De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 24 mei 2011, 17:04 uur
Uit mijn PM naar dazzler:
In dergelijke reeksen is de naam van de artiest die op de hoes staat inderdaad de samensteller. En op enkele releases (in dit geval inderdaad niet) staat/staan er (een) nieuwe opname(s) van de samensteller in kwestie. Daarnaast zijn de "Back To Mine"-cd's geen pure compilaties zonder meer, maar werden ze gemixt door de samensteller van dienst (vandaar dus mijn vraag over je mening over mix-cd's van dj's).
0
geplaatst: 24 mei 2011, 17:34 uur
Ik heb blijkbaar de discussie gemist (tenzij ze enkel op crew niveau gevoerd werd).
Maar ik ben van mening dat mix-albums een aparte categorie waard zijn.
Wat DJ's presenteren is geen eigen werk, hoe ze het presenteren is wel uniek.
Dus naast, regulier, verzamel, live en soundtrack, lijkt me
een aparte mix-album categorie gerechtvaardigd.
Sommige DJ's zijn ook enkel maar DJ en geen muzikant.
Sommige muzikanten zijn beide. Vooral voor die laatste artiesten
lijkt me het onderscheid tussen eigen werk en mix-albums nodig.
En wat als er op het mix-album ook nog eigen nummers voorkomen?
Ik zou van zodra het gaat om werk van verschillende artiesten (mix-album
verwijst volgens mij naar het mixen van verschillende artiesten) opteren
voor onderbrenging bij mix-albums (ook al bevat het eigen werk).
De vorm waarin het eigen werk dan gepresenteerd wordt is een mix-album.
Dat het album in kwestie van New Order bij New Order wordt ondergebracht
kan ik nu wel begrijpen, maar niet onder de noemer verzamelaar. Hij hoort
naar mijn aanvoelen thuis onder een aparte categorie mix-album.
Maar ik ben van mening dat mix-albums een aparte categorie waard zijn.
Wat DJ's presenteren is geen eigen werk, hoe ze het presenteren is wel uniek.
Dus naast, regulier, verzamel, live en soundtrack, lijkt me
een aparte mix-album categorie gerechtvaardigd.
Sommige DJ's zijn ook enkel maar DJ en geen muzikant.
Sommige muzikanten zijn beide. Vooral voor die laatste artiesten
lijkt me het onderscheid tussen eigen werk en mix-albums nodig.
En wat als er op het mix-album ook nog eigen nummers voorkomen?
Ik zou van zodra het gaat om werk van verschillende artiesten (mix-album
verwijst volgens mij naar het mixen van verschillende artiesten) opteren
voor onderbrenging bij mix-albums (ook al bevat het eigen werk).
De vorm waarin het eigen werk dan gepresenteerd wordt is een mix-album.
Dat het album in kwestie van New Order bij New Order wordt ondergebracht
kan ik nu wel begrijpen, maar niet onder de noemer verzamelaar. Hij hoort
naar mijn aanvoelen thuis onder een aparte categorie mix-album.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 17:48 uur
rock-rick schreef:
Die van Dire Straits & Mark Knopfler is een geval apart en klopt gewoon.
Maar waarom krijgen bv. Paul McCartney & Wings een aparte artiestenpagina en worden Neil Young & Crazy Horse gewoon bij Neil Young gezet.Die van Dire Straits & Mark Knopfler is een geval apart en klopt gewoon.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 mei 2011, 18:02 uur
Neil & CH hadden eerst ook een eigen artiestenpagina, maar iemand heeft die bij elkaar gezet.
Er is wel wat voor te zeggen dat Wings meer een band is, waar Paul de frontman van is, terwijl CH echt een begeleidingsband is. Alleen dit is nooit objectief te beoordelen. De ene vind het Macca solo, de ander vind het Wings (volgens mij is de ene plaat ook als Macca & Wings uitgegeven, en de ander gewoon als Wings).
Er is wel wat voor te zeggen dat Wings meer een band is, waar Paul de frontman van is, terwijl CH echt een begeleidingsband is. Alleen dit is nooit objectief te beoordelen. De ene vind het Macca solo, de ander vind het Wings (volgens mij is de ene plaat ook als Macca & Wings uitgegeven, en de ander gewoon als Wings).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 mei 2011, 19:13 uur
Maar Crazy Horse heeft ook albums onder hun eigen naam uitgebracht...
0
geplaatst: 24 mei 2011, 22:14 uur
Ik had het gekker gevonden als ze onder andermans naam albums uitgebracht hadden.
