MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Cabeza Borradora schreef:
Ik vind sowieso reclame afkopen, of bijdragen leveren aan een site zoals deze, met andere intenties dan jezelf vermaken, nogal naief (...).

Waarom? Ik vind het nogal naief te veronderstellen dat je hier van alles en nog wat kunt doen, lezen, discussiëren en noem maar op en dan maar denken dat dat allemaal gratis en vanzelf gaat.

Voor niets gaat alleen de zon op en je uitspraken getuigen ook niet echt van serieuze belangstelling voor het vele werk dat wordt verricht door degenen die achter de schermen met van alles en nog wat bezig zijn om deze site (financieel, inhoudelijk en technisch) in de lucht te houden.

Je opmerkingen geven ook bepaald niet aan dat je je onderling betrokken voelt bij onze site; een beetje jammer is dat wel als je met net zoveel gemak weer afscheid neemt van wat hier is (en nog steeds wordt) opgebouwd. Het kan je dus in feite niets schelen, hoe het met ons gaat. En als er voor betaalt zou moeten worden, net als bij elke club eigenlijk heel gebruikelijk is, zijn wij naïef en jij zelf waarschijnlijk snel vertrokken?

Gajarigon schreef:

Enfin, ik wil maar zeggen: 'ik heb zoveel geld niet' is een loos argument. 'ik wil geen geld geven voor content die ook gratis beschikbaar is' vind ik dan weer een beter argument.

Ja, dat zeg ik ook al een paar posts achter elkaar maar het komt blijkbaar niet aan

Stijn_Slayer
Is het na twee pagina's niet eens tijd om af dit gesprek af te ronden?

Phoe Ik ben het wel met Stijn eens hoor, het is wel tijd, of maak er een apart (gesponsord) gezellig topic van.

Voor een luttele donatie van 12,50 per jaar hou ik er over op.

musician schreef:
[ En als er voor betaalt zou moeten worden, net als bij elke club eigenlijk heel gebruikelijk is, zijn wij naïef en jij zelf waarschijnlijk snel vertrokken?

Als ik clubgeld moet betalen aan een priveclub (beheerd door een persoon, niet door een vereniging), zonder enige garantie betreffende het voortbestaan, zal ik inderdaad snel vertrekken; of een muiting organiseren

Stijn_Slayer schreef:

Tsja, het gaat hier (voorlopig) niet over MOETEN betalen, alleen om een aangeboden "service" op vrijwillige basis. Dus ik begrijp eigenlijk ook al de commotie niet.

Stijn_Slayer schreef:

Misschien wel een idee inderdaad. Moet er nog een album van de site af?

Ja, doe alles van Justin Bieber maar de MuMe-prullenbak in

Cabeza Borradora schreef:
Als ik clubgeld moet betalen aan een priveclub (beheerd door een persoon, niet door een vereniging), zonder enige garantie betreffende het voortbestaan, zal ik inderdaad snel vertrekken; of een muiting organiseren

Tja, ik denk eigenlijk alleen altijd maar het beste van mensen.

In dat kader denk ik ook dat Jordy het beste met ons voor heeft, dat hij zich volledig inzet voor behoud van de site zoals hij bestaat inclusief z'n achterban (wij dus). Dat is inderdaad een zaak van onderling vertrouwen.
Maar goed, we zijn met de donatie inderdaad geen leden van een club of vereniging (geworden). Net zo min als dat ik in het hoofd van Jordy kan kijken inzake de toekomst van musicmeter of zelfs maar antwoord weet op de vraag hoe goed of slecht het gaat met onze site.

Dan ligt vervolgens de vraag op tafel als ik je conclusie doortrek: willen we leden van een vereniging worden en wat voor problemen gaat dat dan allemaal met zich meenemen?

Casartelli (moderator)
Welnee... ik denk dat een donatie aan Musicmeter zich meer laat vergelijken met het abonnement op een krant; ook zoiets waarvoor helaas steeds minder mensen willen betalen.

Wat slowchat verwijderd. Dit is het feedback-topic, laten we wel terzake blijven.

Het is momenteel absoluut niet aan de orde, maar het is echt niet 100% uitgesloten dat de Meter-sites ooit een keer van eigenaar zouden kunnen wisselen, onder de juiste omstandigheden. Ben ook absoluut niet voornemens om een stichting of vereniging te starten, waarbij ik verantwoording verschuldig ben over het financiele wel en wee van het bedrijf.

Dat staat er nu veel "harder" dan hoe ik het eigenlijk zie, maar ik zou het vervelend vinden als er in de toekomst scheve gezichten ontstaan. MovieMeter.nl (waar de sites onder vallen) is "gewoon" een bedrijf, maar dan eentje waar het halen van zoveel mogelijk winst niet het belangrijkste doel is. Ik heb gewoon een baan waar ik m'n hypotheek van betaal, auto van rij en van op vakantie kan.

