De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
Aquila
geplaatst: 28 december 2010, 11:31 uur
Svendra schreef:
(quote)
Rateyourmusic beschouwt de Engelse tak als een nieuwe groep Search - Rate Your Music - rateyourmusic.com en Allmusic merkt op dat die band eigenlijk 'Amon Düül III' had moeten heten. Dat pleit ervoor om het te laten zoals het nu is. OK, prima. Maar blijft verwarrend, ook omdat die tweede Amon Düül op MuMe automatisch de toevoeging "(II)" krijgt als dubbele naam - en dat lijkt weer op Amon Düül II (is dit nog te snappen?). Ik kom ook wel tegen Amon Düül (UK). Wie weet is dat laatste dan een optie. Amon Düül III heb ik nog nooit gezien.
0
geplaatst: 28 december 2010, 12:16 uur
Aquila schreef:
OK, prima. Maar blijft verwarrend, ook omdat die tweede Amon Düül op MuMe automatisch de toevoeging "(II)" krijgt als dubbele naam - en dat lijkt weer op Amon Düül II (is dit nog te snappen?).
Daar weet ik wel een list op: die 'engelse' Amon Düül (II) krijgt een romeinse I in plaats van II en blijft daarmee onderscheidend van Amon Düül en Amon Düül II. (Bent u er nog, muziekvrienden? OK, prima. Maar blijft verwarrend, ook omdat die tweede Amon Düül op MuMe automatisch de toevoeging "(II)" krijgt als dubbele naam - en dat lijkt weer op Amon Düül II (is dit nog te snappen?).
) Ik kom ook wel tegen Amon Düül (UK). Wie weet is dat laatste dan een optie.
Dit is dan niet meer nodig
Amon Düül III heb ik nog nooit gezien.
Klopt, het was ook overdrachtelijk bedoeld in dat stukje op allmusic.
0
geplaatst: 28 december 2010, 12:59 uur
Amon Düül (II) krijgt een romeinse I in plaats van II
Aangepast, ik hoop dat alles nu naar wens is. Ik heb nog even nagedacht over Amon Düül (UK). Dat is voor de MuMe gebruiker wel duidelijk, maar heeft het bezwaar dat de band zichzelf niet zo noemde.
0
geplaatst: 28 december 2010, 13:37 uur
Svendra schreef:
(quote)
Aangepast, ik hoop dat alles nu naar wens is. Ik heb nog even nagedacht over Amon Düül (UK). Dat is voor de MuMe gebruiker wel duidelijk, maar heeft het bezwaar dat de band zichzelf niet zo noemde. In dat verband vroeg ik me al eens af waarom de oorspronkelijke The Charlatans uit San Francisco, de eerste psychedelische band ooit, hier op MuMe (I) achter hun naam hebben terwijl de Engelse Charlatans uit de jaren '90 gewoon The Charlatans mogen heten. Het ligt meer voor de hand om de eerste 'The Charlatans' te noemen en de tweede de toevoeging (II) te geven. Of desnoods (UK), want volgens mij gebruikten zij dat zelf wel eens.
0
geplaatst: 28 december 2010, 13:44 uur
De leidraad hier is volgens mij om de oudste band The Charlatans te noemen en de daarna oudste een (I) mee te geven. Zoals het nu is klopt het in ieder geval niet.
0
geplaatst: 28 december 2010, 13:46 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik vind de zoekfunctie (bij topics) op MuMe slecht werken. Als ik bijvoorbeeld bij de top 2000 (van de MuMe Ladder) Me, Myself and I (van De La Soul) intik dan geeft hij alle berichten aan die een van de zoekwoorden bevat. Bovendien mag ik dan ook nog eens in een post met daarin 2000 nummers gaan zoeken of het desbetreffende nummer er nu wel of niet instaat. Dit moet toch makkelijker kunnen, bijvoorbeeld door echt specifiek te laten zoeken op de gehele zin en dat wat je zoekt ook een andere kleur krijgt zodat je het ook makkelijk in een grote post kunt vinden.
Ik vind de zoekfunctie (bij topics) op MuMe slecht werken. Als ik bijvoorbeeld bij de top 2000 (van de MuMe Ladder) Me, Myself and I (van De La Soul) intik dan geeft hij alle berichten aan die een van de zoekwoorden bevat. Bovendien mag ik dan ook nog eens in een post met daarin 2000 nummers gaan zoeken of het desbetreffende nummer er nu wel of niet instaat. Dit moet toch makkelijker kunnen, bijvoorbeeld door echt specifiek te laten zoeken op de gehele zin en dat wat je zoekt ook een andere kleur krijgt zodat je het ook makkelijk in een grote post kunt vinden.
