De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 5 september 2010, 17:55 uur
Het valt me op dat wanneer ik bij dit album de bonustracks aanklik, ze boven de oorspronkelijke tracklisting verschijnen. Is dat een bewuste keuze of is er iets niet in de haak?
0
tangmaster
geplaatst: 5 september 2010, 18:04 uur
herman schreef:
Het valt me op dat wanneer ik bij dit album de bonustracks aanklik, ze boven de oorspronkelijke tracklisting verschijnen. Is dat een bewuste keuze of is er iets niet in de haak?
Amazon.com: Time & Place (Reis): Lee Moses: Music
Klopt hoort zo zie de link.
0
geplaatst: 5 september 2010, 21:04 uur
herman schreef:
Dat komt omdat de bonustracks ook eerste in de tracklist zijn ingevuld.
Zie hier. Lee Moses - Time and Place (1971)
0
geplaatst: 6 september 2010, 14:25 uur
Ik zoek me af en toe het apelazerus naar Zappa platen, dit omdat sommige zijn ingedeeld als Mothers-platen, kunnen deze niet gewoon (zoals op elke andere site) worden samengevoegd?
0
haveman
geplaatst: 6 september 2010, 16:32 uur
Bij My Generation van The Who staat 'The kids are all right'. Ik denk dat dit 'The kids are alright moet zijn'.
Of is dat de Geert Wilders versie?
0
geplaatst: 6 september 2010, 16:36 uur
haveman schreef:
Bij My Generation van The Who staat 'The kids are all right'. Ik denk dat dit 'The kids are alright moet zijn'.

/edit: wat Herman zegt

0
geplaatst: 6 september 2010, 16:39 uur
freakey schreef:
Ik zoek me af en toe het apelazerus naar Zappa platen, dit omdat sommige zijn ingedeeld als Mothers-platen, kunnen deze niet gewoon (zoals op elke andere site) worden samengevoegd?
Dat is inderdaad erg irritant, ik heb daar ook veel last van.

0
geplaatst: 6 september 2010, 17:50 uur
haveman schreef:

0
geplaatst: 6 september 2010, 19:04 uur
Door dat de bonus tracks nu worden verborgen is het veel overzichtelijker. 

