De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
tuktak
geplaatst: 21 december 2010, 13:30 uur
wel een vette release hoor, maar een single hoort hier niet thuis lijkt me:
Model 500 - OFI / Huesca
Model 500 - OFI / Huesca
0
geplaatst: 22 december 2010, 12:25 uur
Is het geen EP?
Wat betreft de andere zaken: Jordy is tot in 2011 op vakantie, dus die blijven even liggen.
Wat betreft de andere zaken: Jordy is tot in 2011 op vakantie, dus die blijven even liggen.
0
tuktak
geplaatst: 22 december 2010, 12:38 uur
nopes, maar los daarvan, het voegt ook niet zoveel toe aan de site naar mijn idee.
ik zie ook altijd weinig reacties bij zulke plaatsingen. en alleen als vinyl overzicht is discogs natuurlijk veel interessanter.
ik zie ook altijd weinig reacties bij zulke plaatsingen. en alleen als vinyl overzicht is discogs natuurlijk veel interessanter.
0
Aquila
geplaatst: 22 december 2010, 12:52 uur
dazzler schreef:
Ik zou het fijn vinden als er openklapbare info over de bandleden zou zijn.
Bij sommige bands is het lijstje met leden die kwamen en gingen gigantisch groot.
Waarom niet de originele line-up of de bekendste line-up (voer voor discussie, geef ik toe)
zichtbaar maken en alle andere bandleden in een openklapbaar lijstje opnemen.
Ik zou het fijn vinden als er openklapbare info over de bandleden zou zijn.
Bij sommige bands is het lijstje met leden die kwamen en gingen gigantisch groot.
Waarom niet de originele line-up of de bekendste line-up (voer voor discussie, geef ik toe)
zichtbaar maken en alle andere bandleden in een openklapbaar lijstje opnemen.
Dat wordt enorm voer voor discussie.
Zeker omdat er bands zijn die twee of meer stabiele samenstellingen hebben gehad over enkele jaren (ik denk aan een persoonlijke favoriet King Crimson die 4 stabiele fases kent met wisselende samenstelling). Originele line-up is soms al voor de release van het eerste album al weer anders etc etc.
Dus praktsich wordt het moeilijk. Al begrijp ik - en deel ik - je behoefte.
0
geplaatst: 22 december 2010, 13:12 uur
Is het mogelijk om via een correctie een Spotify-link te plaatsen bij een album? Of gebeurt dit automatisch?
Ik kom namelijk vaker albums tegen zonder link, terwijl het wel op Spotify te vinden is, zoals de nieuwe Ryan Adams.
Ik kom namelijk vaker albums tegen zonder link, terwijl het wel op Spotify te vinden is, zoals de nieuwe Ryan Adams.
0
FightForMore
geplaatst: 22 december 2010, 21:35 uur
Kan er iemand uitleggen wat precies het doel is van een eigen rotatielijst ? Wat kun je er mee, wat doet het precies en voor wat is het bedoelt ?
0
geplaatst: 23 december 2010, 11:27 uur
Bedankt Tuktak, heb je er last van ofzo?
Maar gelukkig bepaal jij of iets een toevoeging voor de site is of niet.
Kan ook genoeg links geven die het wel een EP noemen. Leuk ook dat de toevoeger even wordt geinformeerd wanneer zo'n beslissing wordt genomen...
Maar gelukkig bepaal jij of iets een toevoeging voor de site is of niet.Kan ook genoeg links geven die het wel een EP noemen. Leuk ook dat de toevoeger even wordt geinformeerd wanneer zo'n beslissing wordt genomen...
0
geplaatst: 23 december 2010, 11:42 uur
Simple Minds
De eerste 6 ep's van Simple Minds zijn geen ep's maar gewone maxi-singles
waarop zeker geen drie non-album tracks staan. Ik stoor me aan het 2 maten en 2 gewichten
beleid in deze. Hoe kon het zijn dat deze ep's op de site terecht kwamen?
Komt nog bij dat de maxi-singles die zijn ingevoerd met "theme zoveel" pas in de jaren 90
als dusdanig (vaak met gewijzigde tracklijsten tov de oorspronkelijke maxi's) zijn uitgebracht.
Dus ofwel klopt de hoes niet, ofwel het jaartal ofwel de tracklijst.
