MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Dit is er ook zo eentje, die staat dan weer bij de verzamel/live:
MC5 - Kick Out the Jams (1969)

En er is ook nog een moeilijk geval van Neil Young. Maar goed, dit soort grensgevallen houd je altijd.

Stijn_Slayer
Live is live. Dat is niet zo moeilijk. Op die van MC5 (en inderdaad Time Fades Away van Neil Young) staan nieuwe nummers, maar dat maakt de plaat niet minder live.

Stijn_Slayer schreef:
Live is live. Dat is niet zo moeilijk. Op die van MC5 (en inderdaad Time Fades Away van Neil Young) staan nieuwe nummers, maar dat maakt de plaat niet minder live.

Suck on This zijn ook allemaal nieuwe nummers hoor, want pas later studio opgenomen en uitgebracht....

Stijn_Slayer schreef:

zo kun je ook redeneren: Een EP is een EP. Hij is dan misschien live, maar dat maakt de plaat niet minder EP.

Misterfool
Is dat een probleem dan? Een live-ep kan gewoon bij de ep's blijven staan. Alleen verzamel en live moeten gesplist worden naar mijns inzien. Bovendien kun je bij al deze twijfelgevallen vaak nog wel kijken wat de artiest zelf er van zegt of wat andere muzieksites er van zeggen.

Stijn_Slayer
@ freakey en Jordy:

Ik denk dat we elkaar even verkeerd begrijpen. Ik reageerde op het bericht van herman (dat is een album, geen EP).

EP's zijn het makkelijkste om onder EP te houden, denk ik. Verzamel / Live gaat bovendien over albums, en dat is een EP sowieso niet.

Misterfool schreef:
Is dat een probleem dan? Een live-ep kan gewoon bij de ep's blijven staan. Alleen verzamel en live moeten gesplist worden naar mijns inzien. Bovendien kun je bij al deze twijfelgevallen vaak nog wel kijken wat de artiest zelf er van zegt of wat andere muzieksites er van zeggen.

Onder het kopje EP's verwacht je alle EP's te zien, en onder Live alle live albums, inclusief live EP's m.i. Daarom twijfel ik of we er met voorgestelde splitsing wel zijn.

Stijn_Slayer schreef:
....EP's zijn het makkelijkste om onder EP te houden, denk ik. Verzamel / Live gaat bovendien over albums, en dat is een EP sowieso niet.

Denk ik dus ook.... een onderverdeling in studio, live (of zelfs verzamel, score?) zou binnen ep's te onoverzichtelijk worden denk ik.....

Dat denk ik ook. Dan kunnen we het EP-gedeelte onaangeroerd laten. Het gaat ook echt om live-albums lijkt me, zoiets als dit zou ik gewoon onder EP's houden:
Trentemøller - Live in Concert E.P. (2008)

En een release als deze, waarvan de tracks afkomstig zijn van een stuk of 10 concerten, zou ik trouwens ook gewoon onder live zetten (en niet onder verzamelaar). (mochten daar nog twijfels over zijn).

Ik vraag me wel af wat je doet met releases die zowel live als verzamel zijn, zoals deze:
Joy Division - Still (1981)
Het eerste gedeelte bevat oude tracks, het tweede gedeelte een concert.

Ozric Spacefolk
Ik een verzamelaar van RPWL, die een dubbelaar is, waarbij de eerste cd een verzamelplaat is en de tweede cd een studioplaat met nieuwe versies van oude songs en zelfs (2!) nieuwe songs...
Deze staat tussen de verzamelaars, omdat daar de nadruk op ligt.

Ik denk dat je dat als uitgangspunt moet nemen, wat is de bedoeling van het label/de band geweest...

Op de Keys to Ascension-albums van Yes staan ook zowel live als nieuw studiomateriaal. De bedoeling van de band en die van het label lopen hier bovendien mijlenver uiteen. Om het maar even nóg lastiger te maken.
Maar goed, de nadruk ligt volgens mij veel te veel op de uitzonderingen.

Stijn_Slayer
Nu Live en Verzamel nog onder één kopje staan kun je je daar achter verschuilen. Keys to Ascension zijn verzamelingen van live en studiowerk.

herman schreef:
...Ik vraag me wel af wat je doet met releases die zowel live als verzamel zijn, zoals deze:
Joy Division - Still (1981)
Het eerste gedeelte bevat oude tracks, het tweede gedeelte een concert.

.tsja, ik sla hem in mijn eigen collectie zelfs op als reguliere plaat, want onuitgebrachte nummer, live gedeelte is dan extra en van minder belang binnen het oeuvre...

Maar da's puur mijn manier he....