0
geplaatst: 7 september 2010, 13:50 uur
Volgensmij heb ik dit al een keer gevraagd, maar ik weet het niet zeker.
Als je een album hebt toevoegt dan heb je nergens een 'preview-functie'. Dat creëert wat meer overzicht. Misschien voorkom je dan nog wat fouten, scheelt heel wat tijd.
Met een preview-functie bedoel ik zoiets als je op bijvoorbeeld wikipedia hebt. Als je dan een artikel toevoegt of wijzigt dan druk je op het 'preview-knopje' en dan zie je hoe de pagina eruit zou zien als jij het artikel op dat moment zou publiceren.
Als je een album hebt toevoegt dan heb je nergens een 'preview-functie'. Dat creëert wat meer overzicht. Misschien voorkom je dan nog wat fouten, scheelt heel wat tijd.
Met een preview-functie bedoel ik zoiets als je op bijvoorbeeld wikipedia hebt. Als je dan een artikel toevoegt of wijzigt dan druk je op het 'preview-knopje' en dan zie je hoe de pagina eruit zou zien als jij het artikel op dat moment zou publiceren.
0
geplaatst: 7 september 2010, 16:42 uur
Sinds enige tijd (zeker een week) als ik op MuMe zit, lijkt een deel van de toetsen niet meer goed te werken: niet zozeer de letters, wel zaken als "(", ")", en ";" zitten opeens niet meer op de aangegeven toetsen - heel bizar.
Het lijkt alsof de tekens verkeerd worden geïnterpreteerd - heel vreemd en hinderlijk; voorheen kon ik dit nog aanpassen door op de taakbalk van NL keyboard (blijkbaar zette de site mijn keyboard ineens op NL) te switchen naar US; die mogelijkheid is nu verdwenen (na ik een vrees een upgrade van Windows); irritant is het wel dat de toetsen niet meer kloppen met de weergave.
Het lijkt alsof de tekens verkeerd worden geïnterpreteerd - heel vreemd en hinderlijk; voorheen kon ik dit nog aanpassen door op de taakbalk van NL keyboard (blijkbaar zette de site mijn keyboard ineens op NL) te switchen naar US; die mogelijkheid is nu verdwenen (na ik een vrees een upgrade van Windows); irritant is het wel dat de toetsen niet meer kloppen met de weergave.
0
geplaatst: 7 september 2010, 20:03 uur
Als ik iets corrigeer zit er in het commentaarveld, als ik iets wijzig via de handmatige import, een balk doorheen. Maar wanneer ik even naar een ander tabblad ga en terugkom, is ie weer weg. Niet echt het grootste probleem, maar ik vond het wel waard te melden.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 8 september 2010, 08:14 uur
Ik zal ook eens een duit in het zakje doen op dit topic.
Laatst had ik het mijn goede vriend Antonio (en eerder al eens met user Germ) over hoe raar het was dat de producers niet bij een plaat worden genoemd. Producer kunnen namelijk een bijzondere uitwerking hebben op een artiest, wat direct terug te horen is op de plaat. Een voorbeeld hiervan is Death of a Ladies Man van Leonard Cohen, die geproduceerd is door Phil Spector en daardoor een, voor de producer, heel karakteristieke sound krijgt (wall of sound).
Dit is al eens eerder aangekaart, zo heb ik gelezen:
Maar dat werd toen teniet gedaan met de opmerking:
Mijn voorstel bij de laatste situatie zou dan zijn dat als een artiest meerdere producers heeft (ik geloof dat dit nog wel eens gebeurt bij moderne popartiesten als Brtiney Spears e.d.) dit gewoon Various zou kunnen worden.
Met alle huidige wijzigingen zou ik dit ook graag als wijziging zien. Zeker, om maar weer terug te vallen op mijn eerdere voorbeeld, ik er later achter kwam dat Spector met andere artiesten ook platen had gemaakt in 'zijn' stijl, die ook het beluisteren waard zijn. Kortom: het is ook een mogelijkheid om nieuwe platen en/of artiesten te ontdekken.
Laatst had ik het mijn goede vriend Antonio (en eerder al eens met user Germ) over hoe raar het was dat de producers niet bij een plaat worden genoemd. Producer kunnen namelijk een bijzondere uitwerking hebben op een artiest, wat direct terug te horen is op de plaat. Een voorbeeld hiervan is Death of a Ladies Man van Leonard Cohen, die geproduceerd is door Phil Spector en daardoor een, voor de producer, heel karakteristieke sound krijgt (wall of sound).
Dit is al eens eerder aangekaart, zo heb ik gelezen:
Germ: Waarom worden bij de albums de producers eigenlijk niet vermeld?
Wie er achter de knoppen zat bij het opname proces lijkt me wel degelijk noemenswaardige informatie. Of is er een reden dat dit niet aangegeven wordt?
Wie er achter de knoppen zat bij het opname proces lijkt me wel degelijk noemenswaardige informatie. Of is er een reden dat dit niet aangegeven wordt?
Maar dat werd toen teniet gedaan met de opmerking:
Titan: Ik denk niet dat dat iets is waar veel mensen op zitten te wachten. Daarnaast maken veel artiesten gebruik van meerdere producers en dan wordt het een onoverzichtelijke boel.
Mijn voorstel bij de laatste situatie zou dan zijn dat als een artiest meerdere producers heeft (ik geloof dat dit nog wel eens gebeurt bij moderne popartiesten als Brtiney Spears e.d.) dit gewoon Various zou kunnen worden.
Met alle huidige wijzigingen zou ik dit ook graag als wijziging zien. Zeker, om maar weer terug te vallen op mijn eerdere voorbeeld, ik er later achter kwam dat Spector met andere artiesten ook platen had gemaakt in 'zijn' stijl, die ook het beluisteren waard zijn. Kortom: het is ook een mogelijkheid om nieuwe platen en/of artiesten te ontdekken.
0
geplaatst: 8 september 2010, 08:51 uur
Ik sluit me bij Maartenn aan, zou dit absoluut een zinnige toevoeging vinden.
0
geplaatst: 8 september 2010, 11:09 uur
Onzinbericht verwijderd.
@Maartenn: volgens mij zijn voor dat soort specifiekere info de linkjes naar Wikipedia bedoeld. Vraag me ook hoe zinvol het is als bij driekwart van de albums 'various' staat, dan heeft het ook weinig informatiewaarde. Ben het wel met je eens dat het interessant zou zijn om via een druk op de knop te kunnen zien welke albums een producer nog meer geproduceerd heeft.
@Maartenn: volgens mij zijn voor dat soort specifiekere info de linkjes naar Wikipedia bedoeld. Vraag me ook hoe zinvol het is als bij driekwart van de albums 'various' staat, dan heeft het ook weinig informatiewaarde. Ben het wel met je eens dat het interessant zou zijn om via een druk op de knop te kunnen zien welke albums een producer nog meer geproduceerd heeft.
0
geplaatst: 8 september 2010, 20:14 uur
Volgens mij is MuMe nu heel erg traag. Want mijn pc is voor haar doen heel snel vandaag.
Edit. nu weer normale snelheid.
Edit. nu weer normale snelheid.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 september 2010, 20:21 uur
Net was 'ie ook bij mij eventjes traag, nu ook hier weer gewoon normale snelheid.
Ik zie trouwens dat er nu ook bij het album zelf een mogelijkheid is om het album te verwijderen uit een eigen map (als in bezit).
Ik zie trouwens dat er nu ook bij het album zelf een mogelijkheid is om het album te verwijderen uit een eigen map (als in bezit).

