De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
Kingsnake
geplaatst: 12 juni 2009, 08:43 uur
koho schreef:
Vraagje ...
als er albums zijn van acts met in hun band (voor dat specifieke album) muzikanten van naam, die echter op alle nummers meespelen (en dus niet per se "gastartiest" zijn, want die zijn meer voor 1 of 2 songs per album lijkt me): hoe voeg je die muzikanten dan toe? Door ze als gastartiesten bij ALLE nummers te zetten? Of alleen 1x bij bv het laatste nummer?
Voorbeeld:
Norma Waterson - Norma Waterson (1996)
Norma Waterson met een band (vermeld op de hoes) met Richard Thompson, Martin Carthy en Eliza Carthy. Dat moet te linken zijn naar hun discografieën ...
Vraagje ...
als er albums zijn van acts met in hun band (voor dat specifieke album) muzikanten van naam, die echter op alle nummers meespelen (en dus niet per se "gastartiest" zijn, want die zijn meer voor 1 of 2 songs per album lijkt me): hoe voeg je die muzikanten dan toe? Door ze als gastartiesten bij ALLE nummers te zetten? Of alleen 1x bij bv het laatste nummer?
Voorbeeld:
Norma Waterson met een band (vermeld op de hoes) met Richard Thompson, Martin Carthy en Eliza Carthy. Dat moet te linken zijn naar hun discografieën ...
Dit zijn geen gastarttiesten.
En gastartiest is iemand die ingehuurd wordt om de boel op te leuken of een nummertje meedoet, maar niet onde contract van het gemaakte album valt.
Anders kun je bij David Bowie op elke plaat wel gastartiesten invullen.
Vaak staat er inderdaad expliciet op een hoes gemeldt of er een gast meedoet (soms staat er dan XXXX appears by courtesy of YYYY). In zo'n geval hebben we het bijv. over een gastartiest.
0
geplaatst: 12 juni 2009, 09:45 uur
Dus als een muzikant van naam op 1 nummertje meedoen is het OK deze te vermelden (en komt er dus een link vanaf de entry van desbetreffende muzikant die dan even gastartiest is) ... maar doen ze op het hele album mee, dan niet? Dat zou beeeeetje krom zijn.
Zoals het geval is bij dat album van Norma Waterson. Althans op dat eerste album, maar niet op het tweede, waar dezelfde ploeg meedoet.
Dus ... vermelden of niet?
Kingsnake schreef:
Vaak staat er inderdaad expliciet op een hoes gemeldt of er een gast meedoet (soms staat er dan XXXX appears by courtesy of YYYY). In zo'n geval hebben we het bijv. over een gastartiest.
Zoals het geval is bij dat album van Norma Waterson. Althans op dat eerste album, maar niet op het tweede, waar dezelfde ploeg meedoet.
Dus ... vermelden of niet?
0
geplaatst: 12 juni 2009, 09:49 uur
Zie in dit geval een muzikant van naam:
Richard Thompson
Bij "Gastoptredens" staat bv dit album
Loudon Wainwright III - So Damn Happy (2003)
waar Thompson 1 nummertje op meepielt.
Maar op eerdergenoemd album
waar hij dus prominent op het hele album te horen is, daar kan -de redenering volgend dat hij hier GEEN gastartiest is- zijn naam dus niet vermeld worden, en zodoende komt 't niet in de discografie van Thompson terecht?
Is toch krom, of ligt dat aan mij? ...
(ik besef, ik maak me druk om niets, maar ik heb wat tijd te doden, haha)
Richard Thompson
Bij "Gastoptredens" staat bv dit album
Loudon Wainwright III - So Damn Happy (2003)
waar Thompson 1 nummertje op meepielt.
Maar op eerdergenoemd album
waar hij dus prominent op het hele album te horen is, daar kan -de redenering volgend dat hij hier GEEN gastartiest is- zijn naam dus niet vermeld worden, en zodoende komt 't niet in de discografie van Thompson terecht?
Is toch krom, of ligt dat aan mij? ...
(ik besef, ik maak me druk om niets, maar ik heb wat tijd te doden, haha)
0
FatBottomedGirl
geplaatst: 13 juni 2009, 00:50 uur
FatBottomedGirl schreef:
Onlangs heb ik een correctie ingestuurd voor Zach Condon. Dit is geaccepteerd door een crewlid, maar de gegevens zijn niet zichtbaar. Klopt het dat zolang een artiest geen discografie heeft, maar alleen samenwerkingen en gastoptredens, deze gegevens niet getoond kunnen worden?
Bovendien valt me op dat als een artiest alleen samenwerkingen heeft (bv Chad Smith), alleen het tabblad Info wordt getoond en als men samenwerkingen en gastoptredens heeft (zie Zach Condon), krijg je alle reguliere tabbladen te zien.
