MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
FlyLo schreef:
(quote)

De oude generatie is vooral bijzonder traag en honkvast als het om ICT gaat.
Algemene vastelling.

(afbeelding)

(afbeelding)

Gajarigon schreef:
(quote)

(afbeelding)

(afbeelding)

Funny 'cause it's true

Ik denk dat je een hoop kan oplossen door het een stuk vlotter te maken, en door direct de juiste informatie te laten zien.
Voorbeeld:
Als ik nu in de top250 van Radiohead de pop-up laat zien, en dan naar Nirvana muis, en dan met m'n cursor naar de pop-up ga om daar bijvoorbeeld iets aan te klikken, blijkt daar nog altijd Radiohead te staan (hoe lang ik ook wacht). Als ik op de link van Nirvana blijf staan wordt de pop-up na enkele seconden wel geupdate, maar je moet het wel allemaal goed in de gaten houden. Dat maakt het allemaal zo frustrerend.

(En ja, het gebrek aan vergelijken mis ik ook, want daarvoor moet je meerdere pop-ups open hebben staan)

Jordy schreef:
(quote)

Ik ga vanavond aan de hand van de opmerkingen wat puntjes op de i zetten, en verder zal iedereen er maar mee moeten leren leveren. Dit gaat niet teruggedraaid worden.

De gebruiker moet zich dus aanpassen aan de mogelijkheden. Ik begrijp dat je er veel werk in stopt, en je dat uiteraard niet voor jezelf doet, en dat wordt uiteraard gewaardeerd. En dan is het toch op z'n minst wel leuk als er positieve feedback op komt. Maar de techniek staat toch in dienst van de gebruiker, niet andersom? Ik vind het altijd zo vreemd die instelling. "Het functioneert, dus het is goed", terwijl het ontzettend stroef gaat.

Gajarigon schreef:
Neem even de tijd om ermee te leren werken en het zal wel loslopen .

Ermee werken is het probleem niet. Maar het werkt gewoon (nog) niet goed. Jordy gaat er niet voor niets vanavond nog aan werken hè. Maar zelfs als het goed werkt zal het soms nog storend zijn en enkele beperkingen hebben tegenover het vroegere systeem.

FlyLo schreef:
Algemene vastelling.

Dat zal wel. Ook wat taal betreft bijvoorbeeld. Zo blijven ze maar 'vaststelling' schrijven, terwijl de jonge garde vindt dat het sneller en korter kan.

inquestos schreef:
De gebruiker moet zich dus aanpassen aan de mogelijkheden.

Inderdaad, natuurlijk. Mensen die al 80 jaar auto rijden, hebben bij elke nieuwe auto die ze kochten aan allerlei nieuwe dingen moeten wennen. Wat als de automakers daarom maar hadden besloten om nooit iets aan te passen? dan stonden we onze auto's nu nog aan te slingeren.

er zijn 2 albums van (robby) Valentine toegevoegd welke al op de site stonden:

Robby Valentine - Valentine (1995)

om
Valentine - Valentine (1995)

en

Valentine - 4 United (1997)

om
Robby Valentine - Valentine 4 (1997)

tangmaster
Kronos schreef:
@Gajarigon,

de 'oude generatie' is gewoon wat kritischer. Ze weten uit ervaring dat vernieuwingen niet altijd verbeteringen zijn.

En niet te snel veralgemenen hè. In mijn top tien geen Beatles.

Ben het er niet mee eens, hoe meer verbeteringen op m'n oude dag hoe beter, zo leer je nog eens wat. En een verandering op Mu-Me mag wat het ook is, alleen knalt er nu bij de minste geringste beweging een pop-up voor je snufferd die je niet wilt zien. En dat is mijn tegen. De pop-up zou pas moeten verschijnen als je er op klikt, dan heb je de plusjes niet nodig. Aan de andere kant kon je met de plusjes meerder albums in een rij openen en dat gaat nu niet meer. Echt een verbetering is het op deze manier in mijn ogen niet. Maar zoals Jordy al schreef het wordt niet meer zoals het was, en daar zou ik zelf als ik het voor het zeggen had nog eens goed over nadenken na de diverse kritische opmerkingen.

