MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Het zoekscherm rechtsboven werkt nu inderdaad prima. Alleen als je zoekt op een naam en kijkt bij gebruikers dan wordt bij elke gebruiker met die naam dezelfde avatar getoond. Probeer maar eens met 'music'.

Ik gebruik Chrome, mocht dat er toe doen. IE doet het op dezelfde manier niet goed.

Sir Spamalot (crew)
Idem in Firefox.

okee bedankt dat ga ik even fixen

Jordy schreef:
(...)Mijn Albums zelf is wat grondiger verbouwd dan de rest. Belangrijkste verschil is dat je niet meer kunt slepen met albums. Voor nu is dit scherm vrij basic, niet alles wat er in zat zit er nu ook weer in. Wellicht komen er in de toekomst weer wat meer mogelijkheden bij.

Niet om het een of het ander, maar eigenlijk vind ik Mijn Albums nogal drastisch aangepakt. Het ziet er niet meer uit, om de waarheid te zeggen. Was daar een reden voor?

Aangezien het vaak als een soort archief wordt gebruikt, zou ik het ten zeerste op prijs stellen dat op zin minst de oude functionaliteiten terug kwamen. Ik weet niet in hoeverre er nog wordt nagedacht over hoe Mijn Albums sowieso moet worden ingericht, hoe er door de users mee kan worden omgegaan. Zo zou ik, in de oude situatie, prijs hebben gesteld op een printmogelijkheid.

Maar wat ik nu heb gezien is bepaald geen verbetering en dan druk ik mij voorzichtig uit.

De reden voor de verandering is dat de oude versies in sommige browsers nogal veel bugs bevatte. Zo werkte bv. het verslepen van mappen niet meer.

Dingen die er nu niet in zitten zijn volgens mij alleen de cvs export en de stemtabel? Met een omweg kun je dit nog steeds doen door de lijst via je profiel te bekijken. Ik zal op de lijst zetten om deze weer terug te brengen. Als je andere dingen mist dan hoor ik het graag, suggesties zijn altijd welkom.

Het uiterlijk van deze pagina's vind ik niet zo heel belangrijk persoonlijk, dat neem ik wel een keer mee als de hele site een ander uiterlijk krijgt in de toekomst.

Sir Spamalot (crew)
Akkoord met musician, ik gebruik Mijn Albums ook om bij te houden wat ik heb. Via een exportmogelijkheid zit ik die lijst op mijn gsm voor ik naar de platenwinkel ga, om dubbele aankopen te vermijden. Ik denk inderdaad dat er nog een beetje werk nodig is.

Edit: bedankt Jordy om dit nog eens in overweging te nemen.

Stijn_Slayer
Klopt het dat er in Mijn Albums nu geen alfabetische volgorde meer gehanteerd wordt? Zo te zien kan ik dat ook niet veranderen.

Gelukkig heb ik naast Mijn Albums ook een completer Excel bestandje, dus ik overleef het voorlopig wel.

Jordy schreef:
Mijn Albums zelf is wat grondiger verbouwd dan de rest. Belangrijkste verschil is dat je niet meer kunt slepen met albums. Voor nu is dit scherm vrij basic, niet alles wat er in zat zit er nu ook weer in. Wellicht komen er in de toekomst weer wat meer mogelijkheden bij.

Jammer dat de albumhoezen weg zijn. @Stijn: er wordt nu eerst op albumnaam gesorteerd is, in plaats van eerst op artiest... even wennen dus.

Dat zoekscherm daarboven werkt nog niet best. Albums staan niet op populariteit gesorteerd en om Tool nog maar even als voorbeeld te nemen: bij het intikken hiervan geeft hij niet de artiest Tool, maar alleen een tribute bandje.

Die sorteervolgorde is inderdaad een foutje, ga ik nu oplossen

Jullie hebben inderdaad toch gelijk over het feit dat het populairse album niet bovenaan staat, ga er even naar kijken.

*edit* dat moet weer goed zijn nu

Mijn Albums ziet er erg netjes uit Inderdaad jammer van de hoezen, maar dat neem ik erbij.

Sir Spamalot (crew)
Jordy, mag ik u nog iets vragen in verband met Mijn Albums? Is het mogelijk om deze per artiest in chronologische volgorde te zetten in plaats van per artiest in alfabetische volgorde? Het zou een grote hulp zijn voor mijn "klassement".

