MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Veel van wat er hier genoemd wordt (lijstjes, zoeken in discussies) staat al op de ideeenlijst. Dat van die tribute albums vind ik niet zo'n goed idee, die albums horen m.i. Niet in de discografie van de artiest.

Bij het willen wijzigen van een bericht, krijg ik een groot wit vlak te zien, zonder tekst en als ik een waardering in sterren wil geven loopt het vast.

ClassicRocker
En als je dan in een vlaag van verstandsverbijstering op wijzigen klikt, is je bericht weg. Heb dat twee keer meegemaakt.

Verder wilde ik gisteren een bericht plaatsen, bleek ik op mysterieuze wijze uitgelogd te zijn. Wederom een bericht weg.

Beide niet echt bevorderlijk voor een plezierig verblijf op Music Meter. Hopelijk is dit spoedig verholpen.

pretfrit
Ik heb kort geleden hetzelfde probleem gehad.

pretfrit schreef:
Ik kan mijn berichten, na plaatsing, niet meer aanpassen. Ik krijg dan een geheel blanko vel.

Zijn er meer met dat probleem?

Opnieuw opstarten is een mogelijkheid, maar natuurlijk geen oplossing.

Onderstaande is al weer opgelost.

Jordy schreef:
Veel van wat er hier genoemd wordt (lijstjes, zoeken in discussies) staat al op de ideeenlijst. Dat van die tribute albums vind ik niet zo'n goed idee, die albums horen m.i. Niet in de discografie van de artiest.

Misschien niet in, maar wel er bij.... linkje er naar toe als "albums over artiest"? Ik gooi maar wat op....

Ik vind soms tribute wel interessant tenminste (Beefheart / Zappa), daar is nu met geen enkele mogelijkheid op te selecteren, tenminste niet in musicmeter waardoor je de vreemde situatie krijgt dat ik elke keer op discogs of dergelijke sites kijk WELKE er zijn en dan op musicmeter OF ze er op staan....

bennerd schreef:
Het stemmen gaat bijzonder moeilijk met Safari 5.0.3. (pc). De stemmenbalk blijft dan namelijk laden.

Waarom staan je toevoegingen eigenlijk niet in je muzieklog ?

Bij The Rolling Stones - Beggars Banquet (1968):

Jammer dat van sommige albums hier op mu.me de hoezen aangepast worden zoals het destijds oorspronkelijk op de markt kwam.

Hier is natuurlijk never en nooit meer aan te komen, en op de hoes van de huidige cds en lps staat natuurlijk een heel ander plaatje nu.

Erg verwarrend vind ik, vooral voor de mensen die met deze albums kennis willen maken als huidige originele versie.

Het zou mooier zijn als de hoezen hier op mu.me afgebeeld zouden worden zoals het vandaag de dag nog gewoon te verkrijgen is. Want dat lijkt mij nu juist het meest relevante van deze site, tips van anderen krijgen en hier en daar wat van sommigen horen en zo weer steeds iets nieuws gaan ontdekken.

Op deze manier word het gewoon onnodig moeilijk gemaakt vind ik.

Milestones
Weet iemand waarom gebruiker Lost Highway is geband in december ??

LH geband? Dat wist ik nog niet. Hij zal wel stout geweest zijn.

LH is niet geband, maar op verzoek uitgeschreven van de site. Hij is tegenwoordig onder een andere account actief.

Milestones
herman schreef:
LH is niet geband, maar op verzoek uitgeschreven van de site. Hij is tegenwoordig onder een andere account actief.

Lost Highway is geband op 23 december 2010 staat er bij zijn berichten, dat is toch wat anders dan op eigen verzoek uitgeschreven?

Stijn_Slayer
Soms staat er ook dat een user geband óf uitgeschreven is van de site. Dat is toch raar, het moet één van de twee zijn.

Casartelli (moderator)
Stijn_Slayer schreef:
Soms staat er ook dat een user geband óf uitgeschreven is van de site. Dat is toch raar, het moet één van de twee zijn.

Dat zijn users die 'verdwenen' zijn voordat de informatie actief zichtbaar werd.

The Bermuda Triangle Users.

bij moviemeter heb je een hele winkel gedeelte bij de topics, is het niet handig om dat ook mij musicmeter te doen ?

Milestones schreef:
Lost Highway is geband op 23 december 2010 staat er bij zijn berichten, dat is toch wat anders dan op eigen verzoek uitgeschreven?

We kunnen niet handmatig aanpassen wat daar staat.

joeri_musicfreak schreef:
bij moviemeter heb je een hele winkel gedeelte bij de topics, is het niet handig om dat ook mij musicmeter te doen ?

Als er genoeg goedlopende topics zijn om zo'n subforum te vullen wel, maar ik geloof niet dat dat nu het geval is. Maar op zich valt er wel wat voor te zeggen.

ClassicRocker
Ik kom op de site verschillende albums tegen die alleen in Japan zijn uitgebracht en in Nederland slechts door import verkrijgbaar zijn. Deze releases horen mijns inziens niet op de site.

Wat is hieromtrent de officiële regel?

Als je het gewoon ergens kan verkrijgen vind ik dat het gewoon op de site kan hoor.