0
geplaatst: 24 mei 2011, 23:20 uur
Ben Harper & The Innocent Criminals, Ben Harper & The Relentless 7 en Ben Harper solo is ook zo'n geval, overigens ook nog eens heel random bij MuMe opgenomen sommige cd's met Innocent Criminals staan gewoon tussen de solo cd's....
0
geplaatst: 24 mei 2011, 23:29 uur
Stijn_Slayer schreef:
Neil & CH hadden eerst ook een eigen artiestenpagina, maar iemand heeft die bij elkaar gezet.
Er is wel wat voor te zeggen dat Wings meer een band is, waar Paul de frontman van is, terwijl CH echt een begeleidingsband is. Alleen dit is nooit objectief te beoordelen.
Neil heeft zelf gezegd dat hij Crazy Horse hetzelfde vind als Jimi Hendrix en The Jimi Hendrix Experience. Daar valt wat voor te zeggen, maar aangezien Crazy Horse eveneens een aparte band is, vind ik dat je die ook gewoon moet scheiden.Neil & CH hadden eerst ook een eigen artiestenpagina, maar iemand heeft die bij elkaar gezet.
Er is wel wat voor te zeggen dat Wings meer een band is, waar Paul de frontman van is, terwijl CH echt een begeleidingsband is. Alleen dit is nooit objectief te beoordelen.
0
geplaatst: 25 mei 2011, 03:09 uur
Neil heeft zelf gezegd dat hij Crazy Horse hetzelfde vind als Jimi Hendrix en The Jimi Hendrix Experience
....ik wist niet dat meneer Young ook user van MuMe is..Maar ergens anders haalt chevy Hendrix en Curtis Knight als voorbeeld aan;
in dit geval was Hendrix bandlid van de band van Curtis Knight, dus hoort het niet bij het werk wat Hendrix later als zelfstandig muzikant/ bandleider heeft uitgebracht. Dus groepen/ samenwerkingen is volledig terecht.
De verzamelaar http://www.musicmeter.nl/al...- West Coast Seattle Boy bevat deels hetzelfde werk, maar is een verzamelaar met de muzikale loopbaan van Hendrix als onderwerp en is daardoor weer volledig terecht gezet bij verzamelaars Hendrix.
0
geplaatst: 25 mei 2011, 07:45 uur
Stijn_Slayer schreef:
Daarbij komt dat Wings bestonden bij de gratie van Paul McCartney, die de band van die naam ook zelf in het leven heeft geroepen. Hij kon naar eigen believen en ook zonder enig weerwoord de stekker er weer uittrekken (wat hij ook heeft gedaan).
Crazy horse is niet door Young opgericht maar bestond al toen er voor het eerst werd samengewerkt en is daarnaast ook nog eens zelf albums blijven maken.
Toch ben ik voorstander van het zo compact mogelijk houden van de artiestenpagina. Het is prima Crazy horse bij Young te zetten, als je van daar uit ook de albums van Crazy horse kunt bekijken.
Ik heb laatst ook Mike + The Mechanics maar toegevoegd aan Mike & The Mechanics; het verschilletje in plus teken leek mij wel erg mager er een aparte artiestenpagina aan te geven.....

0
geplaatst: 25 mei 2011, 09:48 uur
musician schreef:
Toch ben ik voorstander van het zo compact mogelijk houden van de artiestenpagina. Het is prima Crazy horse bij Young te zetten, als je van daar uit ook de albums van Crazy horse kunt bekijken.
Ik ook, maar ik vind ook dat er een rechte lijn getrokken moet worden en dat dat dan ook overal gedaan moet worden. Scheelt een hoop zoekwerk en misgelopen albums.Toch ben ik voorstander van het zo compact mogelijk houden van de artiestenpagina. Het is prima Crazy horse bij Young te zetten, als je van daar uit ook de albums van Crazy horse kunt bekijken.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 mei 2011, 13:14 uur
Tja... als je nu bij Crazy Horse kijkt zie je niet de albums met Neil Young en evenmin zie je een verwijzing naar de samenwerking, dat lijkt me toch ook niet de bedoeling. Dat Neil Young uiteindelijk wat bekender werd en ook bekendheid gaf aan Crazy Horse, doet niets af aan het feit dat Crazy Horse er eerder was en eerder platen maakte.
0
geplaatst: 25 mei 2011, 13:51 uur
Bestaat er geen mogelijkheid om ze samen te voegen,
maar ook om de begeleidingsband in kwestie apart te laten bestaan.