Nogmaals ik ben snel gewent aan veranderingen, maar deze......?

FlyLo schreef:
Algemene vastelling.

Kronos schreef:
Dat zal wel. Ook wat taal betreft bijvoorbeeld. Zo blijven ze maar 'vaststelling' schrijven, terwijl de jonge garde vindt dat het sneller en korter kan.

Kronos schreef:
(quote)

Hoezo? Er staat toch gewoon vaststelling?

vigil schreef:
er zijn 2 albums van (robbie) Valentine toegevoegd welke al op de site stonden:

Robby Valentine - Valentine (1995)

om
Valentine - Valentine (1995)

en

Valentine - 4 United (1997)

om
Robby Valentine - Valentine 4 (1997)

Bedankt voor het melden, ze zijn er inmiddels vanaf.

Ik vind die nieuwe functie zelf niet echt nodig, maar kwestie van wennen lijkt me, zoals alle andere nieuwe dingetjes die ik in de loop der jaren heb meegemaakt.

Was de functie aan het uitproberen en kwam er achter dat ik op sommige albums nog niet heb gestemd. Wilde het gelijk aanpassen, maar nu blijken mijn stemmen niet meer te worden 'onthouden'... Zo gauw ik iets anders open is mijn stem foetsie, hoe kan dat?

Jordy schreef:
(quote)

Inderdaad, natuurlijk. Mensen die al 80 jaar auto rijden, hebben bij elke nieuwe auto die ze kochten aan allerlei nieuwe dingen moeten wennen. Wat als de automakers daarom maar hadden besloten om nooit iets aan te passen? dan stonden we onze auto's nu nog aan te slingeren.

De techniek is altijd aan verandering onderhevig, er gebeurt hier onder de motorkap ook wel wat meer dan zichtbaar is, nietwaar ? Maar de besturing van het automobiel is de afgelopen +-75 jaar niet meer aangepast. Gaspedaal rechts, sturen met rond stuur, knipperlichten, handrem, etc. Dat stond en staat de innovatie echt niet in de weg. Maar wat denk je dat er zou gebeuren wanneer mercedes besluit dat gasgeven en remmen geschiedt door respectievelijk het stuur in te drukken en naar je toe te trekken Ik zou het, los van het gewenningsargument, nog heel goed kunnen begrijpen als het een toegevoegde waarde heeft. Maar behalve een ' dit heeft facebook ook' en 'dat kruisje is lelijk' heb ik dat niet gezien.

Maar wat is nu de toegevoegde waarde van een pop-up boven een uitklapmenu?

Pop-up:
0 hooveren boven link
+ geen hinderlijk '+'
- wel hinderlijke pop-up
+/0 snel door albums hooveren (werkt alleen nu niet)
- maar van een album tegelijk informatie te zien
- laden duurt lang

Uitklap:
0 plusje indrukken
- 'hinderlijk' plusje
+ menu klapt naar beneden
- op alle +'jes drukken om zichtbaar te maken
+ albuminformatie kan open blijven staan, vergelijken mogelijk
+ bij uitklap staat er direct de juiste informatie

Ik wil geen zeikbeer zijn, maar ik vind je 'niet zeuren, nieuwe techniek, wen er maar aan' in dit geval niet terecht. Ik heb het idee dat je werkzaam bent als programmeur? Ik heb vaker met informatica mensen gewerkt en daar kwam dit ook elke keer weer boven. Het is in dit geval natuurlijk mierenneuken, en ik geloof dat de mieren het wel een keer hebben gehad met mij.