0
Maartenn (crew)
geplaatst: 8 september 2010, 20:37 uur
herman schreef:
Onzinbericht verwijderd.
Onzinbericht verwijderd.
Ik snap je punt. De relevantie van hoe 'bepalend' een producer voor een plaat is dan ook lastig aan te geven af en toe. En ik heb de wiki pagina van het album Circus even opgezocht en daar trof ik het volgende aan bij producers: Teresa LaBarbera Whites and Larry Rudolph (executive), Bloodshy & Avant, Benny Blanco, The Clutch, Nate "Danja" Hills, Dr. Luke, Fernando Garibay, Greg Kurstin, Guy Sigsworth, Let's Go To War, Max Martin, The Outsyders, Harvey Mason, Jr., Rob Knox. Nogal warrig dus.
Maar jou suggestie om met een druk op de knop te zien welke albums nog meer zijn geproduceerd door een producer, dat is precies wat ik bedoel. Denk hierbij aan het knopje van platenlabel; dat zou een perfect systeem zijn.
0
geplaatst: 8 september 2010, 21:24 uur
Stijn_Slayer schreef:
Zag ik net ook, echte verbetering....
Om me ook nog even met die producers discussie te bemoeien

Maartenn heeft wel een punt, maar wel maar een kleintje denk ik....
Volgens mij is het maar in heel weinig gevallen echt interessant welke producer een plaat heeft geproduceerd, 1 daarvan werd al genoemd, ook Lillywhite en Ross Robinson zijn van die geluidsbepalende producers.
Ik denk echter dat het hier over zulke marginale meerwaarde gaat ten koste van veel meer overbodige (en dus niet relevante) informatie en dat de site er dus bepaald niet overzichtelijker van zal gaan worden.
0
geplaatst: 8 september 2010, 21:39 uur
Het idee achter MusicMeter en de andere Meter sites is dat er beknopte informatie wordt getoond, waarmee je in een oogopslag een indruk krijgt van een album. Daarnaast zijn er links naar externe sites (imdb, wikipedia, last.fm, etc) waar je eventueel meer informatie kunt krijgen.
0
geplaatst: 8 september 2010, 22:24 uur
Jordy schreef:
Het idee achter MusicMeter en de andere Meter sites is dat er beknopte informatie wordt getoond, waarmee je in een oogopslag een indruk krijgt van een album. Daarnaast zijn er links naar externe sites (imdb, wikipedia, last.fm, etc) waar je eventueel meer informatie kunt krijgen.
Zou Discogs daaraan toegevoegd kunnen worden? En een optie om die links te corrigeren (met name bij Wikipedia).
0
geplaatst: 8 september 2010, 22:32 uur
FlyLo schreef:
Zou Discogs daaraan toegevoegd kunnen worden? En een optie om die links te corrigeren (met name bij Wikipedia).
(quote)
Discogs!! ik ben voor!
0
geplaatst: 8 september 2010, 22:47 uur
Musicmeter is een geweldige site om meningen uit te wisselen, terwijl Discogs een mooi naslagwerk is met verdere details. Al die bijzaken op Musicmeter invoegen zou waarschijnlijk een rommeltje worden, en tegen de intentie van de site ingaan, maar een linkje naar Discogs zou wel een hele mooie toevoeging zijn.
0
geplaatst: 9 september 2010, 07:56 uur
Bij mij gaat iets mis met de layout als ik dit album aanklik: Jong Folk, zowel in Firefox 3.6.9 als in IE 8.0.6.
0
aslan (crew)
geplaatst: 9 september 2010, 10:03 uur
freddze schreef:
Bij mij gaat iets mis met de layout als ik dit album aanklik: Jong Folk (2003), zowel in Firefox 3.6.9 als in IE 8.0.6
en in Safari 5.0.1Bij mij gaat iets mis met de layout als ik dit album aanklik: Jong Folk (2003), zowel in Firefox 3.6.9 als in IE 8.0.6
0
geplaatst: 9 september 2010, 10:18 uur
Ik heb zulke verschijnselen bij het nieuwe volbeat album
Volbeat - Beyond Hell / Above Heaven (2010)
(I.E. 8 )
Volbeat - Beyond Hell / Above Heaven (2010)
(I.E. 8 )
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.