Ik kan prima begrijpen dat mensen om die reden niet zouden willen doneren, ik zou daar zelf wellicht ook bedenkingen bij hebben. Het wordt heel erg gewaarderd, donaties gaan een op een naar toekomstige uitgaven als bv. server kosten, nieuw design in de toekomst, etc... maar donaties zijn absoluut niet verplicht of noodzakelijk.

Ik hoef ook niet per se in je keuken te kijken.

Het enige waar ik wel eens van kan wakker liggen is de verontrustende gedachte dat je, bij eveneens een slechte nachtrust, de volgende dag op het idee zou kunnen komen om de stekker uit musicmeter te trekken. Ongeacht de reden.

Dat zou ik, gezien alle geleverde inspanningen (van iedereen overigens) minder op prijs stellen, om een understatement te gebruiken. Dus als je beloofd dat voorlopig de eerste, pakweg, twintig jaar niet te zullen doen zijn we alvast een heel eind.

Zorin
musician schreef:
Het enige waar ik wel eens van kan wakker liggen is de verontrustende gedachte dat je, de volgende dag op het idee zou kunnen komen om de stekker uit musicmeter te trekken.

Er is maar één ding zeker in het leven Musician en dat is die gedachte niet : welterusten.

CHIEP (crew)
Dubbel, dus mag eraf.

Beetje raar dat The Suburbs nog steeds op de voorpagina staat, Kanye West's album staat nu toch eerste?

CHIEP schreef:
Dubbel, dus mag eraf.

Verwijderd.

hoi123 schreef:
Beetje raar dat The Suburbs nog steeds op de voorpagina staat, Kanye West's album staat nu toch eerste?

Kanye West staat al op de voorpagina als "nieuw album".
Daarom staat er ook:
Rotatielijst
Arcade Fire - The Suburbs (2010)

My Beautiful Dark Twisted Fantasy van Kanye West (, 132 stemmen) is momenteel de meest gedraaide plaat onder de MusicMeter-gebruikers, gevolgd door Arcade Fire - The Suburbs (2010).

Maar is het een probleem als hij 2 keer op de voorpagina staat?

Echt nuttig lijkt het me niet.

hoi123 schreef:
Maar is het een probleem als hij 2 keer op de voorpagina staat?

Natuurlijk, dat ziet er toch niet uit?

Kan er een mogelijkheid gecreëerd worden waarbij je je eigen recensies (of die van anderen)
kan downloaden zodat je ze op je eigen pc kan opslaan? Stel dat het ooit misloopt op deze site,
dan gaan die schrijfsels die toch enig bloed, zweet en tranen hebben gekost niet definitief verloren.

dazzler schreef:
Kan er een mogelijkheid gecreëerd worden waarbij je je eigen recensies (of die van anderen)
kan downloaden zodat je ze op je eigen pc kan opslaan? Stel dat het ooit misloopt op deze site,
dan gaan die schrijfsels die toch enig bloed, zweet en tranen hebben gekost niet definitief verloren.

1) Ooit gehoord van copy-pasten?
2) Er zijn echt wel backups van alle berichten, stemmen etc. op deze site

Weet je hoeveel werk dat is, copy-pasten? Sommige mensen hebben er honderden...

dazzler schreef:

Even die reactie van FlyLo latend voor wat ie is: de ideale manier ("bezint eer ge begint") is natuurlijk om je stukken in Word of Notepad te schrijven en dan je eigen stukken in Word te organiseren; dat zou je kunnen laten reflecteren in de benaming (of in verschillende submappen) en ik zou zeker band en albumnaam (of volgorde) erin opnemen, aangevuld met jaar en evt. datum. Dat alles valt onder zgn metadata.

Heb je dat niet gedaan, tja ....

Aangezien MuMe draait op MySQL en van elke database regelmatig backups worden gedraaid hoeft die zorg over mogelijk verlies van data niet zo groot te zijn. In dat licht is het volgens mij mogelijk om als DBA/SysOp een script te schijven waarmee als recensies (geel sterretje) gemarkeerde stukken er wel uit gefilterd kunne worden en geëxporteerd naar een bestand, platte tekst of .xls. De vraag is of de toegevoegde waarde van die service wordt ingezien.

herman schreef:
Weet je hoeveel werk dat is, copy-pasten? Sommige mensen hebben er honderden...

Een uurtje?
Drie keer snel achter elkaar klikken op de tekst, ctrl+c, switchen naar Word, ctrl+v..

Ik vind het wel een aardig idee dat je te allen tijde al "jouw" informatie (recensies, berichten en stemmen) zou moeten kunnen downloaden. Gaat op de ideeenlijst.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:37 uur

geplaatst: vandaag om 17:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.