De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 28 mei 2010, 21:48 uur
Mjuman schreef:
waarom dan niet Myspace?
waarom dan niet Myspace?
Dat lijkt mij ook iets belangrijker dan Facebook en dergelijke.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 22:04 uur
Ik wist niet dat MySpace nog gebruikt werd, zal eens uitzoeken hoe je daar een site kunt linken/tippen/plaatsen
0
geplaatst: 28 mei 2010, 22:50 uur
Ik denk dat MySpace voor bands en platenlabels nog steeds immens populair is.
Edit: Ok, ik had alles verkeerd begrepen... Dacht dat er gelinkt werd naar de Facebookpagina van artiesten, daarom dat ik mij afvroeg waarom er geen MySpace bijstond.
Edit: Ok, ik had alles verkeerd begrepen... Dacht dat er gelinkt werd naar de Facebookpagina van artiesten, daarom dat ik mij afvroeg waarom er geen MySpace bijstond.
0
geplaatst: 29 mei 2010, 15:49 uur
Waarom wordt er op verschillende pagina's op de site op een andere manier afgerond?
Bv op de pagina van het album zelf wordt naar beneden afgerond ( Robot Koch - Death Star Droid (2009) of Sole and the Skyrider Band - Plastique (2009) ) en op mijn overzicht met toevoegingen wordt naar boven afgerond ( http://www.musicmeter.nl/user/30325/additions/ )
Dit is denk ik pas veranderd? (vroeger werd er altijd naar boven afgerond vanaf 0.005 en hoger?)
Bv op de pagina van het album zelf wordt naar beneden afgerond ( Robot Koch - Death Star Droid (2009) of Sole and the Skyrider Band - Plastique (2009) ) en op mijn overzicht met toevoegingen wordt naar boven afgerond ( http://www.musicmeter.nl/user/30325/additions/ )
Dit is denk ik pas veranderd? (vroeger werd er altijd naar boven afgerond vanaf 0.005 en hoger?)
0
geplaatst: 30 mei 2010, 12:23 uur
Nerd-alert: technische issue
Als ik in het zoekvenster een titel of bandnaam typ, ik maak daarbij een typfout en ik druk op RETURN, wordt geprobeerd een "match" te maken met items in de database.
Omdat ik (zonder het te beseffen) een typfout heb gemaakt, is geen 100% match mogelijk. Dit betekent dat de hitlist (de resultlist) gelijk is aan alle records in de database. Dit leidt tot een enorme overload om de 'resultlist' te tonen, vaak duurt dit wel een minuut of zo. Mijn browser crasht daardoor regelmatig - jawel, ik weet dat ik zelf de typfout maakte, maar desondanks is dit volgens mij eleganter op te vangen door bijv. een SOUNDEX functionaliteit te hanteren (evt user te prompten "bedoel je...." ) of meteen de user te prompten: "query leidt tot te veel resultaten om weer tegeven, voer andere/juiste query in".
Als ik in het zoekvenster een titel of bandnaam typ, ik maak daarbij een typfout en ik druk op RETURN, wordt geprobeerd een "match" te maken met items in de database.
Omdat ik (zonder het te beseffen) een typfout heb gemaakt, is geen 100% match mogelijk. Dit betekent dat de hitlist (de resultlist) gelijk is aan alle records in de database. Dit leidt tot een enorme overload om de 'resultlist' te tonen, vaak duurt dit wel een minuut of zo. Mijn browser crasht daardoor regelmatig - jawel, ik weet dat ik zelf de typfout maakte, maar desondanks is dit volgens mij eleganter op te vangen door bijv. een SOUNDEX functionaliteit te hanteren (evt user te prompten "bedoel je...." ) of meteen de user te prompten: "query leidt tot te veel resultaten om weer tegeven, voer andere/juiste query in".
0
geplaatst: 30 mei 2010, 13:57 uur
Gerards Dream schreef:
Mooie aanvulling die linkjes bij de albums naar onder andere Facebook, Hyves, Twitter, Symbaloo en Del.icios.us.
Mooie aanvulling die linkjes bij de albums naar onder andere Facebook, Hyves, Twitter, Symbaloo en Del.icios.us.
Er zit een bugje in: bijzondere tekens in titel/artiest werkt niet. Ik probeerde Jónsi als tip naar mijn Hyves te krijgen:
"An illegal character was encountered.
The key "title" contains an illegal (non-latin1) character"
Ik kan aan de verwijsregel zien dat het om die ó gaat. Verder werkt het wel perfect, leuke toevoeging
0
geplaatst: 30 mei 2010, 14:29 uur
Net even geprobeerd op Facebook met Jonsi en werkt daar prima. Lijkt me dus eerder een probleem van Hyves dan van MuMe.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 18:50 uur
FlyLo schreef:
Waarom wordt er op verschillende pagina's op de site op een andere manier afgerond?
Ik zet op de lijst om dit gelijk te trekken, bedankt
0
geplaatst: 30 mei 2010, 18:51 uur
Matthijs72 schreef:
Er zit een bugje in: bijzondere tekens in titel/artiest werkt niet. Ik probeerde Jónsi als tip naar mijn Hyves te krijgen:
Ik kan aan de verwijsregel zien dat het om die ó gaat. Verder werkt het wel perfect, leuke toevoeging
(quote)
bedankt, gaat op de lijst
0
geplaatst: 30 mei 2010, 18:53 uur
Mjuman schreef:
Er zit een maximum aan het aantal resultaten dat getoond wordt, als dat een minuut duurt en een crashende browser tot gevolg heeft is er denk ik iets mis aan jouw kant