De CD rereleases van de maxi's zijn ook in boxen verschenen.
Sommige daarvan staan terecht gelijst bij de compilaties van Simple Minds.
Dus fans die dolgraag die releases op de site willen, kunnen daar terecht.
Al ontbreken er nog een paar volumes in die reeks van 5 of 6 boxen.
Welke mod kuist de Simple Minds ep lijst op?
Want de crewleden kunnen geen albums verwijderen.
Een regel die ik tussen haakjes ook nogal merkwaardig vind.
Het zijn toch de crewleden die dagelijks dergelijke knopen doorhakken
bij het goedkeuren van toevoegingen of correcties? Het lijkt me dus logischer
dat zij dat verwijdermandaat (dat ze vroeger wel hadden) weer terug krijgen.
Je kan ook altijd een extra crewlid aannemen dat zich met dergelijke dingen bezighoudt.

De eerste 6 ep's van Simple Minds zijn geen ep's maar gewone maxi-singles
waarop zeker geen drie non-album tracks staan. Ik stoor me aan het 2 maten en 2 gewichten
beleid in deze. Hoe kon het zijn dat deze ep's op de site terecht kwamen?
Komt nog bij dat de maxi-singles die zijn ingevoerd met "theme zoveel" pas in de jaren 90
als dusdanig (vaak met gewijzigde tracklijsten tov de oorspronkelijke maxi's) zijn uitgebracht.
Dus ofwel klopt de hoes niet, ofwel het jaartal ofwel de tracklijst.
De CD rereleases van de maxi's zijn ook in boxen verschenen.
Sommige daarvan staan terecht gelijst bij de compilaties van Simple Minds.
Dus fans die dolgraag die releases op de site willen, kunnen daar terecht.
Al ontbreken er nog een paar volumes in die reeks van 5 of 6 boxen.
Welke mod kuist de Simple Minds ep lijst op?
Want de crewleden kunnen geen albums verwijderen.
Een regel die ik tussen haakjes ook nogal merkwaardig vind.
Het zijn toch de crewleden die dagelijks dergelijke knopen doorhakken
bij het goedkeuren van toevoegingen of correcties? Het lijkt me dus logischer
Je kan ook altijd een extra crewlid aannemen dat zich met dergelijke dingen bezighoudt.

0
geplaatst: 23 december 2010, 11:51 uur
brooklyn schreef:
Maar gelukkig bepaal jij of iets een toevoeging voor de site is of niet.
Kan ook genoeg links geven die het wel een EP noemen. Leuk ook dat de toevoeger even wordt geinformeerd wanneer zo'n beslissing wordt genomen...
Maar gelukkig bepaal jij of iets een toevoeging voor de site is of niet.Kan ook genoeg links geven die het wel een EP noemen. Leuk ook dat de toevoeger even wordt geinformeerd wanneer zo'n beslissing wordt genomen...
Ik snap je frustratie wel (verderop meer); en het ligt echt niet aan Tuktak. De wiki vermeldt letterlijk: "singles mogen er alleen op als deze tenminste 3 non-albumtracks bevatten. Remixen en liveversies tellen we hierbij niet mee."
Heb het gevoel dat af en toe krampachtig aan deze regel wordt vastgehouden. Op andere momenten wordt weer net een 'maas in de wet' gevonden om met een link iets als ep te bestempelen. Een 12" met twee (non-album) tracks van 6 (kant a) en 21 min. (kant b) zou dan opeens een single zijn, terwijl een aantal albums van Mike Oldfield op cd slechts één track van ca 40 min. beslaan; lijken mij erg lange singles.
Dit is natuurlijk een doorn in het oog van iedere liefhebber die volledigheid in zijn vaandel heeft staan. Laat ik twee voorbeelden geven: voor Cocteau Twins en New Order zou je voor de volledige discografie naar Discogs moeten, wil je erover 'beppen' moet je dat hier onder het algemeen hoofdje Cocteau Twins en New Order doen. Daar kan je knap muzikaal/webwise schizofreen van worden en het doet geen recht aan de historische of actuele waarde van die releases.
Mij lijkt het hoog tijd om e.e.a. te heroverwegen, niet alleen vanuit volledigheid, maar ook vanwege de historische en actuele waarde van die releases. Want zeg nu zelf het is toch van de zotte dat je hier allerlei 'byways' moet volgen om het over releases te hebben die niet eens op de site 'mogen'?