Dus Neil Young & Crazy Horse gewoon in de Neil Young discografie opnemen,
maar Crazy Horse tegelijk ook als een aparte entiteit te behouden voor de puristen.
Een begeleidingsband die zelf ook albums uitbrengt is meer dan dat.
En zoals het nu is heb je vaak 3 ipv 2 locaties op de site.
1. Neil Young
2. Crazy Horse
3. Neil Young & Crazy Horse
1. Neil Young (met of zonder Crazy Horse)
2. Crazy Horse (met of zonder Neil Young)
Dat laatste lijkt me gebruiksvriendelijker (als het technisch mogelijk is).
maar ook om de begeleidingsband in kwestie apart te laten bestaan.
Dus Neil Young & Crazy Horse gewoon in de Neil Young discografie opnemen,
maar Crazy Horse tegelijk ook als een aparte entiteit te behouden voor de puristen.
Een begeleidingsband die zelf ook albums uitbrengt is meer dan dat.
En zoals het nu is heb je vaak 3 ipv 2 locaties op de site.
1. Neil Young
2. Crazy Horse
3. Neil Young & Crazy Horse
1. Neil Young (met of zonder Crazy Horse)
2. Crazy Horse (met of zonder Neil Young)
Dat laatste lijkt me gebruiksvriendelijker (als het technisch mogelijk is).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 mei 2011, 13:59 uur
Niet mee eens. Op albums van Neil Young & Crazy Horse fungeert CH puur als begeleidingsband. Ze dragen geen composities aan. Ook nemen ze nergens de lead.
Dat zijn Neil Young albums waar CH op meespeelt.
Die zet je dan toch niet onder de credits van Crazy Horse? Wel moet er een verwijzing komen bij de samenwerkingen.
Overigens staan The Rockets ook nog los van Crazy Horse. Wat moeten we daar mee aan? Neil heeft de naam veranderd, maar niet elk lid van The Rockets heeft later nog meegespeeld met Crazy Horse. Aan de andere kant wisselde de line-up van Crazy Horse sowieso nogal vaak. Zijn The Rockets daarmee een afzonderlijke band of dezelfde band als Crazy Horse, waar later alleen de naam van is gewijzigd? Ik neig naar het tweede, maar dat staat wel erg lelijk.
Die zet je dan toch niet onder de credits van Crazy Horse? Wel moet er een verwijzing komen bij de samenwerkingen.
Overigens staan The Rockets ook nog los van Crazy Horse. Wat moeten we daar mee aan? Neil heeft de naam veranderd, maar niet elk lid van The Rockets heeft later nog meegespeeld met Crazy Horse. Aan de andere kant wisselde de line-up van Crazy Horse sowieso nogal vaak. Zijn The Rockets daarmee een afzonderlijke band of dezelfde band als Crazy Horse, waar later alleen de naam van is gewijzigd? Ik neig naar het tweede, maar dat staat wel erg lelijk.
0
geplaatst: 25 mei 2011, 14:34 uur
Eens met Stijn over Neil Young.
Categoriseren zoals het op de hoes staat, lijkt mij het juiste uitgangspunt.
Wanneer een band van naam verandert, begint de nieuwe discografie.
Zie ook Sanctuary en Nevermore, Mysto Dysto en Mandator of Carnivore en Type O Negative. Die behandelen we hier als aparte bands.
Er zijn wel verschillen in de nadruk die de bands zelf op zo'n verandering leggen.
Categoriseren zoals het op de hoes staat, lijkt mij het juiste uitgangspunt.
Wanneer een band van naam verandert, begint de nieuwe discografie.
Zie ook Sanctuary en Nevermore, Mysto Dysto en Mandator of Carnivore en Type O Negative. Die behandelen we hier als aparte bands.
Er zijn wel verschillen in de nadruk die de bands zelf op zo'n verandering leggen.
0
geplaatst: 26 mei 2011, 11:55 uur
Stijn_Slayer schreef:
Die zet je dan toch niet onder de credits van Crazy Horse?
Nee, onder een aparte artiestenpagina met Neil Young & Crazy Horse.Die zet je dan toch niet onder de credits van Crazy Horse?
0
geplaatst: 26 mei 2011, 12:00 uur
Niet als Crazy Horse echt puur en alleen begeleidingsband was en voor de rest niks toevoegde.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 26 mei 2011, 12:05 uur
Het is gewoon heel simpel...
