MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Ad Brouwers schreef:
Ben jij een ambtenaar, dazzler? Lekker volgens de "regeltjes" leven. Het woordje "bureaucratie" zal jou wel als muziek in de oren klinken. Dom idee, dus!!!

Wat een idiote reactie - heb je Dazzlers post überhaupt wel gelezen? Wat heeft zijn idee nu met bureaucratie te maken?

Ad Brouwers schreef:
Ben jij een ambtenaar, dazzler? Lekker volgens de "regeltjes" leven. Het woordje "bureaucratie" zal jou wel als muziek in de oren klinken. Dom idee, dus!!!

Hallo Ad, ik ken Daz als een uiterst communicatieve, sociaal bewogen vent - ook in zijn werk - dus ik zou het fijn vinden als je je woorden terugneemt. Daz probeerde gewoon mee te denken. En laat ik nog één dingen zeggen: dat kinderlijke gezeur van jou op minimaal 2 topics ging mij ook aardig de keel uithangen, hoe sociaal ook bedoeld (en ondanks dat ik met FM ook ge-pm'd heb).

Ad Brouwers schreef:

Niet erg vriendelijk naar dazzler, bovendien moeilijk te begrijpen. De procedure rondom een ban is net zo goed samen te vatten als, laten we zeggen, het plaatsen van een EP. Zie ook de standaardtekst die VanDeGriend gebruikt. Als het gezeur over bans de kop kan worden ingedrukt met één link: prima idee, dus.

Ad Brouwers schreef:

Ik nomineer dit voor de domste, meest ongefundeerde reactie ooit gegeven op MuMe.

Ad Brouwers schreef:

Bureaucratie is een mooi album.

dazzler schreef:
Is het niet handiger om een duidelijke wiki ivm vragen
omtrent bans uit te schrijven en daar in het vervolg meteen
naar te linken als er dergelijke vragen in dit topic verschijnen?
Dan moet de crew minder woorden vuil maken aan het telkens
herhalen van de antwoorden. Gewoon doorlinken naar wiki.

Een soort "hardnekkige" FAQ sectie in wiki bijvoorbeeld.
Kan je die altijd wederkerende vragen definitief in beantwoorden.

Dat vind ik een prima idee. Bedankt voor het meedenken, ik ga er binnenkort werk van maken als ik even wat tijd over heb.

dazzler schreef:
Is het niet handiger om een duidelijke wiki ivm vragen omtrent bans uit te schrijven en daar in het vervolg meteen
naar te linken als er dergelijke vragen in dit topic verschijnen? (...)

Of een ban-topic en dan kort inhoudelijk (alleen wat de moderators kwijt willen, hoeven echt geen "sappige details" te zijn) inzake hoe of wat.

Ik had geen flauw idee inzake Father en Beaster, ik had net nog muziek uitgewisseld.

En in mijn geval duurt het dan wel even, voordat je hebt achterhaald dat er zelfs sprake is van een ban...

Sheplays
hadiederk schreef:
Hé, is Father Mackenzie terug? Da's mooi. Nu Beaster nog want, wees eerlijk, wat is Waldorf zonder Statler.
Deze twee hebben een enorme liefde voor muziek in het algemeen en zijn zeker voor de wat oudere user van grote waarde op deze site.

Van Beaster kan ik niets zeggen maar als wat oudere user op deze site kan het rustig stellen zonder de heilige vader. Ik blijf liever niet stilstaan in de zestiger jaren, dank u.

musician schreef:
Of een ban-topic en dan kort inhoudelijk (alleen wat de moderators kwijt willen...

Ja, vooral geen users laten reageren in zo'n topic... voor je het weet hebben ze het weer over het oude China of bestaan er ineens "geheime" lijntjes tussen vriendjes.

Father, welkom terug.

Oh nog even @ Jordy: Kon vanmorgen op mijn werk de sites proberen op zowel firefox als IE, en op beide werkte alles perfect nu. Hoop dat de verhuizing goed is gegaan etc. en het werk nu gedaan is.

pretfrit
Oh gelukkig Father Mackenzie is terug. Kan het hele feest weer van voor af aan beginnen.

Ik ben nu al benieuwd naar zijn spijtbetuigingen en al zijn goeie voornemens.

musician schreef:
Of een ban-topic en dan kort inhoudelijk (alleen wat de moderators kwijt willen, hoeven echt geen "sappige details" te zijn) inzake hoe of wat

Onzin. Als je op de naam van de gebande user gaat staan zie je ook wat er aan de hand is en dat moet voldoende zijn. Alleen hebben 'ramptoeristen' daar nu eenmaal geen boodschap aan en willen ze wel degelijk alles weten en dat was nu ook continue het geval. Er zijn 3 mods op deze site en niet 33.274.
Een ban is met reden gegeven en daar kun je het mee eens of oneens zijn maar dat hoeft niet breed uitgemeten te worden. Dat is iets tussen betreffende user en mods. Punt.