Jordy schreef:
*edit* dat moet weer goed zijn nu

en sneller resultaat dan voorheen

Overigens werken nog niet alle linkjes als je een bericht wilt editten. Als je bijvoorbeeld iets cursief wilt zetten verschijnt er de tekst [ i ] [ / i ] (zonder spaties) linksboven in mijn beeldscherm (IE, Firefox geeft uberhaupt niks), en smileys toevoegen gaat ook nog niet.

Ik weet niet of het hier al vermeld staat, maar als ik albums wil toevoegen en een tracklist kopieer naar handmatige import, dan opent er net als voorheen een scherm met "de tracks zijn verwerkt etc...", maar vervolgens blijkt dat er niets is ingevoerd? Hebben meer mensen hier last van?

Sir Spamalot (crew)
Hm, kan het niet testen, er staan albums in de wachtrij . Bij het toevoegen van albums via de hierboven beschreven methode heb ik altijd problemen met accenten (Frans, Spaans).

Stijn_Slayer
De volgorde is hersteld.

Bij mij staat de knop 'albums toevoegen' nu echter op verkeerde plaatsen, waardoor hij soms ook over de albums in een lijst heen staat. Hebben anderen dat ook?

Niet dat het mij verder uitmaakt, ik klik altijd via de albumpagina op albums toevoegen.

Sir Spamalot schreef:
Jordy, mag ik u nog iets vragen in verband met Mijn Albums? Is het mogelijk om deze per artiest in chronologische volgorde te zetten in plaats van per artiest in alfabetische volgorde? Het zou een grote hulp zijn voor mijn "klassement".

Voorlopig zal dit er niet van komen. Ik zal het in m'n achterhoofd houden bij mogelijke toekomstige uitbreidingen

Dat van die import is volgens mij opgelost nu

De problemen met de cursieve tekens, smileys etc kan ik niet nabootsen, ook niet in IE7 ?

Jordy schreef:
Dat van die import is volgens mij opgelost nu

Nog steeds niet helemaal bij mij, hij voegt nu wel toe, maar ik kom steeds niet verder dan 3 nummers (en de mogelijkheid om zelf meer nummers in te voeren (dan dus die 3 via handmatige import), heb ik ook niet.

Als ik mijn al geplaatste bericht probeer te editten, kan ik geen smileys toevoegen of automatisch tekst cursief laten worden/quoten etc. omdat sommige plaatjes boven je tekst niet werken - zowel in IE8 als in Firefox. Script-prompts als url's werken wel gewoon.

Ook mijn rotatielijst kan ik niet aanpassen? Sommige albums pakken niet bij de eerste keer, en als ze er eenmaal tussen staan, en ik op "opslaan" klik, dan wordt er nog steeds de huidige (oude) rotatielijst weergegeven.

Angelo schreef:
Nog steeds niet helemaal bij mij, hij voegt nu wel toe, maar ik kom steeds niet verder dan 3 nummers (en de mogelijkheid om zelf meer nummers in te voeren (dan dus die 3 via handmatige import), heb ik ook niet.

Idem.

Angelo schreef:
(quote)

en nu?

Net weer geprobeerd, hij doet het weer (althans, tot nu toe)!

freitzen schreef:
Als ik mijn al geplaatste bericht probeer te editten, kan ik geen smileys toevoegen of automatisch tekst cursief laten worden/quoten etc. omdat sommige plaatjes boven je tekst niet werken - zowel in IE8 als in Firefox. Script-prompts als url's werken wel gewoon.

gaat dit nu wel goed?

Jordy schreef:
en nu?

Gelukt!

Die problemen met de rotatielijst ga ik even onderzoeken. Wellicht dat het alleen in IE7 niet werkt, maar zelf kan ik deze problemen niet nabootsen.

werkt het invoeren van een rotatielijst nu wel weer in Explorer 7?

Bij mij werkt het in ieder geval nog niet.

Ligt het aan mij, of zijn de mappen in 'mijn albums' nu standaard uitgeklapt en kun je ze niet meer terug inklappen? Ik heb nogal veel submappen (o.a. voor elk jaar vanaf 1959 een map "in bezit"), dus de lijst is nogal lang nu.

Verder mis ik de albumhoesjes er helemaal niet eigenlijk. Wat ik wel handig zou vinden als je meerdere albums tegelijk zou kunnen verplaatsen, maar ik weet niet of dat een optie is?

edit: ik merk nu dat je met de ctrl-toets meerdere albums tegelijk kunt verplaatsen. super!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:44 uur

geplaatst: vandaag om 21:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.