Wat ook jammer is dat je op bovengenoemde namen niet kunt zoeken. Alle zoekfuncties geven geen resultaat.
Iemand?Onlangs heb ik een correctie ingestuurd voor Zach Condon. Dit is geaccepteerd door een crewlid, maar de gegevens zijn niet zichtbaar. Klopt het dat zolang een artiest geen discografie heeft, maar alleen samenwerkingen en gastoptredens, deze gegevens niet getoond kunnen worden?
Bovendien valt me op dat als een artiest alleen samenwerkingen heeft (bv Chad Smith), alleen het tabblad Info wordt getoond en als men samenwerkingen en gastoptredens heeft (zie Zach Condon), krijg je alle reguliere tabbladen te zien.
Wat ook jammer is dat je op bovengenoemde namen niet kunt zoeken. Alle zoekfuncties geven geen resultaat.
0
geplaatst: 13 juni 2009, 15:25 uur
Ik kreeg net de volgende melding bij het openen van "Wat heb je als laatste gekocht":
Waarschuwing: het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.
De website op www.musicmeter.nl bevat elementen van de site www.rockofages.uk.com, die malware lijkt te hosten. Dat is software die uw computer kan beschadigen of zonder uw medeweten acties kan uitvoeren. Als u een site die malware bevat alleen al bezoekt, kan uw computer worden geïnfecteerd.
Ga voor meer informatie over de problemen met deze elementen naar de Diagnosepagina voor Safe Browsing van Google voor www.rockofages.uk.com.
Waarschuwing: het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.
De website op www.musicmeter.nl bevat elementen van de site www.rockofages.uk.com, die malware lijkt te hosten. Dat is software die uw computer kan beschadigen of zonder uw medeweten acties kan uitvoeren. Als u een site die malware bevat alleen al bezoekt, kan uw computer worden geïnfecteerd.
Ga voor meer informatie over de problemen met deze elementen naar de Diagnosepagina voor Safe Browsing van Google voor www.rockofages.uk.com.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 13 juni 2009, 16:15 uur
Status Seeker, ik heb er eens mijn McAfee Site Advisor op los gelaten en deze meldt geen problemen. Beter een vals alarm dan een te laat alarm. Ongetwijfeld bekijkt iemand van de crew dit.
0
geplaatst: 13 juni 2009, 16:18 uur
@ Status Seeker:
Dat komt omdat er iemand een afbeelding heeft geplaatst afkomstig van de site Rockofages, en die detecteert je scanner blijkbaar als onvelig.
Dat komt omdat er iemand een afbeelding heeft geplaatst afkomstig van de site Rockofages, en die detecteert je scanner blijkbaar als onvelig.
0
geplaatst: 14 juni 2009, 03:03 uur
In Muziek > Algemeen > dom vraagje ?:
Hey nieuw hier, vraag ik me af of andere leden op deze site je album lijst kunnen bekijken. Mocht dit zo zijn zou ik dat wel knap vinden. Hoe bekijk je die dan ?
Hey nieuw hier, vraag ik me af of andere leden op deze site je album lijst kunnen bekijken. Mocht dit zo zijn zou ik dat wel knap vinden. Hoe bekijk je die dan ?
0
Antonio
geplaatst: 14 juni 2009, 09:57 uur
Welkom op de allerbeste site sinds de uitvinding van het internet 
Het antwoord is heel simpel (als jij tenminste je album-lijst zichtbaar maakt voor anderen...): door op jou naam te klikken kom ik op jou profiel en daar klik ik dan weer op het balkje ''albumlijsten''...
Voila

Het antwoord is heel simpel (als jij tenminste je album-lijst zichtbaar maakt voor anderen...): door op jou naam te klikken kom ik op jou profiel en daar klik ik dan weer op het balkje ''albumlijsten''...
Voila

0
geplaatst: 14 juni 2009, 14:19 uur
emperor69 schreef:
Om deze lijst openbaar te maken, moet je bij een submap van Mijn Albums op het bewerken knopje klikken en "Inhoud van deze map is openbaar" aanvinken.
0
geplaatst: 14 juni 2009, 15:24 uur
Opgelost, de Romeinse 3 verwijderd.
Nu staat het op de pagina van Exile ook weer goed. Andere Exile blijven I en II.
0
geplaatst: 14 juni 2009, 17:30 uur
Ik overweeg om de Imeem (audio) linkjes bij de albums weg te halen. Als ik af en toe eens een nummer probeer te luisteren hoor ik minstens de helft van de tijd live versies, snippets van 30 seconden, instrumentale versies, covers, of andere dingen die je niet zou verwachten.
Zijn er mensen die deze audio linkjes wel een goede toevoeging vinden? Zijn er ideeen over hoe de kwaliteit van de linkjes beter zou kunnen? Of zijn jullie het met me eens dat het niet zo heel veel toevoegt aan de site?
