De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 16 november 2010, 16:46 uur
Vraag is inderdaad al vaker gesteld. Dit gaat er niet van komen.
0
geplaatst: 16 november 2010, 20:00 uur
Ozric Spacefolk schreef:
De layout is zo ontzetten verrot op kantoor.
Bij mij thuis is er niks aan de hand...
Maar het linkermenu is helemaal uit zn voegen, ik moet helemaal naar beneden scrollen om er bij te kunnen.
De layout is zo ontzetten verrot op kantoor.
Bij mij thuis is er niks aan de hand...
Maar het linkermenu is helemaal uit zn voegen, ik moet helemaal naar beneden scrollen om er bij te kunnen.
Dat probleem had ik vandaag ook

0
geplaatst: 16 november 2010, 20:28 uur
Dan zal je baas wel IE6 op z'n computers hebben staan. Even vragen of hij de browser wil updaten, want ik kan en wil deze 10 jaar oude browser niet meer ondersteunen, sorry.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 november 2010, 20:35 uur
IE6 is dan inderdaad dramatisch, maar ik ben het eens met Jordy. Je moet ergens een grens trekken, en om die bij IE6 te trekken lijkt me heel redelijk.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 17 november 2010, 12:09 uur
Jordy schreef:
Dan zal je baas wel IE6 op z'n computers hebben staan. Even vragen of hij de browser wil updaten, want ik kan en wil deze 10 jaar oude browser niet meer ondersteunen, sorry.
Geeft niet, Jordy...
Ik zal er aan moeten wennen...
Feit is dat ik op kantoor het meest naar muziek luister...
Dan schiet mij ineens iets te binnen en wil ik op Musicmeter iets posten...
Ik zal aan de kersverse minister vragen of hij Firefox wil aanschaffen

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 17 november 2010, 12:33 uur
Door restricties is het niet mogelijk, op een ministerie allerlei freeware oid te downen en te installeren... (helaas)....
Dus is het wachten op een hippe Secretaris-Generaal die besluit shit te upgraden... Tot die tijd, moeten we het met IE 6 doen....

(ik had liever firefox op kantoor, die tabbladen werkt lekker handig)
0
geplaatst: 17 november 2010, 12:47 uur
Aquila schreef:
Modern ministerie dan, wij werken met IE5.
Modern ministerie dan, wij werken met IE5.
Proven technology!
En idd op je werk surfen: big brother (systeembeheer) is watching you - bij de Nederlandse vestiging van een US bedrijf is er wel eens iemand ontslagen omdat ie te veel op sites met ontklede dames rondhing. Bij veel bedrijven zijn hotmail, youtube, en Facebook geblokkeerd.
0
geplaatst: 17 november 2010, 12:54 uur
Dan lopen ze wel erg achter, ik heb hier zowel FF als IE en beiden werken met tabbladen.
0
geplaatst: 17 november 2010, 13:14 uur
Mjuman schreef:
(...)En idd op je werk surfen: big brother (systeembeheer) is watching you - bij de Nederlandse vestiging van een US bedrijf is er wel eens iemand ontslagen omdat ie te veel op sites met ontklede dames rondhing. Bij veel bedrijven zijn hotmail, youtube, en Facebook geblokkeerd.
(...)En idd op je werk surfen: big brother (systeembeheer) is watching you - bij de Nederlandse vestiging van een US bedrijf is er wel eens iemand ontslagen omdat ie te veel op sites met ontklede dames rondhing. Bij veel bedrijven zijn hotmail, youtube, en Facebook geblokkeerd.
Musicmeter vind ik een uitzondering waard. We doen hier per slot van rekening aan cultuur,
dus onder werktijd even je gedachten verzetten met onze site lijkt mij juist het aanbevelen waard.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 17 november 2010, 14:27 uur
Ze mogen je zonder voorafgaande waarschuwing niet monitoren...
Je email- en internetgedrag is privé...
Je moet alleen uitkijken dat je geen spyware, geen zip/rar dingen downen en niet streamen...
Verder zal het ze een worst wezen...
Vooral emailaccounts en fora, kunnen absoluut geen kwaad..
Sex, racisme en nog wat dingen zijn verboden inderdaad...
Overigens werk ik al 6 jaar bij hetzelfde ministerie... Nooit problemen, alleen maar pluimen om mn inzet en kennis van zaken...
Je moet alleen uitkijken dat je geen spyware, geen zip/rar dingen downen en niet streamen...
Verder zal het ze een worst wezen...
Vooral emailaccounts en fora, kunnen absoluut geen kwaad..
Sex, racisme en nog wat dingen zijn verboden inderdaad...
Overigens werk ik al 6 jaar bij hetzelfde ministerie... Nooit problemen, alleen maar pluimen om mn inzet en kennis van zaken...
0
Benno
geplaatst: 17 november 2010, 14:37 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Maar geldt dat ook voor deze linkse hobby?

