MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Het lijkt alsof bij labels in het algemeen stemgemiddelden van albums worden afgerond, terwijl ze verder overal worden afgekapt

Heb ik eerder al eens aangegeven. De afrondingen in lijstjes en albumpagina's verschillen.

edit: reactie van Jordy destijds: De Site >> Algemeen >> Feedback, klachten en andere opmerkingen

Sir Spamalot (crew)
Ik heb een vraag betreffende de reclame hier, waarover ik verder geen oordeel heb. Ik woon in Oostende, Stad Aan Zee en ik zie hier telkens opnieuw een banner voor "chatten en daten regio Oostende". Ik veronderstel dat dit met cookies of zoiets heeft te maken. Misschien een overdreven reactie van mijnentwege maar ik heb nog maar onlangs een laptop naar de eeuwige jachtvelden mogen zenden, ten onder gegaan aan virussen, God hebbe zijn moederbord.

Ten onder aan virussen? Dan moet je ook niet enthousiast op al die banners klikken

Sir Spamalot schreef:
Ik heb een vraag betreffende de reclame hier, waarover ik verder geen oordeel heb. Ik woon in Oostende, Stad Aan Zee en ik zie hier telkens opnieuw een banner voor "chatten en daten regio Oostende". Ik veronderstel dat dit met cookies of zoiets heeft te maken. Misschien een overdreven reactie van mijnentwege maar ik heb nog maar onlangs een laptop naar de eeuwige jachtvelden mogen zenden, ten onder gegaan aan virussen, God hebbe zijn moederbord.

Gaat via IP-adressen.

Sir Spamalot schreef:

Koop toch af, die reclame. Het is een zaligheid, musicmeter zonder reclame.

Even de eerste pagina's van het centrale topic van de toplijsten doorgespit en daar vond ik toch wel een interessante post. Echter is daar nooit op gereageerd:

bonothecat schreef:
Maar ik ben het wel met Benninf eens....de huidige top 100 lijst is niet echt een goede afspiegeling. Iedereen kan zich aanmelden en snel een top 10 invullen.....die blijft tot in de eeuwigheid staan. Er zit ook totaal geen beweging in die lijst. Misschien iets toevoegen als bij het rotatie systeem......dat je de lijst naar een bepaalde periode moet bevestigen...of anders wordt hij eruit gegooid.

chevy93 schreef:
Even de eerste pagina's van het centrale topic van de toplijsten doorgespit en daar vond ik toch wel een interessante post. Echter is daar nooit op gereageerd:

(quote)

Dat heb ik destijds toch erg mooi verwoord. En inderdaad de lijst is al jaren ongeveer hetzelfde.

En doordat bepaalde users niet meer online komen 'verzwaart' de lijst zeg maar. Stel je voor: als er nu een geniaal album wordt gemaakt die heel veel mensen in hun top 10 zetten, dan komt dit album niet zo hoog als hij verdient omdat degenen die niet meer actief zijn het eigenlijk ook in hun top 10 hadden gezet, wat nu dus niet meer gebeurd. Meningen die waarschijnlijk allang veranderd zijn worden nu bevroren en dit worden er steeds meer over de jaren.

Ook gaat het probleem spelen dat mensen die zich in 2006/2007 hebben aangemeld en zich daarna niet meer hebben laten zien, nog wel meedoen met de top 250. En aangezien veel platen van die tijd in de top 250 komen (moderne platen worden toch vaker beluisterd en komen zodoende in de top 250, denk aan bands als Muse, National en Arcade Fire).

Dit 'verschijnsel' is ook te zien op MovieMeter: alternatieve top 100 - MovieMeter.nl
In de alternatieve top 100 (top 100 gebaseerd op de top 10 van de gebruikers) staan deze films:
Troy (2004)
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006)
Prestige, The (2006)
Lucky Number Slevin (2006)
Hooligans (2005)
Bourne Ultimatum, The (2007)
Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)
Twilight (2008)
300 (2006)

Ik denk dat dit op musicmeter niet anders is.