Als de begeleidingsband zonder de originele artiest platen uitbrengt dan verdienen ze een eigen pagina. Anders is het jokken.
Overigens is Neil Young & Crazy Horse niet een alt. artiestennaam maar een samenwerkingsverband...
Als de begeleidingsband zonder de originele artiest platen uitbrengt dan verdienen ze een eigen pagina. Anders is het jokken.
Overigens is Neil Young & Crazy Horse niet een alt. artiestennaam maar een samenwerkingsverband...
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 26 mei 2011, 12:07 uur
Wat een krankzinnig zooitje op de Neil Young artiestenpagina.... De solo-artiest heet Neil Young, de rest zijn allemaal samenwerkingverbanden. Wie heeft die zooi in elkaar geknutseld en welke MusicMeter-medewerker keurt dit goed?!?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 mei 2011, 12:19 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Nee, onder een aparte artiestenpagina met Neil Young & Crazy Horse. Die was er al, en is dus weggehaald. Wel was het zo dat users soms dachten dat een album er niet op stond, maar die stond dan onder Neil & CH. Hoe je dat voor elkaar krijgt is mij ook een raadsel. Je vult dan toch boven bij zoeken Zuma in, en dan zie je die toch? Of je scrollt even naar beneden en dan zie je Neil & CH bij samenwerkingen staan.
Maar dan moeten Neil Young & the International Harvesters, Bluenotes, Booker T & MG's ook allemaal een eigen artiestenpagina krijgen.
Het maakt mij persoonlijk niets uit. Het is ook wel makkelijk dat alles bij elkaar staat, aangezien het altijd om begeleidingsbands gaat. Manassas van Stephen Stills is wat dat betreft iets anders, dat is echt een band, en die staat daarom apart.
0
geplaatst: 26 mei 2011, 12:27 uur
Ik vind dat als de plaat gewoon als Neil Young & Crazy Horse uitgebracht is, dat het gewoon een aparte artiestenpagina moet krijgen (hadden ze het maar gewoon onder Neil Young uit moeten brengen). Het is nu net alsof Neil Young boven de regels staat. Ik pleit ervoor om alles gewoon op één pagina te doen, maar dat gebeurt niet. Maar dan vind ik wel dat men consequent moet zijn.
rock-rick schreef:
Niet als Crazy Horse echt puur en alleen begeleidingsband was en voor de rest niks toevoegde.
En toch heet het Neil Young & Crazy Horse.Niet als Crazy Horse echt puur en alleen begeleidingsband was en voor de rest niks toevoegde.
0
geplaatst: 26 mei 2011, 12:42 uur
Stijn_Slayer schreef:
Niet mee eens. Op albums van Neil Young & Crazy Horse fungeert CH puur als begeleidingsband. Ze dragen geen composities aan. Ook nemen ze nergens de lead.
Een vraagje: verdienen coverbands die geen composities aandragen een eigen artiestenpagina?
Ik dacht het wel: als een groep op zichzelf bestaat (eigen platen uitbrengt)
dan zijn alle samenwerkingsverbanden van die groep (of ze nu nummers aandragen of niet)
volgens mij perfect te lijsten op de artiestenpagina van die groep.
Het gaat er om dat je de op de site een snel toegankelijke
en overzichtelijke discografie van de groep in kwestie kan oproepen.
Dat is nu soms een kluwen. Bands met eigen platen verdienen
een eigen artiestenpagina die volledige info biedt.
The Commotions (Lloyd Cole) en The Attractions (Elvis Costello)
blijven best bij de artiest die ze begeleiden, daar ze geen eigen werk hebben.
Die regel is eenvoudig, weliswaar arbitrair maar vanuit dit standpunt rechtvaardig.
Het gaat hier niet om samenwerkingsverbanden maar begeleidingsgroepen.
Het worden samenwerkingsverbanden mocht de groep ook eigen platen uitbrengen.
Op die manier is Crazy Horse meer dan een begeleidingsgroep.
The E Street Band is een begeleidingsgroep zonder eigen pagina.
Hun albums met Springsteen horen enkel in de discografie van the boss thuis.
Ik kan nochtans dit album Bruce Springsteen and The E Street Band - Magic Tour Highlights (2008)
niet terugvinden in één of andere discografie, zelfs al suggereert de site dat ie onder Springsteen staat.
Misschien omdat er "and" staat ipv "&" in de bandnaam?
Vind ik trouwens ook nogal een gedoe: omdat er "and" op de hoes staat
wordt het "and" op de site, ook als de meeste andere albums "&" spellen.
