MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
hoi, ik heb een klacht. Ik weet niet of het gepast is om dat in z'n geheel hier te gaan zitten uitmeten (het gaat nl over een mod hier), maar ff kort samengevat: er zijn een aantal onduidelijkheden in de wiki, en het lijkt erop alsof deze mod zelf regels zit te verzinnen om die doodleuk per decreet op te leggen. Zou iemand die hiertoe bevoegd is contact met me kunnen opnemen via de pm?

mvg Robin

PM verstuurd. Klacht in behandeling genomen.

Vroeg me af; waarom is het niet mogelijk om bij de "Toplijsten - overigen" dingen te combineren, bijv laten zoek op genre Rock én decennium 80. Lijkt me wel handig en n meerwaarde.

Elke keer als ik via de snelzoeker probeer te zoeken en ik wil scrollen, valt het vakje met de resultaten weg. Ik werk met IE (8), met Firefox heb ik geen problemen.

Heb nu al enkele keren gehad dat mijn browser (Chrome) te lang moest laden tijdens het toevoegen van een album (stap 5). Als je dan refresht, moet je helemaal opnieuw beginnen met toevoegen.

Frustrerend

MAS
Ik weet niet of het al ooit genoemd is maar misschien kan er de mogelijkheid komen om discussies te voeren bij labels.

Klopt het dat als berichten bij een album
verhuizen naar een ander album (via ingrijpen van een mod)
je dat niet in de update van dat andere album kan zien?

Het zou handig zijn indien dat wel kon natuurlijk.

Waarom plaats je het bericht niet meteen bij het goede album?

Rhythm & Poetry schreef:
Waarom plaats je het bericht niet meteen bij het goede album?

Omdat ik niet zo onfeilbaar ben.

Bij album A wordt over album B gesproken
en dat leidt tot een draadje over album B dat een apart leven gaat leiden.

Maak jij dat nooit mee, Rhythm & Poetry?

Of ga jij dan zelf ingrijpen door bij A te quoten en die quote mee te nemen
naar B om daar verder te discussiëren. Ik heb daar de tijd of de inval niet voor.

Trouwens ... ik zie nu wel dat het in de updates geregistreerd staat,
maar dan verder naar onderen toe. Van het tijdstip waarop het laatste bericht gepost werd.
Dus, vergeet mijn eerdere opmerking maar. Het zit wel snor zo.

MAS
Nee R&P blijft altijd ontopic.

Ik ga nooit bij een oud album van Kanye West de informatie van het nieuwe Atmosphere-album plaatsen nee. Dat zou onzinnig zijn. Verder ga ik - als een van de weinige hiphoppers - zelden oftopic maar daar denken de moderators vaak anders over.

Dit kwalificeer ik als een onvervalste single.

Lastig geval, maar het label noemt het nergens een single; ambient is ook niet echt een single-genre. Het ding wordt ook meestal een EP genoemd.

sxesven
herman schreef:
Lastig geval, maar het label noemt het nergens een single; ambient is ook niet echt een single-genre. Het ding wordt ook meestal een EP genoemd.

Betekent dit dat ik mijn labelreleases ook mag toevoegen? C22 met twee tracks, bijvoorbeeld, of een 3" met één track van 25 minuten (die eerder geweigerd is)? W.m.b. absoluut (EPs naar mijn mening, géén singles), maar het beleid is wat onduidelijk (dat het begrip 'single' voor dit soort genres niet echt opgaat is nog niet echt alom bekend, geloof ik).

Stijn_Slayer
@ herman:

Als er kan aangetoond worden dat deze site eerder was. Gaat wel een rechtzaak worden.

Alles om MTV te treiteren toch?

@stijn: rechtzaak is wel veel gedoe, denk niet dat Jordy veel voor voelt.

@sven: ik ga hier niet in mijn eentje over, maar ben het wel met je eens dat het begrip 'single' niet op gaat voor ambient, noise, drones, etc. EP's mogen er altijd op, dus die van jouw label dan ook lijkt me.