Deze discussie is al 100.000 keer gevoerd en de uitkomst is steeds hetzelfde. Aub niet nog een keer.

Misschien kan dit topic ergens een speciaal plekje krijgen; in de zaaghoek.

Mijn motto: lijstjes zijn leuk, zolang je ze niet te serieus neemt.

Mijn motto: neem Graf niet te serieus, en erg leuk is-ie ook niet.

Niet dat het nou Graf's bedoeling leek om je te laten lachen, Bertus...

Ik vind dat het toch wel mogelijk moet zijn om een titel in te typen zonder dat je rekening hoeft te houden met de hoofdletters. De ene keer lukt het wel op die wijze, de andere keer moet je alle hoofdletter gebruiken. Daarnaast zou het ook fijn zijn om te kunnen zoeken op een indicatie van een bepaalde naam of letters, ook daar is de zoekfunctie willekeurig in.

Madjack71 schreef:
Ik vind dat het toch wel mogelijk moet zijn om een titel in te typen zonder dat je rekening hoeft te houden met de hoofdletters.

In de zoekbalk bedoel je? Dat lukt bij mij altijd (zelfs in caps).

Ik heb het idee dat MuMe altijd moeilijk doet als het 0:00 uur wordt. Klopt dit?

pqt
Ja, daar heb ik ook soms problemen mee. Wordt de server dan gerefreshed ofzo?

Rhythm & Poetry schreef:
Ik heb het idee dat MuMe altijd moeilijk doet als het 0:00 uur wordt. Klopt dit?

Ja. Er worden dan backups gemaakt als ik me niet vergis?

herman schreef:
Deze discussie is al 100.000 keer gevoerd en de uitkomst is steeds hetzelfde. Aub niet nog een keer.
Misschien handig om de reden erbij te zetten. Ik zie ook het probleem niet.

Rhythm & Poetry schreef:

MuMe probeert je dan te vertellen dat je eindelijk eens van die computer af moet.

Da's Klaas Vaak die zand in jullie ogen strooit en de server in het zand laat bijten.

Stijn_Slayer
Volgens mij wel ja.

Ozric Spacefolk
Repost.. Mag ik antwoorden op mijn vragen?!?

Ozric Spacefolk schreef:
Ik vroeg mij 2 dingen af;

1. Is er een mogelijkheid om tribute-albums bij de betreffende artiest in de discografie te laten terugkomen??!?

en

2. Bepaalde cd's bijv. 'VH1 Storytellers' of 'King Biscuit Flower Hour' of 'A Musical Guide To...' zijn deel van een serie, kunnen deze platen ook aan elkaar gelinkt worden?!?

Ozric Spacefolk schreef:

1. Is er een mogelijkheid om tribute-albums bij de betreffende artiest in de discografie te laten terugkomen??!?

en

2. Bepaalde cd's bijv. 'VH1 Storytellers' of 'King Biscuit Flower Hour' of 'A Musical Guide To...' zijn deel van een serie, kunnen deze platen ook aan elkaar gelinkt worden?!?

De bovenste vraag wilde ik net gaan stellen!! Lijkt me idd een erg goed idee...

Een ideetje nav de openklapbare tracklijsten.

Ik zou het fijn vinden als er openklapbare info over de bandleden zou zijn.

Bij sommige bands is het lijstje met leden die kwamen en gingen gigantisch groot.
Waarom niet de originele line-up of de bekendste line-up (voer voor discussie, geef ik toe)
zichtbaar maken en alle andere bandleden in een openklapbaar lijstje opnemen.

Voordelen:

* Je hoeft niet meer met die jaartallen achter de bandleden te werken,
want sommige snuiters blijven maar komen en gaan en dat is echt onoverzichtelijk.

* Je hoeft bij lange lijsten met bandleden ook niet naar beneden te scrollen
om de discografie in beeld te krijgen.

Ik dacht: moet kunnen, als het bij de tracklijsten lukt?

Volgens mij gaat hier iets fout:

(afbeelding)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:32 uur

geplaatst: vandaag om 11:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.