoonlijke indrukken van een album dan aan een muziektheoretische analyse. Ik wel in ieder geval.
Bovendien denk ik dat iemand die graag recensies leest meer heeft aan persoonlijke indrukken van een album dan aan een muziektheoretische analyse. Ik wel in ieder geval.
0
joca
geplaatst: 6 mei 2010, 17:32 uur
uiteraard kun je van recensies wel eens of vaker wat oppikken, maar ik kijk zelf liever naar de toplijsten per jaar of zo. hoe iemand een album beleefd kan best interessant om te lezen zijn, maar of je er wat aan hebt is een 2e. in die zin vind ik het zelf niet beter of minder dan andere berichten bij een album. feiten zijn objectief, meningen niet. of ze zinnig zijn kan alleen jijzelf bepalen. 

0
geplaatst: 6 mei 2010, 17:57 uur
joca schreef:
hoe iemand een album beleefd kan best interessant om te lezen zijn, maar of je er wat aan hebt is een 2e.
hoe iemand een album beleefd kan best interessant om te lezen zijn, maar of je er wat aan hebt is een 2e.
Er zijn een paar mensen op MusicMeter op wiens meningen en ervaringen ik blind kan varen. Als zij iets goed vinden, dan vind ik dat meestal ook wel. Om de toplijsten geef ik dan weer niet zoveel.
0
geplaatst: 6 mei 2010, 18:20 uur
Voor mij nodigde mooie geschreven stukken van o.a. aERo en dazzler uit om hier zelf meer mee te doen.
Ik beleef dan ook veel plezier hier aan.
De functie wordt m.i. nog te weinig gebruikt door users.
Wat jammer is.
Ik weet niet hoe dit beter valt te promoten.
Ik zie het dan ook echt als meerwaarde op MuMe.
De functie wordt m.i. nog te weinig gebruikt door users.
Wat jammer is.
Ik weet niet hoe dit beter valt te promoten.
Ik zie het dan ook echt als meerwaarde op MuMe.
0
geplaatst: 6 mei 2010, 18:27 uur
Gewoon de users die mooie stukken schrijven wijzen op de recensiefilter en de mogelijkheid oude berichten terug te lezen. Dat kan via deze link:
http://www.musicmeter.nl/my_mm/my_reviews/
0
geplaatst: 6 mei 2010, 18:50 uur
Handig linkje Herman.
Ik kan eigenlijk niemand noemen op de site met wie ik het nooit of bijna nooit oneens ben, maar het is wel handig om via stemlijsten te kunnen zien wat iemand nog meer hoog waardeert, met wie je een paar goede platen 'gemeen hebt'.
Het recenseren zie ik dan weer als een heel andere sport: een mooie en rake omschrijving van een plaat kan een kunststukje op zichzelf zijn. Ik kan echt genieten als iemand iets moois schrijft over een plaat die ik ken, en ja, het gebeurt ook wel eens dat ik een plaat ga luisteren omdat iemand er een goede of overtuigende recensie over schrijft.
Die filterfunctie is sowieso een zegen omdat je dan makkelijker alle posts kan overslaan die gaan van 'Ik kan niet wachten totdat ie uitkomt!' en dergelijke.
Ik kan eigenlijk niemand noemen op de site met wie ik het nooit of bijna nooit oneens ben, maar het is wel handig om via stemlijsten te kunnen zien wat iemand nog meer hoog waardeert, met wie je een paar goede platen 'gemeen hebt'.
Het recenseren zie ik dan weer als een heel andere sport: een mooie en rake omschrijving van een plaat kan een kunststukje op zichzelf zijn. Ik kan echt genieten als iemand iets moois schrijft over een plaat die ik ken, en ja, het gebeurt ook wel eens dat ik een plaat ga luisteren omdat iemand er een goede of overtuigende recensie over schrijft.
Die filterfunctie is sowieso een zegen omdat je dan makkelijker alle posts kan overslaan die gaan van 'Ik kan niet wachten totdat ie uitkomt!' en dergelijke.
0
geplaatst: 6 mei 2010, 19:07 uur
deric raven schreef:
Voor mij ook de persoonlijke drijfveer: op deze manier beluister ik een album intenser en kan ik mijn aandacht er even heel goed bijhouden. Het vormt een uitlaatklep, niet meer of minder. Als anderen er wat aan hebben is dat uiteraard fantastisch (anders zou ik het niet eens hoeven te plaatsen op de site) en users kunnen het ook skippen als ze het niks vinden
Voor wat andermans stukken als dusdanig aangevinkt vind ik het een kort en bondig overzicht dat prettig wegleest zonder allerlei al dan niet nuttige discussies tussendoor (die soms ook best vermakelijk zijn maar waar ik niet altijd zin in heb).
Sandokan-veld schreef:
en ja, het gebeurt ook wel eens dat ik een plaat ga luisteren omdat iemand er een goede of overtuigende recensie over schrijft.
en ja, het gebeurt ook wel eens dat ik een plaat ga luisteren omdat iemand er een goede of overtuigende recensie over schrijft.
Doe ik ook: dan heb je echt zin om het weer eens te beluisteren.