Wordt hier nog aan gewerkt? F3 is in de meeste gevallen een goede oplossing, maar in dat geval kan de zoekfunctie bij topics net zo goed niet bestaan.
0
geplaatst: 28 december 2010, 13:57 uur
herman schreef:
De leidraad hier is volgens mij om de oudste band The Charlatans te noemen en de daarna oudste een (I) mee te geven.
Even nagezocht, want ik dacht dat die romeinse cijfers enkel een vlaggetje waren en dat je niet met chronologie van de band rekening hoeft te houden. Maar in Wiki staat inderdaad: De leidraad hier is volgens mij om de oudste band The Charlatans te noemen en de daarna oudste een (I) mee te geven.
De (chronologisch) eerste artiest krijgt de toevoeging 'I', de artiest daarna 'II', etc.
Dat kan betekenen dat je een heleboel albums op MuMe moet corrigeren, wanneer je een groep toevoegt die ouder is.
Willen we dat echt?Bovendien wijkt de Wiki tekst af van wat Herman zegt (en wat in de praktijk meestal gebeurt): de nieuwere groep geef je een 'I' en de oudere groep pas je niet aan.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 28 december 2010, 14:20 uur
Oh, bij Nirvana is het wel goed gegaan...
Terugwerken is een hoop gedoe, vooral bij solo-artiesten/bandmembers met dezelfde namen... Maar ik vind het wel wat hebben...
Terugwerken is een hoop gedoe, vooral bij solo-artiesten/bandmembers met dezelfde namen... Maar ik vind het wel wat hebben...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 december 2010, 14:25 uur
Svendra schreef:
Even nagezocht, want ik dacht dat die romeinse cijfers enkel een vlaggetje waren en dat je niet met chronologie van de band rekening hoeft te houden. Maar in Wiki staat inderdaad:
De (chronologisch) eerste artiest krijgt de toevoeging 'I', de artiest daarna 'II', etc.
Dat kan betekenen dat je een heleboel albums op MuMe moet corrigeren, wanneer je een groep toevoegt die ouder is.
Willen we dat echt?
Bovendien wijkt de Wiki tekst af van wat Herman zegt (en wat in de praktijk meestal gebeurt): de nieuwere groep geef je een 'I' en de oudere groep pas je niet aan.
Even nagezocht, want ik dacht dat die romeinse cijfers enkel een vlaggetje waren en dat je niet met chronologie van de band rekening hoeft te houden. Maar in Wiki staat inderdaad:
Willen we dat echt?Bovendien wijkt de Wiki tekst af van wat Herman zegt (en wat in de praktijk meestal gebeurt): de nieuwere groep geef je een 'I' en de oudere groep pas je niet aan.
De charme van het systeem uit de Wiki zou zijn dat als een band een extra vermelding krijgt op een verzamelalbum, als gastartiest, etc., dat dan noch naar [I], noch naar [II] verwezen wordt (in het geval dat de toevoeger/corrector zich niet realiseert dat een artiestennaam vaker dan eens voorkomt, wat waarschijnlijk vrij vaak gebeurt). Dat lijkt me ergens te prefereren boven het altijd foutief naar de eerstgenoemde artiest (zonder Romeins cijfer) linken.
0
geplaatst: 28 december 2010, 14:37 uur
Svendra schreef:
Willen we dat echt?
Willen we dat echt?Ik had met mijn post niet de bedoeling dat de crew haar feestdagen moest gaan besteden aan het doorvoeren van allemaal soortgelijke correcties. Maar als het in dit geval niet wordt aangepast blijft je tot in lengte der dagen zien dat op MuMe de Engelse Charlatans uit de jaren '90 eerder bekend waren dan de Amerikaanse uit de jaren '60. Dat is natuurlijk wel een beetje genant voor een zichzelf serieus nemende muziek-site

0
geplaatst: 29 december 2010, 13:56 uur
Ik kan mijn eigen berichten vaak (niet altijd) niet edit-en. Krijg een blanco bericht te zien. Doe ik iets verkeerd? (op MuMe dan hè, niet het leven in het algemeen...
)
)
0
geplaatst: 29 december 2010, 14:31 uur
Casartelli schreef:
De charme van het systeem uit de Wiki zou zijn dat als een band een extra vermelding krijgt op een verzamelalbum, als gastartiest, etc., dat dan noch naar [I], noch naar [II] verwezen wordt (in het geval dat de toevoeger/corrector zich niet realiseert dat een artiestennaam vaker dan eens voorkomt, wat waarschijnlijk vrij vaak gebeurt). Dat lijkt me ergens te prefereren boven het altijd foutief naar de eerstgenoemde artiest (zonder Romeins cijfer) linken.