Pastichio Rocker
Als iemand vrij aanwezig is op de site en diegene is op een dag opeens geband, dan is het toch vrij normaal dat mensen willen weten watskeburt? Of is dat een hele gekke aanname? Ook omdat de users vaak niet weten wat er zich vooraf heeft afgespeeld tussen betreffende user en mod(s). Met die starre houding ('punt.') doen jullie het lijken alsof het hier een privéaangelegenheid betreft. Een korte duidelijke boodschap wat er zich achter de schermen heeft afgespeeld, zonder daarbij in details te treden, is wat dat betreft toch veel beter?

Mij zou dat niet interesseren nee. Het zal z'n reden wel hebben denk ik dan, wetende dat het niet voor niks is en dat blijkt ook vaak wel uit de uitspraken van de users die terugkeren na een ban.
Pastichio Rocker schreef:
Ook omdat de users vaak niet weten wat er zich vooraf heeft afgespeeld tussen betreffende user en mod(s).

En dat hoeven ze ook niet altijd te weten en daar heeft herman al tot in den treure uitspraken over gedaan: betreffende users moeten ook weer normaal terug kunnen keren op de site als ze dat wensen.
Met die starre houding ('punt.') doen jullie het lijken alsof het hier een privéaangelegenheid betreft. Een korte duidelijke boodschap wat er zich achter de schermen heeft afgespeeld, zonder daarbij in details te treden, is wat dat betreft toch veel beter?

En het continue 'doorzeuren' over een ban begint te lijken op kroegpraat. Ik geloof dat de boodschap maar niet aan wil komen: er is al antwoord gegeven (door zowel herman als VanDeGriend) alleen is die blijkbaar niet bevredigend voor sommigen. En waarom niet? Omdat ze wél details willen horen en niet dat een user zich gewoon 'onbehoorlijk' heeft gedragen en niet handelend naar de (beleefdheids)regeltjes van de site. Want dat is namelijk wel vermeld maar natuurlijk niet sappig genoeg als info.
Ik vind het juist netjes dat niet alles open en bloot uit de doeken wordt gedaan. Op deze wijze kunnen betreffende users gewoon terugkeren op de site.
Ik snap best dat mensen nieuwsgierig zijn maar als er al een paar keer een 'duidelijke boodschap zonder details' komt schijnt dat niet te helpen om er over op te houden.

Naar aanleiding van discussies over bans, willen wij graag onderstaande algemene toelichting geven.

Alle users van MusicMeter kunnen vrijelijk hun mening posten over alle onderwerpen die binnen de bedoeling van de site vallen. Er zijn echter een aantal grondregels waarvan wij, en eigenlijk alle users, verwachten dat men zich er aan houdt. Deze regels zijn hier te raadplegen

Moderators beoordelen posts aan de hand van deze criteria. Post die niet voldoen aan deze, naar onze mening duidelijke en normale richtlijnen, zullen worden verwijderd. Tevens wordt in geval van een stevige afwijking op die regels, contact gezocht met de poster. Indien ondanks dit, post -en/of pm gedrag ernstig blijft afwijken van de richtlijnen, kan een ban volgen.

Wij realiseren ons dat dit een zware maatregel is. Deze wordt dan ook niet lichtzinnig en veelal in onderling overleg met de crew, genomen.

Dit is toch duidelijk genoeg?

Sietse
Serieus kan het nu eens stoppen met dat gezever over die bans.

Kunnen niet gewoon al de mensen die hier zeuren ook gewoon een ban krijgen.

Als iemand een ban krijgt is dat over het algemeen terecht en gaat dat verder niemand anders wat aan dan de betrokken personen (mods, crew en betreffende (ex-)lid).
Punt, einde discussie. Niet mee eens? Andere site zoeken, of misschien eens een leven buiten het internet proberen.

Nu graag weer meldingen over zaken op de site die niet op orde zijn of misschien juist wel heel erg goed zijn.

verdomme.

Als iemand vrij aanwezig is op de site en diegene is op een dag opeens geband, dan is het toch vrij normaal dat mensen willen weten watskeburt?

Hoe moeilijk is het nu eigenlijk om te snappen dat als een user geband is dat hij zich dan behoorlijk heeft misdragen tegen een mede user of een crewmeber en/of een mod.... of zich niet aan de gedrags regels van MusicMeter heeft gehouden........ Als je dan zo close bent met bepaalde users vraag dan hun e-mail adres of voeg ze toe aan MSM of zo iets kan je daar je gal gaan spuien......

Sluit mij verder bij Sietse aan een bij de Mods en Crew leden......

Al dat gezeur over niets dit alles is pure site vervuiling.

thelion schreef:
Al dat gezeur over niets dit alles is pure site vervuiling.