We kunnen het er toch gewoon op houden dat we het niet met elkaar eens zijn? Dat betekent niet gelijk dat ik een informaticafiguur ben die de techniek boven alles stelt. De nieuwe functionaliteit past beter bij mijn visie over wat de site moet zijn en hoe deze moet werken. De uitklapfunctionaliteit is destijds bedoeld om even snel wat beperkte albuminfo te kunnen bekijken, zonder een lijst te moeten verlaten. Dit kan met het popupje ook als straks de technische probleempjes opgelost zijn.

De mensen die het uitklappen gebruikten om meerdere albums met elkaar te kunnen vergelijken zullen zich even aan moeten wennen om de albums in een nieuw tabblad te openen, en zo de informatie met elkaar te vergelijken.

Jordy schreef:
De Site >> Algemeen >> voor je iets meldt: bekende bugs + ideeënlijst

Verder is het hopelijk niet zo dat ik eerst alle 36196 andere gebruikers tevreden moet stellen, voor ik iets mag aanpassen wat ik zelf leuk vind om te doen?

Bedankt om de openklapbare bonustracklijsten in je "to do" lijstje op te nemen.

En het spijt me dat ik jou er moest mee lastig vallen.
Het zou wat worden als de inmiddels 36206 geregistreerde users
allemaal hun mening zouden beginnen schrijven in dit topic.

Volgens mij al eerder in dit topic genoemd: als je een popup bekeken hebt en er weer vanaf gaat, flikkert die even voordat die helemaal verdwijnt. Dat lijkt me niet de bedoeling?

Da's denk ik omdat je boven een link hangt, ervan weggaat en er dan even terug op komt om dan meteen er weer van weg te gaan.

Nee, zonder er nog even op terug te komen gebeurt dat.

Wat nu inmiddels wel beter lijkt te werken is als je van de ene naar de andere link gaat. Daarbij krijg je meteen de juiste info te zien en niet eerst nog even die van de vorige link.

Maar hier gaat , tenminste op mijn pc, wel iets mis. Ofwel krijg ik geen info of de verkeerde bij Blaze Bayley.

Paul Gray van Slipknot is volgens mij een andere Paul Gray van The Damned en UFO.

Kronos schreef:
Nee, zonder er nog even op terug te komen gebeurt dat.

Bij mij gebeurt het dan niet... wel als ik het doe zoals ik al zei. Zal misschien aan de browser liggen, ik zit hier op Firefox 3.6.8

Gajarigon schreef:
Bij mij gebeurt het dan niet... wel als ik het doe zoals ik al zei. Zal misschien aan de browser liggen, ik zit hier op Firefox 3.6.8

Hier ook Firefox 3.6.8 en hier gebeurt het wel. Vreemd...

Gajarigon schreef:

Misschien zie jij het gewoon niet gebeuren omdat je op dat moment, als je het niet doet zoals je al zei, telkens even met je ogen knippert.

Zet je cursor eens in de pop-up en beweeg er dan uit... geen flikkering. Misschien heeft het iets te maken met add-ons die roet in het eten gooien ofzo...

Toch wel. Maar dan flikkert de pop-up al op het moment dat je er de cursor in plaatst. Wanneer je dan daarna weer naar de link teruggaat flikkert het als de lampjes in een kerstboom.

Casartelli (moderator)
Ook hier wordt een extra knippering waargenomen (IE8).

Inderdaad, een extra knippering, maar die heeft bij mij niets te maken met uit het vakje gaan. Als je gewoon op het vakje blijft staan gebeurt dit ook...

Heeft vast met jullie leeftijd te maken.

Vast. Casartelli is immers al 29, corn1holio1 26 en ik ga ook al bijna dood Of wordt dit verschijnsel slechts waargenomen door jonge mensen, die nog goede ogen hebben?

't Gebeurd trouwens niet iedere keer, en de ene keer is de 'knippering' heftiger dan de andere.

Sir Spamalot (crew)
Ik heb het ook: Firefox 3.6.8. (en 41 jaar).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:00 uur

geplaatst: vandaag om 14:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.