Scherp opgemerkt, dat zou inderdaad ervoor pleiten om ook de oude band aan te passen (naar I). De charme van het systeem uit de Wiki zou zijn dat als een band een extra vermelding krijgt op een verzamelalbum, als gastartiest, etc., dat dan noch naar [I], noch naar [II] verwezen wordt (in het geval dat de toevoeger/corrector zich niet realiseert dat een artiestennaam vaker dan eens voorkomt, wat waarschijnlijk vrij vaak gebeurt). Dat lijkt me ergens te prefereren boven het altijd foutief naar de eerstgenoemde artiest (zonder Romeins cijfer) linken.
Hmm, ik ga het eens aan mijn crewlega's voorleggen, wordt vervolgd.
0
geplaatst: 29 december 2010, 14:48 uur
Bombong schreef:
Ik had met mijn post niet de bedoeling dat de crew haar feestdagen moest gaan besteden aan het doorvoeren van allemaal soortgelijke correcties. Maar als het in dit geval niet wordt aangepast blijft je tot in lengte der dagen zien dat op MuMe de Engelse Charlatans uit de jaren '90 eerder bekend waren dan de Amerikaanse uit de jaren '60. Dat is natuurlijk wel een beetje genant voor een zichzelf serieus nemende muziek-site
Jouw opmerking heeft me geraakt Ik had met mijn post niet de bedoeling dat de crew haar feestdagen moest gaan besteden aan het doorvoeren van allemaal soortgelijke correcties. Maar als het in dit geval niet wordt aangepast blijft je tot in lengte der dagen zien dat op MuMe de Engelse Charlatans uit de jaren '90 eerder bekend waren dan de Amerikaanse uit de jaren '60. Dat is natuurlijk wel een beetje genant voor een zichzelf serieus nemende muziek-site
en ik heb 9 volle minuten van mijn feestdagen besteed om dit recht te zetten
De Engelse band heet nu The Charlatans (II).
0
geplaatst: 29 december 2010, 16:20 uur
Svendra schreef:
Jouw opmerking heeft me geraakt
De Engelse band heet nu The Charlatans (II).
Jouw opmerking heeft me geraakt
De Engelse band heet nu The Charlatans (II). Goed werk, Svendra! Wat mij betreft hoef jij geen goede voornemens meer voor 2011 te maken!

0
geplaatst: 30 december 2010, 22:43 uur
Is deze The Allman Brothers Band - The Fillmore Concerts (1992) niet gewoon een uitgebreide versie van deze The Allman Brothers Band - At Fillmore East (1971) en dus volgens de regels dubbel op de site?
0
geplaatst: 30 december 2010, 23:11 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Wordt hier nog aan gewerkt? F3 is in de meeste gevallen een goede oplossing, maar in dat geval kan de zoekfunctie bij topics net zo goed niet bestaan.
(quote)
Een methode die bij veel site wordt gebruikt (zoals google) is haakjes eromheen zeteen als je precies wilt zoeken:
"Me, Myself and I" geeft dus alleen maar zoekresultaten met die exacte bewoording
Me, Myself and I geeft alle zoekresultaten met de "Myself" en/of "and".
Ik heb geen flauw idee of dit makkelijk in te voeren is, maar gezien het feit dat heel veel sites het zo doen, lijkt het me een goede oplossing.
0
geplaatst: 30 december 2010, 23:43 uur
Vreemd, ik probeer bij het album Nowhere van Pantha du Prince een stem te plaatsen, maar zodra ik de pagina refresh is mijn stem weer verdwenen...
Pantha du Prince - Nowhere (2002)
Hebben meer mensen daar wel eens problemen mee (gehad)?
edit: Lijkt inmiddels weer te werken.
Pantha du Prince - Nowhere (2002)
Hebben meer mensen daar wel eens problemen mee (gehad)?
edit: Lijkt inmiddels weer te werken.
0
geplaatst: 31 december 2010, 14:47 uur
Er is best wel vaak een cd niet te vinden ,byv. Al Deloner(mIDNIGHT CHOIR) ,DAT DUS NIEMAND DE MOEITE DAARVOOR NEEMT BEGRYP IK maar mag ook niet onvermeld,de
info vind ik dan by CdWOW.
info vind ik dan by CdWOW.