Ik weet niet zeker of het voor alle google pagina's zo is, maar musicmeter blijft het eerste resultaat bij mij. Dus iedereen die naar die site gaat en gewoon musicmeter intikt zal op deze site komen, en dus extra veel bezoekers (en reclameinkomsten?) voor Jordy!

Ja, daar dacht ik ook nog aan. Moet ook nog maar zien dat zo'n MTV-dienst zo'n lange houdbaarheid heeft.

herman schreef:
Zit er trouwens copyright op de naam MusicMeter?

MTV launches Music Meter, a music discovery tool - digitaltrends.com

Music Meter aims to help visitors discover new music, not just listening to the artists getting heavy radio play.

Een grof schandaal! Ik vind wel degelijk dat Jordy hier moet kijken of dat zomaar kan, het is puur gepikt. Als mensen muziek willen ontdekken lijkt mij dat op onze site de enige juiste plek....

herman schreef:
Ja, daar dacht ik ook nog aan. Moet ook nog maar zien dat zo'n MTV-dienst zo'n lange houdbaarheid heeft.

Voor alle duidelijkheid MTV - die"'v" staat wel voor "visie", maar dan als onderdeel van het woord "tillevisie".

Heb MTV nog nooit op enig onderbouwde visie (of "mission statement") kunnen betrappen. In de US muziekwereld wordt MTV regelmatig getypeerd als een dinosaurus; hun shift of focus naar reality tv gefocust op adolescenten geeft alleen adverteerders een herkenbare target group. Het is te droevig voor woorden, maar MTV staat al lang niet meer voor hot wat en cool is op muziekgebied in de VS (dat wordt bevestigd binnen het new music forum).

Stijn_Slayer schreef:
@ herman:

Als er kan aangetoond worden dat deze site eerder was. Gaat wel een rechtzaak worden.

Alles om MTV te treiteren toch?

Op de naam moet je een copyright vragen (cfr Coca-Cola). Op het concept van een "muziekmeter" kan je geen octrooi nemen (op de code van de site geldt wel automatisch auteursrecht). Dit is gelijkaardig als het concept van bv. een sociaal netwerk (waar je ook geen octrooi op kan aanvragen).

ClassicRocker
Hoog tijd voor Music Meter om een muziekzender genaamd MTV te beginnen . Komt er eindelijk weer eens goede muziek op televisie.

Dan wil je zeker wel inspraak?

ClassicRocker
De directeur van Music Meter mag me altijd even bellen. Ik zal hem dan adviseren om jou het gezicht van de zaterdagavond te maken. Nooit verkeerd, een flinke dosis Led Zeppelin voor het stappen .

Ik kan zaterdagavond alleen nog maar zitten, na mijn wekelijkse voetbalwedstrijd die middag. Maar ik wil best wat aardige clips aan elkaar praten vanuit mijn stoel.

De Nederlandse Rock Family Tree zou mij ook een aardig thema lijken..., leuk ook om aan te werken. Waarom zou alleen de BBC dat soort programma's mogen maken?

Hier staat dat het album van The Lost Children of Babylon 3,96* gemiddeld heeft, maar bij het album zelf staat er 3,95*. Kamervragen a.u.b.

Edit: zelfde soort verhaal bij het album van The Hitfarmers en ook bij Jon Murdock - Dark City Part Two.

CHIEP (crew)
Niet dat het levensbelangrijk is, maar ben ik de enige die bij het correctiescherm van dit album een afbeelding van 300x300 krijgt te zien?

Zorin
Nee, ik ook.

MJ_DA_MAN schreef:
Hier staat dat het album van The Lost Children of Babylon 3,96* gemiddeld heeft, maar bij het album zelf staat er 3,95*. Kamervragen a.u.b.

Edit: zelfde soort verhaal bij het album van The Hitfarmers en ook bij Jon Murdock - Dark City Part Two.

Je komt het vaker tegen inderdaad. Heeft geloof ik te maken met het feit dat de gemiddelden in de lijstjes pas 's nachts worden doorgevoerd, terwijl je het bij de albums zelf al meteen ziet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:02 uur

geplaatst: vandaag om 10:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.