0
geplaatst: 23 december 2010, 11:55 uur
dazzler schreef:
het lijkt me dus logischer
Is dat zo? Ik doe dit al weer een tijdje maar bij mijn weten hebben wij die functie nog nooit gehad hoor.
Overigens vinden we zelf ook dat het bij ons hoort, maar dat terzijde.
Mjuman schreef:
Heb het gevoel dat af en toe krampachtig aan deze regel wordt vastgehouden.
Heb het gevoel dat af en toe krampachtig aan deze regel wordt vastgehouden.
Dat ben ik met je eens. Ik heb er in het verleden ook wel eens voor gepleit om singles toe te laten want die EP regel is en blijft een rare in mijn ogen. Waarom het toen geen gehoor heeft gekregen weet ik niet meer (er zal wel een reden voor geweest zijn).
Ik vind het voor ons als crew ook altijd een gedoe om uit te zoeken of het wel of niet op de site mag.
En wat is een EP nu echt? Die ene track van artiest X waar EP op de hoes staat, of de EP van Sufjan Stevens die 8 nummers heeft en een uur duurt. Wat dat aan gaat maken die artiesten zelf het er ook niet makkelijker op.
0
geplaatst: 23 december 2010, 12:36 uur
dazzler schreef:
aERodynamIC schreef:
Is dat zo? Ik doe dit al weer een tijdje maar bij mijn weten hebben wij die functie nog nooit gehad hoor.
Ik kan me niet herinneren dat het ooit anders is geweest. De crew heeft wel vaker de wens uitgesproken om zelf albums te kunnen verwijderen, het staat inmiddels ook op het lijstje van Jordy: De Site >> Algemeen >> voor je iets meldt: bekende bugs + ideeënlijst
Wat betreft het singles/eps-verhaal: persoonlijk zou ik er ook niet op tegen zijn singles toe te laten. Veel discografieën zijn nu incompleet omdat de ene single er wel en de andere er niet bij staat (omdat de een toevallig net een b-side meer heeft en daardoor door de mazen van het net valt). Je hebt ook 12" singles met 2 tracks van een kwartier die er nu niet op kunnen, terwijl er ook EPs zijn met 1 albumtrack en 2 liveversies die wel op de site staan.
Als je ze toe zou laten zit je wel met het gegeven dat er van sommige singles talloze versies zijn: 1-tracksingle, gewone cd single, maxi cd single, cd1single en cd2single voor de Britse markt, cdsingle voor de Australische markt enzo.
0
geplaatst: 23 december 2010, 12:36 uur
aERodynamIC schreef:
(quote)
Ik vergiste me omdat freddze dat vroeger wel kon. Maar hij was toen ook mod natuurlijk.
Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet per se voor het invoeren van singles,
maar wel tegen het 2 maten en 2 gewichten gevoel van de huidige situatie.
Een oplossing voor het invoeren van singles zou deze kunnen zijn.
1
Het uitgangspunt is elke single onder maximum twee releases te vangen.
Voor Europese bands geldt dan: enkel land van herkomst en/of US release.
Voor niet-Europese bands geldt: enkel US en/of UK releases.
(Zou ik trouwens ook op albums durven toepassen.)
Anders wordt het een erg onoverzichtelijk kluwen volgens mij.
2
Afwijkende versies van die single (12" versie of rerelease) vallen onder dezelfde,
oorspronkelijk single en afwijkende versies of bijkomende tracks worden aangevinkt
als bonustracks. Uitzondering op de regel kan bij groepen als New Order
waar de 7" versies in de beginperiode edits waren van de 12".
Meestal is het omgekeerd natuurlijk: de 12" versies zijn extended versies van de 7".
3.
Ik zou alle mini-albums (niet de ep's) dan overhevelen naar de album discografie.
Criterium hier zou zijn: vanaf 5 verschillende tracks spreken we van een mini-album.
Uiteraard zou ook dit geen sluitend systeem zijn.
Maar het zou misschien iets meer kunnen beantwoorden aan de vraag
van de gebruikers en de bestaande verwarring en beperking kunnen indijken.
Als verdere brainstorming en uitwerking mag de crew mij altijd contacteren.