Mee eens. Er is geen beperking w.b. land van release. Dat zou trouwens ook lastig te controleren zijn.

CHIEP (crew)
Vandaag na lange tijd nog eens meegemaakt bij het toevoegen, dus iets zegt mij dat de "bug" er nog steeds is: als je bij een track op een verzamelaar meerdere hoofdartiesten invult, komt na de goedkeuring van de toevoeging steeds enkel de eerste artiest door.

Ozric Spacefolk
Jordy schreef:
... Dat van die tribute albums vind ik niet zo'n goed idee, die albums horen m.i. Niet in de discografie van de artiest.

In de OOR pop encyclopedie doen ze dat wel al heel lang...

Ik vind het wel wat hebben...

Maar ach, als het bij een zoekactie naar voren komt, is het ook goed...

ClassicRocker schreef:
Ik kom op de site verschillende albums tegen die alleen in Japan zijn uitgebracht en in Nederland slechts door import verkrijgbaar zijn. Deze releases horen mijns inziens niet op de site.
Dit kun je toch niet menen? Weet je wel hoeveel albums niet in Nederland te krijgen zijn? Heel veel wat je via Nederlandse webwinkels koopt is ook import uit bijv. Amerika.

Ozric Spacefolk
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Dit kun je toch niet menen? Weet je wel hoeveel albums niet in Nederland te krijgen zijn? Heel veel wat je via Nederlandse webwinkels koopt is ook import uit bijv. Amerika.

Inderdaad vreemde stelling...

Ben wel benieuwd naar het argument, waarom deze platen hier niet thuis horen...

Grappig

Er is qua naam niets vastgelegd. Vraag me ook af of je een sterke zaak zou hebben, aangezien dit soort Meter-termen al voor MovieMeter veel in gebruik waren. De term MovieMeter heb ik ook maar van Rene Mioch gejat

Milestones schreef:
(quote)

Als een mod een account sluit wordt dit als een ban gezien, als iemand zichzelf uitschrijft niet.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Volgens mij is er een verschil tussen in Nederland verkrijgbaar zijn en in Nederland uitgebracht.
Ook ik vraag me af of albums die exclusief in een bepaald land zijn uitgebracht
en dus hier niet verkrijgbaar zijn (tenzij via import) op de site thuishoren.

Let wel op: ik heb het dan NIET over het thuisland van de artiest in kwestie.
Een discografie is pas compleet als alle officieel in het thuisland uitgebrachte albums meedoen.

Maar een compilatie van Deep Purple die enkel in Oezbekistan is uitgebracht, hoeft voor mij niet.

dazzler schreef:
Volgens mij is er een verschil tussen in Nederland verkrijgbaar zijn en in Nederland uitgebracht. Ook ik vraag me af of albums die exclusief in een bepaald land zijn uitgebracht en dus hier niet verkrijgbaar zijn (tenzij via import) op de site thuishoren.

Let wel op: ik heb het dan NIET over het thuisland van de artiest in kwestie.
Een discografie is pas compleet als alle officieel in het thuisland uitgebrachte albums meedoen.

Maar een compilatie van Deep Purple die enkel in Oezbekistan is uitgebracht, hoeft voor mij niet.

Je maakt terecht een onderscheid tussen (in een land) uitgebracht en verkrijgbaar. Om met dat laatste te beginnen: verkrijgbaar - met een Paypal-account kan je bijv. cd's met liveopnames van Dead Can Dance bestellen (eigen beheer a.h.w.) die nooit de winkel zullen zien (waar dan ook), een beperkte oplage hebben, maar toch voor de liefhebber de moeite waard zijn.

Internet heeft ervoor gezorgd dat veel van ver haalbaar is zonder dat het album is geïmporteerd (in NL of B); dat doe je gewoon zelf - en daarom betaal je ook regelmatig BTW (behalve binnen de EU).

Bedenk albums - Japanse en US versies waren altijd gewild - worden vaak geïmporteerd vanwege hun bijzondere karakter (xtra nrs, spec. versies, mooie hoezen etc.); oorspronkelijk NIET bestemd voor de Europese markt werden ze toch geïmporteerd (of als collector's item gezocht - denk aan div. 4AD-compilaties).

Uitgebracht: zou je uitgaan van 'het thuisland', dan zou je die - imo waardevolle - 4AD compilaties (bijv) buiten beschouwing moeten laten.

Stel ik zou Deep Purplefan zijn (even een zeer hypothetisch voorbeeld) en zou weten dat die Oezbekische versie een live-track zou bevatten met opnames van de vlak erna verongelukte drummer, dan zou ik graag dat album toch willen toevoegen.

Ik denk dat de gemaakte keuzes voor toevoegen/opnemen in de database wellicht eens goed tegen het licht moeten worden gehouden. Het lijkt mij dat zoiets in overleg met de kennishouders van de respectievelijke (sub)genres er een verantwoorde keuze kan worden gemaakt tussen authenticiteit (geschiedenis), volledigheid (welke releases), en service naar de users (gebruiksgemak) - eventueel een mix van de drie - maar wel obv navolgbare, intersubjectieve criteria.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:22 uur

geplaatst: vandaag om 08:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.