menu

Mijn Updates +
De Site / Algemeen / Recensie- en meningenfilter

zoeken in:
Wow, ik sta echt hoog in die lijst (72), verder kom ik alleen maar voor in de gebruikerslijst voor aantal berichten (209). Hoewel ik de lijst voor toevoegingen ook wel kan halen (maar eens doen dan )

Heemskerktollie
Ik sta in alle lijsten behalve berichten

Stemmen (190)
Meningen (66)
Toevoegingen (57)

sq
baas boven baas! 4 keer top 100:

stemmen 94
meningen 39
berichten 29
toevoegingen 59

Bij U2 - No Line on the Horizon (2009):

Zeg, beetje off-topic: maar er staat '1089 berichten, 2 meningen' linksonderaan. Zit al een aantal jaartjes op MuMe maar het was me nooit opgevallen. Wat zijn die '2 meningen'? Als ik er op klik kom ik op 2 berichten terecht, waarom zijn die meningen en de rest niet?

stuart
Kaaasgaaf schreef:
Wat zijn die '2 meningen'? Als ik er op klik kom ik op 2 berichten terecht, waarom zijn die meningen en de rest niet?

Volgens mij kun je je eigen bericht als 'recensie' aanvinken (maar het heet dan 'mening' (daar gaat vlgns. mij een topic over ), zonder dat mensen alle pagina's moeten doorlopen. Wat ik ervan gezien heb zijn ze vaak geschreven door liefhebbers dus of je er echt wat aan hebt weet ik niet; dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

stuart schreef:
(quote)

Volgens mij kun je je eigen bericht als 'recensie' aanvinken (maar het heet dan 'mening' (daar gaat vlgns. mij een topic over ), zonder dat mensen alle pagina's moeten doorlopen. Wat ik ervan gezien heb zijn ze vaak geschreven door liefhebbers dus of je er echt wat aan hebt weet ik niet; dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

Oh, dat wist ik niet. Ik schrijf namelijk vaak berichten die als 'recensies' bedoeld zijn. Je kan ze zeker niet met terugwerkende kracht als recensies neerzetten? Dan zal ik er vanaf nu op letten. Dank!

Kaaasgaaf schreef:
Oh, dat wist ik niet. Ik schrijf namelijk vaak berichten die als 'recensies' bedoeld zijn. Je kan ze zeker niet met terugwerkende kracht als recensies neerzetten? Dan zal ik er vanaf nu op letten. Dank!

Jawel! Achteraf kan je je berichten opzoeken en dan op het sterretje linksboven klikken. Vervolgens wordt je bericht als mening geregistreerd. Ga vooral door met het schrijven van recencies, die voegen tenminste wat toe bij dit album. Het lezen van tig persoonlijke aanvallen heb ik nu wel gehad ......

aerogp1 schreef:
(quote)

Jawel! Achteraf kan je je berichten opzoeken en dan op het sterretje linksboven klikken. Vervolgens wordt je bericht als mening geregistreerd. Ga vooral door met het schrijven van recencies, die voegen tenminste wat toe bij dit album. Het lezen van tig persoonlijke aanvallen heb ik nu wel gehad ......

Dankje! Dat is goed om te weten. Ik zal het voor dit album meteen even doen.

In De Site > Algemeen > Waarom kun/moet je toch meningen aangeven?:

Dit is een beoordelingssite. Bij beoordeling schat je zaken in op waarde. Je velt dus een waardeoordeel. Waardeoordelen zijn per definitie doorspekt met subjectiviteit. Wanneer je subjectief bent, uit je een mening.

Hiernaast is het zo, dat je in de meeste gevallen geen bericht onder een album plaatst, zonder iets over het album te zeggen.

Dus: waarom in vredesnaam kun (of moet) je een mening markeren?

1. Niemand zegt dat je het moet.
2. Er zitten enkele interessante users op de site, waarvan ik het iig fijn vind om hun meningen te lezen.
3. Je kunt bij users kijken die over het algemeen een smaak hebben die met je eigen smaak overeenkomt, als je de mening leest kan dat ervoor zorgen dat je het album wel/niet gaat beluisteren.

Gallow
Gewoon uit overzichtelijkheid lijkt mij, niks moet overigens.

Bij Porcupine Tree - The Incident (2009):

De gele sterren vliegen je om de oren maar hoeveel er daadwerkelijk toe doen is een ander verhaal...

Ik vind dat ook overdreven die gele sterretjes van een vermeende recentie hier bij dit album. Het meeste snijd gewoon geen hout vind ik. Er zou eigenlijk beter op toegezien mogen worden op wat nu wel of niet voor een recentie in aanmerking zou mogen komen. Ik vind een goed verhaal waar de nummers afzonderlijk in besproken worden een ware recentie (mening) waardig. Het meeste met gele sterretjes bij dit album zit ik niet op te wachten, en hebben de meesten niet meer dan gemiddeld echt iets aan.

Lukk0 schreef:
Het tweede album dat Steven Wilson dit jaar uitbrengt, ditmaal met band, mag zich samen met The Eternal van Sonic Youth wel het album noemen waar het meest naar is uitgekeken. Met recht, want de vorige vijf albums van deze band waren allemaal goed tot zeer goed en het is dus de vraag of deze reeks nog verder uitgebreid gaat worden.

Helaas is juist datgene dat een band groot maakt steeds meer aan het afnemen bij Porcupine Tree. Stupid Dream was een abrupte breuk met de stijl van de voorgangers en Lightbulb Sun borduurde daar een beetje op voort. In Absentia bracht de volgende grote vernieuwing met de introductie van de metal-invloeden en Deadwing bracht daarna met de combinatie van In Absentia en Stupid Dream het hoogtepunt in het oeuvre van Porcupine Tree. Steven Wilson zal dat zelf vast ook gehoord hebben, want Fear of a Blank Planet bracht, hoewel het een sterk album is, geen grote vernieuwingen.