Jordy schreef:
(quote)

Onder het kopje EP's verwacht je alle EP's te zien, en onder Live alle live albums, inclusief live EP's m.i. Daarom twijfel ik of we er met voorgestelde splitsing wel zijn.

Bwa, de kop is live-ALBUMS dus ik stel ook voor om EP's gewoon apart te houden zoals nu.

lambf
Bij de privéberichten mis ik onderaan een verwijzing naar de bladzijden, zoals die ook op de pagina's in het forum staat. Nu is er alleen bovenin de gesprekspagina een verwijzing naar de bladzijden.

gaat op de lijst, bedankt

herman schreef:
Dat denk ik ook. Dan kunnen we het EP-gedeelte onaangeroerd laten. Het gaat ook echt om live-albums lijkt me, zoiets als dit zou ik gewoon onder EP's houden:
Trentemøller - Live in Concert E.P. (2008)

Okee ik zou het jammer vinden als dit soort EP's niet onder het kopje live te vinden zijn. Dat zou af te vangen zou zijn met een "live vinkje" dat je bij alle soorten albums kunt aanvinken (live EP, live oud materiaal, live regulier album)

Als ik de enige ben die er zo over denkt dan moet ik dat nog maar eens heroverwegen, en wellicht is een opsplitsing van de huidige live/verzamelen groep dan voldoende. Als jullie dan maar niet over een half jaar weer beginnen

Jordy schreef:
(quote)

Okee ik zou het jammer vinden als dit soort EP's niet onder het kopje live te vinden zijn. Dat zou af te vangen zou zijn met een "live vinkje" dat je bij alle soorten albums kunt aanvinken (live EP, live oud materiaal, live regulier album)

Als ik de enige ben die er zo over denkt dan moet ik dat nog maar eens heroverwegen, en wellicht is een opsplitsing van de huidige live/verzamelen groep dan voldoende. Als jullie dan maar niet over een half jaar weer beginnen

Hoe werk je zo'n vinkjes-systeem overzichtelijk uit in het albumoverzicht? Onder welke kop plaats je dan een live EP bv?

Is het mogelijk om zelf al mijn stemmen in één keer te verwijderen?

dix
reptile71 schreef:
Is het mogelijk om zelf al mijn stemmen in één keer te verwijderen?

Zeker, maar je moet dat verzoek wat groffer brengen, dan kan het met een week of twee gepiept zijn

Ik zoek een manier waarbij mijn account behouden blijft

Een lieve PM naar mij wil ook wel eens helpen.

Ozric Spacefolk
Jordy schreef:
(quote)

Komt er een topic over dat live-albums-gedoe?!?
Dan kan ik daarvan makkelijker op de hoogte blijven...
Nu lopen er allemaal berichten door elkaar, en weet ik niet echt wat de afspraken nu precies worden en wie er (in de toekomst) -eventueel- aan ga mee werken...

L_T_B schreef:
Een lieve PM naar mij wil ook wel eens helpen.

thanx

Ozric Spacefolk schreef:
Komt er een topic over dat live-albums-gedoe?!?
Dan kan ik daarvan makkelijker op de hoogte blijven...
Nu lopen er allemaal berichten door elkaar, en weet ik niet echt wat de afspraken nu precies worden en wie er (in de toekomst) -eventueel- aan ga mee werken...

Dat lijkt me niet zo nodig. Ergens in de komende weken zal ik hier melden dat er ergens een functionaliteit te vinden is waarmee iedereen kan helpen om deze splitsing te maken. Vanaf dat moment zal bij nieuwe toevoegingen en correcties ook niet meer de categorie "live/verzamel" te kiezen zijn, maar dan zal een keuze verplicht worden.

@Jordy: Het blauwe correctie pijltje voor speciale tekens werkt ineens niet meer?

Stijn_Slayer
@ Jordy:

Top! Ik ga proberen zoveel mogelijk bij te dragen aan die splitsingen.

Misterfool
anders ik wel

Harco
Jordy schreef:
(quote)

Dat lijkt me niet zo nodig. Ergens in de komende weken zal ik hier melden dat er ergens een functionaliteit te vinden is waarmee iedereen kan helpen om deze splitsing te maken. Vanaf dat moment zal bij nieuwe toevoegingen en correcties ook niet meer de categorie "live/verzamel" te kiezen zijn, maar dan zal een keuze verplicht worden.

Hoe ga je dat doen met bijv. mixtapes dan? Blijft de optie "verzamel (nieuwe tracks)" wel gewoon bestaan?

Hiphop is eigenlijk het enige genre dat echt zorgt voor vragen bij het type album. Een mixtape is geen regulier album, maar ook (vaak dan) geen verzamelaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:31 uur

geplaatst: vandaag om 21:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.