0
geplaatst: 23 december 2010, 23:20 uur
Ik denk dat het al eerder is aangekaart maar de artiestenpagina's van artiesten die geen solo-materiaal hebben uitgebracht, zijn niet corrigeeerbaar. Bovendien kunnen er geen berichten worden geplaatst (er is alleen een info-tab).
Bv bij Mike Gao
Ik wou Mike Gao's geboorteplaats (Bejing, China) ingeven maar dat lukte dus niet.
Bv bij Mike Gao
Ik wou Mike Gao's geboorteplaats (Bejing, China) ingeven maar dat lukte dus niet.
0
Simon Smith (crew)
geplaatst: 24 december 2010, 11:59 uur
FlyLo schreef:
Ik denk dat het al eerder is aangekaart maar de artiestenpagina's van artiesten die geen solo-materiaal hebben uitgebracht, zijn niet corrigeeerbaar. Bovendien kunnen er geen berichten worden geplaatst (er is alleen een info-tab).
Bv bij Mike Gao
Bv bij Mike Gao
Dit snap ik ook niet. Er is een speciale pagina voor deze artiest, dan moet het toch ook mogelijk zijn om andere info kwijt te kunnen?
0
geplaatst: 24 december 2010, 15:09 uur
tangmaster schreef:
Planet Boelex - Suunta (2007)
Kan er af staat al hier zie onder
Kan er af staat al hier zie onder
Verwijderd.
0
geplaatst: 24 december 2010, 15:09 uur
FlyLo schreef:
Bv bij Mike Gao
Bv bij Mike Gao
Volgens mij is dat een bewuste keuze om dat oncorrigeerbaar te houden.
0
geplaatst: 24 december 2010, 15:52 uur
Jordy schreef:
Toen ik dat lang lang geleden ging bouwen, leek me dat artiesten zonder albums niet interessant genoeg waren voor een eigen artiestenpagina. Het risico bestaat dat de discussies over een groep dan versplinterd gaan plaats vinden over de leden. Er valt bij sommige artiesten wellicht iets voor te zeggen om in ieder geval wel wat info en een foto te kunnen toevoegen, maar voorlopig vind ik het even goed zoals het is.
Toen ik dat lang lang geleden ging bouwen, leek me dat artiesten zonder albums niet interessant genoeg waren voor een eigen artiestenpagina. Het risico bestaat dat de discussies over een groep dan versplinterd gaan plaats vinden over de leden. Er valt bij sommige artiesten wellicht iets voor te zeggen om in ieder geval wel wat info en een foto te kunnen toevoegen, maar voorlopig vind ik het even goed zoals het is.
Hier je antwoord.

0
pretfrit
geplaatst: 25 december 2010, 00:29 uur
Ik kan mijn berichten, na plaatsing, niet meer aanpassen. Ik krijg dan een geheel blanko vel.
Zijn er meer met dat probleem?
Zijn er meer met dat probleem?
0
geplaatst: 25 december 2010, 00:39 uur
Hier niet, maar misschien moet je dan geen nietszeggende berichten plaatsen, dan werkt het waarschijnlijk wel. 

0
pretfrit
geplaatst: 25 december 2010, 00:43 uur
dit beridcht stikt van de taaaavaouten en ik ge ze na plaaatseing verbeeeeteren
het werkt weer (computer even uit gezet)
@ deric: je kunt weer ouderwets veel nietzeggende berichten van mij verwachten
het werkt weer (computer even uit gezet)

@ deric: je kunt weer ouderwets veel nietzeggende berichten van mij verwachten

0
geplaatst: 25 december 2010, 00:49 uur
Dexter schreef:
Is het mogelijk om via een correctie een Spotify-link te plaatsen bij een album? Of gebeurt dit automatisch?
?
0
geplaatst: 25 december 2010, 00:51 uur
Dat kan een herman of een Arrie wel fixen. Lijkt me trouwens wel een plan om dat ook mogelijk te maken voor users zodat die de Spotify-links of Wiki-links kunnen verbeteren/toevoegen.
0
geplaatst: 25 december 2010, 00:53 uur
Ik denk dat dat met een scriptje gaat, corrigeren is in ieder geval niet mogelijk.
0
geplaatst: 25 december 2010, 00:56 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.