MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Arrie schreef:
Je klikt bij "alternatieve artiestennamen" op (...)

hoe dan? bij mij zijn die in elk geval niet klikbaar...

Ik vond alles van Neil Young en Neil Young & Crazy Horse tezamen in 1 lijst een verademing. Het is er mijns inziens niet echt gebruiksvriendelijker op geworden zo, al zullen de "regels" vast juist gehanteerd zijn

freitzen schreef:
(quote)

hoe dan? bij mij zijn die in elk geval niet klikbaar...

De Crazy Horse variant staat niet bovenaan de pagina bij "alternatieve artiestennamen", maar onderaan bij "groepen en samenwerkingen".

ja, nu wel idd... eerst stond hij gewoon bovenaan bij 'alternatieve artiestnamen' en daar zou hij volgens Arrie dus klikbaar (geweest) moeten zijn, terwijl zoiets bij mij nooit het geval is.

Oh, blijkbaar kunnen toch alleen mods dat. Dan was ik in de war.

BrotherJohn
Kunnen bij het invullen van de rotatielijst albums die terugkomen in je zoekresultaten gesorteerd getoond worden van jong naar oud?

Ozric Spacefolk
GrafGantz schreef:
Ik vond alles van Neil Young en Neil Young & Crazy Horse tezamen in 1 lijst een verademing. Het is er mijns inziens niet echt gebruiksvriendelijker op geworden zo, al zullen de "regels" vast juist gehanteerd zijn

Sorry, maar samenwerking is samenwerking.

Ik vind alt. artiestennaam te veel misbruikt op deze site.
Ik vind het van belang bij artiesten die soms 'the' en soms niet 'the' voor hun bandnaam hebben, of vrouwen die trouwen of etc.

Ik vind bij Chick Corea het ook raar dat Acoustic Band en Electric Band als alt. artiestennaam zijn aangegeven.

Ozric Spacefolk
Bij deze het verzoek om Chick Corea uit elkaar te trekken: Chick Corea

D.w.z.: de alt. artiesten te verwijderen, ik voeg dan later de info bij de betreffende artiestenpagina's (resp. Elec. Band en Acc. Band) toe.

Dank.

Als ik mijn top 10 verander en ik druk op opslaan, wil het wel eens gebeuren dat hij de site niet meer kan laden en ik een fout melding krijg. Als ik hem dan herlaad is mijn top 10 helemaal foetsie. Net was mijn top 10 zelfs spontaan verdwenen, zonder dat ik zo'n fout melding kreeg.

Ozric Spacefolk schreef:
Bij deze het verzoek om Chick Corea uit elkaar te trekken: Chick CoreaD.w.z.: de alt. artiesten te verwijderen, ik voeg dan later de info bij de betreffende artiestenpagina's (resp. Elec. Band en Acc. Band) toe.Dank.
Done. Wel goed dat je het aanpast, er staan nu fake artiesten 'xxx' anders kreeg ik het niet voor elkaar.

Ozric Spacefolk
Thanks Svendra... Ik zal nog wel Electrik Band I en II samenvoegen. Dit zie ik overal op internet. En het zijn ook wel een beetje dezelfde bands. Andere line-up maar zelfde bandleider en inslag.

Ik vind het heel vervelend dat ik de platen van Neil Young & Crazy Horse niet meer bij Neil Young terugvind. Het blijven m.i. gewoon zijn platen, of de backing band nu mee wordt vermeld of niet.

Zephyr
rock-rick schreef:
Als ik mijn top 10 verander en ik druk op opslaan, wil het wel eens gebeuren dat hij de site niet meer kan laden en ik een fout melding krijg.

Iets dergelijks had ik ook vandaag (een aantal malen zelfs). Ik probeerde een top-10 in te voeren, maar bij een aantal titels pakte hij hem niet, als ik op de geselecteerde titel klikte.
Het betreffende veld bleef dan gewoon leeg..........

Waarschijnlijk keuzes die het daglicht niet kunnnen verdragen......

Maar ik geef je wel gelijk als ik het goed begrijp. Bij de top 10 en de rotatielijst blijven de cd's die je kiest vaak niet hangen en moet je werken met dubbelklikken e.d. om uiteindelijk het juiste album op de regel te krijgen.

Stijn_Slayer schreef:

Die was er al, en is dus weggehaald. Wel was het zo dat users soms dachten dat een album er niet op stond, maar die stond dan onder Neil & CH. Hoe je dat voor elkaar krijgt is mij ook een raadsel. Je vult dan toch boven bij zoeken Zuma in, en dan zie je die toch? Of je scrollt even naar beneden en dan zie je Neil & CH bij samenwerkingen staan.

Maar dan moeten Neil Young & the International Harvesters, Bluenotes, Booker T & MG's ook allemaal een eigen artiestenpagina krijgen.