Zie ook: Nick Cave & / and The Bad Seeds.
0
geplaatst: 26 mei 2011, 12:47 uur
Even wat totaal anders. Bij YouTube, als je op "Delen" klikt, krijg je niet meer de ouderwetse link, maar een nieuwe in de vorm van http://youtu.be/<de rest>. Als je deze link tussen [.video][/embed] zet, werkt deze niet. Kan hier wat aan gedaan worden?
Voorbeeld:
Voorbeeld:
0
geplaatst: 26 mei 2011, 12:48 uur
chevy93 schreef:
(quote)
En toch heet het Neil Young & Crazy Horse. True, ik ben het wel met je eens dat het erg veel op een samenwerking lijkt en daarom wel op een aparte pagina mag.
0
geplaatst: 26 mei 2011, 15:08 uur
chevy93 schreef:
Even wat totaal anders. Bij YouTube, als je op "Delen" klikt, krijg je niet meer de ouderwetse link, maar een nieuwe in de vorm van http://youtu.be/<de rest>. Als je deze link tussen [.video][/embed] zet, werkt deze niet. Kan hier wat aan gedaan worden?
Voorbeeld:
(embed)
Voorbeeld:
(embed)
gaat op de centrale lijst!
0
geplaatst: 26 mei 2011, 15:17 uur
Terwijl dat gefixed wordt kan je ook gewoon de url gebruiken, dan verschijnt de video gewoon ook.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 mei 2011, 16:35 uur
chevy93 schreef:
Ik vind dat als de plaat gewoon als Neil Young & Crazy Horse uitgebracht is, dat het gewoon een aparte artiestenpagina moet krijgen (hadden ze het maar gewoon onder Neil Young uit moeten brengen). Het is nu net alsof Neil Young boven de regels staat. Ik pleit ervoor om alles gewoon op één pagina te doen, maar dat gebeurt niet. Maar dan vind ik wel dat men consequent moet zijn.
Ik zou zeggen laat de handjes wapperen en begin maar met corrigeren. Ik heb daar niets op tegen, en eerst was het ook op de manier zoals jij schetst.
Het enige waar ik wat op tegen heb is om Neil Young & Crazy Horse albums ook onder Crazy Horse te zetten.
Zo moet het dan:
Neil Young
Neil Young & Crazy Horse
Crazy Horse
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 26 mei 2011, 16:43 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik zou zeggen laat de handjes wapperen en begin maar met corrigeren. Ik heb daar niets op tegen, en eerst was het ook op de manier zoals jij schetst.
Het enige waar ik wat op tegen heb is om Neil Young & Crazy Horse albums ook onder Crazy Horse te zetten.
Zo moet het dan:
Neil Young
Neil Young & Crazy Horse
Crazy Horse
(quote)
Zo moet het dan:
Neil Young
Neil Young & Crazy Horse
Crazy Horse
Je kan niet met terugwerkende kracht corrigeren. Je kan alleen artiesten samenvoegen als user, het terugdraaien moet door de moderators gedaan worden.
Dit deed ik ook bij Barclay James Harvest
0
geplaatst: 26 mei 2011, 16:48 uur
Nee hoor, je kan artiesten ook uit elkaar halen als gewone user. Ik heb het echter nu zelf al gecorrigeerd. Voor de volgende keer, dat kan op deze manier: je gaat naar de pagina van Neil Young. Je klikt bij "alternatieve artiestennamen" op Neil Young & Crazy Horse. Je klikt op "corrigeren". Je kiest voor "groep / samenwerking van meerdere personen". Je vult Neil Young in een vakje in, en Crazy Horse in een andere... et voila! 

0
geplaatst: 26 mei 2011, 17:40 uur
Er staan 15 albums van deze artiest op MusicMeter. Er is in totaal 9409 keer op deze albums gestemd, met een gemiddelde van 3,93 sterren. De standaardafwijking van deze stemmen is 0,79.
Dit wordt vannacht wel aangepast toch?
Dit wordt vannacht wel aangepast toch?
rock-rick schreef:
Terwijl dat gefixed wordt kan je ook gewoon de url gebruiken, dan verschijnt de video gewoon ook.
Weet ik, maar soms kom ik via-via op een filmpje en vroeger klikte ik dan altijd op "delen". Soms is de url ook zo, overigens (geloof ik).Terwijl dat gefixed wordt kan je ook gewoon de url gebruiken, dan verschijnt de video gewoon ook.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.