0
Poa
geplaatst: 31 december 2010, 15:00 uur
Alle albums komen op deze site door ze zelf toe te voegen, ga je gang dus: http://www.musicmeter.nl/album/add/
0
geplaatst: 31 december 2010, 15:02 uur
De database hier wordt gevuld door alle gebruikers van deze site, waar je zelf ook bij hoort. Je kunt zelf CD's toevoegen via deze link: http://www.musicmeter.nl/album/add/
Of vragen of iemand anders het voor je doet (zoek bovenin maar eens naar het topic "toevoeghulp".
Er zullen nog wel meer platen missen. Wil je in het vervolg trouwens wat zuiniger zijn met de hoofdletters, het maakt je bericht nogal slecht leesbaar. Bij voorbaat dank!
edit: wat Poa zegt dus.
Of vragen of iemand anders het voor je doet (zoek bovenin maar eens naar het topic "toevoeghulp".
Er zullen nog wel meer platen missen. Wil je in het vervolg trouwens wat zuiniger zijn met de hoofdletters, het maakt je bericht nogal slecht leesbaar. Bij voorbaat dank!
edit: wat Poa zegt dus.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 31 december 2010, 16:13 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Ik vroeg mij 2 dingen af;
1. Is er een mogelijkheid om tribute-albums bij de betreffende artiest in de discografie te laten terugkomen??!?
en
2. Bepaalde cd's bijv. 'VH1 Storytellers' of 'King Biscuit Flower Hour' of 'A Musical Guide To...' zijn deel van een serie, kunnen deze platen ook aan elkaar gelinkt worden?!?
Ik vroeg mij 2 dingen af;
1. Is er een mogelijkheid om tribute-albums bij de betreffende artiest in de discografie te laten terugkomen??!?
en
2. Bepaalde cd's bijv. 'VH1 Storytellers' of 'King Biscuit Flower Hour' of 'A Musical Guide To...' zijn deel van een serie, kunnen deze platen ook aan elkaar gelinkt worden?!?
Mag ik deze vragen, nog even naar boven halen?!?
Ik weet dat Jordi op vakantie is, maar mijn vragen waren al weer zo ver weggezakt... thanks in advance...
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:25 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Ik weet dat Jordi op vakantie is, maar mijn vragen waren al weer zo ver weggezakt... thanks in advance...
(quote)
En ik dus ook weer, zelfde vraag....
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:26 uur
freakey schreef:
Is deze The Allman Brothers Band - The Fillmore Concerts (1992) niet gewoon een uitgebreide versie van deze The Allman Brothers Band - At Fillmore East (1971) en dus volgens de regels dubbel op de site?
Zeker! De deluxe editie van At Fillmore East heeft precies dezelfde nummers op dezelfde volgorde, dus The Fillmore Concerts kan er zeker af.
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:27 uur
freakey schreef:
En deze, just 2b sure
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:51 uur
Don Cappuccino schreef:
Zeker! De deluxe editie van At Fillmore East heeft precies dezelfde nummers op dezelfde volgorde, dus The Fillmore Concerts kan er zeker af.
Dat vind ik ook. Meer details staan bijvoorbeeld hierZeker! De deluxe editie van At Fillmore East heeft precies dezelfde nummers op dezelfde volgorde, dus The Fillmore Concerts kan er zeker af.
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:56 uur
Ozric Spacefolk schreef:
(quote)
Tsja, Jordy is de enige die hier iets aan kan doen, de rest kan er niet echt antwoord op geven. Maar deze zaken zijn al vaker ter sprake gekomen. Geloof niet dat het mogelijk is. Zelf zou ik ook graag sommige verzamelreeksen (Turn Up The Bass bv.) in één overzicht willen kunnen zien.
0
geplaatst: 31 december 2010, 17:07 uur
Ook nog eens een idee van mezelf herhalen.
Mogelijkheid om nummers aan te duiden bij de albums.
1 song vanaf 3 tracks.
2 songs vanaf 6 tracks.
3 songs vanaf 9 tracks.
4 songs vanaf 12 tracks.
En zo per 3 tracks eentje meer.
Nu kan je er maar 2 aanduiden bij doorsnee albums van 9 of 10 tracks.
Dat worden al gauw de twee grootste hits en dan is de kous af, wat ik jammer vind.
Mogelijkheid om nummers aan te duiden bij de albums.
1 song vanaf 3 tracks.
2 songs vanaf 6 tracks.
3 songs vanaf 9 tracks.
4 songs vanaf 12 tracks.
En zo per 3 tracks eentje meer.
Nu kan je er maar 2 aanduiden bij doorsnee albums van 9 of 10 tracks.
Dat worden al gauw de twee grootste hits en dan is de kous af, wat ik jammer vind.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.