Het maakt mij persoonlijk niets uit. Het is ook wel makkelijk dat alles bij elkaar staat, aangezien het altijd om begeleidingsbands gaat. Manassas van Stephen Stills is wat dat betreft iets anders, dat is echt een band, en die staat daarom apart.

De (reguliere) albums van Patti Smith en de Patti Smith Group staan op één pagina en ook zelfs door elkaar. Ik vind dat wel iets beter eerlijk gezegd. Zuma is een Neil Young album waar Crazy horse op meespeelt. Ik vind chronologie in deze belangrijker dan wie er wel of niet meedoen. Zuma komt na On the beach en dat overzicht lijkt mij, zeker bij het immense oeuvre van Young, het belangrijkste.

musician schreef:
(quote)

De (reguliere) albums van Patti Smith en de Patti Smith Group staan op één pagina en ook zelfs door elkaar. Ik vind dat wel iets beter eerlijk gezegd. Zuma is een Neil Young album waar Crazy horse op meespeelt. Ik vind chronologie in deze belangrijker dan wie er wel of niet meedoen. Zuma komt na On the beach en dat overzicht lijkt mij, zeker bij het immense oeuvre van Young, het belangrijkste.

Helemaal mee eens, al die aparte artiesten pagina's met begeleidingbands (niet alleen Neil Young dus) maakt er een erg onoverzichtelijk zootje van, alsof fans van Neil Young of Ben Harper opeens niet perse geinteresseert zouden zijn in die artiest met een apart genoemde begeleidingsband....

Stijn_Slayer
Het is ook nooit goed, hè?

Nu is het weer hersteld naar zoals het voorheen was, moet het weer terug. Een gulden middenweg is er volgens mij niet. Ik zie wel wat er gebeurt.

Bij privéberichten moet die verwijder-knop weg, of gewoon doen waar hij voor dient. De ander blijft het bericht immers gewoon zien.

Zephyr
Zephyr schreef:
Ik probeerde een top-10 in te voeren, maar bij een aantal titels pakte hij hem niet, als ik op de geselecteerde titel klikte.
Het betreffende veld bleef dan gewoon leeg..........

Nu wel gelukt , de ene keer moet je dubbelklikken, en de andere keer één keer klikken blijkbaar.

Volgens mij hier een foutje:

Chad VanGaalen - Diaper Island (2011)

Waar bij lijsten allemaal (lege) naamloze lijsten staan..

opgelost, bedankt

Harco
Stijn_Slayer schreef:
Het is ook nooit goed, hè?

Nu is het weer hersteld naar zoals het voorheen was, moet het weer terug. Een gulden middenweg is er volgens mij niet. Ik zie wel wat er gebeurt.

Ik heb sinds ik crewlid ben een aantal correcties goedgekeurd omtrent de kwestie artiest + begeleidingsband, maar dat was ook omdat ik er vanuit ging dat het een bestaande regel was omdat bijvoorbeeld ook de albums van Neil Young & Crazy Horse op de pagina van Neil Young stonden.

Ik wil toch even melden dat ik het eens ben met de genomen beslissing: wanneer een begeleidingsband duidelijk vernoemd wordt op de cover wordt het in mijn ogen een samenwerking.

Rapper eLZHi krijgt op deze release eigenlijk ook alle credit, maar Will Sessions staat vermeld op de cover; dat maakt het een samenwerking.

Ik blijf het een beetje raar vinden, een verzamel cd als bv. Decades, moet die nu worden gecorrigeerd per nummer, welke door Neil Young solo en Neil Young met Crazy Horse zijn gespeeld?

Neen, want die is uitgebracht onder 'Neil Young'. Als ik het goed heb.

Stijn_Slayer
Dus dan moeten alleen de albums met The International Harvesters en The Bluenotes nog even een eigen artiestenpagina krijgen. Dan zijn we er helemaal uit (want die met Booker T & MG's en Pearl Jam staan niet zo op de hoes).

Edit: is al gebeurd zie ik!

Harco
Ik zie dat het inmiddels al aangepast is?

Onweerwolf
Ik heb nogal last van de google chrome reclames die, ironisch genoeg, elke keer bij het laden van een pagina mijn browser (Opera) zo'n 3-5 tellen bevriest. Hebben andere mensen hier ook last van? Is er ook bekend wanneer die reclame van Chrome weer verdwijnt?

Onweerwolf
Inmiddels uitgevonden hoe ik die ads kan blocken in Opera (had nog nooit eerder zo'n last van één specifieke reclame gehad), dus ik heb een oplossing voor het probleem gevonden.

Overigens is dat hier nog niet zo lang geleden nog langs gekomen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:09 uur

geplaatst: vandaag om 15:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.