Ik hoopte zelf dat dat bij dit album weer zou gaan volgen, maar het geluid van de band is eigenlijk nauwelijks veranderd, waar dat eerst wel zo om de twee albums gebeurde. Dit is een verschrikkelijke gemiste kans en de kans op een echt hoge score van mij is gelijk dramatisch gedaald. Gelukkig heeft de band zich wel ontwikkeld sinds Fear of a Blank Planet: geluid is verzorgder, het is allemaal nog net iets strakker en de zang is duidelijk beter. Al die korte nummers die in elkaar overlopen werken ook prima, maar toch blijft het lange nummer (Time Flies) het hoogtepunt van het album, zoals dat bij de vorige twee albums ook al het geval was.

Wederom kan dit dus weer een erg goed album genoemd worden van Porcupine Tree, maar een echte topper gaat het voor mij nooit worden. Ik heb alles dat hier gedaan wordt al een keer gehoord op Fear of a Blank Planet en daarvoor op Deadwing en dat maakt dat ik dit album met een 'magere' vier sterren ga beoordelen. Met iets meer vernieuwing hadden dit er vierenhalf of zelfs vijf kunnen zijn, maar die vernieuwing kan ik dus nauwelijks vinden. Ik kijk alvast uit naar het volgende album, misschien dat Steven Wilson dan wel gaat doen wat ik zo graag zou horen.
Dit is de enigste geel aangevinkte mening die wat hout snijdt, en die met recht een geel sterretje heeft. De rest van die 4 berichten zouden de gele sterretjes wat mij betreft bij verwijderd mogen worden, omdat het gewoon geen hout snijd, en een te kort verhaal is. Ik zou ook bij ieder bericht die ik typ, wel een geel sterretje kunnen gaan aanvinken.

Een geel sterretje is toch ook voor je mening.
Dus de mensen met het gele sterretje willen hun mening duidelijk maken. Lijkt mij

Maar dan kan iedereen bij ieder getypt bericht wel een geel sterretje gaan aanvinken. Naar mijn idee heeft dat hele sterretje dan geen zin meer. Origineel is het bedoeld als recentie, maar doordat het een bepaalde wrijving opleverde bij de div users hier, is dat veranderd in mening.

oké. ik vind het ook niet nodig maar sommigen willen zich meer bijzonder voelen met hun gele sterretje!

boomkat

Berichten met een sterretje moeten je mening over het desbetreffende album bevatten. Of dat nu in 2 rake zinnen is of in een uitvoerige track-by-track review doet verder niet ter zake.

ricardo schreef:
Maar dan kan iedereen bij ieder getypt bericht wel een geel sterretje gaan aanvinken. Naar mijn idee heeft dat hele sterretje dan geen zin meer.

Ieder kan per album slechts 1 bericht met een geel sterretje markeren. Wat jij hier beweert snijdt dus geen hout.

Casartelli schreef:
Die 20x vind ik ook wel wat vaak. Ook vind ik, hoewel ik daar verder best rekkelijk in ben, dat gele sterretje wel wat overdreven.

Het gele sterretje van mij heeft nogal wat stof doen opwaaien. Excuses, ik was even kwijt dat hier oorspronkelijk 'recensie' mee bedoeld werd, althans dat is de mening van degenen die hierop reageerden. Als je echter het vinkblokje goed leest kan daar ook 'mening' mee bedoeld worden en daar is toch niets mis mee? Op de een of andere manier is het aanvinken van dit blokje in de volksmond van dit forum blijkbaar ingesleten als zijnde 'recensie'. Mijn betoogje, van die definitie uitgaande is derhalve inderdaad geen recensie en kan dan als 'niet aangevinkt ' beschouwd worden. Ik heb daar geen probleem mee.

boomkat

Noem namen dan.

bij het album van Porcupine Tree The Incident waren er een aantal users die bij korte berichten het sterretje deden.
ik wet niet of dat nu veranderd is maar kijk maar eens.

Gallow
De mensen lullen op deze site over van alles en nog wat (zie ook hier), zo erg dat je bij sommige albums door de bomen het bos niet meer kan zien. Dan kan je lekker filteren om de stukjes te lezen van mensen die zelf aangeven dat ze het over het album hebben.

Bij Metallica - Death Magnetic (2008):

Ik neem toch niet aan het bericht van The Fox als mening word neergezet? Op deze manier kan iedereen wel een mening schrijven, en dat lijkt mij niet de bedoeling van deze functie.

The Foxx: ja, wel mijn persoonlijke mening. Kan toch?

Thomzic schreef:
Ik neem toch niet aan het bericht van The Fox als mening word neergezet? Op deze manier kan iedereen wel een mening schrijven, en dat lijkt mij niet de bedoeling van deze functie.

nicoot
@ Foxx: een persoonlijke mening wordt hier gezien als een eigen recensie of een uiting van je appreciatie voor het album, met argumenten, met beschrijvingen van wat je ervaart bij het beluisteren van de muziek. Niet door een opsomming van nummers die je wel en niet goed vindt.
Dan kan inderdaad iedereen een "mening" hebben...

OK, duidelijk

Ik blijf het jammer vinden dat je de recensies niet kunt plaatsen op datum van schrijven.
Dan kun je namelijk een soort van groei in je schrijven waarnemen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:55 uur

geplaatst: vandaag om 03:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.