Zijn er mensen die deze audio linkjes wel een goede toevoeging vinden? Zijn er ideeen over hoe de kwaliteit van de linkjes beter zou kunnen? Of zijn jullie het met me eens dat het niet zo heel veel toevoegt aan de site?
0
geplaatst: 14 juni 2009, 18:16 uur
Ik heb ze nooit zoveel gebruikt, maar ook wel een paar keer gehad dat ik niet kreeg wat ik verwachtte. Ze zijn ook wel aanzienlijk minder populair dan de videoclips, als ik zie hoeveel mensen ze toevoegen.
0
geplaatst: 14 juni 2009, 19:25 uur
Ja ik heb nog even gekeken naar de situatie bij enkele bekende oude(re) en grote recente albums en ik moet inderdaad concluderen dat het experiment niet helemaal geslaagd is. Met dank natuurlijk aan de mensen die wel tracks ingevoerd en gecoriggeerd hebben, maar ik haal de linkjes en invoermogelijkheid weg voor audio.
Ik zet op de lijst om de situatie op dit gebied in de gaten te houden, als er in de toekomst een betere gratis embed service komt (waar je bv. complete albums legaal kunt luisteren) dan zal deze mogelijkheid wellicht weer eens terugkomen.
Ik zet op de lijst om de situatie op dit gebied in de gaten te houden, als er in de toekomst een betere gratis embed service komt (waar je bv. complete albums legaal kunt luisteren) dan zal deze mogelijkheid wellicht weer eens terugkomen.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 14 juni 2009, 20:57 uur
Als ik eerlijk mag (en moet) zijn, naar de audio-versies luister ik nooit, daarvoor zijn andere kanalen beschikbaar, zullen we maar zeggen, maar de video's vind ik wel interessant, al is het maar om te weten welk vlees ik in de kuip vind.
0
The Oath
geplaatst: 14 juni 2009, 21:09 uur
Inderdaad. Videoclips is het eerste waar ik naar kijk bij nieuw 'te ondekken' albums.
Bij albums waar geen staan typ ik gewoon de titels in op Youtube... en dan kom je wel eens op videoclips die nog niet toegevoegd zijn.
Bij albums waar geen staan typ ik gewoon de titels in op Youtube... en dan kom je wel eens op videoclips die nog niet toegevoegd zijn.
0
geplaatst: 14 juni 2009, 21:21 uur
Die sound linkjes gebruikte ik in het begin wel eens, maar tegenwoordig haast niet meer. Verder zijn veel internetpagina's waar cd's worden verkocht voorzien van een dergelijke luister funcite, dus helemaal verdwijnen doet het niet.
0
geplaatst: 14 juni 2009, 21:49 uur
Nou, ik gebruik de soundlinks wel, en ik vind het een handige toevoeging.
Zou je op de bandpagina geen links kunnen zetten naar myspace of de officiële bandsite?
Zou je op de bandpagina geen links kunnen zetten naar myspace of de officiële bandsite?
0
geplaatst: 15 juni 2009, 01:07 uur
FatBottomedGirl schreef:
Onlangs heb ik een correctie ingestuurd voor Zach Condon. Dit is geaccepteerd door een crewlid, maar de gegevens zijn niet zichtbaar. Klopt het dat zolang een artiest geen discografie heeft, maar alleen samenwerkingen en gastoptredens, deze gegevens niet getoond kunnen worden?
Het artiestendeel is inderdaad enigszins inkonsekwent. Het liefst zou ik bij elke artiest die een eigen pagina heeft deze in kunnen vullen en dat deze dan ook volledig zichtbaar is.
0
geplaatst: 15 juni 2009, 01:13 uur
FatBottomedGirl schreef:
Helemaal correct. De correctie is trouwens wel doorgevoerd (klik!).
0
Kingsnake
geplaatst: 15 juni 2009, 15:53 uur
Album vd week op de voorpagina klopt niet.
Het aangekondige album bestaat niet en linkt naar een elpee van Clapton uit 1972
Het aangekondige album bestaat niet en linkt naar een elpee van Clapton uit 1972
0
geplaatst: 15 juni 2009, 16:06 uur
Ik heb het aangepast, Kingsnake. Het album dat daar stond is gedelete, omdat het dubbel op de site stond.
0
Kingsnake
geplaatst: 15 juni 2009, 17:18 uur
Ja fijn. Eens een album daar, waar ik benieuwd naar ben 

0
RedLightCityBoy
geplaatst: 15 juni 2009, 19:39 uur
Wanneer komt de SdG terug? ik denk dat iedereen zijn lesje wel heeft geleerd, eerlijk gezegd. Zonder SdG, geen prettig MuMe
.
.
0
geplaatst: 15 juni 2009, 20:44 uur
Stanley Turrentine / Art Blakey and His Jazz Messengers - Mr. T and Mr. B (2008)
Gaat niet helemaal goed..
Gaat niet helemaal goed..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.