0
geplaatst: 17 november 2010, 14:41 uur
Goed punt. Ik vraag me nu ook opeens af of we volgend jaar over onze (vrijwillige) MuMe donatie 19% BTW dienen af te dragen i.p.v. 6% 

0
geplaatst: 17 november 2010, 15:20 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Tenzij men in die wereld andere normen hanteert dan elders, is dit als nonsens te beschouwen en getuigt het van een naïeve attitude.
Elke (net)werkplek heeft een vast, traceerbaar ip-adres (ook als internet-access obv DHCP wordt vastgelegd) en een systeembeheerder zal nauwlettend in de gaten houden hoeveel bandbreedte er wordt verstookt. Bestaan er vermoedens omtrent misbruik - tijdens werktijd uitgebreid naar krantensites surfen - wordt op een gegeven moment een dossier aangelegd. Net zoals er CDR's zijn van telefoons zijn er server-logfiles (met ip-id) en daar is heel wat info uit te halen.
Bij veel werkgevers zijn sites als hotmail (en ook marktplaats) bijv gesperd, omdat de werkgever niet wil dat tijdens werktijd naar dergelijke sites gesurfd wordt. In de corporate wereld woedt momenteel een discussie over hoe om te gaan met Facebook en de berichten die medewerkers daar wel op zouden kunnen posten. Vroeger waren privégesprekken (o.a. telefoon) een bron van ergernis voor veel werkgevers (tijdsverspilling, kostenaspect), nu gaat het om internetgebruik tijdesn werktijd.
Eenieder die dit kletspraat vindt, raad ik aan eens te google' n op Hoffman Bedrijfsrecherche (em daar het kopje internet/ict) te gaan. Zal een voorbeeld geven (met letterlijk citaat):
Workshop over "Hoe voorkomt u dat het 'surf-gedrag' van uw medewerkers in uw tijd, met uw middelen en op uw kosten uit de hand loopt?"
Ik blijf me oprecht verbazen hier.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 17 november 2010, 15:24 uur
Ik had het ook over sites zoals internetforums en bijv. Gmail of hotmail...
Niet over flashgames, youtube, etc...
Overigens is het mijn baan om veel op internet te zijn...
Ik ben informatiemanager en haal veel informatie van inter- en intranet...
Privé-internetten is natuurlijk niet de bedoeling... Maar tegenwoordig hoeft dat al lang niet meer vanaf de pc, maar kan dat van de diverse soorten I-phones... Niet controleerbaar en evenveel tijdverspilling...
Zolang ik de projectjes hier, netjes blijf afronden, heeft niemand interesse in mijn internet-gedrag...
Overigens, wat een flutbedrijf, die Hoffmann... Houden zich bezig met hyves (?!?) en zieke werknemers... Hun artikelen staan bol ven de spelfouten...
Niet over flashgames, youtube, etc...
Overigens is het mijn baan om veel op internet te zijn...
Ik ben informatiemanager en haal veel informatie van inter- en intranet...
Privé-internetten is natuurlijk niet de bedoeling... Maar tegenwoordig hoeft dat al lang niet meer vanaf de pc, maar kan dat van de diverse soorten I-phones... Niet controleerbaar en evenveel tijdverspilling...
Zolang ik de projectjes hier, netjes blijf afronden, heeft niemand interesse in mijn internet-gedrag...
Overigens, wat een flutbedrijf, die Hoffmann... Houden zich bezig met hyves (?!?) en zieke werknemers... Hun artikelen staan bol ven de spelfouten...
0
geplaatst: 17 november 2010, 15:58 uur
Mjuman schreef:
Eenieder die dit kletspraat vindt, raadt ik aan eens te google' n....
Eenieder die dit kletspraat vindt, raadt ik aan eens te google' n....
...
Mjuman schreef:
Je bent niet alleen.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 november 2010, 19:08 uur
Tja... als het klikt tussen baas en medewerker, is het allemaal toch wel pais en vree. En zo niet, dan vindt de baas altijd wel een stok om de hond mee te slaan, of dat nou zijn internetgebruik, de lengte van zijn rookpauzes, zijn ziekteverzuim of dat verprutste rapport van drie jaar geleden is.
0
Sietse
geplaatst: 17 november 2010, 23:25 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Door restricties is het niet mogelijk, op een ministerie allerlei freeware oid te downen en te installeren... (helaas)....
(quote)
Je kunt gewoon FireFox of Chrome van een stikkie draaien hoor.
Mozilla Firefox, Portable Edition | PortableApps.com - Portable software for USB drives
Google Chrome Portable | PortableApps.com - Portable software for USB drives
Bij FF moet je echter wel ff de proxy handmatig instellen, bij chrome niet.
0
geplaatst: 18 november 2010, 00:39 uur
Editoor schreef:
Wil een Mod deze dubbele toevoeging verwijderen?
Wil een Mod deze dubbele toevoeging verwijderen?
Verwijderd.
0
geplaatst: 20 november 2010, 23:23 uur
Deze slet slechts voor 3,90 euro ??? las ik zoëven.
Komt er van als je scheel gaat kijken van die nieuwe reclamebalk.
Maar, moet kunnen zolang het maar wat met muziek te maken heeft, toch?
Komt er van als je scheel gaat kijken van die nieuwe reclamebalk.
Maar, moet kunnen zolang het maar wat met muziek te maken heeft, toch?
0
geplaatst: 21 november 2010, 01:20 uur
Ach Dazz, je kunt ook nog chatten en daten met alleenstaande mama's....ik lees het echt...ook zonder bril....en je kunt ze snel zoeken!
0
geplaatst: 21 november 2010, 07:59 uur
Jongens, koop die reclame toch af. Een donatie van 12,50 of meer en je hebt een prachtig groot musicmeter geheel zonder reclame. Ik ben zelfs van de Freerecordshop af die mij al maanden zit te stalken.
Bovendien is een donatie goed voor het voortbestaan van onze site.
Bovendien is een donatie goed voor het voortbestaan van onze site.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 november 2010, 11:16 uur
Ik moet wel zeggen dat alles went, de reclame valt me al haast niet meer op.
Als ik het geld zou kunnen missen zou ik doneren, maar zo goed betaald Sandd niet.
Als ik het geld zou kunnen missen zou ik doneren, maar zo goed betaald Sandd niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.