Dat lijkt me nu wel duidelijk. Alle ban-gerelateerde berichten zal ik hierna dan ook verwijderen zodat we eindelijk weer kunnen overgaan tot de orde van de dag....

Edit: Natuurlijk weer wat berichten verwijderd.

RedLightCityBoy
Een probleempje:

Ik heb steeds als ik opnieuw op musicmeter kom ineens een aantal PM's binnen (dit blijken dan pm's te zijn met mijn toevoegingen, die ik al eerder op de dag geopend heb). maar er blijft dan bijv. staan als ik opniew op de site kom: 6 PM's, terwijl ik ze dus al geopend heb.

Ook zie ik bijvoorbeeld vaak dingen staan zoals:
Je laatste bezoek was: gisteren 14:42 uur
Terwijl ik daarna ook meerdere keren online ben geweest.

Dat had ik gisteren ook, maar is intussen weer opgelost..

Casartelli (moderator)
Ik had het zojuist nog: 2 nieuwe berichten, bleek er maar 1 te zijn.

RedLightCityBoy schreef:
Ook zie ik bijvoorbeeld vaak dingen staan zoals:
Je laatste bezoek was: gisteren 14:42 uur
Terwijl ik daarna ook meerdere keren online ben geweest.
Dit is sowieso het geval: als je MuMe opent in een nieuw venster, houdt ie dus een bepaalde tijd aan. Wanneer je in datzelfde venster een andere site (of meerdere) bezoekt en je minder dan een half uur later opnieuw MuMe bezoekt, geeft hij dezelfde ''je laatste bezoek was'' aan als die die gaf toen je hem voor de eerste keer opende. Wanneer het langer dan een half uur tussenzit begint het weer opnieuw en houdt die de tijd aan van het moment dat je de site weer bezoekt (en zijn je updates dus bijgewerkt d.m.v. de kleuren). Ook als je MuMe ''aan'' laat staan en je bent meer dan een half uur niet actief geldt dat laatste. Als je het venster sluit vervalt dit natuurlijk. Hopelijk ben ik niet té onduidelijk.
(afbeelding)

Wanneer kunnen we weer een jaarlijstje invoeren?

En komt er ook nog een decennium-verkiezing?

The Oath
Ik vind wel dat er tegenwoordig veel (te veel) berichten verwijderd worden.

Bij 'Ride The Lightning' bijvoorbeeld zei iemand dat die plaat heel goed was en dat er duidelijk Mustaine-invloeden in zaten. Ik reageerde daar op door te zeggen dat Mustaine er zelf bij de vorige plaat niet meer bij was.

Iemand anders zei dan dat hij wel gecredit was voor een paar nummers, omdat hij er aan mee schreef.

Dat wordt blijkbaar al aanzien als 'slowchat'

Casartelli schreef:
Ik had het zojuist nog: 2 nieuwe berichten, bleek er maar 1 te zijn.

Idem.

The Oath schreef:

Bij 'Ride The Lightning' bijvoorbeeld zei iemand dat die plaat heel goed was en dat er duidelijk Mustaine-invloeden in zaten. Ik reageerde daar op door te zeggen dat Mustaine er zelf bij de vorige plaat niet meer bij was.

Iemand anders zei dan dat hij wel gecredit was voor een paar nummers, omdat hij er aan mee schreef.

Dezelfde ervaring bij een album van iLiKETRAiNS.
De mod zelfs een p.m. gestuurd, zonder resultaat.

The Oath schreef:

Ging natuurlijk teveel over dat vorige album. En dan komen de NSBezems tevoorschijn

deric raven schreef:
Dezelfde ervaring bij een album van iLiKETRAiNS.
De mod zelfs een p.m. gestuurd, zonder resultaat.

Door alle drukte (in dit topic) de laatste tijd kom ik er ook niet aan toe al mijn pm's te beantwoorden en dan kies ik er maar voor wat minder urgente dingen te laten liggen in de hoop die op een rustiger tijdstip af te handelen. Excuses daarvoor.

Deze p.m. was niet aan jou gericht Herman.
Met jou kan ik altijd in discussie gaan over beslissingen.

Pastichio Rocker
herman

The Oath schreef:
Sowieso een off topic discussie maar vervolgens verzandde de discussie ook nog eens in een pagina vol eenregelige non-info met tussenpozen van een minuut geplaatst. Heel informatief ook voor de andere users . Dat heet slowchat en als dat verwijderd wordt, is het inderdaad mogelijk dat tussen alle onzin door een relevant berichtje per ongeluk ook verwijderd wordt. Dat is dan heel jammer en niet de bedoeling maar ook een mogelijke consequentie als van een album/topic een chatroom wordt gemaakt.

Als je niet wil dat je berichtjes verwijderd worden, kun je overwegen je aan de niet al te ingewikkelde regels te houden en zorg te dragen voor enige relevantie van je posts.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:28 uur

geplaatst: vandaag om 04:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.