Verder is een Google-achtige "bedoel je..." functionaliteit inderdaad elegant, maar vind ik het probleem te incidenteel/theoretisch om dit hele hoge prioriteit te geven. Het is lastig om dit soort functionaliteiten te bouwen op een grote database met behoud van goede performance op een beperkte server capaciteit.
0
geplaatst: 1 juni 2010, 09:33 uur
Ik stam nog uit het stenen ( lees: pre-digitale) tijdperk, maar toch doe ik (vruchteloze) pogingen e.e.a. bij te houden.
Vandaar een vraag:
Wat is het nut van dat balkje bij de albums met dat mini Zwitserse vlaggetje waar "delen" achter staat?
Waarom wil iemand dat? Wat doe je daar mee?
Vandaar een vraag:
Wat is het nut van dat balkje bij de albums met dat mini Zwitserse vlaggetje waar "delen" achter staat?
0
jeko
geplaatst: 1 juni 2010, 12:57 uur
Het delen op facebook werkt nog niet lekker, je ziet geen afbeelding v/d album cover, je ziet alleen www.musicmeter.nl, wat je dan kan aanklikken. Zondag werkte het wel goed.
0
geplaatst: 1 juni 2010, 13:27 uur
0
geplaatst: 2 juni 2010, 16:13 uur
Piano Magic - A Trick of the Sea (1998)
en deze
Piano Magic - A Trick of the Sea (Bliss Out Vol 13 by Piano Magic) (1998)
Zijn volgens mij hetzelfde.
en deze
0
geplaatst: 2 juni 2010, 16:19 uur
Jordy schreef:
...Verder is een Google-achtige "bedoel je..." functionaliteit inderdaad elegant, maar...
...Verder is een Google-achtige "bedoel je..." functionaliteit inderdaad elegant, maar...
Zo'n functionaliteit zou ik wel kunnen waarderen wellicht, want soms moet je opeens een komma of een punt invoegen om een album te vinden (Black Sabbath - Black Sabbath, Vol.4 bijvoorbeeld). Maar dan moet er ook een knop bij waarop je aan kan geven dat je die suggestie NIET bedoelde, bij Google erger ik me daar ook altijd aan dat dat niet kan, want het komt over als of ik dom ben.
0
geplaatst: 2 juni 2010, 17:02 uur
Oldfart schreef:
Ik stam nog uit het stenen ( lees: pre-digitale) tijdperk, maar toch doe ik (vruchteloze) pogingen e.e.a. bij te houden.
Vandaar een vraag:
Vandaar een vraag:
Een goeie vraag vind ik. De periode waar ik uit stam is de IJzertijd (lees: pre-oneindig vele snufjes niet omdat het handig is maar omdat het kan tijd) en zo ontgaat mij de functionaliteit van deze nieuwe mogelijkheid. Wat ik er van begrijp is dat ik heel makkelijk een album van hier op bijvoorbeeld Facebook kan zetten. Wat ik er niet van begrijp is waarom ik dat zou willen doen.

Het ziet er voor mij uit als een vorm van reclame maken voor elkaar. Facebook en andere staan hier nu op MuMe en als ik daar gebruik van maak staat MuMe op bijvoorbeeld Facebook.
0
geplaatst: 2 juni 2010, 17:19 uur
Om jouw vriendenkring te laten kennis maken met leuke en interessante muziek. Een manier om volgens jou goede muziek onder de aandacht te brengen. Voor velen is het ook een manier om zichzelf te profileren als muziekliefhebber of alternatief persoon.
0
geplaatst: 3 juni 2010, 12:33 uur
0
geplaatst: 3 juni 2010, 13:44 uur
bennerd schreef:
Edit: ... Dacht dat er gelinkt werd naar de Facebookpagina van artiesten, daarom dat ik mij afvroeg waarom er geen MySpace bijstond.
Edit: ... Dacht dat er gelinkt werd naar de Facebookpagina van artiesten, daarom dat ik mij afvroeg waarom er geen MySpace bijstond.
Daar heb ik dan weer behoefte aan. Kan er op de artiestenpagina een link worden gezet naar hun myspace-pagina? Bij onbekende bands kan je zodoende direct horen wat voor een geluid achter de band zit.
0
geplaatst: 3 juni 2010, 21:52 uur
deric raven schreef:
en deze
en deze
Bericht verplaatst, stemmers geattendeerd en album verwijderd.
0
geplaatst: 3 juni 2010, 22:00 uur
Gallow schreef:
Waarom is het topic "stemgedrag" gesloten?
Blijkbaar gedroegen de stemmen zich niet. Waarom is het topic "stemgedrag" gesloten?

0
geplaatst: 4 juni 2010, 00:21 uur
Gallow schreef:
Geen idee, wellicht omdat ik dacht dat het een dubbel topic was. Het is inmiddels al weer even open.
0
geplaatst: 4 juni 2010, 09:36 uur
Met enige regelmaat scroll ik door de Top 250, maar het is me niet duidelijk waarom de albums van De Jeugd van Tegenwoordig daar niet in staan. Oud genoeg en stemmen genoeg volgens mij, maar toch staan ze er niet in. Kan iemand uitleggen hoe dat zit?
0
geplaatst: 4 juni 2010, 09:53 uur
Wat valt er niet te snappen? Als ik even vlug tel heeft De Machine 44 top 10 plaatsen onder MuMe users, de nummer laatst uit de top 250 heeft er al meer dan 50. Als De Machine dan vooral veel eerste t/m derde plaatsen zou hebben zou die achterstand nog goedgemaakt kunnen worden (zo heeft #249 "slechts" 47 stemmen maar relatief veel eerste plaatsen in vergelijking met #250) maar blijkbaar is dat niet het geval.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.