0
geplaatst: 7 mei 2010, 16:21 uur
herman schreef:
Gewoon de users die mooie stukken schrijven wijzen op de recensiefilter en de mogelijkheid oude berichten terug te lezen. Dat kan via deze link:
Een hele leuke link, maar bij mij loopt dat vaak mis, dan krijg ik een hele hoop lege berichten te zien.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 februari 2011, 10:24 uur
herman schreef:
Was dit nou dat linkje waarmee je in groepen van 2000 albums door je eigen berichten heen kon gaan? Dan werkt die vanmorgen niet...
0
geplaatst: 26 februari 2011, 10:40 uur
Casartelli schreef:
Was dit nou dat linkje waarmee je in groepen van 2000 albums door je eigen berichten heen kon gaan? Dan werkt die vanmorgen niet...
(quote)
Ja da's die link, maar die werkt al een tijdje niet meer.
0
geplaatst: 16 april 2011, 14:06 uur
vraagje?
Moeten dit recensies zijn of valt de tekst die ik nu juist aangevinkt heb daar ook onder?
Als dit niet de bedoeling is doe ik het weer weg hoor.
Moeten dit recensies zijn of valt de tekst die ik nu juist aangevinkt heb daar ook onder?
Als dit niet de bedoeling is doe ik het weer weg hoor.
0
geplaatst: 16 april 2011, 14:34 uur
De tekst die jij aangevinkt hebt valt daar zeker onder. Doe zo verder, zou ik zeggen 
Ik duid zelf vaak zelfs zulke dingen als mening aan. Zelfs al bestaat het maar uit twee zinnen. Het doel van dat soort berichten is dat de lezer gewoon weet over welke muziek het gaat en hoe de betreffende user erover denkt.

Ik duid zelf vaak zelfs zulke dingen als mening aan. Zelfs al bestaat het maar uit twee zinnen. Het doel van dat soort berichten is dat de lezer gewoon weet over welke muziek het gaat en hoe de betreffende user erover denkt.
0
geplaatst: 27 april 2011, 18:36 uur
Dat vind ik dan weer niets, van die flauwe korte berichtjes die als mening aangevinkt zijn. Zoek ik een goede recensie, krijg je twee of drie nietszeggende zinnetjes zonder verdere (onderbouwde) argumentatie.
0
geplaatst: 27 april 2011, 20:45 uur
Die meningen-categorie is dan ook initieel niet bedoeld om ellenlange recensies onder te plaatsen.
0
geplaatst: 27 april 2011, 20:50 uur
De markering is bedoeld om berichten met mening van overige discussie te scheiden. Er worden geen eisen gesteld aan kwaliteit of lengte van de mening/recensie.
0
geplaatst: 27 april 2011, 20:51 uur
bennerd schreef:
Die meningen-categorie is dan ook initieel niet bedoeld om ellenlange recensies onder te plaatsen.
Interessant zeg, dat je dat zo voetstoots aanneemt - waar haal je dat vandaan die kennis? Pleurposts - ejaculationes mentales/kwakgedachten - van 2 regels leveren bitter weinig food for thought in een op input gericht semantisch universum.
Ik mag me graag laten meevoeren in een wat langere uiteenzetting - zoals van Dazzler, Deric Raven of ook Slowgaze.
0
geplaatst: 27 april 2011, 21:37 uur
Mjuman schreef:
Interessant zeg, dat je dat zo voetstoots aanneemt - waar haal je dat vandaan die kennis? Pleurposts - ejaculationes mentales/kwakgedachten - van 2 regels leveren bitter weinig food for thought in een op input gericht semantisch universum.
(quote)
Eén post boven de jouwe.
Hou je klodders maar voor je.
0
geplaatst: 27 april 2011, 21:54 uur
Welnee joh; da's de mening van Jordy; op zich wel aardig - maar Jordy in zijn eentje is echt niet de community, want dat zijn we met z'n allen en als mensen hier niet zo geporteerd zijn voor korte kretologieën - en ik sta daar niet alleen in, klaarblijkelijk, zit je er gewoon naast. Maar goed ik snap het allemaal wel - een korte post zonder motivatie/toelichting is veel gemakkelijker geplaatst dan een langere - spaart je tijd en energie; maar leidt niet tot serieuze uitwisseling van informatie.
0
geplaatst: 27 april 2011, 21:56 uur
Dat hangt enkel af van wat voor informatie je wilt. Als ik een album opzoek, hoef ik echt geen gedetailleerde beschrijvingen te lezen. In twee zinnen maakt men vaak (voor mij) duidelijk genoeg of ik een album de moeite waard ga vinden of niet.
0
geplaatst: 27 april 2011, 22:12 uur
bennerd schreef:
Dat hangt enkel af van wat voor informatie je wilt. Als ik een album opzoek, hoef ik echt geen gedetailleerde beschrijvingen te lezen. In twee zinnen maakt men vaak (voor mij) duidelijk genoeg of ik een album de moeite waard ga vinden of niet.
Dan voldoe je daarmee uitstekend aan het toekomstbeeld dat Nicholas Carr schetst in The Shallows - What the Internet Is Doing to Our Brains ; korte aandachtsspanne, snel schakelen tussen meerdere infobronnen en moeite om een langere redenering te volgen. Lees het gerust - de grondgedachte erachter is al te vinden in "Is Google Making Us Stupid" - en da's maar 12 pag. Google maar eens op die hele zin - dan vind je de link wel.
Prettige wedstrijd verder!
* denotes required fields.